Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Friday, October 24, 2014

မိတ္ေဆြစစ္ (၂) မိတ္ေဆြစစ္မွတ္ေက်ာက္


ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ ခုုေျပာျပခဲ့တဲ့မိတ္ေဆြစစ္ေလးေယာက္အနက္ ပထမတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ မိမိအားအထူးေက်းဇူးျပဳေပးႏုုိင္တဲ့ မိတ္ေဆြစစ္ ဟုုတ္ မဟုုတ္ကုုိ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔စစ္တမ္းထုုတ္ႏုုိင္တယ္။

၁။ ေမ့ေလ်ာ့မူးယစ္၍ အသက္ႏွင့္ခႏၶာအတြက္စုုိးရိမ္ဖြယ္ျဖစ္သည့္အခါ ေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း၊
၂။ ေမ့ေလ်ာ့မူးယစ္၍ စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ရာထူးမ်ား ပ်က္ဆီးဖြယ္ရာၾကံဳသည့္အခါေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း၊
၃။ ေၾကာက္လန္႔အားနဲသည့္အခါ အားကုုိးရာျဖစ္ျခင္း၊ အားကုုိး၍ရျခင္း၊
၄။ ကိစၥၾကီးငယ္ရွိလာသည့္အခါ မိမိကျပဳဖူးသည္ထက္ ႏွစ္ဆပုုိ၍ေက်းဇူးျပဳေပးျခင္း၊ အေျပာထက္ လက္ေတြ႔က်ေသာအလုုပ္ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေပးျခင္း၊
ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္ဟာ ပထမျဖစ္တဲ့မိမိအားအထူးေက်းဇူးျပဳေပးႏုုိင္တဲ့ မိတ္ေဆြစစ္ ဟုုတ္ မဟုုတ္ကုုိ သိႏုုိင္တဲ့မွတ္ေက်ာက္ေတြျဖစ္တယ္။

ခ်စ္သားသိဂၤ ိ ါလ ဒုုတိယေျမာက္မိတ္ေဆြျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲႏွင့္ခ်မ္းသာကုုိမိမိႏွင့္အတူေဝမွ်ခံစားႏုုိင္သူ ဟုုတ္/မဟုုတ္ကုုိလည္း ခုုေျပာျပမယ့္အခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔ စစ္တမ္းထုုတ္ႏုုိင္တယ္။

၁။ သူ၏လွ်ိဳ ႔ဝွက္ခ်က္ကုုိလည္း မိမိထံမွာဖြင့္ဟကာ လွ်ိဳ ႔ဝွက္ထားျခင္း၊
၂။ မိမိ၏လွ်ိဳ ႔ဝွက္ခ်က္ကုုိလည္း လုုံျခံဳေအာင္လွိ်ဳ ႔ဝွက္ေပးျခင္း၊ (အတြင္းေရးမ်ားကုုိ အျပန္အလွန္နားလည္စြာ လွ်ိဳ ႔ဝွက္ထားျခင္း)
၃။ ေဘးရန္ျဖစ္ေသာအခါ မိမိကုုိစြန္႔ပစ္၍ ကုုိယ္လြတ္ရုုန္းမထြက္ျခင္း၊
၄။ မိမိအတြက္ အသက္ကုုိပင္စြန္႔၍ေဆာက္ရြက္ေပးျခင္း၊
ခ်စ္သားသိဂၤ ိ ါလ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္ဟာ ဒုုတိယေျမာက္မိတ္ေဆြကုုိမွတ္ေက်ာက္တင္ႏုုိင္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြျဖစ္တယ္။

ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ တတိယေျမာက္မိတ္ေဆြျဖစ္တဲ့ မိမိအားေကာင္းေသာအက်ိဴးစီးပြါးျဖစ္မည့္အရာကုုိသာ အၾကံျပဳ/ေျပာၾကားသူ အမွန္တကယ္ဟုုတ္ မဟုုတ္ကုုိလည္း ေအာက္ပါအခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔တုုိင္းတာ
နားလည္သင့္တယ္။
၁။ မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကုုိ တားျမစ္ျခင္း၊
၂။ ေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကုုိ အားေပးကူညီျခင္း၊
၃။ မသိဘူးေသး မၾကားဘူးေသးေသာ ၾကီးပြါးေၾကာင္းနည္းလမ္းေကာင္းမ်ားႏွင့္တရားေတာ္မ်ားကုုိ ေျပာျပသြန္သင္ေပးျခင္း၊
၄။ သံသရာေကာင္းက်ိဴးႏွင့္နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္းတရားမ်ားကုုိ ေျပာၾကားေပးျခင္း၊
ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္ဟာ တတိယေျမာက္မိတ္ေဆြအတြက္ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္တယ္။

ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ စတုုတၳေျမာက္မိတ္ေဆြျဖစ္တဲ့ မိမိအားအစဥ္အျမဲ ငဲ့ညွာသနားၾကင္နာသူ ဟုုတ္ မဟုုတ္ကုုိလည္း ေအာက္ပါအခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔ေကာက္ခ်က္စြဲကာ သုုံးသပ္နားလည္သင့္တယ္။

၁။ မိမိ၏အက်ိဴးစီးပြါးမျဖစ္ထြန္းလွ်င္ မႏွစ္သက္မလုုိလားျခင္း၊
၂။ မိမိ၏အက်ိဴးစီးပြါး ျဖစ္ထြန္းသည္ကုုိသာ ႏွစ္သက္လုုိလားျခင္း၊
၃။ မိမိအားကဲ့ရဲ့စကားေျပာသူကုုိ ကန္႔ကြက္ျခင္း၊
၄။ မိမိအားခ်ီးမြမ္းစကားေျပာၾကားသူကုုိ ေထာက္ခံျခင္း၊
ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔ျပည့္စုုံရင္ စတုုတၳေျမာက္မိတ္ေဆြအစစ္ျဖစ္ျပီလုုိ႔ နားလည္ရမယ္။ အထက္ပါ အခ်က္မ်ားနဲ႔ျပည့္စုုံညီညြတ္တဲ့ မိတ္ေဆြစစ္ကုုိေတြ႔ျပီဆုုိရင္ မိခင္ဟာ သားကုုိခ်ဥ္းကပ္သလုုိ အစဥ္အျမဲ မခြဲမခြါခ်ဥ္းကပ္ေပါင္းသင္းထုုိက္တယ္” ဟူ၍ ျမတ္ဗုုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ (ဒီဃနိကာယ၊ ပါထိကဝဂၢပါဠိ၊ သိဂၤ ိ ါလသုုတ္)

ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဘဝေအာင္ျမင္ေရးကုုိေမွ်ာ္ေတြး၍အထက္တန္းကုုိေလွ်ာက္လွမ္းသူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ဘဝကုုိေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္းလုုိသူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ သံသရာတြင္အထက္တန္းက်က် မ်က္ႏွာပန္းလွလွျဖင့္ က်င္လည္လုုိေသာသူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ မိမိေကာင္းက်ိဴးႏွင့္ေလာကေကာင္းက်ိဴး ထုုိႏွစ္မ်ိဴးကုုိသယ္ပုုိးေဆာင္ရြက္လုုိသူသည္လည္းေကာင္း ျမတ္ဗုုဒၶညႊန္ျပမိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည့္ မိတ္ေဆြစစ္ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားကုုိ ခြဲျခားနားလည္၍ ေပါင္းသင္းႏုုိင္ဖုုိ႔အေရးၾကီးလွေပသည္။ ထုုိ႔ထက္ မိမိကုုိယ္တုုိင္သည္လည္း အျခားသူမ်ားအတြက္ မိတ္ေဆြစစ္ မိတ္ေဆြေကာင္းျဖစ္ရန္ ပုုိ၍အေရးၾကီးသည္ဟုု ထင္ျမင္မိသည္။ သူမ်ားကေကာင္းမွ စစ္မွ မိမိကေကာင္းမည္ စစ္မည္ဆုုိလွ်င္ မိမိကေနာက္လုုိက္သာလွ်င္ျဖစ္ေပမည္။ မိမိက ဦးေဆာင္၍ေကာင္းျပ စစ္ျပႏုုိင္လွ်င္ပုုိ၍ပင္ေကာင္းေပမည္။

အထက္ပါ မိတ္ေဆြစစ္အဂၤ ါမ်ားကုုိ ခ်ဳပ္၍သုုံးသပ္ရေသာ္ မိတ္ေဆြစစ္ဟူသည္ ပညာလည္းရွိသူေတာ္ေကာင္းလည္းျဖစ္ေသာ ပုုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္သည္။ မွန္၏။ ပညာသာရွိ/တတ္၍ သူေတာ္ေကာင္းမဟုုတ္လွ်င္ (စိတ္ေကာင္းမရွိလွ်င္) မိမိတဦးတည္းအတြက္မွ်သာမဟုုတ္ဘဲလူမႈေလာကအတြက္ပါ အခက္အခဲအႏ ၱရာယ္ကုုိ
ျဖစ္ေစတတ္သည္။ ထုုိ႔ျပင္ သူေတာ္ေကာင္းသာျဖစ္၍ (စိတ္ေကာင္းသာရွိ၍) ပညာမရွိ/မတတ္လွ်င္ မိမိတစ္ဦးတည္း၏ေကာင္းက်ိဴးကုုိလည္းမေဆာင္ရြက္ႏုုိင္သလုုိ လူမႈေလာက၏ေကာင္းက်ိဴးမ်ားကုုိလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ႏုုိင္မည္ဟုုတ္ေခ်။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ မိမိကုုိယ္တုုိင္သည္လည္း ပညာလည္းရွိသူေတာ္ေကာင္းလည္းျဖစ္ေသာ မိတ္ေဆြစစ္ျဖစ္ဖုုိ႔အေရးၾကီးသလုုိ မိမိအတြက္လည္း ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမိတ္ေဆြစစ္ မျဖစ္မေနလုုိအပ္သည္သာျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ တဦးခ်င္းစီအတြက္ေရာ လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းပါ ေကာင္းက်ိဴးမ်ားကုုိ သယ္ပုုိးႏုုိင္ေသာပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ မိတ္ေဆြစစ္မ်ားကုုိေတြ႔ဆုုံေပါင္းသင္းႏုုိင္ၾကပါေစ၊ မိမိတုုိ႔ကုုိယ္တုိင္လည္း ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ၾကပါေစဟုုဆႏၵျပဳရင္း 
ဒကာၾကီးဦးေဇာ္ဝင္း၏ ဒုုတိယအေမးအား အဆုုံးသတ္လုုိက္ပါသည္။

မိတ္ေဆြစစ္ေလးေယာက္ လကၤာ

၁။ ေက်းဇူးၾကီးမား ျပဳႏုုိင္ျငား မွတ္သားမိတ္ေဆြေကာင္း။
၂။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ စဥ္မခြဲ မွတ္စြဲမိတ္ေဆြေကာင္း။
၃။ ေကာင္းက်ိဴးကုုိသာ အျမဲေျပာတာ မွတ္ပါမိတ္ေဆြေကာင္း။
၄။ အစဥ္ငဲ့ညွာ သူၾကင္နာ မွတ္ပါမိတ္ေဆြေကာင္း။

ေဒါက္တာ ဘုုန္းသူရိန္


မိတ္ေဆြစစ္ (၁)

ဒကာၾကီး ဦးေဇာ္ဝင္း၏ ဒုုတိယေမးခြန္းကုုိေျဖဆုုိေပးလုုိက္ပါသည္။

လူသားမွန္သမွ် ေမြးကင္းစအခ်ိန္မွစ၍မိတ္ေဆြႏွင့္ကင္း၍မရႏုုိင္ေပ။ အဘယ္မွ်ထိကင္း၍မရႏုုိင္သနည္းဆုုိရမူ ေနာက္ဆုုံးျပာအတိျဖစ္သည္အထိ မိတ္ေဆြလုုိအပ္သည္ဟုဆုုိရေပမည္။ ေမြးဖြားစဥ္အခ်ိန္တြင္လည္းမိတ္ေဆြအကူအညီလုိအပ္သည္။ ၎ေနာက္ အသက္ရွင္သန္စဥ္တြင္လည္း  ဘဝခရီးကုုိလွပေဝစည္စြာေလွ်ာက္လွမ္းႏုုိင္ေရး
အတြက္အေရးတၾကီးလုုိအပ္သည္မွာ မိတ္ေဆြပင္ျဖစ္သည္။ ေသဆုုံးေသာအခ်ိန္တြင္လည္း မိတ္ေဆြရွိမွအေလာင္းလွသည္ကုုိ အမ်ားသိၾကျပီးပင္ျဖစ္သည္။ တရားေဟာဓမၼကထိကတပါးသည္ တရားနာယူမည့္ ဓမၼမိတ္ေဆြရွိရမည့္နည္းတူ တရားနာယူခ်င္လုုိေသာသူေတာ္စင္မ်ားသည္လည္း ဓမၼကထိကမိတ္ေဆြလုုိအပ္ျပန္သည္။ ထုုတ္လုုပ္ေရးကုုမၼဏီတခုုသည္လည္း စားသုုံးသူ/သုုံးစြဲသူ မိတ္ေဆြမရွိ၍မျဖစ္ႏုုိင္သလုုိ စားသုုံးသူ/သုုံးစြဲသူမ်ားသည္လည္း ထုုတ္လုုပ္ေရာင္းခ်သူရွိမွသာ ပုုိ၍အဆင္ေျပႏုုိင္ေပမည္။ အေရာင္းအဝယ္သမားသည္လည္း ေဖာက္သည္ႏွင့္စားသုုံးသူမိတ္ေဆြ
လုုိအပ္သည္ပင္ျဖစ္သည္။ ႏုုိင္ငံေရးသမားသည္လည္း ေထာက္ခံအားေပးသူႏွင့္
အျပန္အလွန္ဟန္ခ်က္ညီစြာ မိတ္ေဆြျဖစ္မွသာႏုုိင္ငံေရးခရီးကုုိ ဆက္ႏုုိင္မည္ပင္ျဖစ္သည္။

လူ႔အလႊာအသီးသီးအလိုုက္ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း အလႊာကြဲျပားျခားနားသည္။ အလႊာမတူလွ်င္ မိတ္ေဆြျဖစ္ဖုုိ႔အရးမွာ ခက္ခဲလွသည္။ လူတဦးခ်င္းစီသည္လည္း အလႊာအလုုိက္မိတ္ေဆြျဖစ္ၾကသည္။ ႏုုိင္ငံမ်ားလည္း အလႊာတူခ်င္းသာ ဂုုဏ္ရည္တူထား၍ဆက္ဆံၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ယေန႔ ဥေရာပသမဂၢအဖြဲ ႔ဝင္ႏုုိင္ငံအမ်ား (အဂၤလန္မွတပါး) တုုိ႔သည္ ဗီဇာမဲ့ သြားလာခြင့္ ေနထုုိင္ခြင့္ လုုပ္ကုုိင္စားေသာက္ခြင့္တုုိ႔ကုုိမခြဲျခားဘဲ တတန္းစားထဲထား၍ အခြင့္အေရးေပးထားသည္။ အလႊာတူေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ အလႊာမတူလွ်င္အီးယူအဖြဲ ႔ဝင္အျဖစ္ပင္ ျဖစ္ခြင့္မရွိေပ။ မိမိတုုိ႔ေရႊျပည္ေတာ္ၾကီးသည္ကား သူတုုိ႔ (ဥေရာပႏုုိင္ငံမ်ား၏) စည္းကမ္းဥပေဒႏွင့္အညီ တရားဝင္ေငြသြင္း၍ ဗီဇာေလွ်ာက္သည္ကုုိပင္ ခပ္အင္အင္ျဖင့္ ျငင္းခ်က္ထုုတ္ခံရသည္မ်ားရွိသည္။ အလႊာကြာျခားျခင္းေၾကာင့္ပင္။ ေရႊျပည္ၾကီးအတြက္ ဗီဇာမလုုိဘဲ သြားလာႏုုိင္ေသာႏုုိင္ငံမ်ားကား လာအုုိ ကေမၻာဒီးယား အင္ဒုုိနီးရွား ဗီယက္နမ္စေသာ အလႊာတူအခ်င္းခ်င္းသာျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္ (၁၄) ရက္မွ်သာျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္ ယခုုေလာေလာဆယ္တြင္မွပြင့္လာေသာအခြင့္အလမ္းျဖစ္သည္။ (ေဖ့စ္ဘုုတ္တြင္တက္လာေသာသတင္းအရေဖၚျပျခင္းျဖစ္သည္) ၎ျပင္ ယခုုလက္ရွိ မိမိေနထုုိင္ရာ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံသည္ ဗီဇာမလုုိဘဲ အလြတ္သြားလာေနထုုိင္ခြင့္တုုိ႔ကုုိ ႏုုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္
ခ်ဳပ္ဆုုိထားျပီးျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အီးယူအဖြဲ ႔ဝင္ႏုုိင္ငံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ 
အီးယူအဖြဲ ႔ဝင္ႏုုိင္ငံမ်ားတြင္ဗီဇာမလုုိဘဲ လြတ္လပ္စြာ ေနထုုိင္ခြင့္ သြားလာခြင့္ လုုပ္ကုုိင္စားေသာက္ပုုိင္ခြင့္တုုိ႔ကုုိရရွိထားသည္။ အေမရိကန္ႏုုိင္ငံထက္ပင္ 
ဗီဇာကင္းလြတ္ခြင့္ရႏုုိင္ငံပုုိ၍မ်ားသည္။ ဤသုုိ႔အက်ိဴးတူမိတ္ေဆြအျဖစ္
လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳျခင္းသည္ ႏုုိင္ငံေရး စီးပြါးေရးစေသာအလႊာတူညီမွသာျဖစ္ႏုုိ္င္သည္။

ထုုိ႔ျပင္ လုုပ္ငန္းဘဝနယ္ပယ္ကြဲျပားလွ်င္လည္း မိတ္ေဆြျဖစ္ရန္ အေတာ္အတန္ေဝးေနျပန္ေသးသည္။
ဥပမာအာျဖင့္ မဂ္ဖုုိလ္နိဗၺာန္တရားကုုိရွာမွီးေသာေယာဂီသည္ သာသနာေတာ္အေပၚသဒၶါကင္းမဲ့ကာ မၾကည္ညုုိတတ္ေသာသူႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ရန္ခက္ခဲေပမည္။ တက္ၾကြစြာၾကိဳးစားရွာေဖြေနေသာ စီးပြါးေရးသမားတစ္ေယာက္သည္လည္း ပညာမတတ္ေသာလူပ်င္းလူဖ်င္းႏွင့္ႏွင့္မိတ္ေဆြမျဖစ္ႏုုိင္ေပ။ ပညာေရးကုုိစိတ္မဝင္စားေသာ လူအလူနတေယာက္သည္လည္း ပညာတတ္သူ ပညာျမတ္ႏုုိးသူႏွင့္မိတ္ေဆြျဖစ္ေရး အလွမ္းေဝးမည္သာျဖစ္သည္။ ဤသည္တုုိ႔မွာ ဘဝနယ္ပယ္ကြဲျပားျခင္းတုုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

မည္သုုိ႔ျဖစ္ေစ လူသားတစ္ေယာက္အဖုုိ႔ အသက္ရွင္သန္စဥ္တြင္ေရာ ေသဆုုံးခ်ိန္အထိပါ မရွိမျဖစ္မိတ္ေဆြလုုိအပ္လွသည္သာျဖစ္သည္။ လူသားတေယာက္၏ မရွိမျဖစ္စာရင္းတြင္ မိတ္ေဆြသည္ နံပါတ္တစ္ေနရာမွပါဝင္သည္ဟုု ဆုိလွ်င္မွားအ့ံမထင္ပါ။ အေၾကာင္းမွာ လူသားသည္ သက္ဆုုိင္ရာသေဘာတူသူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းကာမိတ္ဖြဲ ႔၍ ေနထုုိင္ရေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ တနည္းဆုုိေသာ္ လူဟူသည္ အဖြဲ ႔အစည္းႏွင့္ေနရေသာ သတၱဝါျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္အတူေနရေသာ
လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းတြင္ မိတ္ေဆြဆုုိး အေပါင္းအသင္းဆုုိးမ်ားေၾကာင့္
ဆုုတ္ယုုတ္ပ်က္ဆီးႏုုိင္သလုုိ မိတ္ေဆြေကာင္း အေပါင္းအသင္းေကာင္းမ်ားေၾကာင့္
တုုိးတက္ေအာင္ျမင္လာသည္လည္းရွိသည္။ အမွန္စင္စစ္ မိတ္ေဆြေကာင္းဟူသည္ ဘဝရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ရာႏႈန္းျပည့္အင္အားပင္ျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ျမတ္ဗုုဒၶရွင္ေတာ္မွ အရွင္အာနႏၵာအား “ အာနႏၵာ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိလွ်င္ ရာခုုိင္ႏႈန္းတရာျပီးစီးသည္” မိန္႔ေတာ္မူဖူးခဲ့သည္။

လူသည္သာ မိတ္ေဆြလုုိအပ္သည္မဟုုတ္ဘဲ တိရစ ၦာန္အမ်ားစုုသည္လည္း အသင္းအဖြဲ ႔မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ စုုေပါင္းဆက္ဆံကာေနထုုိင္ၾကသည္ကုုိေတြ႔ရသည္။ ငါးအုုပ္ၾကီးမ်ား ကြ်ဲအုုပ္ၾကီးမ်ား ပ်ားအုုပ္ၾကီးမ်ား ပုုရြက္ဆိတ္အုုပ္မ်ား စသည္စသည္တုုိ႔ကုုိအလြယ္တကူပင္ေတြ႔ျမင္ႏုုိင္ေပသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြဟူသည္ သက္ရွိသတၱဝါတုုိင္း မရွိမျဖစ္လုုိအပ္ေသာအရာဟုု ဆုုိရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုုိသုုိ႔ မိတ္ေဆြလုုိအပ္သည္မွာမွန္ေသာ္လည္း မိတ္ေဆြစစ္ႏွင့္မိတ္ေဆြတုုကုုိ ခြဲျခားနားလည္ကာ
ဆက္ဆံတတ္ဖုုိ႔ေတာ့ အေရးၾကီးလွသည္။ မိတ္ေဆြအစစ္ႏွင့္အတုုကုုိခြဲျခားနားမလည္ပါက မိမိကုုိေကာင္းက်ိဴးမျပဳဘဲ ဆုုိးက်ိဴးကုုိသာျဖစ္ေစမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ ပုုဂံသမုိင္းတြင္လည္း က်န္စစ္သားမိတ္ေဆြစစ္ကုုိအတုဟုုထင္မွားခဲ့ေသာ ငရမာန္ကန္းသည္ အာဏာမွ်သာမဟုုတ္ဘဲ အသက္ပါဆုုံးရႈံးခဲ့ရဖူးသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္လာဇာတကတြင္လည္း ခုုိးသားေခါင္းေဆာင္ကုုိသာ အထင္ၾကီးအျမင္မွားကာ ခ်စ္လင္ကုုိပစ္ခြါခဲ့ေသာေၾကာင့္ အသက္ဆုုံးရႈံးခဲ့ရေသာ သာဓကတုုိ႔ျဖစ္ခဲ့ဖူးျပီ။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က ဘဝေအာင္ျမင္ျပည့္စုုံေၾကာင္းသမၺဒါတရားေလးပါးတြင္ ကလ်ာဏမိတၱသမၺဒါ မိတ္ေဆြေကာင္း မိတ္ေဆြစစ္လုုိအပ္ေၾကာင္းေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။

            စိတ္ထားႏွလုုံးသားေကာင္းေသာ မိတ္ေဆြစစ္

ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ ျမတ္ဗုုဒၶသီတင္းသုုံးေတာ္မူစဥ္ ပညာတတ္ျပီးတက္ၾကြသူ၊ လိမၼာထက္ျမက္သူ သူေဌးသားလူငယ္သိဂၤ ိ ါလအား မိတ္ေဆြစစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤသုုိ႔
မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

“ ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ စိတ္ထားႏွလုုံးသား စစ္မွန္တဲ့ မိတ္ေဆြစစ္ေလးေယာက္တုုိ႔ကုုိ သိသင့္ နားလည္ထားသင့္တယ္။
၁။ မိမိအား ေက်းဇူးအထူးျပဳေပးႏုုိင္သူ (ဥပကာရမိတၱ)
၂။ ဆင္းရဲႏွင့္ခ်မ္းသာကုုိမိမိႏွင့္အတူေဝမွ်ခံစားႏုုိင္သူ (သမာနသုုခဒုုကၡမိတၱ)
၃။ မိမိအား ေကာင္းေသာအက်ိဴးစီးပြါးျဖစ္မည့္အရာကုုိသာ အၾကံျပဳ/ေျပာၾကားသူ (အတၳကၡာယီမိတၱ)
၄။ မိမိအားအစဥ္အျမဲငဲ့ညွာ သနားၾကင္နာသူ (အႏုုကမၺကမိတၱ)
ဒီေလးေယာက္ဟာ အစဥ္အျမဲေပၚင္းသင္းထုုိက္တဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္း မိတ္ေဆြစစ္
ေလးေယာက္တုုိ႔ျဖစ္တယ္။ (ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)


Sunday, October 19, 2014

နာယကအေျခခံဥပေဒ (နိဂုုံးပုုိင္း)


တဖန္ သည္းခံျခင္းကင္း၍ေဒါသစိတ္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ အသိဥာဏ္မပါသျဖင့္ဆုုိးက်ိဴးကုုိသာ ဦးတည္ေစတတ္ေလသည္။ 
ထုုိသုုိ႔ အသိဥာဏ္ႏွင့္မစပ္ယွဥ္ပါဘဲ လုပ္ကုုိင္ေဆာင္ရြက္မႈမွန္သမွ်ကုုိ ေမာဟာဂတိဟုုေခၚသည္။ “ ငါ့ျမင္းငါဆုုိင္း စစ္ကုုိင္းေရာက္ေရာက္၊ ငါ့ေလွငါထုုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္ ” ဟူသကဲ့သုုိ႔ ဆင္ျခင္တုုံတရားအသိဥာဏ္ကင္းမဲ့စြာ ပရမ္းပတာ လုုပ္ေဆာင္မႈမွန္သမွ်သည္ ေမာဟာဂတိပင္ျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ျပင္ လက္ေလာက္ငယ္သားမ်ား၏ အသိဥာဏ္ (အၾကံဥာဏ္) မ်ားႏွင့္ တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္ၾကရသူတုု႔ိ၏ အၾကံဥာဏ္မ်ားသည္ အဖြဲ႔အစည္း 
သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုိင္ငံတႏုုိင္ငံအတြက္အေရးပါလွသည့္နည္းတူ တဦးခ်င္းစီ၏ဘဝကုုိယ္စီအတြက္လည္း အေရးၾကီးသည္သာျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ အၾကီးအကဲလုုပ္သူ (နာယကျဖစ္သူ) သည္ အသိဥာဏ္တုုိ႔၏ စုုေပါင္းစြမ္းအားကုုိ ရယူအသုုံးခ်တတ္ဖုုိ႔အေရးမွာ သက္ဆုုိင္ရာအဖြဲ ႔အစည္း သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုိင္ငံတစ္ႏုုိင္ငံ၏ အသက္ေသြးေၾကာတမွ်အေရးၾကီးလွသည္။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္အေျခအေနတြင္ အသိဥာဏ္တုုိ႔၏ စုုေပါင္းအားကုုိရယူအသုုံးျပဳကာ ေဆာက္ရြက္ေနၾကေသာ လုုပ္ငန္းၾကီး/ေသးမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းၾကီး/ေသးမ်ား၊ ႏုုိင္ငံၾကီး/ေသးမ်ားတုုိ႔ တုုိးတက္ေအာင္ျမင္ေနၾကသည္ကုုိေတြ႔ျမင္ႏုုိင္သည္။ ဤသည္မွာ ေမာဟာဂတိ ကင္းရွင္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ထုုိ႔ေၾကာင့္ အၾကီးအကဲ/နာယကျဖစ္သူသည္ သည္းခံျခင္းခမာဂုုဏ္
ရွိဖုုိ႔လုုိအပ္သည္ဟုု ေရွးပညာရွိမ်ားဆုုိထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သီးခံျခင္းမရွိလွ်င္ အထက္ပါ အတၱမာနစိတ္ထားကုုိအရင္းခံ၍ အဂတိေလးပါးလုုိက္စားကာ ေဆာင္ရြက္တတ္ေလေသာေၾကာင့္ သန္႔စင္ေသာ ေအာင္ျမင္ေသာ ၾကီးပြါးတုုိးတက္ေသာ အားကုုိးထုုိက္ေသာဦးေဆာင္မႈႏွင့္ေဆာင္ရြက္မႈ
မ်ားျဖစ္ေစရန္ နာယကျဖစ္သူသည္ သည္းခံျခင္းစည္းကမ္းကုုိလုုိက္နာဖုုိ႔
လုုိအပ္လွသည္။ သည္းခံျခင္းနည္းလမ္းကုုိ က်င့္သုုံးရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ သည္းခံျခင္းထုုံးကုုိ ႏွလုုံးမူရမည္သာျဖစ္သည္။ သည္းခံျခင္းဂုုဏ္ကုုိ ျဖည့္ဆည္းရမည္ပင္ျဖစ္သည္။

နံပါတ္ ၂။ ဇာဂရိယ၊ ႏုိးၾကားျခင္းဟူသည္ အေတြးအေခၚမ်ားႏုုိးၾကားေန
သင့္သည္။ အၾကံဥာဏ္မ်ားထက္ျမက္ေနသင့္သည္။ လုုံေလာက္ေသာ
ဗဟုုသုုတမ်ားရွိေနသင့္သည္။ သိရွိထားေသာအခ်က္အလက္မ်ား၊ လက္ရွိအေျခအေနမ်ား Update ျဖစ္ေနေအာင္ၾကိဴးစားထား သင့္သည္။ ယခင္ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ယခုုျဖစ္ရပ္ကုုိဆက္စပ္၍  အနာဂတ္အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသင့္သည္ ဟုဆုုိလိုေၾကာင္း မိမိအဓိပၺါယ္ဖြင့္ခ်င္သည္။

နံပါတ္ ၃။ ဥ႒ာန၊ လုံ႔လ ဝီရိယရွိျခင္းဆုုိသည္မွာ ပ်င္းရိေလးတြဲ႔ ဖင့္ေႏွးမႈမရွိရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မွန္၏။ နာယကလုုပ္သူသည္ စားလည္းေနာက္ သြားလည္းေနာက္ လုုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္လွ်င္လည္းေနာက္ ျဖစ္ေနလွ်င္ 
အဖြဲ ႔အစည္းအတြက္မည္သုုိ႔မွ် ေကာင္းက်ိဴးမျဖစ္ထြန္းႏုုိင္ေခ်။ 
အဖြဲ ႔အစည္းအတြက္ ေတြ ႔ၾကံဳခဲ့ရသမွ်ကုုိ သခၤန္းစာယူ၍ ျဖစ္မလာေသးေသာ ေကာင္းက်ိဴးမ်ားျဖစ္ထြန္းလာေအာင္၊
 ျဖစ္ထြန္းလာျပီးေသာေကာင္းက်ိဴးမ်ား တည္ျမဲခုုိင္ခ့ံေနေအာင္ တက္ၾကြစြာစြမ္းေဆာင္ၾကိဴးစားရ
မည္ပင္ျဖစ္သည္။

နံပါတ္ ၄။ သံဝိဘာဂ၊ ခြဲေဝေပးကမ္းျခင္းဟူသည္ အထူးရွင္းျပစရာမလုုိေအာင္ ထင္ရွားျပီးပင္ျဖစ္သည္။  အမွန္စင္စစ္ အၾကီးအကဲျဖစ္သူသည္ လက္ေအာက္ငယ္သားတုုိ႔အားပစၥည္းလာဘ္လာဘကုုိ ခြဲေဝ
ေပးကမ္းျခင္းသက္သက္ကုုိသာလုုပ္ရမည္ဟုု ဆုုိလုုိသည္မဟုုတ္၊ 
လုုပ္ပုုိင္ခြင့္၊ ေျပာဆုုိပုုိင္ခြင့္ႏွင့္ပုုဂၢလိကလြတ္လပ္ခြင့္
တုုိ႔ကုုိလည္း သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ေပးသင့္သည္သာျဖစ္သည္။ ထုုိသုုိ႔မေပးလွ်င္ အထက္ႏွင့္ေအာက္ ကြာဟခ်က္ၾကီးမားလာကာ ေပါက္ကြဲပ်က္စီးတတ္သည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သုုိ႔ေသာသာဓကမ်ား ေရွးကလည္းရွိခဲ့၊ ယခုုလည္းရွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္မုုိ႔အထူးသတိထားစရာပင္ျဖစ္ သည္။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္အရ သံဝိဘာဂႏွင့္ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ေနေသာႏုုိင္ငံမ်ားမ်ားစြာရွိသည္။ 
 ေရွးယခင္ကလည္းရွိခဲ့သည္။ 
အလြယ္ကူဆုုံးသာဓကျပရလွ်င္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုုသည္ ျပည္နယ္မ်ားအား ကုုိယ္ပုုိင္လြတ္လပ္စြာ ျပ႒ာန္းခြင့္ အုုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ စီရင္ပုုိင္ခြင့္အစရွိေသာ အာဏာမ်ားကုုိလြတ္လပ္မွ်တစြာ ခြဲေဝေပးကမ္းထားေသာေၾကာင့္ ခြဲထြက္ေရးျပႆနာမ်ား ျပည္တြင္းစစ္ျပႆနာမ်ား ကင္းေဝးေနျခင္းျဖစ္သည္ဟုု မိမိယူဆသည္။
 ဤအေၾကာင္းကုုိဥာဏ္ရွိသေလာက္ခ်ဲ ႔ေတြးလွ်င္ က်ယ္ဝန္းမ်ားျပားစြာသိႏုုိင္ပါသည္။

၅။ ဒယာ၊ သနားၾကင္နာျခင္းဟူသည္ ေအာက္လက္ငယ္သားတုုိ႔၏အေပၚဝယ္ ညွာတာေထာက္ထားရမည္။ စာနာနားလည္ရမည္၊ ငဲ့ညွာရမည္ဟုုဆုုိလုုိသည္။ မွန္၏။ ဤသနားၾကင္နာျခင္းရွိမွသာလွ်င္ လက္ေအာက္ငယ္သားတုုိ႔၏ ခံစားခ်က္မ်ားကုုိ ေလးေလးစားစားနားေထာင္ေပးႏုုိင္မည္။ သူတုုိ႔၏အေရးကုုိ ၾကင္ၾကင္နာနာေဆာင္ရြက္ေပးႏုုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုုိသုုိ႔ေဆာင္ရြက္ေပးမွသာ လူမႈဒုုကၡမ်ားနဲပါး၍ ေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္ေသာအေျခအေနတြင္ အတူယွဥ္တြဲ၍ေအးခ်မ္းစြာေနထုုိင္ႏုုိင္ၾကေပမည္။ ထုုိသုုိ႔မဟုုတ္မူဘဲ သနားၾကင္နာမႈကင္းမဲ့သူမ်ားေခါင္းေဆာင္ေနရာတြင္ရွိေနၾကလွ်င္
လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းသည္ အေရာင္အေသြးစုုံေသာ ဒုုကၡသုုကၡမ်ား ျပည့္က်ပ္ေနေပမည္။ အလႊာစုုံေသာ အက်ပ္အတည္းမ်ားျဖင့္
ပိတ္မိေနၾကေပမည္။ အခြင့္အေရးကုုိ ခုုံမင္ေသာေၾကာင္သူေတာ္မ်ားက အသံေကာင္းဟစ္၍လူေပၚလူေဇာ္လုုပ္ေနၾကေပမည္။ အစစ္ႏွင့္အတုု ေျပာင္းျပန္ျပဳ၍ မသမာမႈမ်ားေထာင္းေထာင္းထေနမည္မွာ ေသခ်ာေနေတာ့သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဒယာ၊ ၾကင္နာသနားျခင္းဂုုဏ္ကုုိ အၾကီးအကဲျဖစ္သူသည္ အျမဲအေလးထားကာ က်င့္သုုံးသင့္သည္။

၆။ ဣကၡဏာ၊ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိျခင္းဟူသည္ အနာဂတ္ကုုိ
ပုုံေဖၚႏုုိင္ေရးအတြက္ေမွ်ာ္ၾကည့္ႏုုိင္သူ ျမင္ႏုုိင္သူျဖစ္ရမည္ဟုုဆုုိလုုိသည္။ ဤေနရာ၌ အေမွ်ာ္အျမင္၏အတုုိင္းအတာသည္ ထုုိသူဦးေဆာင္ေနရေသာ 
အဖြဲ ႔အစည္း သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုိင္ငံ၏အေျခအေနမ်ိဴးစုုံႏွင့္အခ်ိန္အခါမ်ားေပၚတြင္
မူတည္ေလေသည္။ ထုုိ႔ျပင္ ထုုိသူဦးေဆာင္ရေသာ နယ္ပယ္အေပၚတြင္လည္း မူတည္ႏုုိင္ပါေသးသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စီးပြါးေရးနယ္ပယ္ ႏုုိင္ငံေရးနယ္ပယ္ ဘာသာေရးနယ္ပယ္စသည္တုုိ႔ျဖစ္သည္။ သက္ဆုုိင္ရာနယ္ပယ္အလုုိက္ ေမွ်ာ္ျမင္ရပုုံျခင္းတူညီႏုုိင္မည္မဟုုတ္ပါ။ လြယ္ကူေသာဥပမာျပရလွ်င္ ႏုုိင္ငံေရးအရ မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္လွ်င္ ကာလအတုုိင္းအတာအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀) အတြင္းသာမ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ၾကေပမည္။ သုုိ႔မဟုုတ္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀၀/၃၀၀) ကာလအတြက္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀၀) တစ္ေထာင္ကာလအထိေမွ်ာ္မွန္း၍ ခ်မွတ္
အေကာင္အထည္ေဖၚေနေသာ လက္ေတြ႔က်သည့္ႏုုိင္ငံေရးမဟာဗ်ဴဟာ
ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားရွိမည္မထင္ပါ။ ဆုုိဗီယက္ေခတ္တြင္ ကြန္ျမဳနစ္ႏွင့္အရင္းရွင္တုုိ႔၏ မဟာဗ်ဴဟာတုုိက္ပြဲသည္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀) မျပည့္မီပင္ ဆုုိဗီယက္ႏုုိင္ငံေတာ္ၾကီးျပိဳကြဲျခင္းျဖင့္ အဆုုံးသတ္ခဲ့သည္။ ထုုိ႔အတူ ဂ်ာမဏီႏွင့္ဂ်ပန္တုုိ႔၏ အေမွ်ာ္အျမင္လြဲမွား၍ ရက္စက္တတ္ေသာအမ်ိဴးသားႏုုိင္ငံေရးမဟာဗ်ဴဟာသည္လည္း ထုုိနည္း၎ပင္ အခ်ိန္တုုိအတြင္း  အရႈံးျဖင့္နိဂုုံးခ်ဳပ္ခဲ့ၾကရဖူးသည္။

သိုု႔ေသာ္ ဘာသာေရးအရ မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္က်င့္သုုံးရသည့္အခါ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀၀) တစ္ေထာင္လည္းမက၊ ဘဝေပါင္းတစ္ေထာင္ တစ္ေသာင္းလည္းမက
 ကမ ၻာေပါင္း အသိန္းအေသာင္းမက သတၱဝါအမ်ား 
လူ႔ရပ္နတ္ရြာႏွင့္တကြနိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ ခ်မွတ္၍ ဦးေဆာင္
အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ၾကရသည္။
 (ကရုုဏာႏွင့္ပညာရွိၾကေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကုုိသာဆုုိလုုိသည္) 
မွန္၏။ ဘုုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ကမ ၻာတစ္သိန္း
ကာလၾကာျမင့္သည္အထိ အားလုုံးေသာသက္ရွိသတၱဝါမ်ားအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္၍ ဦးေဆာင္ကာအေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
 ေနာင္အနာဂတ္ေလးအသေခ်ၤႏွင့္
ကမ ၻာတစ္သိန္းကာလအထိ ေမွ်ာ္ျမင္ကာ လုုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ဟုု ဆုုိလုုိသည္။ ( ႏုုိင္ငံေရးကုုိနားလည္၍မဟုုတ္ပါ၊ မိမိ၏ထင္ျမင္ခ်က္သက္သက္မွ်ကုုိသာတင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မွားခဲ့လွ်င္ လြတ္လပ္စြာေဝဘန္အၾကံေပးႏုုိင္ပါသည္)။

ထုုိ႔ေၾကာင့္ နံပါတ္ေျခာက္ ဂုုဏ္အဂၤါအရ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိျခင္းသည္လည္း နာယကျဖစ္သူအတြက္အေရးၾကီးသလုုိ သူဦးေဆာင္ရေသာ 
လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းအတြက္လည္း အသက္ေသြးေၾကာပင္ျဖစ္သည္။ နာကကျဖစ္သူတုုိင္း အၾကီးအကဲေနရာမွ ဦးေဆာင္ရသူတုုိင္း အထက္ပါ နာယကဂုုဏ္ေျခာက္းပါးႏွင့္အမွန္တကယ္ျပည့္စုုံၾကလွ်င္ ထုုိလူမႈအဖြဲ ႔အစည္း ထုုိႏုုိင္ငံသည္ အမွန္ပင္တုုိးတက္ေအးခ်မ္းေနမည္မွာ ေသခ်ာလွသည္။ ေရွးေရွးပညာရွိမ်ားသည္ လူမ်ိဴး ေနရာေဒသ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာတရား ဘာသာစကား အသားအေရာင္ဘာကုုိမွ်မခြဲျခားဘဲ အားလုုံးႏွင့္သက္ဆုုိင္ေသာ ကမ ၻာတည္သ၍မွန္ကန္ေနမည္ျဖစ္ေသာ ထာဝရနာယကစည္းမ်ဥ္း သုုိ႔မဟုုတ္ နာယကအေျခခံဥပေဒကုုိ ေလာကအတြက္တင္ဆက္ခဲ့ၾကေလသည္။ ခ်ီးေျမွာက္ခဲ့ၾကေလသည္။ အသင့္စားသုုံးရန္ထုုတ္လုုပ္ေပးခဲ့ၾကေလသည္။ ထုုိစည္းမ်ဥ္း သုုိ႔မဟုုတ္ အေျခခံဥပေဒသတုုိ႔ကုုိ အသင့္စားသုုံးကာ(အသုုံးျပဳ) တုုိးတက္ေသာလူမႈဘဝ၊ ေအးခ်မ္းေသာလူမႈအဖြဲ ႔အစည္းျဖစ္
ေလေအာင္ လက္ေတြ႔ဆန္ေသာမဟာဗ်ဴဟာျဖင့္ခရီးဆက္ဖုုိ႔အေရးကား မိမိတုုိ႔၏တာဝန္သာျဖစ္ေတာ့သည္။

လကၤာ။ ထၾကြႏုုိးၾကား၊ သနားသည္းခံ၊ ေဝဖန္ေထာက္ရႈ၊ ဤေျခာက္ခုု ၾကီးသူ႔နာယကဂုုဏ္။

Patience, vigilance, and industry, liberality, compassion and hope-these are the qualities of a leader; these are the qualities that should be wished for by the righteous.
 (ဘာသာျပန္ ဂ်ိမ္းစ္ဂေရး) ေလာကနီတိ သုုခ စာအုုပ္မွ။


 ေဒါက္တာဘုုန္းသူရိန္

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***