Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Sunday, January 22, 2012

ဗုဒၶဘာသာ ဇစ္ျမစ္ ( ၂၁ ) ပညာပါရမီ

ပညာရည္အဆင့္အတန္းကုိ ပိဋကတ္စာေပမ်ားအဆုိအရ ဤသုိ႔သုံးဆင့္ပုိင္းျခားသတ္မွတ္ႏုိင္၏။ ၁။ သညာသိအဆင့္၊ ၂။ ဝိညာဥ္သိအဆင့္ႏွင့္ ၃။ ပညာသိအဆင့္ဟူ၍။ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ မိမိတုိ႔ ကုိရင္ငယ္ စာသင္သားဘဝတြင္သင္ၾကားခဲ့ရ၏။ သုိ႔ေသာ္ ယၡဳကဲ့သုိ႔ခ်ဲ႔ထြင္ကာ မခံစားတတ္၊ မျမင္တတ္၊ နားမလည္တတ္ခဲ့ေခ်။ အထက္ပါ ပညာရည္အဆင့္သုံးဆင့္တြင္ နံပါတ္တစ္ျဖစ္သည့္ သညာသိအဆင့္ကုိဦးစြာပထမ တင္ျပလုိ္ပါ၏။ သညာဟူသည္ မွတ္သားျခင္းသေဘာမွ်ပင္တည္း။ အရာရာကုိ သူျမင္သည့္အတုိင္း ၾကားသည့္အတုိင္း သင္ေပးထားသည့္အတုိင္း မွတ္သားျခင္းျဖစ္၏။ မိမိတုိ႔၏ ဆုိင္ရာပသာဒရုပ္မ်ားျဖင့္ အာရုံငါးပါးကုိ ထိေတြ႔ကာလက္လွမ္းမီသေလာက္ မွတ္သားရုံသက္သက္မွ် သိျခင္းသေဘာသည္ သညာသိျဖစ္၏။ ေလးနက္ ခုိင္ခံ့၍ အႏွစ္အဆံပါေသာ အသိမဟုတ္ေခ်။ ေမ့ေပ်ာက္တတ္သလုိ ေမ့ေပ်ာက္သြားပါကလည္း ဘာမွ်မက်န္ေတာ့ေသာ အသိအဆင့္မွ်သာျဖစ္၏။ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ကုိအားစုိက္၍ စူးစမ္းျခင္း ေဝဘန္သုံးသပ္ျခင္း ေၾကာင္းက်ိဴးယုတၱိကုိဆင္ျခင္ေဆြးေႏြးျခင္းတုိ႔မပါဝင္ေပ။  အမွန္စင္စစ္ လူသားအပါအဝင္ သတၱဝါတုိင္းသည္ ထုိသညာသိအဆင့္မွစ၍ သင္ၾကားခဲ့ၾကရ၏။ နားလည္ခဲ့ၾကရ၏။အနည္းငယ္ ခ်ဲ႔ပါအ့ံ။ မိမိတုိ႔ငယ္စဥ္ဘဝတြင္ မိခင္ထံမွ ဦးစြာပထမသင္ယူၾကရသည္မွာ သညာသိပညာေရးပင္ျဖစ္၏။ ဤအရာကုိ မ်က္လုံးလုိ႔ေခၚတယ္သားရဲ့၊ ဤအရာကုိ နားရြက္လုိ႔ေခၚတယ္သားရဲ့၊ ဤအေရာင္ကုိ အျဖဴေရာင္လုိ႔ေခၚတယ္၊ ဤသူကုိေတာ့ ဦးၾကီး ဘၾကီး ေဒၚၾကီး ေဒၚေလးလုိ႔ေခၚတယ္ စသည္ျဖင့္ မွတ္တတ္ေအာင္ စတင္သင္ၾကားေပး၏။ ဤအတုိင္းပင္ မိမိတုိ႔မွတ္သားခဲ့၏။ ဘာေၾကာင့္မ်က္လုံးဟုေခၚသည္၊ ဘာေၾကာင့္အျဖဴေရာင္ေခၚသည္၊ ဘာေၾကာင့္ ဦးၾကီး ဦးေလးေခၚသည္ စသည္ျဖင့္ ေၾကာင္းက်ိဴး ေဝဘန္စဥ္းစားသုံးသပ္ျခင္းမ်ားမပါဝင္ေပ။ သူ႔အုိးႏွင့္သူ႔ဆန္ တန္ရုံသာ ဟုဆုိသည့္အတုိင္း လူမမယ္ကေလးအရြယ္တြင္ ဤသညာအဆင့္ပညာေရးသည္ သင့္ေတာ္၏။ လိုက္ဖက္၏။ ဤသညာအဆင့္ပညာေရးသည္ မိဘ၏လက္ဦးသင္ၾကားေရးမွသည္ ေက်ာင္းသင္ပညာေရး မူလတန္းႏွင့္အလယ္တန္းျပီးဆုံးသည္အထိ သင့္ေတာ္၏ဟုဆုိကဆုိႏုိင္မည္ထင္၏။ ( မူလတန္းကတည္းက သညာအဆင့္ထက္ေက်ာ္လြန္ႏုိင္ပါကလည္း ပုိ၍ပင္ေကာင္းပါ၏။ ) သုိ႔ေသာ္ အထက္တန္းပညာေရးသုိ႔ေရာက္လွ်င္ကား ဤသညာအဆင့္သင္ၾကားမႈပညာေရးသည္ မစပ္ဟပ္မိ၊ မဆီေလ်ာ္ေတာ့ေခ်။ အေၾကာင္းကား အထက္တန္းပညာေရးတြင္ ေၾကာင္းက်ိဴးေဝဘန္မႈမ်ား စဥ္းစားသုံးသပ္မႈမ်ားပါဝင္လာရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္စပ္၍ သင္ၾကားနည္းေလးမ်ိဴးကုိ တင္ျပလုိပါ၏။ ၁။ Notes: မွတ္စုေပး၍သင္ၾကားနည္း၊ ( ဆရာတုိင္ေပး ေခၚေပးသည့္အတုိင္း တပည့္က လုိက္၍ ေရးရ မွတ္ရ က်က္ရ၏။ ဤအတုိင္းေမးလွ်င္ ဤလုိေျဖ၊ သည္ပုံေမးလွ်င္ သည္လုိေရးဟုဆုိကာ အေမမွာသည့္ဆန္တစ္ခြဲ သုံးစိပ္နဲ႔မလဲ ဆုိသည့္ပမာ မွာထားသည့္အတုိင္းသာ မူေသဆုပ္ကုိင္လွ်က္ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ထုတ္သုံးဘုိ႔လဲမလို၊ စဥ္းစားသုံးသပ္ျခင္းလဲကင္းကာ ျပန္လည္ေဆြးေႏြး
ေမးျမန္းခြင့္လဲမရွိေသာ ေရးဖူးမွတ္ဖူးရုံသက္သက္မွ် သင္ၾကားေရးျဖစ္၏။ ထုိေရးမွတ္ထားသည္ကုိသာ ႏႈတ္တက္အာဂုံအလြတ္က်က္မွတ္ရ၏ ) ၂။ Lecture: ေဟာေျပာပု႔ိခ်သင္ၾကားနည္း၊ ( ဆရာေဟာေျပာသည့္အတုိင္းနားေထာင္၊ မွတ္သား၊ ဆရာေျပာသမွ်သည္သာ မွတ္ေက်ာက္၊ အျပီးသတ္အေျဖ ရလာဒ္ျဖစ္၏။ မိမိ၏ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ကုိ သုံးဖုိ႔မလုိအပ္။ ၾကားနာဖူးရုံသက္သက္မွ် ပညာေရးျဖစ္၏။ ထုိသည့္အတုိင္း အလြတ္က်က္မွတ္ရ၏။ ဧဝံ ေမသုတံ မဟုတ္၊ ဧဝ ေမသုတံ ပညာသင္နည္းတည္း။ ) ၃။ Discussion: ဆရာႏွင့္တပည့္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးသင္ၾကားနည္း၊ ( အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအေပၚဝယ္ ဆရာ့အျမင္ႏွင့္ တပည့္အျမင္တုိ႔ႏွီးေႏွာယွက္သြယ္ ဖက္တြယ္ၾကလွ်က္ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္မ်ားကုိအားစုိက္ စုေပါင္းသုံး၍ ခ်စ္ၾကည္စြာ အေျဖရလာဒ္ကုိရွာျခင္းျဖစ္၏။ ) ဤသင္ၾကားနည္းသည္ ယေန႔ကမၻာတြင္ အက်ိဴးသက္ေရာက္မႈအားလည္းမ်ား၍ ေခတ္စားေနေသာသင္ၾကားနည္းလည္းျဖစ္၏။ ဤသင္ၾကားနည္းကုိ အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား မိမိကုိယ္မိမိယုံၾကည္စိတ္မ်ားေမြးထုတ္ေပးရာေရာက္၏။ သတၱိႏွင့္ခုိင္မာေသာအရည္အခ်င္းကုိျပဳစုေပးျခင္းလဲျဖစ္၏။ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ေျပာဆုိစည္းရုံးဆက္ဆံလုပ္ကုိင္ေရးမ်ားအတြက္ အေရာင္တင္ေပးရာလည္းေရာက္၏။ စစ္မွန္ေသာအရည္အေသြးကုိ ျမတ္ႏုိးစိတ္ တန္ဘုိးထားစိတ္မ်ားလည္းတုိးပြါးလာႏုိင္၏။ ၄။ Field: ကြင္းဆင္းေလ့လာသင္ၾကားနည္း ( စာသင္ခန္းတြင္သခၤန္းစာမ်ားျပီးဆုံး၍ လက္ေတြ႔သင္ၾကားျပသျခင္း ) ဟူ၍ျဖစ္ပါ၏။ အထက္ပါ စာသင္နည္းေလးမ်ိဴးတြင္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံသည္ အဘယ္နည္းမ်ားကုိ အသုံးျပဳေနပါသနည္း။ ေလာကီနယ္ပယ္ ဘာသာေရးနယ္ပယ္ မ်က္ႏွာစာအသီးသီးရွိစာသင္သားမ်ား မည္သုိ႔ေသာနည္းျဖင့္ေျဖဆုိ ေအာင္ျမင္ေနၾကသနည္း။ ေအာင္ျမင္လာသည့္စာေမးပြဲမ်ားအလုိက္ အမွန္တကယ္ တတ္ေျမာက္မႈရွိပါသေလာ။ ဤအခ်က္မ်ားကုိ အားမနာတမ္း ျဖစ္စဥ္အမွန္တုိင္း ေသခ်ာစြာသုံးသပ္ၾကည့္ပါလွ်င္ လက္ရွိ ပကတိျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ စာဖတ္သူထင္ထင္ရွားရွားပင္သိႏုိင္ေပမည္။ ဆက္လက္၍ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံႏွင့္ပတ္သက္သည့္ လွမ္းမီသမွ် ခံစားနားလည္မိသမွ်ကုိ သုံးသပ္ျပရလွ်င္ ဤသုိ႔။ နည္းစံနစ္မွန္ကန္ေသာ ပညာသင္ၾကားေရးလည္း မရွိသည့္အျပင္ တည္ျငိမ္ေသာပညာေရးမူဝါဒမရွိျခင္းကလည္း မ်ိဴးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ တုိးတက္ဘုိ႔အခြင့္အလမ္းအားနဲေစခဲ့သည္မွာ လက္ေတြ႔ျပယုဂ္အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ မတည္ျငိမ္ေသာပညာေရးမူဝါဒျဖင့္ မ်ိဴးဆက္သစ္မ်ား၏ ပညာႏွင့္ဘဝအရည္အေသြးတုိ႔ေမွးမွိန္ေစခဲ့ျပီ။ လုိရာဆြဲ၍ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ႏုိင္ေသာ အဂတိေရာျပြမ္းေသာ အဓမၼဥပေဒမ်ားျဖင့္ ႏုိင္ငံသားေကာင္းမ်ားကုိ အညြန္႔ခ်ိဴးခဲ့ျပီ။ အဂတိေရာင္စုံလႊမ္းျခံဳထားေသာ အခြင့္အေရးႏွင့္ လာဘ္လာဘကုိ အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ က႑စုံ အလႊာအသီးသီးတြင္ စာရိတၱမ႑ိဳင္ကုိ ယုိင္နဲ႔ေစခဲ့ျပီ။ အလႊာအထပ္ထပ္လုပ္ငန္းအရပ္ရပ္၌ အျမီးက်က္ အျမီးစား ေခါင္းက်က္ေခါင္းစားသည္သာမက မက်က္လဲစား က်က္လဲစား ဘယ္သူေသေသ ငေတမာျပီးေရာ ဟူသည့္ငါ့ဘုိ႔စိတ္ထားမ်ားျဖင့္ အတၱကုိ ပုံၾကီးခ်ဲ႔မိတၱဴပြါး၍ ရုိးသားမႈမ်ားကင္းေပ်ာက္ကာ အခ်င္းခ်င္းယုံၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ေနၾကေလျပီ။ ဤသည့္ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္တုိ႔မွာ ပညာေရးနယ္ပယ္မွအစျပဳ၍ ေန႔စဥ္လက္ေတြ႔ သက္ဝင္လႈပ္ရွားမႈမ်ား၌ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ျဖစ္စဥ္အမွန္ပင္တည္း။ ဤအေျခအေနဆုိးတုိ႔မွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႏုိင္ငံသားတုိင္းတာဝန္ကုိယ္စီရွိသျဖင့္ သညာသိပညာေရးမွလြန္ေျမာက္ေသာ အဆင့္ကုိတက္ညီလက္ညီ တက္လွမ္းသင့္ေပျပီ။  ယခုမိမိေနေသာႏုိင္ငံတြင္ က်ဴရွင္ဟူသည္မရွိ၊ ရွိဘုိ႔ေနေနသာသာ က်ဴရွင္ယူရသည္ကုိၾကားဖူးေသာေက်ာင္းသားပင္မရွိေခ်။ ထုိ႔ျပင္ အိမ္တြင္စာက်က္ေသာ ေက်ာင္းသားဟူ၍ မရွိသေလာက္ပင္တည္း ။ ေက်ာင္းတြင္သာ တည္ျငိမ္ေသာပညာေရးျပ႒ာန္းစာမ်ားကုိ မွန္ကန္ေသာနည္းစံနစ္ျဖင့္ အခ်ိန္ကုိမျဖဴန္းဘဲ တန္ဘုိးရွိေအာင္ သုံးလုိက္၏။ အခ်ိန္ကုိ ပင္ပန္းၾကီးစြာခါးစည္း၍ မရင္းရ၊ ေငြေၾကးလဲ အပုိမကုန္၊ လူလဲမပင္မပန္း လန္းဆန္းသက္သာ၏။ သုိ႔ေသာ္ ပညာရည္အဆင့္အတန္းသည္ ကမၻာ့အဆင့္မီျဖစ္၏။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံတကာမွ အစုိးရအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ အျခားေသာကုိယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ ( ၁၀၀ ) ေက်ာ္တုိ႔၏ ေလ့လာစူးစမ္းမႈအရ ဤႏုိင္ငံ ( ဖင္လန္ )သည္ ဖြ႔ံျဖိဴးျပီးႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ပညာရည္အျမင့္ဆုံးအဆင့္ရွိေၾကာင္းေတြ႔ရွိ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ခဲ့၏။ ဤသုိ႔ျမင့္မားေသာ ရလာဒ္ကုိရရွိျခင္းသည္ သညာသိပညာသင္ၾကားေရးစံနစ္ သုိ႔မဟုတ္ Notes and Lecture သင္ၾကားနည္းတုိ႔ကုိ အေလးမေပး မ႑ိဳင္မျပဳ ဂရုမထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။  မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံ၏ သညာသိပညာေရးစံနစ္ႏွင့္ မတည္ျငိမ္ေသာပညာေရးမူဝါဒကုိ အျမန္ပင္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ပါေစဟုလည္း ဆုေတာင္းပါ၏။ ထုိ႔ျပင္  မဂၤလသုတ္ပရိတ္ေတာ္တြင္ ဗာဟုႆစၥဥၥ သိပၸဥၥ... ဧတံ မဂၤလမုတၱမံဟူ၍ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဗာဟုႆစၥ၊ ဟူသည္ အေထြေထြဗဟုသုတဘာသာရပ္မ်ားကုိတတ္သိနားလည္ျခင္းျဖစ္၏။ ႏုိင္ငံတကာနယ္ပယ္မွ ဘာသာရပ္အမ်ိဴးမ်ိဴးကုိတတ္သိနားလည္ျခင္းပင္တည္း။ တနည္းဆုိေသာ္ ယေန႔ေခတ္အရသုံးရလွ်င္  ဝိဇၨာဘာသာရပ္မ်ားကုိ တတ္သိနားလည္ျခင္းပင္တည္း။ သိပၸ ဟူသည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါအားေလွ်ာ္စြာ သိပၸံပညာမ်ားကုိတတ္သိနားလည္ျခင္းပင္တည္း။ ထုိဆုိခဲ့ျပီးေသာ ဝိဇၨာႏွင့္သိပၸံပညာရပ္မ်ားကုိ တတ္ေျမာက္နားလည္ျခင္းသည္ ၾကီးပြါးေၾကာင္းမဂၤလာျဖစ္၏ ဟုဘုရားရွင္မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ေလာကီအေရးတြင္သာမက ေလာကုတၱရာအေရးအထိ အၾကံအဖန္ကင္း၍ တုိးတက္ေသာပညာေရးကုိ အေလးေပးမိန္႔ၾကားခဲ့ပါေသာ္လည္း ယေန႔မိမိတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား၏ ပကတိျဖစ္ရပ္မ်ားကုိၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္ႏွင့္ ထက္ေအာက္ေျပာင္းျပန္ လန္ခ်င္တုိင္းလန္ေနသည္ကုိသာ (အမ်ားစု) ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ ရွက္ဖြယ္ရွိစြ။ အထူးသျဖင့္ဝမ္းနဲဘြယ္ရာေကာင္းသည္မွာ နည္းမ်ိဴးစုံသုံး၍ အထက္တန္းႏွင့္အျမင့္တန္းပညာေရးဘြဲ႔မ်ားကုိေငြေၾကးျဖင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပတြင္ အေရာင္းအဝယ္ တြင္က်ယ္ေနၾကျခင္းပင္တည္း။ ထုိသုိ႔ေသာပညာေရးသည္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဗာဟုႆစၥဥၥ သိပၸဥၥ ျဖစ္ႏုိင္ပါမည္ေလာ။ မျဖစ္လွ်င္ ေတာက္ေျပာင္ေသာ ထက္ျမက္ေသာပညာေရးဟူသည္ အဘယ္မွာရွိခ်ိမ့္မည္နည္း။ အစစ္အမွန္ပညာရည္မရွိေသာသူသည္ ဘြဲ႔တုဂုဏ္တုမ်ားျဖင့္ ေလာကမ်က္ႏွာစာအသီးသီးဝယ္ အတုမ်ားကုိအေရာင္ျပကာ လမ္းစဥ္တုျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာတုိ႔ကုိ တုေစေတာ့မည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ကိစၥမ်ားပေပ်ာက္ရန္မွာ လူထုအမ်ားစုၾကီး ဗာဟုႆစၥ သိပၸမဂၤလာႏွင့္ညီေအာင္ၾကိဴးစားထားဘုိ႔ သိထားဘုိ႔လုိအပ္ပါ၏။ သုိ႔မွသာ လုပ္စားကုိင္စားအတုအေယာင္မ်ား နည္းပါးႏုိင္ေပမည္။ ပညာရည္မဲ့လွ်င္ ပညာကုိအေျခခံေသာ ႏွလုံးရည္လည္းမရွိႏုိင္ေတာ့ေခ်။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ အဘယ္သုိ႔လွ်င္ ႏုိင္ငံ့သားေကာင္းမ်ားျဖစ္လာႏုိင္ပါမည္နည္း။ အမ်ိဴးဘာသာ သာသနာဂုဏ္ကုိ မည္သုိ႔ေဆာင္ၾကပါမည္နည္း။ အကယ္၍ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ မည္သုိ႔ေသာ ပညာရည္ ႏွလုံးရည္မ်ားျဖင့္ ဦးေဆာင္ၾကမည္နည္း။ အမွန္စင္စစ္ ပညာရည္ ႏွလုံးရည္ကင္းမဲ့ေသာေခါင္းေဆာင္သည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏လမ္းစဥ္မွေသြဖည္ေသာ လက္ရုံးရည္ကုိသာ အားကုိရေပေတာ့မည္။ ပညာရည္ ႏွလုံးရည္ထက္ လက္ရုံးရည္ကုိသာစြဲကုိင္က်င့္သုံးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာ့ေနရာအႏွံ႔အျပားမွ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအားလုံး ဒုကၡေတြပင္လယ္ေဝခဲ့ၾကဖူးျပီ။ ေသာကမ်က္ရည္ေတြ ေခ်ာင္းစီးခဲ့ၾကဖူးျပီ။ ၾကိတ္မႏုိင္ခဲမရ ေဒါမနႆေဝဒနာအခုိးအေငြ႔မ်ား ေကာင္းကင္တစ္လႊား ဖုံးလႊမ္းခဲ့ၾကဖူးျပီ။ ယေန႔ကမၻာသည္ လက္ရုံးရည္အားကုိးကာ အၾကမ္းဖက္၍ သူရဲေကာင္းလုပ္ေသာဝါဒ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေပျပီ။  စ႑ာေသာကမည္သည့္ လက္ရုံးအားကုိးကာ အလြန္ၾကမ္းၾကဳတ္ ခက္ထန္ ရက္စက္ခဲ့ဖူးသူသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ စစ္မွန္ေသာ ဓမၼပညာမ်ားကုိ သင္ၾကားနားလည္ျပီးေသာအခါ သိရီဓမၼာေသာကဘုရင္အျဖစ္သုိ႔ေရာက္၍ ပညာရည္ ႏွလုံးရည္တုိ႔ျဖင့္ႏုိင္ငံကုိ အုပ္ခ်ဳပ္၍ က်ယ္ျပန္႔စြာ သာသနာျပဳႏုိင္ခဲ့၏။ ႏုိင္ငံေရး သာသနာေရး လူမႈေရး က်မၼာေရး ပညာေရး တိရစၦာန္အေရး သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္အေရးတုိ႔ကုိ ကမၻာဝယ္ ပထမဦးဆုံး ဘက္စုံဖြံ႔ျဖိဴးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ပုံကုိ အေသာကေက်ာက္စာဘာသာျပန္မ်ားမွ ဖတ္ရႈေလ့လာႏုိင္၏။ ထုိ႔ျပင္ ေခတ္ကာလႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ ေလာကီပညာရပ္မ်ားအျပင္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖုိလ္ပညာကုိ နားလည္ပုိင္ဆုိင္ထားေသာ ဗိမၺိသာရဘုရင္သည္လည္း ႏွလုံးရည္ ပညာရည္ျဖင့္ပင္ တုိင္းျပည္ကုိုအုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္ခဲ့၏။ အထက္ပါ ပညာရည္အဆင့္သုံးမ်ိဴးတြင္   ဤသုိ႔မွတ္သားရုံမွ်သက္သက္သာျဖစ္ေသာ သညာသိပညာေရးသည္ ခုိင္မာမႈလည္းမရွိ၊ ျမင့္မားေသာတုိးတက္ေသာ အေျခအေနသုိ႔လည္းမေရာက္ေစတတ္၊ တီထြင္ဖန္တီးမႈဟူသည္ ေဝလာေဝးျဖစ္ကာ ေမ့ေပ်ာက္သြားပါက ဘယ္အရာကုိမွ်မသိရွာေတာ့ေသာ လူႏုံလူအသဖြယ္ သနားဘြယ္ရာအတိပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ ဝိညာဥ္သိ အဆင့္ဟူသည္...... ဆက္ရန္

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***