Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Saturday, October 4, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၁၈ ) ၾကိဴးစားျခင္း၏ရလာဘ္


အမွန္စင္စစ္ ေမးခြန္းရွင္၏ ျငင္းဆုုိခ်က္သည္ အႏုုိင္ရလုုိမႈသေဘာမပါဘဲ ယုုတၱိယုုတၱာခုုိင္မာေသာ အေျဖတစ္ခုုကုုိ သူသိခ်င္ေနေၾကာင္းမွာ ထင္ရွားလွသည္။ သုုိ႔ႏွင့္မိမိကလည္း ဤသုုိ႔ရွင္းျပလုုိက္သည္။ “ Evolution of man ” လူသားရဲ့ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ကုုိ စဥ္းစားရင္ ထင္ရွားပါတယ္။ ကမၻာဦးလူသားဟာ ဒီကေန႔ငါတုုိ႔ေခတ္လူသားေတြနဲ႔ အမ်ားၾကီးကြာျခားခဲ့ျပီ။ ေျပာင္းလဲခဲ့ျပီ။ lifestyle ေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့ျပီ။ living-standard ေတြလဲ အမ်ားၾကီးကြာျခားခဲ့ျပီ။ ဒါေတြဟာ ခုုခ်က္ခ်င္းၾကီးေျပာင္းလဲလာတာမဟုုတ္ဘူး။ တေရြ ႔ေရြ ႔နဲ႔တဆင့္ျပီးတဆင့္ေျပာင္းလာတာျဖစ္တယ္။ လူသားေတြရဲ့ အုုပ္ခ်ဳပ္မႈပုုံသ႑ာန္ေတြ၊ စားဝတ္ေနေရးရွာေဖြမႈပုုံသ႑ာန္ေတြ၊ စားေသာက္ ေနထုုိင္ပုုံေတြ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးပုုံသ႑ာန္ေတြ၊ ဘာသာစကားအသုုံးအႏႈန္းအႏႈန္းေတြ၊ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ေတြ စသည္ျဖင့္ အရာရာတုုိင္းဟာ တုုိးတက္ေျပာင္းလဲလာခဲ့တယ္။

ဒီအေျပာင္းအလဲေတြအားလုုံးဟာ စိတ္ေၾကာင့္ေျပာင္းလဲလာတာပဲ။ ပညာတတ္ခ်င္တဲ့စိတ္မရိွလုုိ႔ မသင္ရင္ မတတ္္ဘူး။ မတတ္ရင္ ဒီကမၻာၾကီးဟာ ေျပာင္းလဲခဲ့မွာမဟုုတ္ဘူး။ ကမၻာဦးကအတုုိင္းပဲဆက္ ရွိေနအုုံးမွာပဲ။ ဒါကမ်က္ေမွာက္ေခတ္သမုုိင္းမွတ္တမ္းတင္ထားႏုုိင္သေလာက္ေျပာတာ။ ျမတ္ဗုုဒၶေဟာထားတဲ့ ကမၻာဦးေခတ္မွာတုုန္းက လူသားေတြဟာ ကုုိယ္ေရာင္ကိုုယ္ဝါေတြရွိခဲ့တယ္။ ေနလေတြမေပၚေသးဘူး။ အဲဒီကိုုယ္ေရာင္ကုုိယ္ဝါနဲ႔ပဲ အလင္းေရာင္ရေနခဲ့တာ။ ( အမွာ။    ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သမုုိင္းဆရာမ်ား၏အလုုိအရမဟုုတ္၊ ဗုုဒၶ၏တရားေတာ္အရ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သမုုိင္းဆရာမ်ားကား လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္သန္းေလးဆယ္ေလာက္က အေျခအေနထက္ပုုိ၍ မေျပာႏုုိင္ၾကေသး ) ခုုလုုိ ရုုပ္အစားအစာေတြမစားေသးဘူး။ နာမ္အစားအစာပဲစားေနခဲ့တာ။ အဲဒီနာမ္အစားအစာဆုုိတာ ဈ န္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ပီတိပါပဲ။ အဲဒီပီတိကုုိပဲ သုုံးေဆာင္ခံစားရင္း အသက္ရွင္သန္ေနခဲ့တာ။ အာဟာရေလးမ်ိဴးထဲမွာ ဝိညာဏာဟာရလုုိ႔ ( ပီတိအာဟာရ ) ေျပာရမယ္။ အဲဒီလိုု နာမ္အာဟာရကုုိသာ စားသုုံးလွ်က္ အသက္ရွင္သန္ေနခဲ့ၾကတဲ့ကာလဟာ ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့တယ္။ မ်ိဴးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့တယ္။ အဲဒီကာလေတြမွာ လူသားေတြဟာ ေကာင္းကင္မွာက်က္စားေနႏုုိင္ခဲ့တယ္။  

ေနာက္ပုုိင္းမွာ ႏြားႏုုိ႔မလုုိင္္ဖတ္ကဲ့သုုိ႔ ႏူးည့ံလွတဲ့ေျမဆီလႊာကုုိစားမိျခင္းေၾကာင့္ ရသတဏွာျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီတဏွာေၾကာင့္ မူလရွိတဲ့ ကုုိယ္ေရာင္ကုုိယ္ဝါေတြေပ်ာက္သြားခဲ့တယ္။ ( ပီတိႏွင့္ႏႈိင္းစာလွ်င္ေျမဆီလႊာကား ၾကမ္းတမ္းလွသည္ ) အဲဒီအခါမွာ ကမၻာၾကီးဟာ အလင္းေရာင္မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ လူသားေတြက အမုုိက္တုုိက္ၾကီးထဲမွာေနရတာကုုိ
ေၾကာက္လာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ အလင္းေရာင္ကုုိတမ္းတၾကတယ္။ ရဲရင့္တဲ့အလင္းေရာင္ၾကီးေပၚေပါက္ပါေစ လုုိ႔ စိတ္ဆႏၵျပဳကာေတာင့္တၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဲရင့္ေစတဲ့ “သူရိယ” ဆုုိတဲ့ ေနဟာေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ ပါဠိမွာ ေနကုုိ သူရိယလုုိ႔ေခၚတယ္။ ေနကြယ္ေပ်ာက္သြားျပန္ေတာ့ တဖန္ေၾကာက္ၾကျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔လူသားေတြက ပထမေပၚလာတဲ့ သူရိယက အလင္းေရာင္လဲေပးတယ္။ အပူဓာတ္လဲေပးတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ေအးျမတဲ့ဓာတ္ကုုိေပးတဲ့ အလင္းေရာင္ေပၚရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ေပၚပါေစလုုိ႔ ဆႏၵျပဳတမ္းတၾကတယ္။ ဒီစိတ္ဆႏၵျပဳတဲ့အခါ ေအးျမတဲ့အလင္းေရာင္ရွိတဲ့ လဟာေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ လကုုိပါဠိမွာ ဆႏၵာလုုိ႔သုုံးတယ္။ ေနာက္ပုုိင္းမွာေတာ့ စာလုုံးေပါင္းပါေျပာင္းလဲလာပီးေတာ့ စႏၵာလုုိ႔ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလုုိ ေနလေတြေပၚေပါက္လာျပီးေတာ့ ေျမဆီလႊာကုုိသာ စားသုုံးကာရွင္သန္ခဲ့တဲ့ကာလကလဲ ႏွစ္သန္းမ်ားစြာၾကာခဲ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒါဟာဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ဖန္ဆင္းတာမဟုုတ္ဘဲ သဘာဝနိယာမျဖစ္စဥ္ၾကီးပါ။ ဒီျဖစ္စဥ္ၾကီးထဲမွာ လေနတုုိ႔ေပၚထြက္လာဘုုိ႔အတြက္ လူသားေတြရဲ့စိတ္ဆႏၵဟာအေရးၾကီးတဲ့
အစိတ္အပုုိင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လနဲ႔ေနတုုိ႔ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ လူသားေတြရဲ့စိတ္ဆႏၵနဲ႔မကင္းခဲ့ဘူး။ တနည္းေျပာရရင္ လူသားေတြရဲ့ လုုပ္ရပ္ေတြဟာ လူသားေတြေနထုုိင္ရာ ကမၻာၾကီးရဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ က်ိဴးေၾကာင္းဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ လူ႔စိတ္က သီးျခားျဖစ္ျပီးေတာ့ ကမ ၻာၾကီးက သီးျခားျဖစ္ေနတာမဟုုတ္ဘူး။ ကမ ၻာ့ျဖစ္စဥ္ၾကီးနဲ႔လူသားေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ လုုပ္ရပ္ေတြဟာ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ ဒီကေန႔ကမၻာ့ ရာသီဥတုုေျပာင္းလဲမႈ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ေျပာင္းလဲလာမႈေတြကုုိ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ လူသားရဲ့စိတ္ဟာ အေရးၾကီးလွေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။

 ဤရွင္းျပခ်က္ကုုိ နားေထာင္ရင္း ဤသုုိ႔ဆုုိလာျပန္သည္။ “ ဒါဆုုိ အျခားသတၱဝါေတြရဲ့ စိတ္ဆႏၵမပါဘဲ လူသားရဲ့စိတ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လုုိ႔ ယူဆရမွာလား ” တဲ့။ “ ေအး ဟုုတ္တယ္။ ဒီစၾကာဝဠာမွာ လူသားသာလွွ်င္ပဓာနျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခုုိးရွင္ရဲ့စိတ္ေၾကာင့္မွမဟုတ္ဘူး ” ဟုု မိမိကေျပာျပလုုိက္သည့္အခါ သူက “ ခုု မင္းေျပာျပတာေတြဟာ ဘုုရားေဟာသလား ” တဲ့။ “ ဘုုရားေဟာထားတာေပါ့ကြ ” ဟုု မိမိကဆုုိေသာအခါ “ ဒါဆုုိရင္ ဘယ္ထဲမွာေဟာလဲ၊  ဇာတကမွာလား၊ သုုတၱန္မွာလား ” ဟုု စူးစမ္းလာျပန္သည္။ ( သူကား ဇာတကႏွင့္သုုတၱန္အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းေလ့လာထားဟန္ရွိသည္ ) “ သုုတၱန္မွာေဟာထားတယ္။ အဂၢညသုုတ္ပဲ ” ဟုု ေျပာလုုိက္ရာ “ အုုိေက၊ ယက္စ္ ” ဟုုဆုုိကာ ႏႈတ္ဆိတ္သြားေလေတာ့သည္။ ( ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိကဝဂ္ပါဠိေတာ္၊ အဂၢညသုုတ္ )

ဤသုုိ႔ျဖင့္ ပထမအပတ္ အဘိဓမၼာသင္တန္းကားျပီးဆုုံးခဲ့သည္။ သင္တန္းျပီးဆုုံးသြားသည့္အခါ မိမိက သင္တန္းသားမ်ားအား ငါသင္ၾကားေပးတာကုုိ ေက်နပ္မႈရွိၾကလားဟုု ေမးလုုိက္ရာ အားလုံးက အလြန္ေက်နပ္အားရေၾကာင္း၊ အထူးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းႏွင့္ အဂၤလိပ္စကားကလည္း မေႏွးလြန္းမျမန္လြန္းဘဲ သူတုုိ႔အတြက္ အလြန္ရွင္းလင္းစြာနားလည္ေၾကာင္း ေျပာျပၾကသည္။ မိမိအေနျဖင့္လည္း အက်ိဴးအျမတ္အမ်ားၾကီးက်န္ရွိခဲ့သည္။ ၎မွာ  “ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ယုုံၾကည္မႈပုုိရခဲ့သည္။ သူတုုိ႔အားလုုံးေက်နပ္ၾကသလုုိ ကုုိယ္တုုိင္လည္း ေက်နပ္မႈခံစားရသည္။ ငယ္စဥ္ဘဝမွစ၍ ဘဝ၏အခ်ိန္မ်ားစြာကုုိရင္းႏွီးကာ ၾကိဴးစားျခင္း၏ဆုုလာဘ္ကား “ ဤသန္႔စင္ေသာ ပီတိ ” ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤဆုုလာဘ္ ဤအျမတ္အစြန္းသည္ မိမိအတြက္္ၾကီးမားေသာ ခြန္အားပင္ျဖစ္သည္။ ကမၻာဦးလူသားမ်ားကား ပီတိႏွင့္အသက္ရွင္သန္ခဲ့ၾကသည္။ မိမိလည္း ပီတိစား၍ ေလာကဓမၼေကာင္းက်ိဴးမ်ားကုုိ စြမ္းႏုုိင္သေလာက္ သယ္ပုုိးရေပဦးမည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဤသုိ႔ေသာပီတိမ်ိဴးကုုိ ယခင္ကလည္း ခံစားရခဲ့ဖူးသည္။ ေနာင္လည္းခံစားခ်င္ပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ားလည္း ပီတိဓာတ္ ကူးစက္ပါေစ။  ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )


0 comments:

Post a Comment

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***