Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Saturday, October 4, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၉ ) ျခားနားခ်က္


၂၇.၀၉.၁၄ ရက္ စေနေန႔တြင္ ဒုုတိယအပတ္သင္တန္းျပန္စရသည္။ ယခုုအပတ္ေတာ့ ဟုုိတယ္တြင္မတည္းခုုိေတာ့ဘဲ ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ ႔ရွိ ျမန္မာဒကာ ဒကာမမ်ားကပင့္ဖိတ္သျဖင့္ ျမန္မာအိမ္မ်ားတြင္ တည္းခုုိရသည္။ ျမန္မာမ်ား၏ ပင့္ဖိတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ဖင္းလူမ်ိဴးတုုိ႔၏ အစီအစဥ္မ်ားကုုိ ရပ္ဆုုိင္းေစလုုိက္သည္။ ျမန္မာ ဒကာ/မမ်ားကလည္း ဤသင္တန္းအတြက္ဝမ္းသာၾကသည္။ ကုုိမုုိက္ကယ္+မေအးႏုုိင္သန္းမိသာစုုက ၾကိဳပုုိ႔မွအစ အရာရာအဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ သုုိ႔ႏွင့္ ထုုိေန႔နံနက္ ( ၁၀ ) နာရီတြင္ Buddhism ျဖင့္သင္တန္းကုုိစတင္ခဲ့သည္။

ဗုုဒၶဓမၼကုုိ ယုုံၾကည္တဲ့ေနရာမွာ ကုုိယ္ပုုိင္အသိဥာဏ္ျဖင့္ ျပတ္ျပတ္သားသား ယုုံၾကည္ဖုုိ႔လုုိအပ္ေၾကာင္း၊ တကယ္ေတာ့ အစစ္အမွန္ယုုံၾကည္မႈဆုုိတာ ကုုိယ္ပုုိင္ဥာဏ္ပညာနဲ႔ကုုိယ္တုုိင္သိျမင္နားလည္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ဓမၼစၾကာသုုတ္မွာ စကၡဳံ ဥဒပါဒိ၊ ဥာဏံ ဥဒပါဒိ၊ ဝိဇၹာ ဥဒပါဒိ၊ ပညာ ဥဒပါဒိ၊ ဝိဇၹာ ဥဒပါဒိ၊ အာေလာေကာ ဥဒပါဒိ/  There arose in me the eye, the knowledge, the wisdom, the insight and the light. ဟုုသာေဟာေၾကာင္း၊ စစ္မွန္တဲ့ ဓမၼကုုိ ယုုံၾကည္တယ္ဆုုိတာဟာ ဥာဏ္မ်က္စိပြင့္လာတာ၊ အသိဥာဏ္ေတြျဖစ္ေပၚလာတာ၊ ေၾကာင္းက်ိဴးေတြကုုိ ကုုိယ္တုုိင္သိနားလည္လာတာ၊ ထုုိးထြင္းသိျမင္လာတာ၊ ဥာဏ္အလင္းေရာင္ကုုိ ကုုိယ္တုုိင္ရရွိလာတာ၊ အဲဒီဥာဏ္မ်က္စိေတြနဲ႔ သဘာဝတရားရဲ့အျဖစ္မွန္ေတြကုုိ သဘာဝအရွိအတုုိင္း သိျမင္နားလည္သြားတာ၊ အဲဒီအသိအျမင္ေတြနဲ႔ ယုုံၾကည္သြားတာကုုိ ဆုုိလုုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေအးေအးေဆးေဆး အက်ယ္ခ်ဲ ႔ကာ ရွင္းျပလုုိက္သည္။

အျခားဘာသာတရားမ်ားတြင္ေတာ့ ဒီလုုိကုုိယ္တုုိင္ တုုိက္ရုုိက္သိျမင္နားလည္ေစရန္ႏွင့္ သစၥာဥာဏ္ရရွိရန္ သင္ၾကားေပးျခင္းမရွိဘဲ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုုရားသခင္ကုိသာ မျဖစ္မေနယုုံၾကည္ဖုုိ႔ အေလးထားသင္ၾကားေပးေၾကာင္း၊ ယုုံၾကည္မႈနဲ႔ဆုုေတာင္းျခင္းသည္ အေရးၾကီးေသာအခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မေကာင္းတာေတြကုုိ လုုပ္ခ်င္တုုိင္းလုုပ္ျပီးမွ ယုုံၾကည္ဆုုေတာင္းရုုံသက္သက္ျဖင့္ အျပစ္ကလြတ္ေျမာက္သည္ဟုုဆုုိျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ဘာမေကာင္းမႈကုုိမွ်မလုုပ္ဘဲ အလြန္ရုုိးသားေျဖာင့္မတ္သူတစ္ဦးဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ကုုိမယုုံၾကည္ ဆုုမေတာင္းရုုံမွ်ျဖင့္ အျပစ္ရွိသည္ဟုုဆုုိကာ အျပစ္ေပးျခင္းသည္လည္းေကာင္း လုုံးဝေၾကာင္းက်ိဴးမဆီေလ်ာ္ေၾကာင္း၊ ေမြးကတည္းက ဘာအကုုသိုုလ္မွမလုုပ္တဲ့ အလြန္ေျဖာင့္မတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္ဟာ ေမြးရာပါအျပစ္သားျဖစ္တယ္လုုိ႔ သင္ျပေပးျခင္းဟာလဲ လူသားရဲ့အရည္အခ်င္းကုုိ ခ်ိဴးႏွိမ္ျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူသားရဲ့လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လူသား၏အရည္အခ်င္း အစြမ္းအစမ်ားကုုိအသုုံးမျပဳရဘဲ ဖန္ဆင္းရွင္ထံမွာ အားလုုံးဦးညြတ္အရႈံးေပးထားရေၾကာင္း၊ လူသား၏ အစြမ္းအစႏွင့္အခန္းက႑သည္အလြန္ေမွးမွိန္စြာရွင္သန္ရေၾကာင္းႏွင့္ ဒီကေန႔ ေတြ႔ရွိထားတဲ့ ပညာရပ္မ်ားအရျဖစ္ေစ ယထာဘူတဥာဏ္ရင့္သန္သူမ်ားအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ ဤကမၻာကုုိ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ဖန္ဆင္းမထားသည္မွာ အထင္အရွားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေတြဟာ ဗုုဒၶဓမၼနဲ႔အျခားဘာသာတရားတုုိ႔ရဲ့ ျခားနားခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေလးေလးနက္နက္ အခ်ိန္ယူကာ ရွင္းျပလုုိက္သည္။

( ဤကဲ့သုုိ အျခားဘာသာတရားမ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ကာရွင္းျပလုုိက္ရျခင္းသည္ အျခားဘာသာမ်ားကုုိ ေစာ္ကားလုုိ၍မဟုုတ္ဘဲ ဗုုဒၶဓမၼ၏သေဘာသဘာဝကုုိ ထင္ရွားေစလုုိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ဗုုဒၶဓမၼအၾကားဝယ္ ဤျခားနားခ်က္သည္ အမွန္တရားလည္းျဖစ္၍ မိမိလုုပ္ၾကံ၍ေျပာျခင္းလည္းမဟုုတ္ပါ။ ဒီထက္ျခားနားကြဲျပားေသာအရာမ်ားကုုိ အလ်ဥ္းသင့္သည့္အခါ ေဖၚျပပါဦးမည္။ )


မိမိ၏ ရွင္းျပခ်က္ျပီးဆုုံးသြားသည့္အခါ Mikko Koponen ဟူေသာအမ်ိဴးသားတစ္ေယာက္က ဤသုုိ႔ ေမးခြန္းတစ္ခုုေမးလာသည္။
 ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၈ ) ၾကိဴးစားျခင္း၏ရလာဘ္


အမွန္စင္စစ္ ေမးခြန္းရွင္၏ ျငင္းဆုုိခ်က္သည္ အႏုုိင္ရလုုိမႈသေဘာမပါဘဲ ယုုတၱိယုုတၱာခုုိင္မာေသာ အေျဖတစ္ခုုကုုိ သူသိခ်င္ေနေၾကာင္းမွာ ထင္ရွားလွသည္။ သုုိ႔ႏွင့္မိမိကလည္း ဤသုုိ႔ရွင္းျပလုုိက္သည္။ “ Evolution of man ” လူသားရဲ့ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ကုုိ စဥ္းစားရင္ ထင္ရွားပါတယ္။ ကမၻာဦးလူသားဟာ ဒီကေန႔ငါတုုိ႔ေခတ္လူသားေတြနဲ႔ အမ်ားၾကီးကြာျခားခဲ့ျပီ။ ေျပာင္းလဲခဲ့ျပီ။ lifestyle ေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့ျပီ။ living-standard ေတြလဲ အမ်ားၾကီးကြာျခားခဲ့ျပီ။ ဒါေတြဟာ ခုုခ်က္ခ်င္းၾကီးေျပာင္းလဲလာတာမဟုုတ္ဘူး။ တေရြ ႔ေရြ ႔နဲ႔တဆင့္ျပီးတဆင့္ေျပာင္းလာတာျဖစ္တယ္။ လူသားေတြရဲ့ အုုပ္ခ်ဳပ္မႈပုုံသ႑ာန္ေတြ၊ စားဝတ္ေနေရးရွာေဖြမႈပုုံသ႑ာန္ေတြ၊ စားေသာက္ ေနထုုိင္ပုုံေတြ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးပုုံသ႑ာန္ေတြ၊ ဘာသာစကားအသုုံးအႏႈန္းအႏႈန္းေတြ၊ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ေတြ စသည္ျဖင့္ အရာရာတုုိင္းဟာ တုုိးတက္ေျပာင္းလဲလာခဲ့တယ္။

ဒီအေျပာင္းအလဲေတြအားလုုံးဟာ စိတ္ေၾကာင့္ေျပာင္းလဲလာတာပဲ။ ပညာတတ္ခ်င္တဲ့စိတ္မရိွလုုိ႔ မသင္ရင္ မတတ္္ဘူး။ မတတ္ရင္ ဒီကမၻာၾကီးဟာ ေျပာင္းလဲခဲ့မွာမဟုုတ္ဘူး။ ကမၻာဦးကအတုုိင္းပဲဆက္ ရွိေနအုုံးမွာပဲ။ ဒါကမ်က္ေမွာက္ေခတ္သမုုိင္းမွတ္တမ္းတင္ထားႏုုိင္သေလာက္ေျပာတာ။ ျမတ္ဗုုဒၶေဟာထားတဲ့ ကမၻာဦးေခတ္မွာတုုန္းက လူသားေတြဟာ ကုုိယ္ေရာင္ကိုုယ္ဝါေတြရွိခဲ့တယ္။ ေနလေတြမေပၚေသးဘူး။ အဲဒီကိုုယ္ေရာင္ကုုိယ္ဝါနဲ႔ပဲ အလင္းေရာင္ရေနခဲ့တာ။ ( အမွာ။    ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သမုုိင္းဆရာမ်ား၏အလုုိအရမဟုုတ္၊ ဗုုဒၶ၏တရားေတာ္အရ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သမုုိင္းဆရာမ်ားကား လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္သန္းေလးဆယ္ေလာက္က အေျခအေနထက္ပုုိ၍ မေျပာႏုုိင္ၾကေသး ) ခုုလုုိ ရုုပ္အစားအစာေတြမစားေသးဘူး။ နာမ္အစားအစာပဲစားေနခဲ့တာ။ အဲဒီနာမ္အစားအစာဆုုိတာ ဈ န္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ပီတိပါပဲ။ အဲဒီပီတိကုုိပဲ သုုံးေဆာင္ခံစားရင္း အသက္ရွင္သန္ေနခဲ့တာ။ အာဟာရေလးမ်ိဴးထဲမွာ ဝိညာဏာဟာရလုုိ႔ ( ပီတိအာဟာရ ) ေျပာရမယ္။ အဲဒီလိုု နာမ္အာဟာရကုုိသာ စားသုုံးလွ်က္ အသက္ရွင္သန္ေနခဲ့ၾကတဲ့ကာလဟာ ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့တယ္။ မ်ိဴးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့တယ္။ အဲဒီကာလေတြမွာ လူသားေတြဟာ ေကာင္းကင္မွာက်က္စားေနႏုုိင္ခဲ့တယ္။  

ေနာက္ပုုိင္းမွာ ႏြားႏုုိ႔မလုုိင္္ဖတ္ကဲ့သုုိ႔ ႏူးည့ံလွတဲ့ေျမဆီလႊာကုုိစားမိျခင္းေၾကာင့္ ရသတဏွာျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီတဏွာေၾကာင့္ မူလရွိတဲ့ ကုုိယ္ေရာင္ကုုိယ္ဝါေတြေပ်ာက္သြားခဲ့တယ္။ ( ပီတိႏွင့္ႏႈိင္းစာလွ်င္ေျမဆီလႊာကား ၾကမ္းတမ္းလွသည္ ) အဲဒီအခါမွာ ကမၻာၾကီးဟာ အလင္းေရာင္မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ လူသားေတြက အမုုိက္တုုိက္ၾကီးထဲမွာေနရတာကုုိ
ေၾကာက္လာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ အလင္းေရာင္ကုုိတမ္းတၾကတယ္။ ရဲရင့္တဲ့အလင္းေရာင္ၾကီးေပၚေပါက္ပါေစ လုုိ႔ စိတ္ဆႏၵျပဳကာေတာင့္တၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဲရင့္ေစတဲ့ “သူရိယ” ဆုုိတဲ့ ေနဟာေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ ပါဠိမွာ ေနကုုိ သူရိယလုုိ႔ေခၚတယ္။ ေနကြယ္ေပ်ာက္သြားျပန္ေတာ့ တဖန္ေၾကာက္ၾကျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔လူသားေတြက ပထမေပၚလာတဲ့ သူရိယက အလင္းေရာင္လဲေပးတယ္။ အပူဓာတ္လဲေပးတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ေအးျမတဲ့ဓာတ္ကုုိေပးတဲ့ အလင္းေရာင္ေပၚရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ေပၚပါေစလုုိ႔ ဆႏၵျပဳတမ္းတၾကတယ္။ ဒီစိတ္ဆႏၵျပဳတဲ့အခါ ေအးျမတဲ့အလင္းေရာင္ရွိတဲ့ လဟာေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ လကုုိပါဠိမွာ ဆႏၵာလုုိ႔သုုံးတယ္။ ေနာက္ပုုိင္းမွာေတာ့ စာလုုံးေပါင္းပါေျပာင္းလဲလာပီးေတာ့ စႏၵာလုုိ႔ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလုုိ ေနလေတြေပၚေပါက္လာျပီးေတာ့ ေျမဆီလႊာကုုိသာ စားသုုံးကာရွင္သန္ခဲ့တဲ့ကာလကလဲ ႏွစ္သန္းမ်ားစြာၾကာခဲ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒါဟာဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ဖန္ဆင္းတာမဟုုတ္ဘဲ သဘာဝနိယာမျဖစ္စဥ္ၾကီးပါ။ ဒီျဖစ္စဥ္ၾကီးထဲမွာ လေနတုုိ႔ေပၚထြက္လာဘုုိ႔အတြက္ လူသားေတြရဲ့စိတ္ဆႏၵဟာအေရးၾကီးတဲ့
အစိတ္အပုုိင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လနဲ႔ေနတုုိ႔ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ လူသားေတြရဲ့စိတ္ဆႏၵနဲ႔မကင္းခဲ့ဘူး။ တနည္းေျပာရရင္ လူသားေတြရဲ့ လုုပ္ရပ္ေတြဟာ လူသားေတြေနထုုိင္ရာ ကမၻာၾကီးရဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ က်ိဴးေၾကာင္းဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ လူ႔စိတ္က သီးျခားျဖစ္ျပီးေတာ့ ကမ ၻာၾကီးက သီးျခားျဖစ္ေနတာမဟုုတ္ဘူး။ ကမ ၻာ့ျဖစ္စဥ္ၾကီးနဲ႔လူသားေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ လုုပ္ရပ္ေတြဟာ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ ဒီကေန႔ကမၻာ့ ရာသီဥတုုေျပာင္းလဲမႈ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ေျပာင္းလဲလာမႈေတြကုုိ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ လူသားရဲ့စိတ္ဟာ အေရးၾကီးလွေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။

 ဤရွင္းျပခ်က္ကုုိ နားေထာင္ရင္း ဤသုုိ႔ဆုုိလာျပန္သည္။ “ ဒါဆုုိ အျခားသတၱဝါေတြရဲ့ စိတ္ဆႏၵမပါဘဲ လူသားရဲ့စိတ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လုုိ႔ ယူဆရမွာလား ” တဲ့။ “ ေအး ဟုုတ္တယ္။ ဒီစၾကာဝဠာမွာ လူသားသာလွွ်င္ပဓာနျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခုုိးရွင္ရဲ့စိတ္ေၾကာင့္မွမဟုတ္ဘူး ” ဟုု မိမိကေျပာျပလုုိက္သည့္အခါ သူက “ ခုု မင္းေျပာျပတာေတြဟာ ဘုုရားေဟာသလား ” တဲ့။ “ ဘုုရားေဟာထားတာေပါ့ကြ ” ဟုု မိမိကဆုုိေသာအခါ “ ဒါဆုုိရင္ ဘယ္ထဲမွာေဟာလဲ၊  ဇာတကမွာလား၊ သုုတၱန္မွာလား ” ဟုု စူးစမ္းလာျပန္သည္။ ( သူကား ဇာတကႏွင့္သုုတၱန္အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းေလ့လာထားဟန္ရွိသည္ ) “ သုုတၱန္မွာေဟာထားတယ္။ အဂၢညသုုတ္ပဲ ” ဟုု ေျပာလုုိက္ရာ “ အုုိေက၊ ယက္စ္ ” ဟုုဆုုိကာ ႏႈတ္ဆိတ္သြားေလေတာ့သည္။ ( ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိကဝဂ္ပါဠိေတာ္၊ အဂၢညသုုတ္ )

ဤသုုိ႔ျဖင့္ ပထမအပတ္ အဘိဓမၼာသင္တန္းကားျပီးဆုုံးခဲ့သည္။ သင္တန္းျပီးဆုုံးသြားသည့္အခါ မိမိက သင္တန္းသားမ်ားအား ငါသင္ၾကားေပးတာကုုိ ေက်နပ္မႈရွိၾကလားဟုု ေမးလုုိက္ရာ အားလုံးက အလြန္ေက်နပ္အားရေၾကာင္း၊ အထူးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းႏွင့္ အဂၤလိပ္စကားကလည္း မေႏွးလြန္းမျမန္လြန္းဘဲ သူတုုိ႔အတြက္ အလြန္ရွင္းလင္းစြာနားလည္ေၾကာင္း ေျပာျပၾကသည္။ မိမိအေနျဖင့္လည္း အက်ိဴးအျမတ္အမ်ားၾကီးက်န္ရွိခဲ့သည္။ ၎မွာ  “ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ယုုံၾကည္မႈပုုိရခဲ့သည္။ သူတုုိ႔အားလုုံးေက်နပ္ၾကသလုုိ ကုုိယ္တုုိင္လည္း ေက်နပ္မႈခံစားရသည္။ ငယ္စဥ္ဘဝမွစ၍ ဘဝ၏အခ်ိန္မ်ားစြာကုုိရင္းႏွီးကာ ၾကိဴးစားျခင္း၏ဆုုလာဘ္ကား “ ဤသန္႔စင္ေသာ ပီတိ ” ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤဆုုလာဘ္ ဤအျမတ္အစြန္းသည္ မိမိအတြက္္ၾကီးမားေသာ ခြန္အားပင္ျဖစ္သည္။ ကမၻာဦးလူသားမ်ားကား ပီတိႏွင့္အသက္ရွင္သန္ခဲ့ၾကသည္။ မိမိလည္း ပီတိစား၍ ေလာကဓမၼေကာင္းက်ိဴးမ်ားကုုိ စြမ္းႏုုိင္သေလာက္ သယ္ပုုိးရေပဦးမည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဤသုိ႔ေသာပီတိမ်ိဴးကုုိ ယခင္ကလည္း ခံစားရခဲ့ဖူးသည္။ ေနာင္လည္းခံစားခ်င္ပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ားလည္း ပီတိဓာတ္ ကူးစက္ပါေစ။  ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )


Thursday, October 2, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၇ ) အေမွာင္ထဲမွာ တဝဲလည္လည္



ေမးခြန္း….၈။ ဒါဆုုိရင္ လေတြ ေနေတြကုုိဘယ္သူကဖန္ဆင္းတာလဲ? စိတ္ကပဲ ဖန္ဆင္းတာလား?

ေျဖ…..၈။ “ ဟုုတ္တယ္။ လနဲ႔ေနတုုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ကိစၥမွာလဲ စိတ္ဟာ အဓိကက်တဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။  သဘာဝနိယာမျဖစ္စဥ္ၾကီးထဲမွာ စိတ္ရဲ့တမ္းတခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတာပဲ ”  ဟုု မိမိက ေျပာလိုုက္သည္။ ထုုိစဥ္  “ ငါကေတာ့ မယုုံခ်င္ဘူး။ Discoveries ေတြနဲ႔ ေခတ္သစ္ပညာရွင္ေတြရဲ့ အယူအဆေတြကုုိေလ့လာၾကည့္ရင္ စိတ္နဲ႔မသက္ဆုုိင္ပါဘူး၊ သဘာဝနိယာမျဖစ္စဥ္ၾကီးသက္သက္ပါ။ စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတယ္ဆုုိတာကုုိ ငါလက္မခံႏုုိင္ဘူး ” ဟုု ေမးခြန္းရွင္က ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းပင္ ျငင္းခ်က္ထုုတ္လာသည္။ တနည္းဆုုိေသာ္ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မိမိကလည္း ဤကဲ့သုုိ႔ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္းကုုိ ႏွစ္သက္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ၏ထပ္ဆင့္အေမးသည္ မိမိအတြက္ ေက်နပ္စရာပင္ျဖစ္ခဲ့သည္။

မိမိငယ္စဥ္ကလည္း သိခ်င္သည့္အခ်က္မ်ားကုုိ နီးစပ္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ားအား ပြင့္လင္းစြာေမးဖူးသည္။ ေမးမိတုုိင္းလည္း အမ်ားစုုက မၾကိဳက္ၾကေပ။ ဤေမးခြန္းမၾကိဳက္သည့္ အေလ့အထသည္ ေရႊျပည္တြင္သာမဟုုတ္၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ( Transparency ) ကုုိ အေလးထားပါသည္ဆုုိေသာ ျပည္ပေရာက္ ေရႊျမန္မာမ်ားေသာ္မွ ေဆြးေႏြးဖူးသည့္အခါတုုိင္း မသိသည့္အရာမ်ားကုုိ မသိဘူးဟုု ရုုိးရွင္းစြာဝန္ခံရမည့္အစား ျပန္လည္၍ထုုိးႏွက္ျခင္းျဖင့္ တုုန္႔ျပန္ၾကသည္ကုုိသာ အမ်ားစုုေတြ႔ဖူးပါသည္။ မဂၤလသုုတ္ ပရိတ္ၾကီးတြင္ “ ကာေလန ဓမၼသာကစ ၦာ ဧတံ မဂၤလမုုတၱမံ ၊ အခြင့္ရ သင့္ေတာ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေၾကာင္းက်ိဴးတရားမ်ားကုုိ ေဆြးေႏြးျခင္းသည္ ၾကီးပြါးေၾကာင္း ျဖစ္သည္ ” ဟုု ျမတ္ဗုုဒၶဘုုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ရုုိးသားစြာေမးျမန္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းသည္ ျမတ္ဗုုဒၶအလုုိေတာ္က်သာျဖစ္သည္။ သုုိ႔ေသာ္ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ဟုု နာမည္ခံထားၾကေသာ လူအမ်ားစုုၾကီးသည္ အထက္တန္းဓမၼမ်ားကုုိမဆုုိထားဘိ ျမတ္ဗုုဒၶ၏ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝလမ္းညႊန္ခ်က္ေလးမ်ားႏွင့္ပင္ေဝးေနၾကဆဲျဖစ္သည္ကုုိ ဝမ္းနဲဖြယ္ရာ ေတြ႔ရွိရသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဗုုဒၶဘာသာႏုုိင္ငံမ်ား ဆင္းရဲေနၾကသည္ဟုု မိမိယူဆသည္။

ေမးခြန္းကုုိမေျဖဆုုိမီ ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍ မိမိ၏အျမင္ကုုိစာဖတ္သူမ်ားအား အနည္းငယ္တင္ျပခ်င္သည္။ ရုုိးသားေသာစိတ္ျဖင့္လြတ္လပ္စြာေဆြးေႏြးေမးျမန္းျခင္းသည္ ယေန႔ဖြံ ႔ျဖိဴးေသာလူမႈအဖြဲ႔အစည္းတုုိင္း၏ စြဲျမဲေနေသာ အေလ့အထပင္ျဖစ္သည္။ တဖက္သားကုုိ ႏွိပ္ကြပ္လုုိေသာ၊ ေခသူမဟုုတ္ေၾကာင္း ဝါၾကြားလုုိေသာ၊ တတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေသာ တတ္ေယာင္ကား မာယာသာေဌယ် စိတ္ထားမ်ားျဖင့္ ေမးျမန္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းတုိ႔သည္ တစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ျဖစ္ေစ လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းအတြက္ျဖစ္ေစ ေကာင္းက်ိဴးမျဖစ္ေစဘဲ
အႏ ၱရာယ္ကုုိသာ ဦးတည္ေစသည္။

မိမိသည္ အိႏၵိယတြင္ ပညာသင္ေနစဥ္ ႏုုိင္ငံတကာဗုုဒၶဘာသာအစည္းအေဝးမ်ားသုုိ႔ ေလး ငါးၾကိမ္ေလာက္တက္ေရာက္ဖူးသည့္နည္းတူ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း စာတမ္းတင္သြင္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားကုုိျပဳလုုပ္ဖူးပါသည္။ စာတမ္းရွင္မ်ား အဆုုိတင္သြင္းသူမ်ားကုုိ နားေထာင္သူပရိသတ္မွ ရုုိးသားလြတ္လပ္စြာေမးၾကျပီးလွ်င္ ေျဖဆုုိသူမ်ားကလည္း ရုုိးသားပြင့္လင္းစြာပင္ေျဖၾကသည္ကုုိသာေတြ႔ရသည္။ သုုိ႔ေသာ္ ေမးသမွ်ေမးခြန္းတုုိင္းကုုိေတာ့ ေျဖဆုုိႏုုိင္ၾကသည္မဟုုတ္၊ မေျဖဆုုိႏုုိင္သည့္အရာမ်ားကုုိ ေခ်ာင္ပိတ္၍ ေမးရေကာင္းလားဟုု မယူဆဘဲ သူတုုိ႔မသိေသးေၾကာင္း ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းႏွင့္ သူတုုိ႔၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအျမင္အရ ေျဖရလွ်င္ ဤသုုိ႔ထင္ျမင္ယူဆေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ ရုုိးသားစြာတုုန္႔ျပန္ၾကသည္မွာ ေက်နပ္ပီတိျဖစ္ရသည့္ ျမင္ကြင္းတစ္ခုုပင္ျဖစ္သည္။ ဤသုုိ႔ ရုုိးသားစြာဝန္ခံျခင္းအတြက္ သိကၡာလည္းမက်၊ အထင္လဲမေသးဘဲ ေလးစားေသာစိတ္ျဖင့္လက္ခံနားလည္တတ္ၾကသည္မွာလည္း မိမိအတြက္အတုုယူစရာမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ေရႊျပည္တြင္လည္း ဤအေလ့အထမ်ား အနည္းငယ္ေခါင္းျပဴလာသည္ျဖစ္ရာ ၾကိဳဆုုိဝမ္းသာရမည့္
အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ျပင္ မိမိအိႏၵိယတြင္ ပညာသင္ေနစဥ္ ( MMWAI ) ၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူထားခ်ိန္ဝယ္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္အသိပညာမ်ားကုုိ ျမင့္တင္ရန္ရည္ရြယ္၍ မဟာယာနဂုုိဏ္းဝင္ဘုန္းၾကီးမ်ားကုုိဖိတ္မံ၍လည္းေကာင္း၊ ပညာသင္ရဟန္းေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္းအေနႏွင့္လည္းေကာင္း အျပန္အလွန္ေဟာေျပာျခင္း ေမးျမန္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းအစီအစဥ္ကုုိ စေနတနဂၤေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ အေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့ဖူးသည္။ ထုုိလုုပ္ငန္းစဥ္မွ သိလုုိက္ရသည့္အခ်က္မွာ “ ႏုုိင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားေသာ္မွ ပြင့္လင္းစြာေဆြးေႏြးျခင္း ေမးျမန္းျခင္းဒဏ္ကုုိ မခံႏုုိင္ၾကေသးပါလား၊ ႏွလုုံးသားသည္ အေမွာင္က်ေနဆဲပါလား၊ ပိတ္မိေနေသာ နွလုုံးသားကုုိ ခပ္ပါးပါးေလးတြန္းဖြင့္ရုုံမွ်ျဖင့္္ မရႏုုိင္ေသးပါလား၊ ႏွစ္မ်ားစြာလႊမ္းမုုိးလာခဲ့ေသာ ႏုုိင္ငံေရး အေမွာင္ထုုသည္ ျမတ္ဗုုဒၶ၏ဓမၼေရာင္ျခည္ကုုိ အင္ႏွင့္အားႏွင့္ပိတ္ဆုုိ႔ခဲ့သျဖင့္ အေမွာင္ထုုထဲတြင္ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနဆဲပါလား ” ဟူေသာ သခၤန္းစာပင္ျဖစ္သည္။  ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၆ ) စိတ္သာပဓာန


အိႏၵိယစားေသာက္ဆုုိင္သည္ အိႏၵိယႏုုိင္ငံတြင္ရွိေသာ ဆုုိင္မ်ားႏွင့္ကြာျခားလြန္းေနသည္။ အိႏၵိယပုုံစံႏွင့္ ဥေရာပပုုံစံတုုိ႔၏ျခားနားမႈကား ေတာ္ေတာ္မ်ားသည္။ ( သုုိ႔ေသာ္ ဟုုိတယ္ဝန္ေဆာင္မႈပုုိင္းတြင္ကား ျခားနားမႈ သိပ္မရွိလွပါ။ ) သန္႔ရွင္းမႈ၊ ေငြေပးေခ်မႈစနစ္၊ စားေသာက္မႈပုုံသဏၭာန္ႏွင့္ဝန္ေဆာင္မႈတုုိ႔မွအစ အရာအားလုုံးျခားနားေနသည္။ အစားအစာမ်ားမွာေသာအခါ မိမိက “ အိႏၵိယ ဟင္းခတ္အေမႊးအၾကိဳင္ သုုံးသလား ” ဟုု ေမးလုုိက္သည္တြင္ “ မသုုံးပါဘူး ” ဟုု ဆုုိေလသည္။ “ ဘယ္ဟင္းခတ္အေမႊးအၾကိဳင္ကုုိ ထည့့္ေပးရမလဲ ” ဟုု ျပန္ေမးလာသည္ကုုိ “ ဘယ္ဟာမွ မသုုံးဘူး ” ဟုု မိမိကျပန္ေျပာလုုိက္သည္။ သုုိ႔ႏွင့္ အစားအစာလာခ်ေပးသျဖင့္ စားေတာ့မည္ျပဳစဥ္ ဆုုိင္ဝန္ထမ္းတစ္ဦးက “ ေတာင္းပန္ပါတယ္၊ ဟင္းခတ္အေမႊးအၾကိဳင္မွားထည့္ေပးမိပါတယ္၊ အသစ္ျပန္လုုပ္ေပးပါမည္ ” ဟုုဆုုိကာ စားခါနီးဆဲဆဲ ဆြမ္းပြဲကုုိျပန္သိမ္းသြားေလသည္။ မိမိကလည္း အသစ္လဲခုုိင္းသည္မဟုုတ္၊ သိလဲမသိေသးဘဲ သူ႔တုုိ႔၏ အားနဲခ်က္ကုုိ သူတုုိ႔ကိုုယ္တုုိင္ တာဝန္ယူသြားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အသစ္လာခ်ေပးေသာ ဆြမ္းကုုိဘုုန္းေပးျပီး၍ အၾကိဳက္ဆုုံးျဖစ္သည့္ဘလက္ခ္ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ျဖင့္ တစ္ေန႔တာဆြမ္းကိစၥကုုိ အဆုုံးသတ္လုုိက္သည္။

ေန႔လည္ခင္း အဘိဓမၼာသင္တန္းျပန္စေသာအခါ စိတ္၏အေရးၾကီးပုုံကုုိ ဓမၼပဒမွာလာရွိသည့္ မေနာပုုဗၺဂၤမာ ဓမၼာ စေသာ ဂါထာကုုိ အနဲငယ္ခ်ဲ ႔ထြင္၍ ရွင္းျပလုုိက္သည္။ ေလာကတြင္ သက္ရွိ သက္မဲ့အရာရာ၏ ျဖစ္ပ်က္သမွ်သည္ စိတ္အေပၚတြင္သာ မူတည္ေၾကာင္း၊ စိတ္ကသာ ေရွ ႔သြားျဖစ္ေၾကာင္း၊ အၾကီးအမႈးျဖစ္ေၾကာင္း၊ စိတ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေနရေၾကာင္းမ်ားကုုိ လူ႔သမုုိင္းႏွင့္ယွဥ္၍ ရွင္းျပလုုိက္သည္။ ကမၻာဦးမွသည္ ယေန႔အထိ ႏုုိင္ငံေရးစနစ္၊ လူမႈစနစ္၊ လူေနမႈအဆင့္အတန္း၊ တုုိးတက္မႈႏွင့္ဆုုတ္ယုုတ္မႈ၊ ေျပာင္းလဲလာေနေသာ လူေနမႈပုုံစံ စသည္တုုိ႔သည္ လူသားတုုိ႔၏ စိတ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္ရေၾကာင္း၊ ေကာင္းကင္ဘုုံမွ မည္သည့္တန္ခုုိးရွင္ကမွ် ဝင္ေရာက္ဖန္တီးျခင္း ကူညီျခင္း ဖ်န္ေျဖျခင္း အလ်ဥ္းမရွိေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေခတ္အလုုိက္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္သမုုိင္းမ်ားႏွင့္ယွဥ္ထုုိး၍ ရွင္းျပလုုိက္သည္။
သင္ၾကားေရးကုုိ အာရုုံစုုိက္ထားရသျဖင့္ သင္တန္းခ်ိန္အတြင္းေမးၾကသည့္ တုုိလီမုုစၥေမးခြန္းမ်ားကုုိကား အကုုန္ မမွတ္မိေတာ့ေပ။ တစ္နာရီေက်ာ္မွ်ၾကာသြားေသာအခါ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်ိန္နားၾကသည္။ ထုုိစဥ္အတြင္း အမ်ိဴးသား တစ္ေယာက္မွ ဤသုုိ႔ေမးလာသည္။

ေမးခြန္း….. ၇။ မေနာပုုဗၺဂၤမာ ဓမၼာနဲ႔ပတ္သက္လုုိ႔ သိခ်င္ပါတယ္။ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆုုိတာလက္ခံေပမယ့္ အခ်ိဳ ႔အရာေတြကေတာ့ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာမဟုုတ္ပါဘူး။ အေတြ႔အၾကံဳေၾကာင့္ ျဖစ္ပ်က္သြားတာေတြ၊ ေျပာင္းလဲသြားတာေတြရွိပါတယ္။ အဲဒါကုုိ ဘယ္လုုိေျပာမလဲ?

ေျဖ……၇။ “ ဟုုတ္ပီ။ ဒါဆုုိရင္ အေတြ႔အၾကံဳေတြကေရာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ ” ဟုု မိမိက ျပန္ေမးလုုိက္သည္တြင္ “ ကုုိယ့္ရဲ့ေရြးခ်ယ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္တာပါ ” ဟုု မဆုုိင္းမတြျပန္ေျဖလာသည္။ “ ဟုုတ္ပီ။ အဲဒီေရြးခ်ယ္မႈကုုိ ဘာနဲ႔ေရြးခ်ယ္တာလဲ ” ဟု မိမိက ထပ္ဆင့္ေမးလိုုက္သည္တြင္ သူကား သေဘာေပါက္သြားဟန္ျဖင့္ ျပန္မေျဖဘဲ ျပဳံးေနေလသည္။ သုုိ႔ႏွင့္ မိမိကပင္ဆက္လက္၍ ေျပာလုုိက္သည္။ “ ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာလဲ စိတ္နဲ႔ပဲေရြးခ်ယ္တယ္။ ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ စိတ္အားထက္သန္သည္ျဖစ္ေစ မသန္သည္ျဖစ္ေစ စိတ္နဲ႔ပဲေရြးခ်ယ္တာ၊ ဆုုံးျဖတ္တာပါပဲ။ အဲဒီဆုုံးျဖတ္ခ်က္၊ ေရြးခ်ယ္ခ်က္အရ ေတြ ႔ၾကံဳလာၾကရတာပဲ၊ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့လူက အဲဒီအေတြ႔အၾကံဳေပၚမွာ သခၤန္းစာယူျပီးေတာ့ အေကာင္းဘက္ကုုိေျပာင္းလဲယူၾကတာျဖစ္တယ္။ ဥာဏ္နဲတဲသူေတြကေတာ့ သခၤန္းစာမယူတတ္ေလေတာ့ သူတုုိ႔ရဲ့အေတြ ႔အၾကံဳေတြဟာ ဘဝအတြက္ အရည္အေသြးေတြျဖစ္မလာဘူး။ အေတြ ႔အၾကံဳမည္ကာမွ်ပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥာဏ္ရွိသူအတြက္ အေတြ ႔အၾကံဳဟာ အေရးအၾကီးဆုုံးပါပဲ။ ဟုုတ္တယ္။ အေတြ႔ ႔အၾကံဳရွိဖူးတဲ့ စိတ္ဟာလဲ ပုုိလုုိ႔ ရင့္က်က္လာတယ္။ အဲဒီရင့္က်က္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ရင္ အရာရာဟာ အမွားနဲမယ္။ အေကာင္းဘက္ကုုိ ဦးတည္ေစမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဝမွာ အရာရာရဲ့အေၾကာင္းရင္းဟာ စိတ္သာပဓာနျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ဒီေလာက္ဆုုိ ျပည့္စုုံပါျပီ။
မိမိကသာ ျပည့္စုုံျပီဟုုဆုုိေသာ္လည္း သူ၏ မ်က္ႏွာတြင္ကားမေက်နပ္၊ အားမရေသးသည့္ အမူအရာျပေနေလသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ မိမိက သူ၏ မ်က္ႏွာကုုိ စုုိက္ၾကည့္ေနစဥ္မွာပင္ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းတစ္ခုုျဖင့္ ထပ္ဆင့္၍ အတြန္႔တက္လာျပန္သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )



Wednesday, October 1, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၅ ) ငါတကယ္ေပါက္ပါျပီ


ဤသုုိ႔ေျဖဆုုိျပီးေသာအခါ လူငယ္အမ်ိဴးသားတစ္ေယာက္မွ ေမးခြန္းထုုတ္လာျပန္သည္ကုုိလည္း အသာတၾကည္ပင္လက္ခံလုုိက္သည္။

ေမးခြန္း….၆။ မဂၢင္လမ္းစဥ္ ရွစ္သြယ္မွာ ဘယ္လမ္းစဥ္ကိုု ပထမစက်င့္ရမလဲ?
ေျဖ……။ ၆။ ဘယ္လမ္းစဥ္ကုုိ စက်င့္ရမလဲဆုုိေတာ့ သမၼာဒိ႒ိ/ Right understanding လမ္းစဥ္ပဲျဖစ္တယ္။ ဒီ Right understanding ဟာ ဗုုဒၶဓမၼရဲ့ အဦးအစ ပထမရွိရမယ့္ အခ်က္ပါပဲ။ မွန္ကန္ေသာနားလည္မႈဆုုိတာ သူမ်ားေျပာလုုိ႔ မွန္တယ္ထင္ျပီး ( နားေယာင္ျပီး ) လက္ခံထားတာမ်ိဴးမဟုုတ္ဘူး။ ကုုိယ္တုုိင္ကုုိယ္က် အရွိကုုိအရွိအတုုိင္း နားလည္တာ သိျမင္တာျဖစ္တယ္။ ခရစ္ယန္ဘာသာအရ ေယရႈသခင္က ေျပာလုုိ႔မွန္တာပဲ ဆုုိျပီးလက္ခံတာမဟုုတ္ဘူး။ အစ္စလာမ္ဘာသာအရ မုုဟုုမ္မဒ္က ေျပာလုုိ႔ သူ႔ကုုိေလးစားလုုိ႔ နားလည္လက္ခံထားတာလည္းမဟုုတ္ဘူး။ ဗုုဒၶဘာသာအရ ဗုုဒၶဘုုရားရွင္ေဟာတာကုုိ ၾကိဳက္လုုိ႔ဆုုိျပီး လက္ခံနားလည္တာမ်ိဴးလည္းမဟုုတ္ဘူး။ အျခားဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ဘယ္တန္ခုုိးရွင္ကမွ ( ဆုုေပးမယ္ ဒဏ္ေပးမယ္ဆုုိတဲ့ အေျခာက္တရား အေမွ်ာ္တရားေတြနဲ႔ ) ဖိအားေပးလုုိ႔လည္းမဟုုတ္ဘူး။ သဘာဝတရားတုုိ႔ရဲ့ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြကုုိ ကုုိယ့္ရဲ့ကိုုယ္ပုုိင္ဥာဏ္စြမ္းနဲ႔ သဘာဝအတုုိင္း ( အရွိအတုုိင္း ) သိျမင္နားလည္တာ လက္ခံထားတာကုုိဆုုိလုုိတယ္။ ဘုုရားရွင္ကုုိယ္ေတာ္တုုိင္ ဘုုရားမျဖစ္မီမွာ ဒီလမ္းစဥ္ကုုိမေလွ်ာက္ခဲ့မိဘဲ အစြန္းတရားကုုိေလွ်ာက္ခဲ့မိလုုိ႔ ေျခာက္ႏွစ္ၾကာေအာင္ ဆင္းရဲခံခဲ့ရျပီး တရားထူးကုုိမရခဲ့ဘူး။ ဒီ Right understanding ဆုုိတဲ့ ပထမလမ္းစဥ္ကုုိ စေတြ ႔ေတာ့မွ လမ္းစဥ္အမွန္ကုုိေရာက္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆုုံး ဘုုရားျဖစ္လာခဲ့တယ္။

ဒီလမ္းစဥ္ကုုိ သိျမင္ဘုုိ႔အတြက္ ပထမရွိိရမယ့္ အရည္အေသြးက Clear vision ျဖစ္တယ္လုုိ႔ ငါယူဆတယ္။ Clear vision ရွိမွသာ Right understanding ဆီသုုိ႔ဦးတည္သြားႏုုိင္တယ္။ အဲဒီ Clear vision ဟာ မင္းရဲ့ ပထမရွိရမယ့္ ကုုိယ့္ရည္ကုုိယ္ေသြးပဲ။ ဗုုဒၶက ဒီလုုိအရည္ေသြးေတြ ထက္ျမက္လာေအာင္ သင္ၾကားေပးတယ္။ အဲဒီအရည္အေသြးေတြနဲ႔ မင္းကုုိယ္တုုိင္ဆုုံးျဖတ္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတယ္။ မင္းရ့ဲ ကုုိယ္ပုုိင္ ေရြးခ်ယ္မႈ၊ ဆုုံးျဖတ္မႈအေပၚမွာ ဆုုေပးျခင္း ဒဏ္ေပးျခင္း ဘာမွမလုုပ္ဘူး။ မင္းကုုိယ္တုုိင္ တာဝန္ယူရတယ္၊ တာဝန္ခံရတယ္။ အျခားဘာသာေတြမွာေတာ့ ကုုိယ့္ဘဝကုုိ ကုုိယ္တုုိင္တာဝန္ယူစရာမလုုိဘူး။ တာဝန္ခံစရာလဲမလုုိဘူး။ Clear vision and right understanding ဆုုိတာလဲ ရွိဘုုိ႔မလုုိအပ္ဘူး။ ဖန္ဆင္းရွင္ကုုိ ယုုံၾကည္မႈရွိမယ္ ဆုုေတာင္းမယ္ဆုုိရင္ လုုံေလာက္ပီ။ ဗုုဒၶရဲ့တရားေတာ္မွာေတာ့ လုုပ္ခ်င္တာေတြလုုပ္ျပီးမွ တန္ခုုိးရွင္ထံမွာ ဆုုေတာင္းရုုံနဲ႔မရႏုုိင္ဘူး၊ ကုုိယ္တုုိင္လုုပ္ခဲ့တာေတြအတြက္ ကုုိယ္တုုိင္သာ တာဝန္ရွိသူျဖစ္တယ္။ တာဝန္ခံရတယ္။  သုုိ႔ေသာ္ ကုုိယ့္လုုပ္ရပ္္ကုုိ ကုုိယ္တုုိင္တာဝန္မယူခ်င္သူေတြ၊ မယူရဲသူေတြကေတာ့ တန္ခုုိးရွင္ရဲ့အထံမွာ ဆုုေတာင္းေတာင္းတဲ့ အေလ့အထကုုိ ႏွစ္သက္ၾကတယ္။

ဒီ မဂၢင္လမ္းစဥ္ရွစ္သြယ္ထဲမွာ တန္ခုုိးရွင္ ဖန္ဆင္းရွင္ကုုိ ယုုံၾကည္ရမယ္လုုိ႔လဲ အၾကပ္မကုုိင္ဘူး။ ဆုုေတာင္းရမယ္လုုိ႔လဲျပဌာန္းမထားပါဘူး။ ဖန္ဆင္းရွင္ဆုုိတဲ့သူက ( တကယ္လဲမရွိပါဘူး ) ငါ့ကုုိ ရွိခုုိးလုုိ႔ ေလးေလးစားစား ဆုုေတာင္းလုုိ႔ သေဘာက်ျပီး ဆုုေပးမယ္၊ ငါ့ကုုိ မေလးစားလုုိ႔ ေဒါသထြက္ျပီး ဒဏ္ေပးမယ္ဆုုိတာလဲ မပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးဆုုိတာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့ အရည္အေသြးေတြကိုု ျမွင့္တင္ေပးျပီး ကုုိယ္ပုုိင္အရည္အေသြးနဲ႔ ကိုုယ္တုုိင္ဆုုံးျဖတ္ႏုုိင္ေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုုိင္ေအာင္ လမ္းညႊန္ထားတဲ့ သေဘာတရားလမ္းစဥ္သာျဖစ္တယ္။

  ဒီလမ္းစဥ္ရွစ္သြယ္ဟာ တစ္ခုုနဲ႔တစ္ခုု အျပန္အလွန္ေၾကာင္းက်ိဴးဆက္စပ္ေနတယ္။ အုုပ္စုုခြဲရင္ သီလ အုုပ္စုု၊ သမာဓိအုုပ္စုုနဲ႔ ပညာအုုပ္စုုရယ္လုုိ႔ သုုံးအုုပ္စုျဖစ္လာတယ္။  ဒီသုုံးအုုပ္စုုထဲမွာ ပညာအုုပ္စုုကုုိ အစပထမက်င့္သင့္တယ္။ အဲဒါက Right understanding and right thought / သမၼာဒိ႒ိနဲ႔သမၼာသကၤပၺ တုုိ႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ႏွစ္ခုုထဲကမွ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္ေအာင္၊ အဲဒီသမၼာဒိ႒ိလမ္းစဥ္ကုုိေလွ်ာက္ျဖစ္ေအာင္ ပထမၾကိဳးစားရမယ္။ အဲဒီပထမလမ္းစဥ္ကုုိ က်င့္ႏုုိင္ျပီဆုုိရင္ အျခားလမ္းစဥ္ ( ၇ ) သြယ္ဟာလဲ တြဲပါလာျပီးသားျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုုိေတာ့ ေၾကာင္းက်ိဴးဆက္စပ္ေနလုု႔ိျဖစ္တယ္။

 မိမိလည္း ေျပာလုုိက္သည့္စကားမ်ား ရွည္သြားျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ရပ္တန္႔ျပီး “ မင္း ဒီေလာက္ဆုုိ သေဘာေပါက္ျပီလုုိ႔ ငါထင္တယ္ ” ဟုု ေျပာလုုိက္ေသာအခါ “ ငါ တကယ္ပဲ ရွင္းရွင္း သေဘာေပါက္ပါျပီ ” တဲ့။
ဆြမ္းစားခ်ိန္က်ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ မိမိကုုိ အနီးအနားရွိ အိႏၵိယ စားေသာက္ဆုုိင္သုုိ႔ ပင့္သြားၾကသည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )

Tuesday, September 30, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၄ ) အေျဖကုုိ ႏွစ္သက္ပါတယ္

 ဟုုိတယ္တြင္ တည္းခုုိရသည္မွာလည္း အဆင္ေျပသည္ပင္။ ပုုိ၍အဆင္ေျပသည့္အရာမွာ နံနက္စာ
 ( အာရုုံဆြမ္း ) ပင္ျဖစ္သည္။ ဟုုိတယ္မွေကြ်းေသာ အာရုုံဆြမ္းသည္ မ်ားျပားစုုံလင္လွသည္။ သားသတ္လြတ္ဟင္းအမယ္က ( ၁၀ ) မ်ိဴးေလာက္ရွိမည္ထင္သည္။ အသားငါးဟင္းမ်ားကလည္း
 ( ၁၀ ) မ်ိဴးခန္႔ေလာက္ရွိသျဖင့္စုုံလင္သည္။ ထုုိအထဲတြင္ မိမိအၾကိဳက္ဆုုံးျဖစ္သည့္ ဖင္လန္အေခၚ
 မကၠရာ ( အသားမ်ိဴးစုုံကုုိ ေရာၾကိတ္ထားျပီး ဝက္အူေခ်ာင္းပုုံသဏၭာန္ရွိလွ်က္ ကင္ထားသည့္အစားအစာ ) ကုုိလည္းေတြ႔ရသည္။ ထုုိ႔ျပင္ ဝက္ဆားနယ္ေျခာက္ ပါးပါးကုုိကင္ထားသည့္ အစားအစာ ( bacon ) ကုုိလည္းေတြ႔ရသည္။ မ်ားစြာေသာ ဟင္းအမယ္မ်ားထဲမွ မကၠရာႏွင့္ ဝက္ဆားနယ္ေျခာက္ကုုိ ဆလပ္ရြက္ႏုုႏုုေလးမ်ားျဖင့္ ေရာ၍သုုံးေဆာင္လုုိက္သည္။ မိမိၾကိဳက္ႏွစ္ေသာ အစားအစာျဖစ္သျဖင့္ အရသာလည္းရွိ ႏွစ္သက္မႈလည္း ျဖစ္ရသည္။ ထုုိ႔ျပင္ ၾကက္ဥေမႊေၾကာ္ႏွင့္ ငါးေသးေသးေလးမ်ားကုုိ အခ်ဥ္ရည္စိမ္ထားသည္ကုုိလည္း ဆလပ္ရြက္ႏုုႏုုေလးမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာကာေလြးလုုိက္ေသးသည္။ ဘလက္ခ္ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ကုုိေျဖးညွင္းစြာ မ်ိဳက်ိဳက္လွ်က္ နံနက္စာ အာရုုံဆြမ္းကုုိ အျပီးသတ္လုုိက္သည္။ အားလုုံးက်မၼာခ်မ္းသာၾကပါေစဟုုလည္း အာရုုံဆြမ္းစားသုုံးစဥ္ စူးစုုိက္စြာေမတၱာပုုိ႔ေနမိေသးသည္။

  ထုုိေန႔ ( ၂၁.၀၉.၂၀၁၄ ) နံနက္ ( 9:30 ) တြင္ ဟုုိတယ္မွ သင္တန္းဌာနသုုိ႔စတင္ထြက္ခြါ၍ နံနက္ ( 10 ) နာရီတြင္ တနဂၤေႏြေန႔သင္တန္းစတင္ရသည္။ Buddhism အေၾကာင္းကုုိ တစ္နာရီေက်ာ္ၾကာမွ် သင္ၾကားျပီးေသာအခါ အမ်ိဴးသားတစ္ေယာက္မွ ေမးခြန္းတစ္ခုုေမးလာေလသည္။

ေမးခြန္း…၅။ ဗုုဒၶက အျခားဘာသာစကားနဲ႔မေဟာဘဲ ဘာေၾကာင့္ မဂဓဘာသာနဲ႔ေဟာတာလဲ?

ေျဖ….၅။ ဒီဘာသာစကားဟာ မဂဓတုုိင္းမွာ သုုံးတဲ့ဘာသာစကားျဖစ္တယ္။ အာရိယန္ ( အရိယ ) လူမ်ိဴးတုုိ႔ သုုံးတဲ့ဘာသာစကားလဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ဗုုဒၶေခတ္ရဲ့ အမ်ားသုုံးဘာသာစကားျဖစ္ျပီး ေပၚျပဴလာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဘာသာစကားလဲျဖစ္တယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ အဂၤလိပ္ ျပင္သစ္စတဲ့ ဘာသာစကားေတြရဲ့ အမ်ားသုုံးျဖစ္မႈ ေပၚျပဴလာျဖစ္မႈေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ပုုိလုုိ႔ထင္ရွားမယ္။

ဒါ့အျပင္ ေလာကီလူမႈနယ္ပယ္မွ အဓိပၺါယ္မ်ားကုုိသာမက ေလာကုုတၱရာနယ္ပယ္မွ အဓိပၺါယ္ေတြကုုိပါ တိတိက်က် ေဖၚျပေပးႏုုိင္တဲ့  ဘာသာစကားလဲျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ မဂဓဘာသာဟာ လူသားတုုိ႔ရဲ့ မူလဘာသာစကားလဲျဖစ္တယ္။ ဘယ္ဘာသာစကားကုုိမွ် မၾကားဘူး မေျပာဘူးတဲ့ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ဟာ အစဦးဆုုံးစကားေျပာမယ္ဆုုိရင္ မဂဓဘာသာကုုိသာေျပာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူသားတုုိ႔ရဲ့ မူလဘာသာစကားလုုိ႔ ဆုုိျခင္းျဖစ္တယ္။ နတ္ေတြ ျဗာဟၼာေတြကလဲ မဂဓဘာသာစကားကိုုပဲ သုုံးၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုုဒၶက မဂဓဘာသာနဲ႔ေဟာခဲ့တာျဖစ္တယ္။ သူကား ေခါင္းညိတ္လွ်က္ “ မင္းရဲ့အေျဖကုုိ ႏွစ္သက္ပါတယ္ ” ဟုု ဆုုိေလသည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )


***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***