Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Friday, September 26, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၂ ) ေမးပါရေစ

     ပထမဦးဆုုံးေမးခြန္းေမးေသာ အမ်ိဴးသားကပင္ ဆက္လက္၍ ဤသုုိ႔ေမးျပန္သည္။
ေမးခြန္းး ၃။ အဆင္းအာရုံတစ္ခုုကုုိ ျမင္တဲ့အခါမွာ မ်က္စိက ျမင္တာမဟုုတ္၊ စိတ္ကသာ ျမင္ႏုုိင္တာဆုုိတဲ့ရွင္းျပခ်က္ကုုိ နားလည္တည္။ လက္ခံပါတယ္။ အဲဒီလုုိ စိတ္ကျမင္ႏုုိင္ဘုုိ႔အတြက္ အေၾကာင္းေလးခ်က္က ျပည့္စုုံစြာေထာက္ပံ့ႏုုိင္မွသာ စိတ္ကျမင္ႏုုိင္တယ္လုုိ႔ဆုုိတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခါတေလမွာ အေၾကာင္းေလးခ်က္ မျပည့္စုုံဘဲနဲ႔လဲ စိတ္ကျမင္ႏုုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ လုုံးဝအေမွာင္ၾကီးထဲမွာ အလင္းေရာင္မရွိဘဲ မ်က္စိမွိတ္ထားရင္ေတာင္ စိတ္ဟာ အဆင္းအာရုုံေတြကုုိ ျမင္ရတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေရာ ဘယ္လုုိလဲ ?

  မွတ္ခ်က္။ ။ ( ဤေနရာ၌ စာဖတ္သူမ်ား သိသာေစရန္ မိမိပုုိ႔ခ်ခဲ့သည္မ်ားကုုိ အနည္းငယ္ျဖည့္စြက္တင္ျပပါမည္။ ) ျမင္သိစိတ္ ျဖစ္ေပၚဘုု႔ိအတြက္ 
၁။ မ်က္ၾကည္လႊာအားေကာင္းရမယ္။ ( စကၡပသာဒ/ eye-sensitivity )
၂။ အလင္းေရာင္ရွိရမယ္။ ( အာေလာက/ light )
၃။ အဆင္းရူပါရုုံရွိရမယ္။ ( ရူပါရမၼဏ/ visible object )
၄။ သတိျပဳမႈ / ႏွလုုံးသြင္းမႈရွိရမယ္။ ( မနသိကာရ / attention ) 
အဲဒီအေၾကာင္းေလးခ်က္ျပည့္စုုံမွသာ ျမင္ႏုုိင္တယ္။ ျမင္တဲ့အခါမွာလည္း မ်က္စိက ျမင္တာမဟုုတ္ဘူး။ စိတ္ကျမင္တာ။ ဆုုိလုုိတာက အဲဒီအေၾကာင္းေလးခ်က္က ျပည့္စုုံစြာေထာက္ပံ့ေပးႏုုိင္မွသာ စိတ္ကျမင္ႏုုိ္င္တာ။ တခါတေလမွာ နံပါတ္ ၁၊ ၂၊ ၃၊ အခ်က္သုုံးခ်က္လုုံးျပည့္စုုံေနတာေတာင္ သတိမျပဳမိရင္ ဂရုုမစုုိက္မိရင္ မျမင္ႏုုိင္ဘူး။ ( ျမန္မာစကားတြင္လည္း “ သတိမမူေတာ့ ဂူမျမင္၊ သတိမူေတာ့ ျမဴေတာင္ျမင္ ” ဆုုိတဲ့ စကားပုုံပင္ရွိ၏။ ထုုိ႔ျပင္ အာရုုံတစ္ခုုခုုအတြက္ နစ္ေမ်ာေနသည့္အခါ မိမိေရွ ႔မွ လူတစ္ေယာက္ျဖတ္သန္းသြားသည္ကုုိပင္ မျမင္လုုိက္မိေခ်။ နံပါတ္ ၄ အခ်က္ျဖစ္သည့္ မနသိကာရ အဂၤါခြ်တ္ယြင္းျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ေမးခြန္းရွင္သည္ ဤသင္ၾကားခ်က္ကုုိ အေျခခံ၍ ဤေမးခြန္းကုုိ ေမးျခင္းျဖစ္သည္။

   ေျဖ….။ မင္းတုုိ႔ုကုုိ ရွင္းျပခဲ့တဲ့ ျမင္ႏုုိင္ဘုုိ႔အေၾကာင္းေလးခ်က္ကုုိ ၁။ မ်က္စိ၊ ၂။ နား၊ ၃။ ႏွာေခါင္း၊ ၄။ လွ်ာ၊ ၅။ ကုုိယ္ခႏၶာလုုိ႔ေခၚတဲ့ တံခါးငါးေပါက္မွာ အာရုုံေတြနဲ႔ ဝင္ေရာက္ထိေတြ႔လုုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ျဖစ္စဥ္ ( The five-Door Process ) ပဥၥဒြါရဝီထိအရ ရွင္းျပခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ခုု မင္းေမးတဲ့ ေမးခြန္းက ခုုရွင္းျပခဲ့တဲ့ ပဥၥဒြါရဝီထိ / The five-door process နဲ႔မပတ္သက္ဘူး။ ေနာက္ဆက္လက္သင္ျပမယ့္ စိတ္တံခါးေပါက္မွာအာရုုံနဲ႔တုုိက္ရုုိက္ထိေတြ႔လာတဲ့ စိတ္ျဖစ္စဥ္ မေနာဒြါရဝီထိ / The Mind-Door Process အရ အာရုုံကုုိ ျမင္လာတဲ့စိတ္ပဲ။ ဒီ The mind-door process မွာ အေၾကာင္းေလးခ်က္ျပည့္စုုံဘုုိ႔မလုုိဘူး။ စိတ္တစ္ခုုအေပၚမွာပဲ မူတည္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေမွာင္ထဲက်ေရာက္ေနပါေစ သမာဓိအားေကာင္းေလ ျမင္ႏုုိင္စြမ္းအားကပုုိေကာင္းေလပါပဲ။ ဒီအေၾကာင္း ဒီမွာ ဒီေလာက္ပဲေျပာမယ္။ သက္ဆုုိင္ရာအခန္းေရာက္မွ ေျပာျပတာ ပုုိလုုိ႔ဆီေလ်ာ္မယ္။ 
ေမးခြန္းရွင္ကား အပုုိစကားမဆုုိေတာ့ဘဲ ႏႈတ္ဆိတ္သြားေလေတာ့သည္။

ထုုိစဥ္ အမ်ိဴးသမီးတစ္ေယာက္မွ ( သူမနာမည္ကုုိလည္း မမွတ္မိ ) ေမးပါရေစဟုုဆုုိကာ လက္ေထာင္ျပလာသည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။ )

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၁ ) သားေလးမ်ား တီတီတာတာေျပာတတ္ျပီ


 ယေန႔ ( ၂၀.၀၉ .၂၀၁၄ ) အဘိဓမၼာအသိဥာဏ္သားေလးကုုိ စတင္ေမြးဖြားျပီးသည့္အခါ မိမိ အေတာ္ကေလးပင္ပန္းသြားသည္။ ပါးစပ္မွ စကားလုုံးထပ္မံမထြက္ခ်င္ေတာ့ေလာက္သည္အထိ ႏြမ္းနယ္မႈကုုိခံစားလုုိက္ရသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေန႔လည္ ( ၂ ) နာရီမွ စတင္ခဲ့ရာ ညေန ( ၅ ) နာရီ ထုုိးခါနီးမွျပီးဆုုံးခဲ့ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ၾကားထဲတြင္ Tea break ( ၁၀ ) မိနစ္ခန္႔နားသည္မွလြဲ၍ ဆက္တုုိက္သင္ၾကားလုုိက္သည္။ ထုုိ႔ျပင္ အေၾကာင္းအရာ ( ဘာသာရပ္ ) ကလည္း ေလးနက္သည့္နည္းတူ အဂၤလိပ္ ေဝါဟာရ အသုုံးအႏႈန္းကုုိလည္း အဓိပၺါယ္သက္ေရာက္မႈမေထြျပားေစရန္ႏွင့္တိက်မႈျဖစ္ေစရန္ သတိထားအားစုုိက္ရေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။ သုုိ႔ေသာ္ သူတုုိ႔၏ ေလးေလးနက္နက္စိတ္ဝင္စားမႈႏွင့္ရွင္းျပခ်က္မ်ားကုုိ ေက်နပ္မႈတုုိ႔ေၾကာင့္ ပင္ပန္းရက်ိဴးနပ္သည့္နည္းတူ မိမိလည္း ေက်နပ္မႈကုုိခံစားရသည္။ ပ်င္းရိျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ ဓမၼအသိကုုိအားခဲေနၾကေသာ သူတုုိ႔ကုုိခ်ီးက်ဴးမိသည္။ ဤပထမေန႔တြင္ အဘိဓမၼာ၏သမုုိင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္၊ ျမန္မာျပည္၏ အဘိဓမၼာေလ့လာမႈ အေျခအေနႏွင့္အဆင့္အတန္း၊ ယခုုသင္ျပမည့္ သျဂိဳဟ္ကုုိမ႑ိဳင္ျပဳေသာစာအုုပ္မ်ားအေၾကာင္း၊ ပညတ္ႏွင့္ပရမတ္တုုိ႔၏ သေဘာတရားမ်ား၊ ပရမတၳတရားေလးပါးတုုိ႔၏ အသီးသီးေသာသေဘာတရားမ်ားကုုိ ဥာဏ္စြမ္းမီသမွ် စိတ္အားသန္သန္ျဖင့္ ရွင္းျပလုုိက္သည္။

  မိမိက သင္တန္းမစမီတြင္ ေမးခြန္းမ်ားကုုိ စိတ္တုုိင္းက်ေမးႏုုိင္ေၾကာင္း၊ သင္တန္းခ်ိန္ျပီးဆုုံးသည္အထိ မေစာင့္ဘဲ ရွင္းျပဆဲကာလတြင္လည္း ျဖတ္ေတာက္၍ ေမးႏုုိင္ေၾကာင္း၊ မင္းတုုိ႔နဲ႔ငါနဲ႔ၾကားမွာ ဘာအတားအဆီးမွမရွိဘဲရင္းႏွီးမႈျဖစ္ေစရန္ Break the ice ေရခဲတုုံးၾကီးခြဲထားလုုိက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္၍ဖိတ္ေခၚေျပာျပထားလုုိက္သည္။ ထုုိဖိတ္ေခၚခ်က္ေၾကာင့္ သူတုုိ႔လည္း လြတ္လပ္ေပါ့ပါးသြားၾကဟန္ရွိသည္။ သုုိ႔ေသာ္ ပထမေန႔သင္ၾကားေနစဥ္အတြင္းဝယ္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ၾကားျဖတ္ရပ္တန႔္၍ မေမးၾကေပ။ ညေနျပီးဆုုံးေသာအခါတြင္ကား လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေမးၾကေတာ့သည္။ အမ်ိဴးသားတစ္ေယာက္က ေမးလုုိပါေၾကာင္းခြင့္ေတာင္းလာသည္။ ( ေမးသူ၏ နာမည္ကုုိမမွတ္မိ )

   ေမးခြန္းးး ၁။ ပရမတၳတရားေလးပါးတရားေတြဟာ ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိဘူး၊ ဖန္တီးလုုိ႔လည္းမရဘူး၊ ေဖာက္ျပန္ျခင္းလည္းမရွိဘူးလုုိ္႔ဆုုိတယ္။ ဒီေလးပါးထဲက စိတ္ဟာ ေျပာင္းလဲတယ္လုုိ႔ထင္တယ္။ ဥပမာ ရဟႏ ၱာျဖစ္လုုိ႔ နိဗၺာန္ကုုိမ်က္ေမွာက္ျပဳသြားတဲ့အခါ ေလာဘစိတ္ေတြဟာ ေျပာင္းလဲသြားတာပဲမလား? ထုုိ႔အတူ အျခားေသာ ေဒါသ ေမာဟစတဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြဟာလဲ နိဗၺာန္ကုုိသိလာတဲ့အခါ ေျပာင္းလဲသြားတာမဟုုတ္ဘူးလား?

  အေျဖးးးး၁။ ရဟႏ ၱာျဖစ္လုုိ႔ နိဗၺာန္ကုုိမ်က္ေမွာက္ျပဳႏုုိင္သြားတဲ့အခါမွာ ေလာဘစတဲ့စိတ္ ေစတသိက္ပရမတ္တရားေတြဟာ ေျပာင္းလဲသြားတာမဟုုတ္ပါဘူး။ အဲဒီတရားေတြကုုိ အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ႏုုိင္လုုိက္တာသာျဖစ္တယ္။ စိတ္ရဲ့အညစ္အေၾကးမွန္သမွ် ဘာမွမက်န္ေတာ့ေအာင္ သုုတ္သင္ပစ္လိုုက္တာျဖစ္တယ္။ အဲဒါဟာ ေျပာင္းလဲျခင္းမဟုုတ္ဘူး။ ကုုန္ဆုုံးျပတ္ေတာက္သြားတာသာျဖစ္တယ္။ မေဖာက္ျပန္ မေျပာင္းလဲဘူးလုုိ႔ ေျပာခဲ့တဲ့ေနရာမွာ ေနရာေဒသ အခ်ိန္ကာလ ဘုုံဌာန ပုုဂၢိဳလ္အေပၚမူတည္ျပီးေျပာင္းလဲျခင္းမရွိဘူး၊ ပရမတၳတရားတုုိ႔ရဲ့ သေဘာလကၡဏာဟာ သူ႔သဘာဝအတုုိင္းပဲ ခုုိင္ျမဲတယ္လုုိ႔ဆုုိလုုိတာျဖစ္တယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေလာဘရဲ့သေဘာတရားဟာ လုုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းသေဘာတရားျဖစ္တယ္။ အဲဒီလုုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းသေဘာတရားမွ လုုံးဝေျပာင္းမသြားဘူး။ ဘယ္သူ႔သႏ ၱာန္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ႏုုိင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ဘုုံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလာဘမွန္ရင္ လုုိခ်င္ျခင္းသေဘာတရားသာျဖစ္တယ္။ အဲဒီသေဘာတရားမွ လုုံးဝေျပာင္းမသြားဘူး။ ေလာဘမွန္ရင္ လုုိခ်င္တဲ့သေဘာတရားသာျဖစ္တယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေခြးတစ္ေကာင္ဟာ အစားေကာင္းတစ္ခုုကုုိစားလုုိတယ္ဆုုိရင္ အဲဒါဟာ ေလာဘျဖစ္တယ္။ အဲဒီေလာဘဟာ အာရွကေခြးမွာျဖစ္လဲ ေလာဘဲပဲ၊ ဥေရာပကေခြးမွာျဖစ္လဲ ေလာဘပဲ၊ အေမရိကားကေခြးမွာျဖစ္လဲေလာဘပဲ။ အဲလုုိ ေနရာေဒသေၾကာင့္လဲ ေျပာင္းမသြားဘူး။
နံက္ခင္းမွာလုုိခ်င္တပ္မက္လဲ ေလာဘပဲ၊ ေန႔လည္ခင္းျဖစ္လဲ ေလာဘပဲ။ ညေနခင္း ညခင္း ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေလာဘဟာ လုုိခ်င္ျခင္းပဲ။ ေရွးေခတ္ကလုုိခ်င္ရင္လဲ ေလာဘ၊ ခုုေခတ္ျဖစ္လဲ ေလာဘ၊ ေနာင္ျဖစ္လဲ ေလာဘသာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလုုိ အခ်ိန္ကာလေတြေၾကာင့္လဲ ေလာဘမွန္ရင္ လုုိခ်င္ျခင္းသေဘာမွ ေျပာင္းမသြားဘူး။ အပါယ္ဘုုံမွာျဖစ္လဲ ေလာဘမွန္ရင္ လုုိခ်င္ျခင္းပဲ၊ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဘုုံမွာျဖစ္ပါေစ ေလာဘမွန္ရင္ လုုိခ်င္ျခင္းသေဘာမွေျပာင္းမသြားဘူး။ ထုုိ႔အတူ တိရစ ၦာန္တစ္ေကာင္ကလုုိခ်င္ရင္လဲ ေလာဘပဲ။ ဘုုန္းၾကီးကလုုိခ်င္ရင္လဲ ေလာဘ၊ သမၼတ၊ နတ္ ျဗာဟၼာေတြကလုုိခ်င္ရင္လဲ ေလာဘပဲ၊ ပုုဂၢိဳလ္ေရးအေၾကာင္းျပဳပီးေတာ့လဲ ေလာဘရဲ့သေဘာမွလုုံးဝေျပာင္းသြားတာမဟုုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကုုိမ်က္ေမွာက္ျပဳသြားတဲ့ ရဟႏ ၱာဟာ ေလာဘစိတ္ေျပာင္းလဲသြားတာမဟုုတ္ဘူး၊ ေလာဘကုုိ အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ သုုတ္သင္ ရွင္းလင္းပစ္လုုိက္တာသာျဖစ္တယ္။

အထက္ပါ အေျဖကုုိ နားေထာင္ျပီးေသာအခါ ေဘးနားတြင္ရွိေသာ Mikko ဟူေသာ ဒကာတစ္ေယာက္က ဤသုုိ႔ ထပ္မံ၍ ေမးလာျပန္သည္။
ေမးခြန္းးး၂။ ေျပာင္းလဲလုုိ႔ မရဘူးဆုုိတာၾကီးကုုိ ေျပာင္းလဲပစ္ခ်င္တယ္။ အဲဒါ ဘယ္လုုိေျပာင္းရမလဲ?
ေျဖ၊းးး၂။ ေျပာင္းလဲလုုိ႔မရပါဘူးဆုုိမွ မင္းကဘာေၾကာင့္ေျပာင္းလဲခ်င္တာလဲ၊ အဲဒါကုုိ အျပတ္ရွင္းလင္းသုုတ္သင္ပစ္မွရမယ္။ အဲဒီလုုိ ရွင္းလင္းျပီးရင္ မင္းရဲ့ ေျပာင္းလဲပစ္ခ်င္တဲ့စိတ္လဲ မရွိေတာ့ဘူး။ ျဖစ္ေပၚမလာေတာ့ဘူး။ ဘာမွမရွိေတာ့တဲ့အခါ ေျပာင္းလဲစရာလဲ မလုုိေတာ့ဘူး။ Mikko ကား ျပဳံးလွ်က္ႏႈတ္ဆိတ္သြားေလသည္။ နက္ရႈိင္းက်ယ္ေျပာလွေသာ ျမတ္ဗုုဒၶအဘိဓမၼာသမုုဒၵရာ၏ အေၾကာင္းကုုိ တီတီတာတာ မပီကလာ ခ်စ္စရာေလးမ်ား ေျပာတတ္ၾကေလျပီ။ မၾကာမီပင္ သူတုုိ႔ေဆာ့ကစားႏုုိင္ၾကလိမ့္မည္ထင္သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )



Thursday, September 25, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၀ ) အဘိဓမၼာသားေလး ေမြးျပီ

    ေန႔လည္ခင္း အဘိဓမၼာသင္တန္းအခ်ိန္သည္ ( ၂ ) နာရီထုုိးမွစတင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဆြမ္းစားျပီးေသာအခါ အခ်ိန္ပုုိေနေလသည္။ အခ်ိန္ကုုိ အက်ိဴးရွိေအာင္ အသုုံးျပဳလုုိသျဖင့္ မိမိကပင္စတင္၍ “ မင္းတုုိ႔က ငါေျပာတာကုုိ နားေထာင္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မ်ားတယ္၊ ငါလဲ မင္းတုုိ႔ေျပာတာကုုိ နားေထာင္ခ်င္တယ္ ” ဟုု ေျပာလုုိက္ေသာအခါ “ ငါတုုိ႔မွာ ေျပာစရာအထူးမရွိဘူး ” တဲ့။ “ ဒါဆုုိရင္ မင္းတုုိ႔ ဘာသာေရးအေတြ႔အၾကံဳေတြကုုိ ေျပာျပေပးပါ ” ဟုု ေတာင္းဆုုိလုုိက္ေသာအခါ တစ္ဦးခ်င္းစီေျပာျပၾကသည္။ သူတုုိ႔၏ေျပာျပခ်က္မ်ားအရ ဤသုုိ႔ ျခံဳငုုံ၍ေကာက္ခ်က္စြဲကာ သိနားလည္ခြင့္ရခဲ့သည္။ “ သူတုုိ႔အားလုုံးသည္ မိရုုိးဖလာအရ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ ႔က ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ စိတ္ပညာႏွင့္ဒႆနစာေပမ်ားကိုုေလ့လာရင္း ဗုုဒၶတရားကုုိျမည္းစမ္းၾကည့္မိရာမွ စိတ္ဝင္စားလာခဲ့သည္။ အခ်ိဳ ႔က မူရင္းခရစ္ယာန္ဘာသာကုုိ မယုံၾကည္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔က်သည့္သေဘာတရားအသစ္ကုုိ ရွာေဖြရင္း ဗုုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ထိေတြ႔ခြင့္ရခဲ့ျခင္းမွစတင္ကာ စိတ္ဝင္စားမႈပုုိလာခဲ့သည္။ အခ်ိဳ ႔က ဖင္းလူမ်ိဴး ဗုုဒၶဘာသာဘုုန္းၾကီး မဟာပေညာႏွင့္ရင္းႏွီးျခင္းမွစတင္ကာ ဗုုဒၶဘာသာကုုိစိတ္ဝင္စားလာခဲ့ၾကသည္။ ဗုုဒၶတရားေတာ္ကုုိ စိတ္ဝင္စားၾကျခင္း၏ ေနာက္ခံအေၾကာင္းတရားမွာ မတူညီၾကေသာ္လည္း ေနာက္ခံဘာသာေရးကား ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားအျဖစ္အတူတူပင္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ပုုိ၍ ထပ္တူျဖစ္လာသည့္အရာမွာ ဝိပႆနာကုုိအားထုုတ္ျဖစ္ၾကရင္း တရားေတာ္၏အရသာကုုိ လက္ေတြ႔က်က်သိခြင့္ရလာေသာေၾကာင့္ ဗုုဒၶဘာသာဝင္စစ္စစ္မ်ားျဖစ္လာၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

  သူတုုိ႔၏ ဗုုဒၶဘာသာအဆင့္မွာ အျခားမည္သူတစ္ဦးေယာက္ကမွ် အျခားဘာသာအျဖစ္သုုိ႔ကူးေျပာင္းေစရန္ ဆြဲေဆာင္၍ မရႏုုိင္ေတာ့သည့္အေျခအေနပင္ျဖစ္သည္ ဟုု မိမိနားလည္မိသည္။ အေၾကာင္းမွာ သူတုုိ႔သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ စည္းရုုံးေဟာေျပာမႈေၾကာင့္မွ်မဟုုတ္ဘဲ သူတုုိ႔၏ကုုိယ္ပုုိင္အသိအျမင္ကုုိအေျခခံ၍ အေျခာက္ အေျမွာက္ကင္းကင္းျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ သတၱိရွိရွိ ျဖစ္လာခဲ့ရေသာ ဗုုဒၶဘာသာမ်ားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ သုုိ႔ေသာ္ သူတုုိ႔သည္ ေထရဝါဒဗုုဒၶဘာသာမ်ားေတာ့မဟုုတ္ၾကပါ။ အခ်ိဳ ႔က ဇင္ဗုုဒၶဘာသာဝင္၊ အခ်ိဳ ႔က တိဘက္တန္းဗုုဒၶဘာသာဝင္၊ အခ်ိဳ ႔ကား ဝဇိရယာနဗုုဒၶဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ေနၾကေလသည္။ မတူညီေသာ ဂုုိဏ္းဂဏဝင္မ်ားအခ်င္းခ်င္း စုုေပါင္း၍ အသင္းအဖြဲ႔တည္ေထာင္ကာ သာသနာေရးအတြက္ ေဆာက္ရြက္ေနၾကသည္မွာ မိမိအဖုုိ႔ အတုုယူစရာပင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဂုုိဏ္းဂဏနာမည္ပညတ္မ်ားကုုိ အေလးမထားဘဲ အႏွစ္အသားက်သည့္ လမ္းစဥ္ကုုိအတူတြဲ၍ေလွ်ာက္ႏုုိင္ၾကေသာ သူတုုိ႔၏ ရင့္က်က္မႈကုုိ တိတ္တခုုိးအားက်ရင္း မိမိ၏မရင့္က်က္မႈကုုိ တိတ္တခုုိးျဖင့္ ရွက္စႏုုိးခံစားမိသေယာင္ေယာင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုုိ႔ျပင္ သူတုု႔ိအေနႏွင့္ ေထရဝါဒအဘိဓမၼာကုုိ ထိေတြ႔ခြင့္ရသည္မွာ ယခုုအၾကိမ္သည္ ပထမဆုုံးအၾကိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေရႊျပည္တြင္ရွိေသာ ေထရဝါဒဂုုိဏ္းေပါင္း ( ၉ ) ဂုုိဏ္းသည္ ပိဋကတ္သုုံးပုုံႏွင့္တကြယုုံၾကည္မႈပုုံသဏၭာန္မွအစအရာရာ အတူတူျဖစ္ပါလွ်က္ ဂုုိဏ္းဂဏနာမည္ပညတ္ေလးမွ်ျဖင့္ သေဘာထားကြဲကာ အစြဲၾကီးစြဲေနၾကသည္မွာ သတိျပဳစရာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ မဟာစည္စြဲ မုုိးကုုတ္စြဲစေသာအစြဲမ်ားျဖင့္ ကြဲေနၾကသည္မွာလည္း “ အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္ႏွင့္ခေလာက္ပင္ ” ျဖစ္သည္။

   ေနာက္တစ္ခုုထပ္၍သိရသည္မွာ ဥေရာပတြင္ဘာသာေရးအရ လုုံးဝေျပာင္းလဲမႈၾကီးျဖစ္ေနသည္၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းႏွင့္အသုုဘခ်ေရးအတြက္ မိရုုိးဖလာအရ ခရစ္ယာန္ဘုုရားရွိခုုိးေက်ာင္းတြင္ အသင္းဝင္ထားေသာ္လည္း ဘုုရားေက်ာင္းတက္သူလည္း အလြန္ရွားပါးလာသည္၊ အခ်ိဳ ႔ဆုုိလွ်င္ အသင္းဝင္ပင္ မလုုပ္ၾကေတာ့ဘူးတဲ့။ ထုုိ႔ျပင္ ဥေရာပႏုုိင္ငံမ်ားတြင္ ဗုုဒၶဘာသာဌာနမ်ားတုုိးပြါးလာေနသည္၊ သုုိ႔ေသာ္ မ်ိဴးဆက္သစ္အမ်ားစိတ္ဝင္စားလာၾကသည္မွာ ဗုုဒၶဘာသာတစ္ခုုတည္းေတာ့မဟုုတ္၊ ဟိႏၵဴဘာသာကုုိလည္း စိတ္ဝင္စားၾကသလုုိ အျခားဝါဒသစ္တစ္ခုုကုုိလည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေၾကာင္း သူတုုိ႔ေျပာျပခ်က္မ်ားအရသိခြင့္ရခဲ့သည္။ ဤတြင္ မိမိက ဤသုိ႔ေကာက္ခ်က္စြဲမိသည္။ “ စီးပြါးေရးကုုမၼဏီၾကီးမ်ားသည္ ေငြေၾကးအက်ိဴးအျမတ္အတြက္ ေစ်းကြက္ရွာေနၾကသည္။ ယွဥ္ျပိဳင္ကာထုုိးေဖာက္ေနၾကသည္။ Customers မ်ား၏ ဝယ္လုုိအား သုုံးႏုုိင္အား ႏုုိင္ငံေရးအေျခအေန တရားဥပေဒစုုိးမုုိးမႈစသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ တြက္ခ်က္ ေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ စီးပြါးရွာၾကသည္။ ထုုိ႔အတူပင္ သာသနာေတာ္ျပန္႔ပြါးေရးအတြက္လည္းၾကည့္ၾကရသည္ပင္။ ဘုုရားအေလာင္းေတာ္ကုုိယ္တုုိင္သည္ပင္ လူ႔ျပည္ဝယ္ပဋိသေႏၶမေနမီ ကာလ ဒီပ ေဒသ ကုုလ မာတုုအာယုုပရိေစ ၦဒ ဟူေသာ ၾကည့္ျခင္းၾကီးငါးပါးကုုိ ၾကည့္ခဲ့ရသည္မဟုုတ္ပါေလာ။ ဘာသာေရးအရ ေျပာင္းလဲလာေနေသာ ဥေရာပသည္ ဗုုဒၶဘာသာအတြက္ ေစ်းကြက္ၾကီးႏွင့္တူလွေတာ့သည္။ သူတုုိ႔သည္ ဘာသာေရးကြက္လပ္ၾကီးျဖစ္ေနၾကသည္။ Dhamma customers မ်ားက ျမတ္ဗုုဒၶ၏ဓမၼမ်ားကုုိ စားသုုံးရန္ငံ့လင့္ေနၾကဟန္ရွိသည္ဟုု ယူဆမိသည္။ ဗုုဒၶဓမၼမ်ားကုုိ ကာလ ေဒသ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခအေန ႏုုိင္ငံေရးစနစ္တုုိ႔ႏွင့္ဆီေလ်ာ္ေအာင္ တင္သြင္းၾကဘုုိ႔ အခ်ိန္က်ေရာက္ေနျပီဟုုနားလည္မိသည္။ လူမႈေလာကအက်ိဴးႏွင့္ သာသနာေတာ္အက်ိဴးကုုိ ေမွ်ာ္ကုုိး၍ သင့္ေတာ္ေသာနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ စုုေပါင္းလုုပ္ေဆာင္ႏုုိင္ၾကရန္ clear vision, deep thought and courageous mission တုုိ႔လိုုအပ္ေနသည္ ” ဟုု နားလည္မိသည္။

  ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ႔တြင္ပင္ ဗုုဒၶဘာသာအဖြဲ႔အစည္းေပါင္း ( ၄ ) ဖြဲ႔ရွိေလသည္။ မိမိကုုိဖိတ္ၾကားသည့္အဖြဲ႔မွာ Bodhidhamma Association ျဖစ္ျပီးလွ်င္ အဖြဲ႔သည္ ( ေရႊျပည္ၾကီးလြတ္လပ္ေရးမရမီ ) ( ၁၉ ၄၇ ) ခုုႏွစ္ကပင္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံ၏ ပထမဦးဆုုံးေသာ အဖြဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္းကုုိလည္း ဖိတ္စာတြင္ထည့္သြင္းေဖၚျပေပးခဲ့သည္။ ဤသုုိ႔ သူတုုိ႔ေျပာျပသည္မ်ားကုုိနားေထာင္ျပီးေသာအခါ မိမိအေၾကာင္းကုုိ ေျပာျပဘုု႔ိအလွည့္က်ေရာက္လာသျဖင့္ မိမိ၏ ဘဝအစိတ္အပုုိင္းအခ်ိဳ ႔ႏွင့္ ခံယူခ်က္မ်ား၊ သာသနာေရးအျမင္မ်ားကုုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ေျပာျပလုုိက္သည္။ သုုိ႔စဥ္ ေန႔လည္ ( ၂ ) နာရီအခ်ိန္သုုိ႔ေရာက္ရွိလာခဲ့သျဖင့္ ရင့္မာေနေသာ အဘိဓမၼာကုုိယ္ဝန္ကုုိသားဖြားေပးရေတာ့သည္။ သင္တန္းစလွ်င္စခ်င္း မ်က္ေတာင္မခတ္ဘဲ စူးစုုိက္သည့္မ်က္လုုံးမ်ားျဖင့္ စုုျပဳံ၍ မိမိ၏ေမြးျမဴျပဳစုုကုုိ ေလးေလးနက္နက္ခံယူၾကသည္။ မိမိကလည္း သတိၾကီးစြာထား၍ ျပဳစုုသင္ၾကားေပးလုုိက္သည္။ သေႏၶသားေလးကား ေမြးေလျပီ။ ေက်နပ္စရာ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ သားငယ္ေလးပင္ျဖစ္သည္။ ပုုိ၍ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းသည္မွာ သူတုုိ႔၏မ်က္ႏွာမ်ားကား စူးရွဝင္းပေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ အဘိဓမၼာအသိဥာဏ္တည္းဟူေသာ သားကေလးသည္ မငိုု မေအာ္ပါဘဲ ၾကည္လင္ဝင္းပစြာျဖင့္ ဦးေခါင္းတည္းဟူေသာ မိခင္ဝမ္းမွ ထြက္က်လာခဲ့ေလျပီ။ မိခင္ေလာင္းတုုိ႔၏ ဓမၼတည္းဟူေသာက်မၼာေရးလိုုက္စားမႈ၊ ဥာဏတည္းဟူေသာအာဟာရျပည့္ဝမႈတုုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )



Tuesday, September 23, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၉ ) ျပႆနာ၏ရင္းျမစ္

ရင့္မာလာျပီျဖစ္ေသာအဘိဓမၼာပဋိသေႏၶကုုိ ေမြးဖြားေပးရန္ ကတိေပးလုုိက္ျပီးေနာက္ မည္သုုိ႔ေမြးဖြားမည္၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ေမြးမည္၊ မည္သည့္စာအုုပ္ကုုိ မ႑ိဳင္ျပဳ၍ သင္ၾကားမည္စသည္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးရသည္။ ေဆြးေႏြးသည္ဆုုိရာဝယ္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုုိင္ေဆြးေႏြးျခင္းမဟုုတ္ဘဲ အီးေမးလ္မွ အျပန္အလွန္စာပုုိ႔ျခင္းျဖင့္သာ ေဆြးရသည္။ ရံဖန္ရံခါ ဖုုန္းျဖင့္ေျပာရသည္မ်ားလည္းရွိသည္။ ရက္သတၱတစ္ပတ္ေလာက္ ေဆြးေႏြးျပီးသည့္အခါ အဆင္ေျပသြားသည္။ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္း၍အဆုုံးတြင္ ဤသုုိ႔အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ၁။ စေန တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္တြင္သာ သင္တန္းကျဖစ္မည္။ ( ၂ ) ရထားခ ဟုုိတယ္ခ စသည္အားလုုံးသူတုုိ႔တာဝန္ယူစီစဥ္မည္။ ( မိမိေနေသာ ျမိဳ ႔ႏွင့္ သင္တန္းျဖစ္မည့္ျမိဳ ႔သည္ ကီလုုိမီတာ ( ၄၀၀ ) ေလာက္ေဝးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ) ( ၃ ) တစ္ရက္လွ်င္ သုုံးၾကိမ္သင္ၾကားမည္။ နံနက္ပုုိင္း တစ္ၾကိမ္မွာ Buddhism ဘာသာရပ္ျဖစ္ျပီး ေန႔လည္ပုုိင္း ႏွစ္ၾကိမ္မွာ အဘိဓမၼာဘာသာရပ္ျဖစ္သည္။ ( ၄ ) သင္တန္းသား ဦးေရးမွာ (၂၀ ) မွ ( ၃၀ ) ထိရွိႏုုိင္မည္။ ( ၅ ) မိမိစိတ္တုုိင္းက် နည္းစနစ္အတုုိင္းသင္ၾကားႏုုိင္သည္၊ သိုု႔ေသာ္ ဥေရာပထုုံးစံအရ ေမးခြန္းမ်ားလြတ္လပ္စြာေမးမည္။ ( ၆ ) စက္တင္ဘာလ ( ၂၀ ) ရက္ေန႔တြင္ သင္တန္းစမည္။ ( ၇ ) စေန တနဂၤေႏြတုုိင္း ဆက္တုုိက္မဟုုတ္ဘဲ ရပ္နားသည့္အခါမ်ား ရွိမည္။
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကုုိသေဘာတူ အတည္ျပဳျပီးေနာက္ ျပင္ဆင္ရေတာ့သည္။ ျပင္ဆင္ရသည္ဆုုိေသာ္လည္း စာအုုပ္ကအလြယ္တကူမရွိ၍ ဟုုိရွာသည္ရွာ ရွာခဲ့ရသည္။ သုုိ႔ေသာ္ အိႏၵိယႏွင့္ သီရိလကၤာမွသူငယ္မ်ား၏ ( ဦးသုုစိတၱ၊ ဦးတိကၡ ) သာသနာစိတ္အရင္းခံႏွင့္ကူညီမႈေၾကာင့္ ေငြေၾကးမကုုန္က်ဘဲ စာအုုပ္မ်ားရရွိခဲ့သည္။ ဝမ္းသာလုုိက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ ေရႊျပည္မွ ပါလာေသာသက္ဆုုိင္ရာစာအုုပ္မ်ားလည္း ရွိထားသည္မုုိ႔ ေလ့လာစရာ စာအုုပ္ေရာ အခ်ိန္ပါလုုံေလာက္ ျပည့္စုုံသြားခဲ့သည္။ ေရႊျပည္တြင္ စာခ်ခဲ့စဥ္က ဘာသာရပ္အေပၚတြင္လဲ ရင္မခုုန္ခဲ့၊ တပည့္မ်ားအေပၚလည္း မတုုန္လႈပ္ခဲ့၊ စာေမးပြဲအတြက္ အံဝင္ဘုုိ႔ႏွင့္ တပည့္မ်ား နည္းလည္ေစရန္သာ အေလးေပး၍သင္ၾကားခဲ့သည္။မ်ားေသာအားျဖင့္ စာေမးပြဲေမးခြန္းပုုံစံႏွင့္ကုုိက္ညီေအာင္ ေဘာင္ဝင္ေအာင္အေလးေပးခဲ့သည္သာမ်ားသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ စာသင္သားမ်ား၏ အသိသည္စာေမးပြဲအဝန္းအဝုုိင္းတြင္ ရွိေနခဲ့သည္သာ မ်ားသည္ကုုိေနာက္ပုုိင္းမွသတိျပဳမိလာသည္။ အမွန္စင္စစ္ ေရႊျပည္မွ စာေမးပြဲစနစ္သည္ သီးျခားဆန္လြန္းေနသည္ဟုုထင္သည္။ အမွတ္ရေရးကုုိသာ ဦးစားေပးလြန္းျပီး တတ္ေျမာက္ေရးႏွင့္စာရိတၱေရးကုုိ ေမွးမွိန္ေစသည္ဟုု ယူဆမိသည္။ ထုုိ႔ျပင္ ပညာကုုိတန္ဘုုိးထားတတ္၊ ခ်စ္ျမတ္ႏုုိးတတ္ေသာလူမႈအဖြဲ႔အစည္းၾကီးျဖစ္ေအာင္၊ အလႊာအသီးသီးမွလူအသီးသီးတုုိ႔ အခ်င္းခ်င္းသဟဇာတ အညမညျဖစ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးရမည့္အစား ဂုုဏ္တုုဂုုဏ္ျပိဳင္သင္ၾကားေရးႏွင့္စိတ္ဓာတ္စြမ္းရည္ အလြဲအသုုံးျပဳေရးတုုိ႔ဆီသုုိ႔ တြန္းပုုိ႔ေပးသကဲ့သုုိ႔ျဖစ္ေနသည္ဟုု ျမင္သည္။
ထုုိ႔ျပင္ အိႏၵိယႏုုိင္ငံ ဗာရာဏသီျမိဳ ႔ Central University of Tibetan Studies တြင္ ယာယီ lecturer လုုပ္ခဲ့စဥ္က ျပင္ဆင္ခ်ိန္သိပ္မရေသာ္လည္း ဘာသာရပ္အေပၚ သတိထားသင္ၾကားရျခင္းမွလြဲ၍ စုုိးရိမ္မႈကင္းခဲ့သည္။ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားအား အဂၤလိပ္စာသင္ေပးခဲ့စဥ္ကလည္း ေပါ့ပါ့ပါးပါးပင္ ခံစားခဲ့ရသည္။ ယခုုအၾကိမ္တြင္ေတာ့ သတိၾကီးစြာထား၍ ေလးေလးစားစားလုုပ္မွျဖစ္မည္ဟုု စိတ္ထဲတြင္အလုုိလုုိမွတ္ခ်က္ျပဳမိေနသည္။ စိတ္ထဲတြင္လည္း အနည္းငယ္ေလးေနမိသလုုိ ခံစားရသည္။ မည္သုုိ႔ဆုုိေစ ျပင္ဆင္သင့္သည္တုုိ႔ကုုိ ေစ့ေစ့ငုုငုု ေလးေလးစားစား ( ရံဖန္ရံခါ စိတ္အတက္အက်ေၾကာင့္ မလုုပ္ျဖစ္သည္မွလြဲ၍ ) ျပင္ဆင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာ ဒကာ ဒကာမမ်ားကလည္း ဆြမ္းကြမ္းစေသာေဝယ်ာဝစၥမ်ားကုုိ မခက္ခဲရေလေအာင္ စီမံေဆာင္ရြက္ရင္း ကုုသုုိလ္ယူၾကသည္။ သုုိ႔ႏွင့္သင္တန္းစတင္ရမည့္ ( ၂၀. ၀၉. ၂၀၁၄ ) ရက္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ နံနက္ေစာေစာ ( ၄ ) နာရီထ၍ ဘူတာရုုံသုုိ႔အသြားတြင္ မိမိကုုိလုုိက္ပုုိ႔ေပးေသာ ( မိမိအား ေန႔စဥ္ ေဝယ်ာဝစၥမ်ားျပဳစုုလုုပ္ေကြ်းရင္း ကုုသုုိလ္ယူေနသူ ျမန္မာစာေက်ာင္းဆရာ ) ကုုိျမတ္သစ္မွာ ထုုိင္ခံုုနံပါတ္ရွာမရျဖစ္ေနေသာ မိမိကုုိ ရထားေပၚအထိလုုိက္ပုုိ႔ရင္း ရထားမွ ေအာ္တုုိတံခါးပိတ္သြားသျဖင့္ ျပန္ဆင္း၍မရေတာ့ဘဲ လုုိက္ခဲ့ရေတာ့သည္။ ရထားထြက္၍ မၾကာမီပင္ လက္မွတ္စစ္ကလာေလျပီ။ ဒကာကုုိျမတ္သစ္မွ အက်ိဴးအေၾကာင္းကုုိရွင္းျပသည့္အခါ ေဘးနားမွပါလာေသာ ခရီးသည္အဖြားၾကီးက သူသည္ ( ကုုိျမတ္သစ္ ) ဆင္းရန္ၾကိဳးစားေသာ္လည္း တံခါးပိတ္သြားေသာေၾကာင့္ ယခုုလုုိလုုိက္ပါရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံေပးသျဖင့္ ဒဏ္ရုုိက္မခံရေတာ့ဘဲ လက္မွတ္စစ္မွ ေရွ႔ဘူတာတြင္ဆင္း၍ ရထားျပန္စီးသြားႏုုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ ရထားအခ်ိန္စာရင္းစာရြက္ပါ ပရင့္ထုုတ္ေပးလုုိက္သည္။ ခရီးသည္အခ်င္းခ်င္းကူညီရုုိင္းပင္းမႈႏွင့္ဝန္ထမ္းတုုိ႔၏ တာဝန္ဟူေသာအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ မဆင္မျခင္မလုုပ္ဘဲ စာနာမႈအျပည့္ျဖင့္ ျပည္သူ႔တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနၾကသည္ကုုိ ေတြ႔ၾကံဳရသည္။ ေရႊျပည္ႏွင့္ကြာျခားလွေလစြ။

သုုိ႔ႏွင့္ နံနက္ ၉ နာရီ ၄၈ မိနစ္တြင္ ဟယ္ဆင္ကီသုုိ႔ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ဟယ္ဆက္ကီဘူတာၾကီးတြင္ လာၾကိဳသူ Mrs Laura Porceddu ႏွင့္လြဲေခ်ာ္ျပီး အနည္းငယ္ေစာင့္ရသည္မွလြဲ၍ အခက္ခဲတစ္စုုံတရာမရွိဘဲ သင္တန္းဌာနသုုိ႔ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ အားလုုံးမွ လႈိက္လွဲေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆုုိၾကသည္။ ခရီးေရာက္မဆုုိက္ပင္ Buddhism ျဖင့္သင္တန္းကုုိစတင္ခဲ့သည္။ ဓမၼစၾကာသုုတ္မွ ကာမသုုခလႅႎကာ ႏုုေယာဂ အစြန္း ( Indulgence in sensual pleasure ) ႏွင့္ အတၳကိလမထအစြန္း ( Addiction to self-mortification ) တုုိ႔ကုုိအေျခခံ၍ အစြန္းေရာက္လမ္းစဥ္၏ ဆုုိးက်ိဴးဟူသည္ သံသရာထြက္ေျမာက္ေရးလမ္းစဥ္ကုုိ က်င့္သူမ်ားအတြက္သာမက ႏုုိင္ငံေရး လူမႈေရး မိသားစုုေရး ဘာသာေရး စသည့္အေရးအရာအားလုုံးတုုိ႔တြင္ပါ ဆုုိးက်ိဴးသက္ေရာက္ေၾကာင္းႏွင့္ ယေန႔ႏုုိင္ငံတကာတြင္ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ျပႆနာအားလုုံးသည္ တနည္းနည္းျဖင့္ အနဲႏွင့္အမ်ား အစြန္းတရားမ်ားပါဝင္ေနမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစြန္းတရားမွန္သမွ်သည္ ျပႆနာ၏ရင္းျမစ္ျဖစ္ေၾကာင္းတုုိ႔ကုုိ ဆီးရီးယားျပႆနာမွစ၍ ကမၻာ့စစ္ပြဲမ်ားျဖစ္ရျခင္းႏွင့္မိသားစုုျပႆနာမ်ားျဖစ္ရျခင္းအထိ ျခံဳငံုုရွင္းျပလုုိက္သည္။ အားလုုံးကႏွစ္ျခိဳက္သေဘာက်ၾကသည္။ နံနက္ခင္း တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္မွ် သင္ၾကားျပီးေနာက္ ( ၁၁ ) နာရီခြဲျပီျဖစ္သျဖင့္ အနီးအနားရွိစားေသာက္ဆုုိင္သုုိ႔ပင့္ကာ ဆြမ္းကပ္ၾကသည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၈ ) အဘိဓမၼာသေႏၶတည္တဲ့ ဖင္လန္ျပည္

ယခုုတစ္ေခါက္ ( ၂၀၁၄ ) ခုုႏွစ္ ဇူလုုိင္လတြင္ ဖန္လန္ႏုုိင္ငံသုုိ႔ တတိယအၾကိမ္ေျမာက္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာေသာအခါ အဘိဓမၼာသင္တန္းျပဘုုိ႔ရန္ အခါအခြင့္ဆုုိက္လာခဲ့ေလသည္။ ဤအခါအခြင့္သည္ ယခုုေလးတင္မွ ျဖစ္ေပၚလာသည္မဟုုတ္ဘဲ ယခင္ႏွစ္မ်ားကတည္းက ကလလေရၾကည္အျဖစ္ျဖစ္ျဖင့္ စတင္တည္ခဲ့ေသာ ပဋိသေႏၶသားေကာင္ေလး ေမြးဖြားလာျခင္းျဖစ္သည္။ ယခင္ (၂၀၁၁ ႏွင့္ ၂၀၁၂ ) ခုုႏွစ္ကာလ ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ ႔ေတာ္တြင္ သီတင္းသုုံးစဥ္ဝယ္ Finn Buddhists Union ႏွင့္ Bodhidhamma Association of Finland မွ ေခါင္းေဆာင္ ဘုုန္းၾကီးတစ္ပါး ( သူ၏ဘြဲ႔အမည္မွာ မဟာပေညာျဖစ္ျပီး ဖင္းလူမ်ိဴးျဖစ္သည္၊ သူသည္ အီတလီႏုုိင္ငံတြင္ အျမဲသီတင္းသုုံးသူျဖစ္သည္ ) ႏွင့္လူအခ်ိဳ ႔ႏွင့္ မိမိေက်ာင္းသုုိ႔ လာေရာက္ခုုိက္ စကားလက္ဆုုံေျပာျဖစ္ခဲ့သည္။ ဖင္းလူမ်ိဴးတုုိ႔၏ ဘာသာေရးအေပၚ ရႈျမင္နားလည္မႈႏွင့္အျခားစပ္မိစပ္ရာ ေထြရာေလးပါးေျပာျဖစ္ၾကရင္း မိမိက ဤသုုိ႔အၾကံေပးစကား ေျပာခဲ့ဖူးသည္။
“ မင္းတုုိ႔ ခုုလုုိ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္လာၾကျခင္းဟာ ဝိပႆနာတရားရဲ့ ေအးခ်မ္းမႈ၊ တဒဂၤပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္းမွလြတ္ေျမာက္မႈ အရသာႏွင့္တန္ဘုုိးကုုိ နာလည္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ မင္းတုုိ႔မွာ ဒီတရားေတာ္ေတြ ေရရွည္တည္တန္႔ေရးအတြက္ ထိန္းသိမ္းဘုုိ႔စဥ္းစားထားခ်က္မရွိေသးဘူးလုုိ႔ ငါထင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ မ်ိဴးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ လက္ဆင့္ကမ္းဘုုိ႔ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိေသးေၾကာင္း မင္းတုုိ႔စကားမ်ားအရ ငါေကာက္ခ်က္ခ်မိတယ္ ” ဟုု တည့္တည့္ပင္ေျပာ၍ “ ငါ့ထင္ျမင္ခ်က္ကုုိ မင္းတုုိ႔ဘယ္လုုိျမင္သလဲ ” ဟုု ေမးၾကည့္ရာ သူတုုိ႔အားလုုံးက မိမိ၏ထင္ျမင္ခ်က္မွန္ကန္ေၾကာင္း လက္ခံၾကသည္။ မိမိကကပင္ တဖန္ဆက္၍ “ မင္းတုုိ႔ႏုုိင္ငံမွာ ေအးခ်မ္းလုုိသူတုုိင္း တရားေတာ္ရဲ့အရသာကုုိ သုုံးေဆာင္ခံစားႏုုိင္ဘုုိ႔ ဗုုဒၶဘာသာ ပညာေရးလုုိအပ္တယ္၊ ငါတုုိ႔ႏုုိင္ငံမွာေတာ့ ပါဠိဘာသာနဲ႔ဝါဒေရးသေဘာတရားမ်ားကုုိ ပူးတြဲသင္ၾကားၾကရတယ္၊ တုုိ႔ႏုုိင္ငံမွာ ဒီတရားေတာ္ေတြ ပညာရပ္ေတြကုုိ ထိန္းသိမ္းတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြလဲ အမ်ားၾကီးရွိသလုုိ ျပည္သူေတြအားလုုံးကလဲ ေထာက္ပံ့ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔အထိ ခုုိင္မာစြာ တည္တ့ံေနဆဲျဖစ္တယ္၊ မင္းတုုိ႔ႏုုိင္ငံမွာေတာ့ ပါဠိဘာသာကုုိ မသင္ေသးဘဲ အဘိဓမၼာကုုိပထမသင္သင့္တယ္၊ ဖြ႔ံျဖိဴးျပီးႏုုိင္ငံတစ္ခုုရဲ့ ပြင့္လင္းျပီးျဖစ္ေနတဲ့ လူငယ္မ်ားရဲ့ မ်က္စိနဲ႔နားထဲကုုိ နက္ရႈိင္းလြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာဖြင့္ခ်ေပးထားတဲ့အဘိဓမၼာပညာရပ္ေတြ ထည့္သြင္းေပးသင့္တယ္ ” ဟုု ေျပာျပလုုိက္ေသာအခါ “ လူငယ္မ်ားမွမဟုုတ္ပါဘူး၊ ငါတုုိ႔လဲ အဘိဓမၼာဆုုိတဲ့နာမည္ကုုိသာ ၾကားဖူးတာပါ၊ မသိၾက နားမလည္ၾကပါဘူး ” ရုုိးသားစြာ ဝန္ခံတုုန္႔ျပန္ၾကသည္။
အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ အဘိဓမၼာကုုိ ေလ့လာလုုိေၾကာင္း၊ စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း သူတုုိ႔ေျပာျပၾကသည္။ သုုိ႔ႏွင့္ ထုုိစဥ္အခ်ိန္ကာလမ်ားတြင္ မိမိကလည္း Doctorate အတြက္ က်မ္းျပဳစုုေနရသျဖင့္ သင္ၾကားေရးလုုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖၚျဖစ္ေအာင္ အနဲငယ္ေလးမွ်စြမ္းေဆာင္မေပးႏုုိင္ခဲ့ေခ်။ ( ၂၀၁၃ ) ခုုႏွစ္ ဇူလုုိင္လတြင္ မိမိ၏ ရည္မွန္းထားေသာ ပညာေရးျပီးဆုုံးျပီျဖစ္သျဖင့္ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံသုုိ႔ ဒုုတိယအၾကိမ္ျပည္လည္ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ဤအၾကိမ္တြင္ အေျခအေနႏွင့္အျဖစ္အပ်က္တုုိ႔၏ ေျပာင္းလဲမႈအရ ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ ႔တြင္ သီတင္းမသုုံးျဖစ္ေတာ့ဘဲ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံ၏ အလယ္ပုုိင္း ျမိဳ ႔တစ္ျမိဳ ႔ျဖစ္သည့္ ကူအုုိပီအုုိ ( Kuopio ) ျမိဳ ႔သုုိ႔ ေျပာင္းေရႊ ႔၍ သီတင္းသုုံးျဖစ္ခဲ့သည္။ သုုိ႔ေသာ္ အထက္ပါ ဖင္းဗုုဒၶဘာသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္အဆက္အသြယ္မရွိေတာ့ဘဲ အခ်ိဳ ႔ေသာ အဖြဲ႔ဝင္ ႏွစ္ဦး သုုံးဦးတုုိ႔ေလာက္ႏွင့္သာ မာေၾကာင္းသာေၾကာင္း ဖုုန္းႏွင့္စကားေျပာျဖစ္ခဲ့သည္။ သုုိ႔ေသာ္ သူတုုိ႔၏ အဘိဓမၼာကုုိ သင္ယူလုုိ ေလ့လာလုုိေသာ ဆႏၵမ်ိဴးေစ့ကား ခုုိင္မာစြာတည္ရွိေနခဲ့သည္။ မိမိသည္လည္း ဖင္လန္ႏုုိင္ငံတြင္ သာသနာေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အတန္အသင့္ေဆာင္ရြက္ျပီးစီးသြားေသာေၾကာင့္ အမိျမန္မာျပည္တြင္လည္း သာသနာေရးႏွင့္ပညာေရးျမွင့္တင္မႈမ်ား မိမိတတ္စြမ္းႏုုိင္သေလာက္ စပါးတစ္ေစ့ ႏွမ္းတစ္ေစ့အျဖစ္မွ် အေထာက္အပံ့ေလးျဖစ္ျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ( ၂၀၁၃ ) ဒီဇင္ဘာလတြင္ အမိျမန္မာျပည္သုုိ႔ ျပန္သြားခဲ့သည္။ မိမိျမန္မာျပည္တြင္ ရွိေနစဥ္အတြင္း ဖင္းလူမ်ိဴးမ်ားက အဘိဓမၼာကုုိသင္ယူလုုိေၾကာင္းႏွင့္ သင္တန္းျပေပးႏုုိင္ မေပးႏုုိင္ကုုိ သိလုုိပါေၾကာင္း ေဒၚေမၾကီးျမင့္မွတဆင့္ မိမိထံသုုိ႔ အီးေမးလ္ျဖင့္ဆက္သြယ္လာခဲ့သည္။ မိမိက ဖင္လန္ႏုုိင္ငံသုုိ႔ ျပန္ေရာက္မွသာ အဆုုံးအျဖတ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းအေၾကာင္းျပန္ထားခဲ့သည္။

တဖန္ ယခုုအေခါက္ (၂၀၁၄ ) ခုုႏွစ္ ဇူလုုိင္လတြင္ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံသုုိ႔ တတိယအၾကိမ္ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာသည့္အခါတြင္ကား ဖင္းလူမ်ိဴးတုုိ႔၏ ႏွလုုံးသားအတြင္းသႏ ၱာန္ဝယ္ ၾကာရွည္စြာျဖစ္တည္လာခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာပဋိသေႏၶကား ကုုိယ္ဝန္အရင့္အမာၾကီး ျဖစ္ေနခဲ့ေပျပီ။ ထုုိ ကုုိယ္ဝန္ကုုိ သားဖြားေပးသင့္လွသည္။ ေမြးဖြားလာမည့္ ထုုိသားေလးသည္ ေခ်ာေမာလွပေနမည္မွာ ေသခ်ာသည္၊ တစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ေရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ပါ ေကာင္းက်ိဴးျပဳႏုုိင္ေသာ သားေကာင္းရတနာေလးျဖစ္မည္မွာလည္း အမွန္ပင္၊ ယခင္က မိမိကုုိယ္တုုိင္ သေႏၶမ်ိဴးေစ့ ခ်ေပးခဲ့သည္။ သူတုုိ႔က ေက်နပ္ၾကည္ျဖဴစြာ ကုုိယ္ဝန္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုု ကုုိယ္ဝန္က ရင့္ေနျပီ၊ သားဖြားစားရိတ္လည္းသူတုုိ႔ တာဝန္ခံမည္ တဲ့၊ မိမိတာဝန္ကား ေမြးဖြာေပးရန္သာျဖစ္သည္။ ေမြးဖြားေပးရေပေတာ့မည္။ တာဝန္ယူေမြးဖြားေပးမည္ဟုု ကတိေပးလုုိက္သည္။ ( ဆက္ရန္ )

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***