ေမးခြန္း….၈။ ဒါဆုုိရင္ လေတြ ေနေတြကုုိဘယ္သူကဖန္ဆင္းတာလဲ?
စိတ္ကပဲ ဖန္ဆင္းတာလား?
ေျဖ…..၈။ “ ဟုုတ္တယ္။ လနဲ႔ေနတုုိ႔
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ကိစၥမွာလဲ စိတ္ဟာ အဓိကက်တဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ သဘာဝနိယာမျဖစ္စဥ္ၾကီးထဲမွာ စိတ္ရဲ့တမ္းတခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတာပဲ
” ဟုု မိမိက ေျပာလိုုက္သည္။ ထုုိစဥ္ “ ငါကေတာ့ မယုုံခ်င္ဘူး။ Discoveries ေတြနဲ႔ ေခတ္သစ္ပညာရွင္ေတြရဲ့
အယူအဆေတြကုုိေလ့လာၾကည့္ရင္ စိတ္နဲ႔မသက္ဆုုိင္ပါဘူး၊ သဘာဝနိယာမျဖစ္စဥ္ၾကီးသက္သက္ပါ။
စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတယ္ဆုုိတာကုုိ ငါလက္မခံႏုုိင္ဘူး ” ဟုု ေမးခြန္းရွင္က ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းပင္
ျငင္းခ်က္ထုုတ္လာသည္။ တနည္းဆုုိေသာ္ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
မိမိကလည္း ဤကဲ့သုုိ႔ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္းကုုိ ႏွစ္သက္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ၏ထပ္ဆင့္အေမးသည္
မိမိအတြက္ ေက်နပ္စရာပင္ျဖစ္ခဲ့သည္။
မိမိငယ္စဥ္ကလည္း သိခ်င္သည့္အခ်က္မ်ားကုုိ
နီးစပ္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ားအား ပြင့္လင္းစြာေမးဖူးသည္။ ေမးမိတုုိင္းလည္း အမ်ားစုုက မၾကိဳက္ၾကေပ။
ဤေမးခြန္းမၾကိဳက္သည့္ အေလ့အထသည္ ေရႊျပည္တြင္သာမဟုုတ္၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ (
Transparency ) ကုုိ အေလးထားပါသည္ဆုုိေသာ ျပည္ပေရာက္ ေရႊျမန္မာမ်ားေသာ္မွ ေဆြးေႏြးဖူးသည့္အခါတုုိင္း
မသိသည့္အရာမ်ားကုုိ မသိဘူးဟုု ရုုိးရွင္းစြာဝန္ခံရမည့္အစား ျပန္လည္၍ထုုိးႏွက္ျခင္းျဖင့္
တုုန္႔ျပန္ၾကသည္ကုုိသာ အမ်ားစုုေတြ႔ဖူးပါသည္။ မဂၤလသုုတ္ ပရိတ္ၾကီးတြင္ “ ကာေလန ဓမၼသာကစ
ၦာ ဧတံ မဂၤလမုုတၱမံ ၊ အခြင့္ရ သင့္ေတာ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေၾကာင္းက်ိဴးတရားမ်ားကုုိ ေဆြးေႏြးျခင္းသည္
ၾကီးပြါးေၾကာင္း ျဖစ္သည္ ” ဟုု ျမတ္ဗုုဒၶဘုုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္
ရုုိးသားစြာေမးျမန္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းသည္ ျမတ္ဗုုဒၶအလုုိေတာ္က်သာျဖစ္သည္။ သုုိ႔ေသာ္
ဗုုဒၶဘာသာဝင္ဟုု နာမည္ခံထားၾကေသာ လူအမ်ားစုုၾကီးသည္ အထက္တန္းဓမၼမ်ားကုုိမဆုုိထားဘိ
ျမတ္ဗုုဒၶ၏ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝလမ္းညႊန္ခ်က္ေလးမ်ားႏွင့္ပင္ေဝးေနၾကဆဲျဖစ္သည္ကုုိ ဝမ္းနဲဖြယ္ရာ
ေတြ႔ရွိရသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဗုုဒၶဘာသာႏုုိင္ငံမ်ား ဆင္းရဲေနၾကသည္ဟုု မိမိယူဆသည္။
ေမးခြန္းကုုိမေျဖဆုုိမီ ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍
မိမိ၏အျမင္ကုုိစာဖတ္သူမ်ားအား အနည္းငယ္တင္ျပခ်င္သည္။ ရုုိးသားေသာစိတ္ျဖင့္လြတ္လပ္စြာေဆြးေႏြးေမးျမန္းျခင္းသည္
ယေန႔ဖြံ ႔ျဖိဴးေသာလူမႈအဖြဲ႔အစည္းတုုိင္း၏ စြဲျမဲေနေသာ အေလ့အထပင္ျဖစ္သည္။ တဖက္သားကုုိ
ႏွိပ္ကြပ္လုုိေသာ၊ ေခသူမဟုုတ္ေၾကာင္း ဝါၾကြားလုုိေသာ၊ တတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေသာ တတ္ေယာင္ကား
မာယာသာေဌယ် စိတ္ထားမ်ားျဖင့္ ေမးျမန္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းတုိ႔သည္ တစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ျဖစ္ေစ
လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းအတြက္ျဖစ္ေစ ေကာင္းက်ိဴးမျဖစ္ေစဘဲ
အႏ ၱရာယ္ကုုိသာ ဦးတည္ေစသည္။
မိမိသည္ အိႏၵိယတြင္ ပညာသင္ေနစဥ္ ႏုုိင္ငံတကာဗုုဒၶဘာသာအစည္းအေဝးမ်ားသုုိ႔
ေလး ငါးၾကိမ္ေလာက္တက္ေရာက္ဖူးသည့္နည္းတူ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း စာတမ္းတင္သြင္းျခင္း
ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားကုုိျပဳလုုပ္ဖူးပါသည္။ စာတမ္းရွင္မ်ား အဆုုိတင္သြင္းသူမ်ားကုုိ နားေထာင္သူပရိသတ္မွ
ရုုိးသားလြတ္လပ္စြာေမးၾကျပီးလွ်င္ ေျဖဆုုိသူမ်ားကလည္း ရုုိးသားပြင့္လင္းစြာပင္ေျဖၾကသည္ကုုိသာေတြ႔ရသည္။
သုုိ႔ေသာ္ ေမးသမွ်ေမးခြန္းတုုိင္းကုုိေတာ့ ေျဖဆုုိႏုုိင္ၾကသည္မဟုုတ္၊ မေျဖဆုုိႏုုိင္သည့္အရာမ်ားကုုိ
ေခ်ာင္ပိတ္၍ ေမးရေကာင္းလားဟုု မယူဆဘဲ သူတုုိ႔မသိေသးေၾကာင္း ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းႏွင့္
သူတုုိ႔၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအျမင္အရ ေျဖရလွ်င္ ဤသုုိ႔ထင္ျမင္ယူဆေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ ရုုိးသားစြာတုုန္႔ျပန္ၾကသည္မွာ
ေက်နပ္ပီတိျဖစ္ရသည့္ ျမင္ကြင္းတစ္ခုုပင္ျဖစ္သည္။ ဤသုုိ႔ ရုုိးသားစြာဝန္ခံျခင္းအတြက္
သိကၡာလည္းမက်၊ အထင္လဲမေသးဘဲ ေလးစားေသာစိတ္ျဖင့္လက္ခံနားလည္တတ္ၾကသည္မွာလည္း မိမိအတြက္အတုုယူစရာမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။
ေရႊျပည္တြင္လည္း ဤအေလ့အထမ်ား အနည္းငယ္ေခါင္းျပဴလာသည္ျဖစ္ရာ ၾကိဳဆုုိဝမ္းသာရမည့္
အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ျပင္ မိမိအိႏၵိယတြင္ ပညာသင္ေနစဥ္
( MMWAI ) ၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူထားခ်ိန္ဝယ္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္အသိပညာမ်ားကုုိ
ျမင့္တင္ရန္ရည္ရြယ္၍ မဟာယာနဂုုိဏ္းဝင္ဘုန္းၾကီးမ်ားကုုိဖိတ္မံ၍လည္းေကာင္း၊ ပညာသင္ရဟန္းေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္းအေနႏွင့္လည္းေကာင္း
အျပန္အလွန္ေဟာေျပာျခင္း ေမးျမန္းျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းအစီအစဥ္ကုုိ စေနတနဂၤေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္
အေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့ဖူးသည္။ ထုုိလုုပ္ငန္းစဥ္မွ သိလုုိက္ရသည့္အခ်က္မွာ “ ႏုုိင္ငံျခားပညာေတာ္သင္
ရဟန္းေတာ္မ်ားေသာ္မွ ပြင့္လင္းစြာေဆြးေႏြးျခင္း ေမးျမန္းျခင္းဒဏ္ကုုိ မခံႏုုိင္ၾကေသးပါလား၊
ႏွလုုံးသားသည္ အေမွာင္က်ေနဆဲပါလား၊ ပိတ္မိေနေသာ နွလုုံးသားကုုိ ခပ္ပါးပါးေလးတြန္းဖြင့္ရုုံမွ်ျဖင့္္
မရႏုုိင္ေသးပါလား၊ ႏွစ္မ်ားစြာလႊမ္းမုုိးလာခဲ့ေသာ ႏုုိင္ငံေရး အေမွာင္ထုုသည္ ျမတ္ဗုုဒၶ၏ဓမၼေရာင္ျခည္ကုုိ
အင္ႏွင့္အားႏွင့္ပိတ္ဆုုိ႔ခဲ့သျဖင့္ အေမွာင္ထုုထဲတြင္ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနဆဲပါလား ” ဟူေသာ
သခၤန္းစာပင္ျဖစ္သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )
0 comments:
Post a Comment