Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Tuesday, October 7, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၂၁ ) မဟာကရုုဏာ


ထုုိေန႔တြင္ကား ထုုိင္းစားေသာက္ဆုုိင္သုုိ႔ပင့္ကာေန႔ဆြမ္းကပ္ၾကသည္။ ထုုိ႔ေန႔အတြက္ဆြမ္းဒကာမွာ Jarkko Jokinen ျဖစ္ျပီး ပထမအပတ္ကတည္းကေတြ႔ဖူးထားသူျဖစ္ကာ စပိန္သုုိ႔အလုုပ္ကိစၥျဖင့္သြားစရာရွိေန၍ ေနာက္တပတ္မွသာ သင္တန္းကုုိတက္ေရာက္ႏုုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဴတင္ေျပာသြားသူလည္းျဖစ္သည္။ ထုုိင္းအစားအစာကလည္း အရသာထူးကဲလွသည္။ အထူးသျဖင့္ ထုုိင္းအစားအစာသည္ ငရုုပ္သီးမ်ားလြန္းေသာေၾကာင့္ ငရုုပ္သီးေၾကာက္ေသာမိမိအတြက္ ငရုပ္သီးမထည့္ရန္မွာေပးၾကသည္။ ဆြမ္းဘုုန္းေပးျပီးေနာက္ ေကာ္ဖီဆုုိင္သုုိ႔သြားၾကျပီး ေကာ္ဖီေသာက္ၾကျပန္သည္။ မိမိသည္ကား အႏွစ္သက္ဆုုံးျဖစ္သည့္ ဖင္လန္ဘလက္ခ္ေကာ္ဖီကုုိသာ သုုံးေဆာင္လုုိက္သည္။ ျပီးေသာအခါ သင္တန္းဌာနသုုိ႔ ေထြရာေလးပါးေျပာဆုုိၾကရင္း ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။ သင္တန္းဌာနဝယ္ အခ်ိန္ေစာေနေသးသျဖင့္ ေန႔လယ္ပုုိင္းသင္တန္းမစမီတြင္အပန္းေျပေစရန္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းျဖင့္ ေမတၱာပြါးေနလုုိက္သည္။ မိမိအေတြ႔အၾကံဳအရဆုုိရလွ်င္ ပင္ပန္းသည့္အခါဝယ္ မိမိအနီးအနားရွိေသာ သူမ်ားကုုိရည္စူး၍ ေမတၱာပုုိ႔ျခင္းသည္ အပန္းေျပေစသည္။ “ ေမတၱာပုုိ႔ျခင္းသည္ အပန္းေျဖျခင္းတစ္မ်ိဴးျဖစ္သည္ ” ဟုုပင္ဆုုိခ်င္ပါသည္။

ေန႔လည္ခင္း ( ၂ ) နာရီထုုိးသျဖင့္ သင္တန္းျပန္စရသည္။ တစ္နာရီေလာက္ပုုိ႔ခ်ျပီးေသာအခါ အျမင့္ဆုုံး အျမတ္ဆုုံးကုုသုုိလ္လုုပ္နည္း (၁၊ ကုသုုိလ္လုုပ္ငန္းအေပၚမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္ေနရမယ္။ ၂၊ အသိဥာဏ္ယွဥ္ေနရမယ္။ ၃၊ သူမ်ားတုုိက္တြန္းဆြဲေဆာင္လုုိ႔မဟုုတ္ဘဲ ကုုိယ္တုုိင္အလုုိလုုိ စိတ္အားထက္သန္စြာျပဳလုုပ္ရမယ္။ ) ကုုိ ေနာက္ဆုုံးရွင္းျပ၍ သင္တန္းကုုိေကာဖီေသာက္ရန္ ေခတၱနားလုုိက္သည္။ ေကာ္ဖီေသာက္ခ်ိန္တြင္ သူတုုိ႔ေျပာစကားအမ်ားစုုကုုိ နားေထာင္ျဖစ္ေအာင္ မိမိကႏႈတ္ဆိတ္ေနသည္သာမ်ားသည္။ သူတုုိ႔ထံမွလည္း ဗဟုုသုုတကုုိလုုိခ်င္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ျပင္လည္း မိမိက အသံတစ္ခ်က္ထြက္လုုိက္လွ်င္ သူတုုိ႔ကား မိမိထံသုုိ႔စုုျပဳံ၍ မ်က္ႏွာမူကာ စူးစုုိ္က္လာတတ္ၾကသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ အနားယူရင္း ႏႈတ္ဆိတ္ေနျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ဤသုုိ႔ ႏႈတ္ဆိတ္ကာ အနားယူေနရင္းမွပင္ အမ်ိဴးသားတစ္ေယာက္က မိမိ၏တိတ္ဆိတ္မႈကုုိျဖိဴခြင္းလုုိက္သည္။

ေမးခြန္း…..၁၀။ ဘုုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ ကရုုဏာၾကီးမားသူျဖစ္ပါလွ်က္ ဘာျဖစ္လုုိ႔ သားမယားကုုိ စြန္႔ပစ္ႏုုိင္ရက္တာလဲ? ငါေတာင္ ငါ့သားမယားကုုိ ပစ္မထားရက္ဘူး တဲ့။ ( သူ၏ေမးခြန္းမွ ဆုုိလုုိခ်က္သည္ သိဒၶတၳမင္းသား၏ ကရုုဏာသည္ သူ၏သူ႔မိသားစုုအေပၚထားသည့္ ကရုုဏာေလာက္ပင္ မၾကီးက်ယ္ မခုုိင္မာဟုု သေဘာသက္ေရာက္ေနသည္ကုုိ သတိျပဳမိသည္။)

ေျဖ……၁၀။ ေအး၊ ဒီေမးခြန္းဟာ သာမာန္လူအမ်ားစုုကေမးေလ့ေမးထရွိတဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ။ ပညာရွင္အမ်ားစုုကလည္း ေျဖထားၾကျပီးပါျပီ။ ဒီမွာေတာ့ ငါ့အျမင္နဲ႔ေျဖမယ္။ မင္းကုုိ ေမးခြန္းတစ္ခုုေမးမယ္။ မင္းရဲ့မိသားစုုမွာေရာ မင္းရဲ့ရပ္ကြက္နဲ႔ႏုုိင္ငံမွာေရာ လူေတြအားလုုံးဟာ အလြန္ျပင္းထန္တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာကုုိခံစားေနရတယ္။ ဒီေရာဂါအတြက္ ကုုသစရာေဆးက မရွိေသးဘူး။ ေဆးေဖၚႏုုိင္တဲ့သူမရွိေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မင္းရဲ့မိသားစုုအပါအဝင္ တစ္ႏုုိင္ငံလုုံးဟာ အလြန္ျပင္းထန္တဲ့ နာတာရွည္ေရာဂါၾကီးကုုိ
ခံစားေနၾကရတယ္။ ဒီေရာဂါကုုိကုုစားႏုုိင္ဘုုိ႔အတြက္ မင္းကေဆးထုုတ္လုုပ္ခ်င္တယ္။ ေဆးေဖၚခ်င္တယ္။ ဒီေဆးကုုိ မင္းကေဖၚစပ္ႏုုိင္မယ္ ထုုတ္လုုပ္ႏုုိင္မယ္လုုိ႔လဲ မင္းကုုိယ္မင္းယုုံၾကည္တယ္။ ဒီအတြက္ မိသားစုုကုုိ ႏွစ္အနည္းငယ္ေလာက္ ခြဲခြါထားခဲ့ျပီးမွ ေဆးေဖၚစပ္ႏုုိင္ေအာင္ ေဆးနည္းေတြသြားရွာရမယ္။ ေဖၚစပ္ရမယ္။ ထုုတ္လုုပ္ရမယ္။ အားလုုံးအဆင္သင့္ျဖစ္ျပီဆုုိေတာ့မွ မင္းမိသားစုုနဲ႔ေဆြမ်ိဴးေတြေရာ တစ္ႏုုိင္ငံလုုံးကုုိေရာ လာကုုစားေပးတယ္။ ဘာအခေၾကးေငြမွမယူဘဲနဲ႔ ကရုုဏာ ေမတၱာသက္သက္နဲ႔ ကုုသေပးတယ္။

 မင္းေဆးနည္းသြားရွာတဲ့အခ်ိန္၊ ေဆးေဖၚစပ္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ ထုုတ္လုုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ မိသားစုုဟာ ဝမ္းနဲေၾကကြဲစြာက်န္ေနခဲ့ရတယ္။ မင္းကုုိလဲ အထင္လြဲၾကတယ္။ မင္းရဲ့မိသားစုုတင္မကဘူး၊ အားလုုံးက မင္းကုုိအထင္လြဲၾကတယ္။ မင္းဟာ အလြန္ရက္စက္သူ ကရုုဏာ ေမတၱာကင္းမ့ဲသူလုုိ႔ စြပ္စြဲခံရတယ္။ တကယ္ေတာ့ မင္းက အလြန္ၾကီးမားတဲ့ ေမတၱာနဲ႔ကရုုဏာေၾကာင့္ ေဆးသြားထုုတ္လုုပ္တာျဖစ္တယ္။ ေဆးေတြထုုတ္လုုပ္ျပီးလုုိ႔အသင့္ျဖစ္တဲ့အခါ မိသားစုုဆီကုုိျပန္လာျပီးေတာ့ ကုုစားေပးတယ္။ ေဆြမ်ိဴးေတြကုုိလဲ ကုုစားေပးတယ္။ လူမ်ိဴး၊ အသားအေရာင္၊ လိင္၊ ႏုုိင္ငံ၊ အယူဝါဒ၊ ဆင္းရဲ့ ခ်မ္းသာ အာဏာရွိ အာဏာမဲ့၊ ဘာသာတရား ဘာကုုိမွ်မခြဲျခားဘဲ ေမတၱာ ကရုုဏာသက္သက္နဲ႔ အခမဲ့ကုုသေပးတယ္။ အဲဒီလုုိ ေရရွည္ေကာင္းက်ိဴးေတြျမင္လုုိ႔ မိသားစုုနဲ႔ခြဲခြါသြားခဲ့တယ္။ အဲဒီလုုိ သေဘာျမင့္ျမတ္တဲ့မင္းကုုိ စြပ္စြဲသူေတြ အထင္လြဲသူေတြဟာ ဥာဏ္ပညာရွိတယ္လုုိ႔ မင္ထင္သလား?

“ သူတုုိ႔ဟာ ဥာဏ္မရွိလုုိ႔ပါပဲ၊ ငါ့သေဘာထားအမွန္ကုုိမသိလုုိ႔ပါပဲ ” ဟုု သူကဆုုိလာသည္။ “ ေအး ဟုုတ္ပီ။ အဲဒီလုုိပဲ၊ ျမတ္စြာဘုုရားရဲ့သေဘာထားအမွန္၊ မဟာကရုုဏာအမွန္ကုုိ မသိတဲ့ ဥာဏ္နဲတဲ့သူေတြဟာ အဲလုုိစြပ္စြဲတတ္ၾကတယ္။ အထင္လြဲတတ္ၾကတယ္။ ေမးတတ္ၾကတယ္။ ျမတ္ဗုုဒၶကေတာ့ စၾကာဝဠာမွာရွိတဲ့ သက္ရွိေတြအားလုုံးကုုိ ဓမၼေဆးေတြတုုိက္ေကြ်းႏုုိင္ဖုုိ႔ မိသားစုုနဲ႔ခြဲခြါရခဲ့တယ္။ ေဆးေတြေဖၚစပ္ျပီးတဲ့အခါ တုုိက္ေကြ်းခဲ့တယ္။ ဥာဏ္ရွိၾကတဲ့သူတုုိင္း ဓမၼေဆးကုုိစားၾကတယ္။ စားၾကသူတုုိင္းလည္း နာတာရွည္ကိေလသာ ေရာဂါေတြေပ်ာက္ကင္းခဲ့ၾကတယ္။ ဘုုရားျဖစ္ျပီးလုုိ႔ ကပိလဝတ္ေနျပည္ေတာ္ကုုိျပန္ျပီးေတာ့ ဓမၼေဆးေတြတုုိက္ေကြ်းတဲ့အခါ ၾကင္ယာေတာ္ ယေသာဓရာနဲ႔သားေလး ရာဟုုရာေရာ၊ ေဆြေတာ္မ်ိဴးေတာ္ေတြေရာ အားလုုံးဟာ ကိေလသာေရာဂါေတြေပ်ာက္ကင္းခဲ့ၾကတယ္။ ေဆးစားသူေတြက ျမတ္ဗုုဒၶရဲ့စိတ္ထား သေဘာထားကုုိနားလည္ခဲ့ၾကတယ္။ ေဆးမစားၾကရေသးတဲ့သူေတြကေတာ့ ေရာဂါခံစားရင္းတန္းလန္းနဲ႔ ျမတ္ဗုုဒၶကုုိ မသိနားမလည္စြာ စြပ္စြဲေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရာဂါရွိသူမ်ားေဆးစားဖုုိ႔လုုိတယ္။ ကုုစားဖုုိ႔လုုိတယ္။

သူုတုုိ႔အဖြဲ ႔သားအားလုုံးသည္ ဘာစကားတစ္ခြန္းမွ်ျပန္မေျပာဘဲ ျငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနၾကေလသည္။ သုုိ႔ေသာ္ သူတုုိ႔၏ မ်က္လုုံးမ်ားကား ၾကည္လင္ေတာက္ပလွ်က္ စူးစူးစုုိက္စုုိက္ မ်က္ေတာင္မခတ္ဘဲ ၾကည့္ေနၾကရင္း လႈိက္လွဲေႏြးေထြးစြာစကားေျပာေနၾကသည္ကုုိ နားထဲမွၾကားေနရသလုုိခံစားရသည္။ မ်က္လုုံးနဲ႔စကားေျပာသည္ကုုိ နားထဲမွၾကားရျခင္းသည္ ပုုိ၍နက္ရႈိင္းေနသည္ဟုုထင္ျမင္မိသည္။ သူတုုိ႔၏ ႏႈတ္မွဖြင့္ဟသည့္ တုုန္႔ျပန္မႈကုုိေခတၱအကဲခတ္၍ ေစာင့္ဆုုိင္းေနစဥ္ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ျဖင့္ အျပံဳးႏွင့္တုုန္႔ျပန္ၾကေလသည္။

မိမိကပင္ ဆက္လက္၍ “ ငါေတာင္ ငါ့မိသားစုုကုုိ မစြန္႔ႏုုိင္ဘူး ” လုု႔ိ မင္းေျပာတယ္။ မင္းကေတာ့ မင္းမိသားစုုကုုိခ်စ္လုုိ႔ ကရုုဏာရွိလုုိ႔လုုိ႔ထင္မယ္။ တကယ္က မင္းရဲ့ တဏွာကုုိမစြန္႔ႏုုိင္တာပဲျဖစ္တယ္။ သတၱိမရွိတာပဲျဖစ္တယ္။ အားလုုံးအတြက္ အက်ိဴးေဆာင္ဖုုိ႔ ဥာဏ္အျမင္ မၾကည္လင္ေသးတာပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီတဏွာဟာ မိသားစုုအတြက္ ကရုုဏာ ေမတၱာျဖစ္တယ္လုုိ႔ မင္းထင္မွားေနတာျဖစ္တယ္။ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ အလြန္ၾကီးမားေသာမဟာကရုုဏာေၾကာင့္ မိသားစုုအတြက္ေရာ အားလုုံးအတြက္ေရာ ပုုဂၢိဳလ္ေရးသီးသန္႔သာယာမႈျဖစ္တဲ့တဏွာကိုု စြန္႔ခဲ့တယ္။ မိသားစုုကုုိခ်စ္ေသာ္လည္း စြန္႔ခဲ့ရတယ္။ တဏွာနဲ႔ ေမတၱာကရုုဏာကုုိ ကြဲျပားစြာနားမလည္ၾကတဲ့သူေတြက ျမတ္ဗုုဒၶကုုိ အလြဲအမွားေတြနဲ႔ ေဝဘန္ၾက စြပ္စြဲၾကတာျဖစ္တယ္။ မင္းကေတာ့ စြပ္စြဲတဲ့စိတ္မရွိႏုုိင္ပါဘူး။ မရွင္းလုုိ႔ ေမးတာျဖစ္ႏုုိင္ပါတယ္ ဟုု ေျပာျပလုုိက္ေသာအခါ “ အရမ္းေကာင္းတဲ့အေျဖပဲ ” ဟုု မွတ္ခ်က္ျပဳေလသည္။ အျခားသူမ်ားအားလုုံးကလည္း ပီတိအျပဳံးကုုိယ္စီျဖင့္ ေက်နပ္ေနၾကေလသည္။ သုုိ႔ႏွင့္ ဒုုတိယပုုိင္း သင္တန္းစတင္ခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့ေတာ့သည္။

Monday, October 6, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၂၀ ) Knowledge and understanding


ေမးခြန္း…..၉။ ရွင္းျပသြားတဲ့အထဲမွာ Knowledge အေၾကာင္းကုုိအေလးေပးသြားတာေတြ႔ရတယ္။ Knowledge နဲ႔ understanding ၊ ဒီႏွစ္ခုုဟာ ဘာကြာျခားသလဲ? ဘယ္ဟာကပုုိအေရးၾကီးသလဲ? သိခ်င္ပါတယ္။ 
ေျဖ…….၉။ ေအး၊ ဒီစကားလုုံးႏွစ္လုုံးရဲ့ အဓိပၺါယ္ကုုိ အဘိဓာန္မွာဘယ္လုုိဖြင့္လဲ ဆုုိတာငါမသိဘူး။ ခုုေတာ့ အဘိဓာန္လဲပါမလာေတာ့ အခက္သားပဲ။ မင္းေမးတာကလည္း အဘိဓာန္ရဲ့အဖြင့္ကုုိေမးတာမဟုုတ္ေလာက္ဘူး။ ငါ့ရဲ့ ပုဂၢလိကအျမင္ကုုိပဲ မင္းသိခ်င္တာျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ အဲလုုိ ဟုုတ္တယ္မလား? ဟုု မိမိကေမးလိုုက္သည္တြင္ Mikko Kopnen ကား စူးစုုိက္စြာနားေထာင္ရင္းက ျပဳံးလွ်က္ေခါင္းညိတ္ျပသည္။ 

  ငါ့ရဲ့အျမင္အရေျပာရရင္ Knowledge and understanding ဒီႏွစ္ခုုဟာ ဘာမွမထူးဘူး။ ေဝါဟာရအရ စာလုုံးေပါင္းေရာ အသံထြက္ပါကြဲျပားေနေပမယ့္ အဓိပၺါယ္ကေတာ့ အတူတူပဲလုုိ႔ငါထင္တယ္။
ဒီစကားႏွစ္လုုံးရဲ့အဓိပၺါယ္ဟာ နယ္ပယ္တုုိင္းမွာ အသုုံးဝင္တယ္။ အေရးလဲၾကီးတယ္လုုိ႔ျမင္တယ္။ ဥပမာ မိသားစုုဆက္ဆံေရးေပါ့။ မင္းတုုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ရဲ့အၾကားကဆက္ဆံေရး၊ မိဘနဲ႔သာသမီးအၾကားကဆက္ဆံေရးဆုုိပါဆုုိ႔။ အဲဒီအၾကားေတြမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး Mutual understanding or reciprocal knowledge မရွိဘူးဆုုိရင္ ခ်စ္ေနတယ္ဆုုိရင္ေတာင္ ျပႆနာျဖစ္ႏုုိင္တယ္။ တဦးနဲ႔တဦးဟာ ဒီအျပန္အလွန္ သိျမင္နားလည္မႈရွိေနရင္ မခ်စ္ဘူးဆုုိရင္ေတာင္ ျပႆနာမျဖစ္ႏုုိင္ဘူး။ အဆင္ေျပႏုုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိသားစုုအတြင္းမွာ ဒီစကားလုုံးရဲ့အဓိပၺါယ္ဟာ သိပ္တန္ဘုုိးၾကီးပါတယ္။

ေနာက္တခါ လူမႈဆက္ဆံေရးကုုိၾကည့္လုုိက္အုုံး။ အခုုမင္းတုုိ႔နဲ႔ငါဆက္ဆံရတယ္။ ငါက အာရွသား။ မင္းတုုိ႔က ဥေရာပသားေတြ။ အစားအစားလဲ ကြဲတယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈလဲ မတူဘူး။ ဘာသာစကား၊ အသားအေရာင္၊ ၾကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ဘဝသမုုိင္းေနာက္ခံ၊ လူမ်ိဴး ဒါေတြအားလုုံးမတူဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာ အတူတူ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ သံသယကင္းကင္းနဲ႔ အတူလက္တြဲျပီးေတာ့ ဓမၼကုုိ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ငါကလဲ မင္းတုုိ႔ကုုိ ေလးေလးစားစားသင္ေပးတယ္။ မင္းတုုိ႔ကလဲ ေလးေလးစားစားပဲ သင္ယူေနၾကတာပဲ။ အဓိကအေၾကာင္းရင္းက Social knowledge or Social understanding ပဲ။ ဒါမရွိရင္ မင္းတုုိ႔နဲ႔ငါနဲ႔ ဒီလုုိေဆြးေႏြးလုုိ႔မရဘူး။ မေလးစားႏုုိင္ဘူး။

   ေနာက္တခုု ေခါင္းထဲေပၚလာလုုိ႔ ေျပာအုုံးမယ္ကြာ။ ထုုတ္လုုပ္ေရးကုုမၼဏီတခုဟာလဲ ဒီအျပန္အလွန္သိျမင္နားလည္မႈလုုိအပ္တာပါပဲ။ ကုုန္ပစၥည္းေတြထုုတ္တဲ့အခါ သုုံးစြဲသူေတြရဲ့ အၾကိဳက္စရုုိက္ကုုိ ကုုမၼဏီကနားလည္ရမယ္။ သုုံးစြဲသူေတြရဲ့ သုုံးစြဲလုုိအား သုုံးစြဲႏုုိင္အားေတြကုုိ သိနားလည္ရမယ္။ ဒါမွသာ ဒီကုုမၼဏီေအာင္ျမင္မယ္။ သုုံးစြဲသူေတြေရာ ထုုတ္လုုပ္တဲ့ ကုုမၼဏီေရာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ေကာင္းက်ိဴးရမယ္။ ဒါဟာ ထုုတ္လုုပ္သူနဲ႔သုုံးစြဲသူတုုိ႔ရဲ့ အျပန္အလွန္သိနားလည္မႈ Mutual understanding ပဲ။ ဒီထက္ခ်ဲ ႔ေတြးရင္လဲ အမ်ားၾကီးပဲ။ ႏုုိင္ငံေရးနယ္ပယ္၊ ပညာသင္ၾကားေရးနယ္ပယ္၊ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝနယ္ပယ္ေတြမွာလဲ ဒီ အျပန္အလွန္သိနားလည္မႈဟာ အရမ္းအသုုံးတည့္တယ္။ အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။

 ဘယ္ဟာကပုုိလုုိ႔အေရးၾကီးသလဲဆုုိတာနဲ႔ပတ္သက္လုုိ႔ေတာ့ အဓိပၺါယ္ကအတူတူပဲဆုုိေတာ့ ဘယ္ဟာကပုုိအေရးၾကိးတယ္လုုိ႔ ခြဲေျပာလုုိ႔မွမရတာပဲ။ ေအး ခြဲေျပာရရင္ေတာ့ Knowledge ေၾကာင့္ Understanding ျဖစ္တယ္။ Understanding ေၾကာင့္ Knowledge ျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းအက်ိဴးဆက္စပ္ေနတယ္။ ဒီႏွစ္ခုုဟာ ဘယ္ဟာကမွ ပုုိလုုိ႔အေရးးၾကီးတယ္ေျပာလုုိ႔မရဘူး။ အတူတူအေရးၾကီးတာပဲလုုိ႔ ငါျမင္တယ္။ မိမိလည္း ေခါင္းထဲဝယ္ေပၚလာသမွ်ကုုိ ဤသုုိ႔ အက်ယ္တဝင့္ေျပာျပလုုိက္ေတာ့သည္။ သူကလည္း အလြန္ႏွစ္သက္သည့္အျပဳံးျဖင့္ “ အရမ္းေကာင္းတယ္၊ အရမ္းေကာင္းတယ္ ” ဟုုတဖြဖြေျပာေလေတာ့သည္။ ျပီးသည္ႏွင့္ ေန႔လည္ဆြမ္းအတြက္ စားေသာက္ဆုုိင္သုုိ႔ ပင့္သြားၾကေလသည္။ အားႏွင့္မာန္ႏွင့္ေျပာဆုုိထားရသည္မုုိ႔ ဗုုိက္ကလည္းဆာေနေပျပီ။
မွတ္ခ်က္။ မိမိေနရာျပန္ေရာက္သည့္အခါ New Oxford American Dictionary မွ Oxford American Writer’s Thesaurus ကုုိဖြင့္ၾကည့္လုုိက္သည့္အခါ ထုုိစကားလုုံးႏွစ္လုုံးသည္ အဓိပၺါယ္အတူတူပင္ျဖစ္ေနသည္ကုုိ အ့ံၾသစြာ ေတြ႔ရွိရျပီး အထင္ျဖင့္မွန္းေျပာလုုိက္သည္မွာ မွန္သြားသျဖင့္ ေက်နပ္မိေတာ့သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )



***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***