Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Sunday, January 15, 2012

ဗုဒၶဘာသာ ဇစ္ျမစ္ ( ၂၀ ) ပညာပါရမီ

အမွန္စင္စစ္ ပညာ၏သေဘာဟူသည္ ေလာက၏သက္ရွိသက္မဲ့ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္အားလုံးကုိ ၎တုိ႔၏သဘာဝအစစ္အမွန္အတုိင္း သိျမင္နားလည္ျခင္းပင္တည္း။ ထုိစကားကုိအနည္းငယ္ခ်ဲ႔ပါအ့ံ။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္မ်ားကုိ သင္ယူၾကရ သင္ၾကားေပးၾကရ၏။ အဘယ္အတြက္နည္း၊ သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္၏ မူလသေဘာသဘာဝအစစ္အမွန္ကုိ သိျမင္နားလည္ေရးအတြက္ပင္တည္း။ မွန္၏။ ဝိဇၨာဘာသာရပ္မ်ားကုိသင္ျခင္းသည္ ထုိဝိဇၨာဘာသာရပ္မ်ား၏သေဘာကုိ သူ႔သဘာဝအတုိင္းသိနားလည္ဘုိ႔ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ သိပၸံဘာသာရပ္မ်ားကုိသင္ျခင္းသည္လည္း ထုိ႔အတူပင္ျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္သင္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားသာလွ်င္ ပညာေရးျဖစ္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းပညာရပ္မွတစ္ပါး အျခားေသာ မိမိပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေတြ႔ၾကံဳ ျမင္ၾကား ထိသိေနရေသာ ေလာကျဖစ္စဥ္ လူမႈေရးျဖစ္စဥ္စသည္တုိ႔သည္လည္း ပညာေရးမဟုတ္ေလသေလာ။ ေသခ်ာစြာေစ့ငုၾကည့္ပါက  ေလာက၏နယ္ပယ္တုိင္း အရာရာတုိင္း အဆင့္တုိင္းတြင္ ယူတတ္ပါက ပညာရပ္မ်ားစြာရွိ၏။ ယေန႔ပညာရပ္အားလံုးသည္ ေလာကထဲမွရယူလာေသာ ပညာရပ္မ်ားပင္မဟုတ္ပါေလာ။ အမွန္စင္စစ္ ေလာေကာ သတၱာနမာေစေရာ ဟူေသာစကားအရ ေလာကၾကီးသည္ သတၱဝါအားလံုး၏ ဆရာျဖစ္၏။ ထုိေလာကဆရာထံမွ သင္ယူစရာမ်ား မကုန္ႏုိင္ မခန္းႏုိင္ရွိ၏။ မွန္၏။ ယေန႔ ပညာရွင္ဆုိသူမ်ားႏွင့္ ပညာရွာမွီးၾကသူမ်ားသည္ ပညာကုိအဘယ္မွရသနည္း။ ေလာကထံမွ ေလာကထဲမွရ၏။ ေလာကဟူေသာဆရာထံမွသင္ယူၾကရ၏။ အမ်ားသိၾကသည့္အတုိင္း ေလာကသည္ သတၱေလာက၊ သခၤါရေလာက၊ ဩကာသေလာက ဟူ၍သုံးပါးရွိ၏။ ထုိသုံးပါးတြင္ သတၱေလာကျဖစ္သည့္ သက္ရွိသတၱဝါမ်ားထံမွလည္း ပညာမ်ားရ၏။ ရန္သူထံမွလည္း ပညာရႏုိင္၏။ ခ်စ္သူထံမွလည္း ရႏုုိင္ျပန္၏။ အနိမ့္ႏွင့္အျမင့္ ခ်မ္းသာႏွင့္ဆင္းရဲ ပညာရွိႏွင့္ ပညာမဲ့ ဂုဏ္ရွိႏွင့္ ဂုဏ္မဲ့ အာဏာရွိႏွင့္ အာဏာမဲ့ စသည့္စသည့္ အလႊာမ်ိဴးစုံတုိ႔ထံမွလည္း ပညာမ်ားရယူဆည္းပူးႏုိင္၏။ ယူတတ္ဘုိ႔ ယူႏုိင္ဘုိ႔သာ ပဓာနျဖစ္၏။ ထုိ႔ျပင္ တိရစၦာန္မ်ားထံမွေသာ္လည္းပညာရႏုိင္၏။ အထင္ရွားဆုံး ဥပမာျပရလွ်င္ မုဆုိးဆုိင္သင္ ဟူေသာစကားအရ ဆုိင္ဟူေသာတိရစၦာန္၏ အျပဳအမူမ်ားမွ မုဆုိးလုိက္နည္းပညာကုိရႏုိင္၏။ ပုရြက္ဆိတ္ကေလးမ်ား စည္းလုံးညီညြတ္စြာ အစာရွာေဖြစုေဆာင္းမႈကုိၾကည့္၍ သူတုိ႔ထံမွ ညီညြတ္ေရးစိတ္ဓါတ္မ်ား ခ်စ္ခင္ေရးႏွလုံးသားမ်ား အတၱမာနစြဲကင္းကင္းျဖင့္ အျပန္အလွန္အမွီျပဳကာ ကုိင္းကြ်န္းမွီ ကြ်န္းကုိင္းမွီ ေနထုိ္င္ျခင္း စိတ္ဓာတ္မ်ားကုိရႏုိင္၏။ ပ်ားေကာင္မ်ား သူတုိ႔၏အုံကုိ အသက္ေပး၍သတၱိရွိရွိ ကာကြယ္ၾကပုံကုိၾကည့္၍ အမ်ိဴးသားေရးစိတ္ဓါတ္မ်ား ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္မ်ား ရယူေပါက္ဖြားႏုိင္၏။ လူသားအခ်င္းခ်င္းထံမွ ပညာမ်ားလက္ဆင့္ကမ္းကာ ရယူခဲ့ၾက၊ ရယူေနၾကသည္ကုိကား အထူးေျပာဖြယ္မလုိေတာ့ေပ။ နတ္ျဗဟၼာမ်ားထံမွလည္း အသိပညာမ်ားရယူႏုိင္ျပန္၏။ ထုိ႔ျပင္ သခၤါရေလာကျဖစ္သည့္ ျပဳျပင္ ဖန္တီး ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ပ်က္ဟူေသာသက္ရွိသက္မဲ့တုိ႔၏ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ားမွလည္း ပညာမ်ားရယူႏုိင္ျပန္၏။ ယေန႔ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပ႒ာန္းထားၾကေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကုိၾကည့္လွ်င္ အမ်ားစုသည္ သခၤါရေလာကမွ ထုတ္ယူထားၾကသည့္ ပညာရပ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု မိမိနားလည္မိ ခံယူမိ၏။ ထုိ႔ျပင္ ဩကာသေလာကျဖစ္သည့္ တိရစၦာန္တုိ႔၏ ေနရာဘုံဌာန လူတုိ႔၏ေနရာဘုံဌာန ငရဲ နတ္ႏွင့္ ျဗဟၼာတုိ႔၏ေနရာဘုံဌာနမ်ားမွလည္း ပညာရပ္မ်ားရယူႏုိင္၏။ ပညာရပ္မွန္သမွ်ကုိ ထုိေလာကသုံးပါးထဲမွ ရႏုိင္ယူႏုိင္၏။ ထုိေလာကသုံးပါးထဲတြင္ ပညာရပ္မွန္သမွ် အားလုံးရွိ၏။ ေလာကီပညာရပ္မ်ားကုိသာမက ေလာကုတၱရာပညာရပ္မ်ားကုိပါ ထုိးထြင္းသိျမင္ဘုိ႔အေရးတြင္လည္း ထုိေလာကသုံးပါးကုိ သဘာဝအတုိင္းသိျမင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကရ ၾကိဴးစားၾကရ၏။ ထုိသုိ႔သိျမင္ေအာင္ ပညာပါရမီကုိျဖည့္က်င့္ျခင္းျဖင့္ ထုိေလာကသုံးပါးအေၾကာင္းကုိ သိစရာမွန္သမွ် တစ္စမက်န္ရေအာင္ အကုန္အစင္ သဘာဝအတုိင္းသိျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္လည္း ေလာကဝိဒူ ဟူေသာဂုဏ္ေတာ္ကုိ ဘုရားရွင္ပုိင္ဆုိင္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ထုိေလာကသုံးပါးထက္ သိစရာဘာမ်ားရိွပါေသးသနည္း။ ဘာဆုိဘာမွ်မရွိေတာ့။ ပညာသင္ျခင္းဟူသည္ ထုိေလာကသုံးပါးကုိသဘာဝအတုိင္းသိျမင္ေအာင္ သင္ယူေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဤအခ်က္ကုိပင္ အေသးစိတ္ခြဲျခမ္း၍ ဘာသာရပ္အမ်ိဴးမ်ိဴးအျဖစ္သတ္မွတ္ထားၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ မိမိဆုိလုိသည္မွာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္သင္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားသည္သာ ပညာေရးမဟုတ္၊ ေက်ာင္းျပင္ပတြင္လည္း ယူတတ္ပါက မကုန္ႏုိင္မခမ္းႏုိင္ေသာ ပညာရပ္မ်ားရွိ၏ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ယခုေလာေလာဆယ္ အနီးကပ္ဆုံးဥပမာကုိျပရလွ်င္ မုိက္ကရုိေဆာ့ဖ္ကုမၼဏီပုိင္ရွင္ သူေဌးၾကီးဘီလ္ဂိတ္သည္ ေက်ာင္းပညာေရး မျပီးဆုံးခဲ့။ သို႔ေသာ္ သူ၏ ေက်ာင္းျပင္ပတြင္ရွာေဖြထားေသာပညာစြမ္းအားေၾကာင့္ ယေန႔ ေအာင္ျမင္ေနသည္မွာ အထင္အရွားပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ျပင္ မၾကာမီကကြယ္လြန္သြားေသာ အက္ပ္ပဲကုမၼဏီ၏ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းၾကီးလူထြက္ စတိပ္ေဂ်ာ့ဘ္သည္လည္း ေက်ာင္းပညာေရးျပီးဆုံးခဲ့သူမဟုတ္ေခ်။ သမုိင္းကုိ အနည္းငယ္ဆန္႔ၾကည့္လွ်င္ အေမရိကားမွ နာမည္ေက်ာ္ သမတေဟာင္း ေအဗရာဟန္လင္ကြန္း၊ မိမိတုိ႔ဗမာျပည္မွ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမႈးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသန္႔တုိ႔သည္လည္း ေက်ာင္းပညာေရးျပီးခဲ့သူမ်ားမဟုတ္ၾက။ သုိ႔ေသာ္ ေလာကအတြက္ သူတုိ႔ရွာေဖြထားၾကေသာပညာမ်ားျဖင့္ တာဝန္ေက်ေအာင္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾက ေပးဆပ္ခဲ့ၾကသူမ်ားပင္တည္း။ ဂုဏ္ျပဳအတုယူ အားက်ထုိက္ေပစြတကား။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာသာလြန္သူသည္ အရာရာကိုသိကၡာရွိစြာ လႊမ္းမုိးႏုိင္၏။ ထုိပညာျဖင့္လႊမ္းမုိးႏုိင္ျခင္းသည္ ေရရွည္ခုိင္ခံ့၏။ တည္တံ့၏။ ခုိက္ရန္ကင္း၏။ ပညာရွင္သည္ အမ်ားကၾကည္ျဖဴစြာေပးေသာေနရာကုိ သိကၡာရွိစြာလက္ခံရယူ၏။ အာဏာရွင္သည္ သူ၏ေနရာအတြက္ မတရားနည္းျဖင့္ လုယူ၏။ ဤသုိ႔ကြာခ်င္တုိင္းကြာျခားလွေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဘုရားရွင္သည္ ပညာရဘုိ႔အေရးကုိသာ တုိက္တြန္းေတာ္မူခဲ့၏။ နည္းလမ္းျပေတာ္မူခဲ့၏။ ေလာက၏ၾကီးပြါးေရး စီးပြါးေရးနယ္ပယ္တြင္သာမက ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္တုိင္ေအာင္  (သီလကုိအေျခခံေသာ) ပညာကုိသာ အသုံးျပဳရန္ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ အႏႈိင္းမဲ့တန္ခုိးရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ္လည္း တန္းခုိးျပျခင္းကုိ မျဖစ္မေနလုိအပ္မွသာျပေတာ္မူခဲ့၏။ သူ၏ တပည့္သားသံဃာေတာ္တုိ႔ကုိလည္း တန္းခုိးမျပရန္ ပညတ္ပိတ္ပင္ထားေတာ္မူ၏။ ပိဋကတ္စာေပတြင္ မိမိေတြ႔မိသေလာက္ ဘုရားရွင္သည္ တန္ခုိးျပသည့္အၾကိမ္အလြန္နည္းပါးေတာ္မူ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ တန္ခုိးျပျခင္းကိစၥတြင္ အတုအေယာင္မ်ား အၾကံအဖန္မ်ား လိမ္ညာလုပ္ကုိင္စားေသာက္လုိသူမ်ား သာသနာေတာ္ကုိတန္ခုိးတုမ်ားျဖင့္ ဖ်က္ဆီးမည့္သူမ်ား ျဖစ္လာဘြယ္ရွိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ အထူးသျဖင့္ ပညာသည္မည္မွ်အေရးပါ၍ မည္မွ်သာလြန္သည္ကုိ သာဓကျပရလွ်င္ အထင္ရွားဆုံးမွာ ဘုရားရွင္ပင္တည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ဘုရားျဖစ္သနည္း။ အဓိကအားျဖင့္ ပညာေၾကာင့္ဘုရားျဖစ္၏။ တန္ခုိးအဓိကေၾကာင့္မဟုတ္ေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ရဟႏၱာျဖစ္သနည္း။ ပညာေၾကာင့္ပင္တည္း။ အဘယ့္ေၾကာင့္ သံသရာမွအဆုံးတုိင္ထိ အျပီးအျပတ္လြတ္ေျမာက္ႏုိင္သနည္း။ ပညာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ထုိပညာဟူသည္ ယေန႔သင္ၾကားေနၾကေသာ ေက်ာင္းပညာေရးမ်ားမဟုတ္။ အဟုတ္အစစ္ကား မဂ္ပညာ ဖုိလ္ပညာတုိ႔ပင္ျဖစ္သတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကီသံသရာတြင္ က်င္လည္စဥ္ သိကၡာရွိစြာ ဂုဏ္ယူထုိက္စြာ ျမတ္ႏုိးထုိက္စြာ ထိပ္တန္းသုိ႔ေရာက္ေစႏိုင္သည္မွာလည္း ပညာပင္တည္း။ ထုိေလာကီမွလြတ္ေျမာက္၍ ေလာကုတၱရာသုိ႔ေရာက္ေစႏုိင္သည္မွာလည္း ပညာပင္တည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာႏွစ္ဘဝတြင္ ပညာသည္အေရးပါလွ၏။ ပညာရေရးအေလးေပးသင့္လွ၏။ ပညာေၾကာင့္ပင္ မိမိတုိ႔ထက္အေျပးျမန္ေသာ ျမင္းကုိထိန္းေက်ာင္းကာ ေမာင္းႏွင္ တက္စီးႏုိင္ခဲ့၏။ မိမိတုိ႔ထက္ အားၾကီးေသာဆင္ကုိ ခုိင္းစားႏုိင္၏။ ပညာ၏ အက်ိဴးအျမတ္တုိ႔မွာ မ်ားျပားလွစြာ၏။ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ အခန္း ၁၉ တြင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရးခဲ့ျပီးျဖစ္ပါ၏။ ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ ပိဋကစာေပတြင္ ဤသုိ႔အဓိပၸယ္ဖြင့္ဆုိကာ အဆင့္သတ္မွတ္ေလ၏။ ဆက္ရန္.......

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***