ယေသာဓရာဟာ ေလာကသားေတြအားလုံးအတြက္ အဂၢဗ်ဴဟာ သေဘာတရားအရ
သုေမဓာရွင္ရေသ့နဲ႔အတူ ဘဝရဲ့အရာရာကုိ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံ
ၾကိဴးစားေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုံျဖတ္ခဲ့တာကုိ
စာဖတ္သူမ်ားသိခဲ့ၾကျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အရာရာကုိ စြန္႔လႊတ္မႈ အေၾကာင္း
မေျပာခင္ အဂၢဗ်ဴဟာအထိ ေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္တဲ့ ဆုံးျဖတ္ရဲတဲ့ အမ်ိဴးသမီးငယ္ေလး
သုမိတၱာရဲ့ အသိဥာဏ္အဆင့္အတန္းနဲ႔ သတၱိကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ေလာကရဲ့
ႏုိ္င္ငံေရး စီးပြါးေရး လူမႈေရး စစ္ေရးစတဲ့ အေရးအရာေတြကုိ ေအာင္ျမင္ေအာင္
ေဆာင္ရြက္ၾကိဴးပမ္းၾကရတဲ့အခါမွာ ဗ်ဴဟာ အဆင္႔ဆင့္ သတ္မွတ္ျပီး
ေဆာင္ရြက္ၾကရတယ္ဆုိတာ ဗဟုသုတရွိသူတုိင္း
နားလည္သေဘာေပါက္ၾကျပီးသားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဗ်ဴဟာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မိမိနားလည္သေလာက္
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ၁။ နည္းဗ်ဴဟာ၊ ၂ ။ မဟာဗ်ဴဟာ နဲ႔ ၃ ။
အဂၢဗ်ဴဟာတု႔ိပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသုံးမ်ိဴးအနက္က အဂၢဗ်ဴဟာဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ
ေအာက္တန္းကုိ နိမ့္က်ျခင္း ေလွ်ာက်ျခင္း မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ ထာဝရ တည္ျငိမ္
ေအးခ်မ္းစြာ ရပ္တည္ရင္း အဆုံးစြန္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အေျခအေနကုိ ေရာက္ရွိသြားေရး
ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုပါပဲ။ မဟာဗ်ဴဟာဆုိတာကေတာ့ ေရရွည္ေအာင္ပြဲရဘုိ႔အတြက္
ေနာင္ဘယ္ႏွစ္ဘယ္ကာလမွာ ေအာင္ျမင္မႈအတုိင္းအတာ
ဘယ္ေလာက္အထိေရာက္ရွိရမယ္ဆုိတဲ့ ေရရွည္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
နည္းဗ်ဴဟာဆုိတာကေတာ့ အဲဒီ အဂၢဗ်ဴဟာေတြ မဟာဗ်ဴဟာေတြ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္
ခ်မွတ္က်င့္သုံးၾကရတဲ့ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ၊ နည္းစံနစ္ေတြ၊
စည္းကမ္းဥပေဒေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရွင္းျပခ်က္ဟာ မိမိနားလည္သေလာက္
နားလည္ထားသလုိ ရွင္းျပလုိက္တာပါ။ ယေသာဓရာအေၾကာင္းျပန္ဆက္ပါမယ္။ ယေသာဓရာဟာ
ခုေျပာျပခဲ့တဲ့ ဗ်ဴဟာသုံးမ်ိဴးလုံးကုိ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းၾကာေအာင္
ဘုရားအေလာင္းေတာ္နဲ႔လက္တြဲျပီး မေလွ်ာ့တမ္း ေနာက္မဆုတ္တမ္း မေနမနား
ၾကိဴးစားေဆာင္ရြက္ခဲ့သူရယ္ပါ။ ဗုဒၶဝါဒရႈေထာင့္အရ ဒီဗ်ဴဟာသုံးမ်ိဴးကုိ
ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ႏႈိင္းယွဥ္သုံးသပ္ျပရမယ္ဆုိရင္ ၁။ အဂၢဗ်ဴဟာဆုိတာ လူမ်ိဴးမေရြး
ဘာသာမေရြး ႏုိင္ငံမေရြး ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အလႊာမေရြး ဘုံဗိမာန္မေရြး
သတၱဝါမွန္သမွ် မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ကုိ ရရွိေရာက္ရွိေရးပါပဲ။ ၂။
မဟာဗ်ဴဟာဆုိတာကေတာ့ သတၱဝါမွန္သမွ် သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ အထက္တန္းက်
မ်က္ႏွာပန္းလွလွျဖင့္ က်င္လည္ႏုိင္ေရး၊ လူျဖစ္ရင္လဲ အထက္တန္းလႊာ
လူတန္းစားမ်ားအျဖစ္ တစ္ေျပးညီ ေနထုိင္ဆက္ဆံေပါင္းသင္းႏုိင္ေရး၊ ဒီထက္
နတ္ဘုံဆုိတဲ့ အထက္တန္းက်တဲ့ စည္းစိမ္ေတြျပည့္ဝလွတဲ့
ေကာင္းကင္ဘုံကုိေရာက္ရွိေရး၊ ျဗဟၼာဘုံဆုိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံမွာ
ဈန္စည္းစိမ္ေတြနဲ႔ ကမၻာမ်ားစြာ ေအးခ်မ္းမႈကုိ
ခံစားႏုိင္ေရးတုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၃။ နည္းဗ်ဴဟာဆုိတာကေတာ့ အထက္ပါ ရည္မွန္းခ်က္
ႏွစ္ခုစလုံး ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ လက္ေတြ႔ခ်မွတ္က်င့္သုံးရတဲ့ ဒါန သီလ ဘာဝနာ
ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္နဲ႔ ယေသာဓရာတုိ႔အတြက္ေတာ့
ပါရမီဆယ္ပါးဟာ နည္းဗ်ဴဟာေတြပါပဲ။ ဒီပါရမီဆယ္ပါးဆုိတဲ့ နည္းဗ်ဴဟာေတြကုိ
တစ္ဘဝတည္းလည္းမဟုတ္၊ တစ္ကမၻာလဲ မက၊ ကမၻာတစ္ေထာင္ထက္လဲ ေက်ာ္လြန္တဲ့
ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းၾကာေအာင္ ၾကိဴးစားရုန္းကန္ျဖည့္ဆည္းခဲ့ၾကရပါတယ္။
ေလာကသားေတြအတြက္ ဒီေလာက္အထိ အနစ္နာခံျပီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့
အမ်ိဴးသမီးေခါင္းေဆာင္ရယ္လုိ႔ ပိဋကတ္စာေပကလြဲရင္ ဘယ္သမုိင္းထဲမွာမွ
ဘယ္စာေပထဲမွာမွ ရွာလုိ႔ေတြ႔ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒဆုိတာဟာ
ေလာကသားေတြရဲ့ေကာင္းက်ိဴးေတြအတြက္ အဲဒီလုိ ဗ်ဴဟာေတြခ်မွတ္ လုပ္ေဆာင္
ျဖည့္က်င့္ျပီးမွ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ ဘာသာတရားမ်ိဴးပါ။ ဥံဖြ ျဖစ္ေစ
တည္ေစဆုိျပီး မန္းမႈတ္လုိ႔ျဖစ္တည္လာခဲ့တာမဟုတ္သလုိ တန္ခုိးရွင္ဆုိတဲ့
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ့ ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတာလဲမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့
ယေသာဓရာဟာ ဒီလုိဗ်ဴဟာေတြကုိ ခ်မွတ္ျပီး ဘဝဆက္တုိင္းက်င့္သုံးခဲ့တာဟာ
သူမအတြက္ သက္သက္လုံးဝမဟုတ္ဘဲ ေလာကသားေတြအတြက္ကုိသာ အဓိကအားျဖင့္
ရည္းစူးျဖည့္က်င့္ခဲ့သူဆုိတာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ တကယ္လုိ႔သာ သုမိတၱာဆုိတဲ့
အမ်ိဴးသမီးငယ္ေလးဘဝမွာ အသိဥာဏ္ အဆင့္အတန္းနိမ့္ေနခဲ့ရင္၊
အသိဥာဏ္ရွိအုံးေတာ့ သတၱိနည္းေနခဲ့ရင္ ေလာကသားေတြအတြက္ ဒီလုိ ဗ်ဴဟာေတြကုိ
ခ်မွတ္က်င့္သုံးႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ သုေမဓာဆုိတဲ့ ရေသ့ေလးရဲ့ ဘုရားျဖစ္ေရး
ဗ်ဴဟာေတြကုိ သူမ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခုေတာ့ သူမရဲ့
အသိဥာဏ္နဲ႔ သတၱိစြမ္းပကားေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့အထိ
သတၱဝါအမ်ားကြ်တ္တန္းဝင္ၾကရတဲ့အထိ ေကာင္းက်ိဴးေတြ ေဝျဖာခဲ့ရတယ္။ ဒါနဲ႔
ပတ္သက္လုိ႔ ပုိပီးထင္ရွုားေအာင္ ဆက္လက္တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
Saturday, December 8, 2012
အႏႈိင္းမဲ့အျဖည့္ခံ ယေသာဓရာ ( ၃ )
Thursday, December 6, 2012
အႏႈိင္းမဲ့အျဖည့္ခံ ယေသာဓရာ ( ၂ )
ယေသာ္ဓယာလုိ႔အသံထြက္အေနနဲ႔ လူသိမ်ားလွတဲ့
ယေသာဓရာဟာ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္ကာလ ဘယ္ဘဝ ဘယ္တုန္းကမွ အခြင့္ေရးမယူဘဲ လူေလာကအတြက္
ကမၻာၾကီးအတြက္ ထုိ႔ထက္ စၾကာဝဠာၾကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ က်ရာေနရာကဘဝဆက္တုိင္းမွာ
ေက်နပ္ၾကည္ႏူးစြာ
ျဖည့္ဆည္းတာဝန္ယူခဲ့တဲ့ ကမၻာ့ထိပ္တန္း အမ်ိဴးသမီးေကာင္းတစ္ေယာက္ပါ။
သူမရဲ့ ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းကုိ လက္လွမ္းမီသမွ် ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေကာက္ရရင္ ဟုိးးးးး လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းေက်ာ္ကာလက
ျဖည့္ဆည္းတာဝန္ယူခဲ့တဲ့ ကမၻာ့ထိပ္တန္း အမ်ိဴးသမီးေကာင္းတစ္ေယာက္ပါ။
သူမရဲ့ ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းကုိ လက္လွမ္းမီသမွ် ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေကာက္ရရင္ ဟုိးးးးး လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းေက်ာ္ကာလက
ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္မွာ သုေမဓာဆုိတဲ့
ရွင္ရေသ့တစ္ပါးနဲ႔အတူ ဆုေတာင္းခဲ့ဖူးတဲ့ မိန္းမျမတ္တစ္ေယာက္၊ ဒါ့အျပင္
ဗ်ာဒိတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ တိက်တဲ့ အနာဂတ္ေဟာကိန္းကုိ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ
အလႊာမ်ိဴးစုံေသာပရိသတ္ရဲ့ အလယ္မွာ သုေမဓာရွင္ရေသ့နဲ႔အတူ တစ္ျပိဳက္နက္
ခံယူရရိွခဲ့ဖူးတဲ့ ကမၻာ့အာဇာနည္ အမ်ိဴးသမီးတစ္ေယာက္ရယ္ပါ။ ဒီအမ်ိဴးသမီးဟာ
သုေမဓာဆုိတဲ့ ရေသ့တစ္ပါးကုိ ျမင္ေတြ႔လုိက္ရခ်ိန္မွာ ႏွလံုးသားနဲ႔ေရာ
ဦးေႏွာက္နဲ႔ပါ ယွဥ္တြဲျပီး ခံစားခဲ့ရ သိျမင္ခဲ့ရတာက သုေမဓာဆုိတဲ့ ရေသ့ဟာ
ဘယ္ဘဝ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ေခတ္ကာလ ဘယ္ကမၻာမွ မခြဲခြါသင့္ဘဲ ထာဝရလက္တြဲသင့္တဲ့
ရုပ္ပုိင္းေရာ စိ္တ္ပုိင္းပါ အရည္အေသြးျပည့္ဝလွတဲ့ အမ်ိဴးေကာင္းသား
ေယာက်ာ္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။ ဒါဟာလဲ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ မိန္းမေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္တာေၾကာင့္
ဒီလုိ ခံစားႏုိင္ သိျမင္နားလည္ႏုိင္တာပါ။ ဒီအျမင္ကုိ အေျခခံျပီး သူမဟာ
သုေမဓာရွင္ရေသ့ကုိေတာင္ ခြင့္မေတာင္းေတာ့ဘဲ ယတိျပတ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္ပါေတာ့တယ္။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က သူ (သုေမဓာရွင္ရေသ့နဲ႔အတူ) နဲ႔အတူ ဘဝဆက္တုိင္း နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့အထိ ေလာကေကာင္းက်ိဴးေတြကုိ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ေတာ့မယ္လုိ႔ေပါ့။
ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ပဲ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ပူေဇာ္ဘုိ႔အတြက္
သူမယူေဆာင္လာခဲ့တဲ့ ၾကာပန္းရွစ္ခုိင္ကုိ သူမတစ္ေယာက္တည္း မပူေဇာ္ဘဲ
ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းျပီး ပူေဇာ္ဘုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ
ၾကာပန္းရွစ္ခုိင္အနက္က ငါးခုိင္ကုိ သုေမဓာရွင္ရေသ့ကုိေပးျပီး
က်န္သုံးခုိင္ကုိေတာ့ သူမကုိယ္တုိင္ကိုင္ေဆာင္ျပီး သူတုိ႔ႏွစ္ဦးပူးတြဲကာ
ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ မမွိတ္မသုံေသာ ယုံၾကည္ခ်က္ျဖင့္
ေလာကေကာင္းက်ိဴးသယ္ပုိးဘုိ႔အေရး
ေမွ်ာ္ေတြးကာ အသိဥာဏ္ပညာကုိ အရင္းတည္ အေျခခံလွ်က္ လႈဒါန္းခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ယေသာဓရာဆုိတဲ့ နာမည္ကုိ မရရွိခဲ့ မပုိင္ဆုိင္ခဲ့ေသးပါဘူး။
ပုိင္ဆုိင္ခဲ့တဲ့ သူမရဲ့ နာမည္က သုမိတၱာ တဲ့။ သုေမဓာဆုိတဲ့ ရေသ့ေလးရဲ့
နာမည္ရဲ့ အဓိပၸါယ္က ေကာင္းေသာပညာရွိတဲ့ သုိ႔မဟုတ္ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း။
သုမိတၱာဆုိတဲ့ အမ်ိဴးသမီးေကာင္းေလးရဲ့နာမည္က မိတ္ေဆြေကာင္း
သူငယ္ခ်င္းေကာင္း သုိ႔မဟုတ္ ပါရမီျဖည့္ဖက္တဲ့။ ပါရမီျဖည့္ဖက္လုိ႔
ဘာသာျပန္တာက မူရင္းအဓိပၸါယ္မဟုတ္ပါဘူး။ မိတ္ေဆြေကာင္းျဖစ္မွေတာ့
ပါရမီျဖည့္ဖက္ျဖစ္ျပီေပါ့။ ဆင့္ပြါးအဓိပၸါယ္အရ ဘာသာျပန္လုိက္တာပါ။
ဒီေနရာမွာ ဘာသာျပန္နည္းကုိ ေျပာျပဘုိ႔မလုိတာေၾကာင့္ မေျပာျပေတာ့ပါဘူး။
သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္လုံးရဲ့ နာမည္က သဒၵါနဲ႔အနက္ ဗ်ဳပၸတ္ႏွင့္လုပ္ရပ္တုိ႔
ကိုက္ညီလွပါတယ္။ အေၾကာင္းက သုေမဓာဆုိတဲ့ ဘုရာအေလာင္းေတာ္ကေလးဟာ ေလာကအတြက္
ထုိ႔ထက္ စၾကာဝဠာအတြက္ ေကာင္းက်ိဴးရွိမည္မွန္လွ်င္ ဘယ္အရာကုိမဆုိ
စြန္႔လႊတ္စေတးအနစ္နာခံျပီး ၾကိဴးစားဘုိ႔ ေလာကရဲ့ဘယ္အရာကုိမဆုိ ရင္ဆုိင္ဘုိ႔ ျမဴတစ္မႈန္ ႏွစ္တစ္စိမွ် ေႏွာင့္ေႏွး
လက္တြန္႔ေနမည့္သူမဟုတ္သလုိ သုမိတၱာဆုိတဲ့ အမ်ိဴးသမီးေကာင္းေလးဟာလဲ ေလာကရဲ့
အရာရာအတြက္ ေကာင္းက်ိဴးျဖစ္ထြန္းမည္မွန္လွ်င္
သူမဘဝရဲ့ အရာရာကုိ အစေတးခံဘု႔ိဆုံးျဖတ္ထားသူ၊ ဒီတစ္ဘဝအတြက္မွ်သာမက
ဘဝအသိန္း အသန္း အကုေဋမက ဒီထက္.... ကမၻာ အသိန္း အသန္း အကုေဋမက
ေပးဆပ္စြန္႔လႊတ္ရေသာ္လဲ ေက်နပ္ရဲရင္႔စြာ စြန္႔လႊတ္ေရးခရီးဆက္ဝန္႔သူ
အႏႈိင္းမဲ့ အာဇာနည္ အမ်ိဴးသမီးကေလးပါပဲ။ ဒီလုိ ရဲ့ရင့္ျပီး
စြန္႔လႊတ္ေရးစိတ္ဓာတ္အားေကာင္းလွတဲ့
အမ်ိဴးေကာင္းသမီးေလး သုမိတၱာဟာ အဲဒီဘဝမွာ သုေမဓာဆုိတဲ့
ပညာရွိသူေတာ္္ေကာင္းေလးနဲ႔ လက္ဆက္ခြင့္မရလုိက္ပါဘူး။ အေၾကာင္းက သုေမဓာဟာ
ရေသ့သူေတာ္စင္ငယ္ေလး တစ္ပါးျဖစ္ေနခဲ့လုိ႔ပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
လက္ဆက္ခြင့္ရသည္ျဖစ္ေစ မရသည္ျဖစ္ေစ သူမရဲ့ အဓိကရည္မွန္းခ်က္က
ေလာကေကာင္းက်ိဴးအတြက္ အတူတကြ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္မဆုတ္တန္း
လက္တြဲေလွ်ာက္လွမ္းဖုိ႔ပါပဲ။ ဒီအဂၢဗ်ဴဟာ ရည္မွန္းခ်က္ေၾကာင့္ပဲ သူမဟာ
အဲဒီဘဝကတည္းက ေလာကေကာင္းက်ိဴးအတြက္ စတင္ျပီးလုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
အပုိင္း ၃ ေမွ်ာ္။
အပုိင္း ၃ ေမွ်ာ္။
Monday, December 3, 2012
ဗုဒၶဓမၼႏွင့္လူ႔အခြင့္အေရး ( ၁၂ ) ဗုဒၶ၏ တန္းတူအခြင့္အအေရးစံ သတ္မွတ္ခ်က္ ( ခ )
ဗုဒၶဓမၼအရ အရည္အခ်င္းဟူသည္ သဒၶါ သီလ သုတ စာဂ ပညာ ဟိရိ ၾသတၱပၸ ဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္း တရားခုနစ္ပါးတုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ ထုိတရား ခုနစ္ပါးကုိ ျမန္မာမႈျပဳပါက ၁။ ယုံၾကည္မႈခုိင္မာျခင္း၊ ၂။ ကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ျခင္း၊ ၃။ အၾကားအျမင္ဗဟုသုတ မ်ားျပားျခင္း၊ ၄။ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံစိတ္ရွိျခင္း၊ ၅။ က်ိဴးေၾကာင္းဆင္ျခင္ႏုိင္သည့္ ဥာဏ္ပညာရွိျခင္း၊ ၆။ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ေျပာဆုိၾကံစည္ရမည္ကုိရွက္ျခင္းႏွင့္ ၇။ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ေျပာဆုိၾကံစည္ရမည္ကုိ ေၾကာက္လန္႔ျခင္းတုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ ထုိတရား ခုနစ္ပါးသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ခြဲျခား၍ ရေကာင္းေသာ တရားမဟုတ္ေခ်။ အျမဲယွဥ္တြဲဆက္စပ္လွ်က္ရွိေသာ တရားတုိ႔ျဖစ္၏။ စိတ္ဓါတ္ေရးရာအရ အထက္တန္းက် ျမင့္ျမတ္လွသည့္ သူေတာ္သူျမတ္တုိ႔သာ ထာဝစဥ္က်င့္သုံးႏုိင္ေသာ သေဘာတရားတုိ႔ျဖစ္ပါ၏။ လူသားမွန္သမွ်တုိ႔၏ ရင္တြင္းႏွလုံးသားထဲဝယ္ သံမိႈစြဲသကဲ့သုိ႔စြဲရမည္လည္းျဖစ္သလုိ ဦးေခါင္းတြင္လဲ ထာဝစဥ္ဆင္ျခင္ႏုိင္သည့္ ဥာဏ္ပညာျဖင့္ ပန္ဆင္ထားရမည့္ တရားမ်ားလည္းျဖစ္၏။ လူသားတုိင္း၏ ႏွလုံးသားႏွင့္ဦးေႏွာက္တုိ႔ဝယ္ ထုိတရားမ်ား ကိန္းဝပ္ေနပါက အဘယ္မည္ေသာ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္ကုိ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါေတာ့မည္နည္း။ သာယာျငိမ့္ေျငာင္း ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ အတိေကာင္းသည့္ေလာကၾကီးျဖစ္ေနမည္မွာ ေသခ်ာလွေတာ့၏။ ထုိ႔ျပင္ အဆုိပါ တရားခုနစ္ပါးသည္ လူသားအရင္းအျမစ္ စစ္စစ္လဲျဖစ္၏။ ယေန႔ကမၻာဝယ္ လူသားအရင္းအျမစ္ ျဖစ္ထြန္းျပန္႔ပြါးေရးအတြက္ မ်ိဴးဆက္သစ္မ်ားကုိေမြးထုတ္ေနၾကရာဝယ္ ဤတရားခုနစ္ပါးကုိသာ မ်ိဴးဆက္သစ္တုိ႔၏ ႏွလုံးသားႏွင့္ ဦးေႏွာက္ဝယ္ ထည့္သြင္းေပးႏုိင္ပါက အမွန္တကယ္အားကုိးေလာက္သည့္ လူသားအရင္းအျမစ္ျပည့္ဝေသာ အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္လာၾကမွာမလြဲပင္တည္း။ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဴးေဖာက္မႈဟူေသာ စကားလုံးသည္လည္း ဤကမၻာေျမမွ အျပီးအပုိင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္သာတည္း။ ထုိ႔ျပင္ ဤတရားခုနစ္ပါးသည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္းႏွင့္သာသက္ဆုိင္၏။ လူမႈႏုိင္ငံေရး စစ္ေရးစသည္တုိ႔ႏွင့္ မဆုိင္ဟု အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းစြာ ယူဆတတ္ၾကသည္လည္း ရွိပါ၏။ အမွန္စင္စစ္ ဤတရားခုနစ္ပါးကုိ ေသခ်ာစြာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါက ေလာကလူမႈနယ္ပယ္အသီးသီး၌ အျပည့္အစုံအသုံးခ်ႏုိင္ေသာ စြမ္းရည္ျပည့္သေဘာတရားမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံဝယ္ ဒီမုိကေရစီေခတ္သုိ႔သြားၾကေသာ ယေန႔လုိ အခ်ိန္အခါမ်ိဴးတြင္ ဤသူေတာ္ေကာင္းတရားခုနစ္ပါးသည္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ပါ၏။ မက်င့္မျဖစ္ က်င့္သင့္ၾကပါ၏။ မသိမျဖစ္ သိသင့္လွၾကပါ၏။ လူသားအခ်င္းခ်င္းေခါင္းပုံျဖတ္ ေသြးစုပ္ခ်ယ္လွယ္ကာ အျမတ္ၾကီးစားေနၾကေသာ မိမိတုိ႔ဗမာျပည္ဝယ္ ဤတရားမ်ား ဒီထက္မက ျပန္႔ပြါးသင့္လွပါ၏။ ဗုဒၶဘာသာတုိင္းျပည္ဟု ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားျပီး ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေလာကၾကီးပြါးေရး စီးပြါးေရး သေဘာတရားလမ္းစဥ္တုိ႔ကုိ ေသြဖည္ကာ လူသားမဆန္ေသာ Jungle Law အက်င့္မ်ားတုိးပြါးလာေနသည္မွာ အလြန္ဝမ္းနည္းဘြယ္ေကာင္းေသာ အခ်က္ၾကီးပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ ထုိ႔ျပင္ ဤတရားခုနစ္ပါးသည္ ၾကီးပြါးေရးလမ္းညြန္လည္းျဖစ္၏။ စီးပြါးေရးလမ္းညြန္လည္းျဖစ္၏။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းညြန္လည္းျဖစ္၏။ ျမင့္ျမတ္ေရးလမ္းညြန္လည္းျဖစ္ပါ၏။ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္လဲျဖစ္၏။
ေအာင္ျမင္ေရးလမ္းညြန္လဲျဖစ္၏။ လူသားအရင္းအျမစ္လဲျဖစ္၏။
အဆင့္ျမင့္လူသားအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေအာင္လဲ တင္ေပးႏုိင္စြမ္း၏။ သုိ႔ျဖစ္၍
ဗုဒၶဓမၼအရ အရည္အခ်င္းျပည့္လူသားဟူသည္ ဤတရားခုနစ္ပါး
ျပည့္စုံသူပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ ဤတရားခုနစ္ပါးကုိသာ ႏုိင္ငံသားအမ်ားစုက ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဴးစားၾကည့္စမ္းပါ။ ထုိႏုိင္ငံသည္ အမွန္ပင္တုိးတက္ ေအာင္ျမင္ ေအးခ်မ္းမည္မွာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲပင္ျဖစ္ေၾကာင္း အာမခံပါ၏။ ယေန႔ၾကီးပြါးေအာင္ျမင္ေနၾကေသာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံၾကီးမ်ားကုိ ၾကည့္လွ်င္ သူတုိ႔၏ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား ဥပေဒမ်ား စည္းကမ္းမ်ားသည္ ဤတရားခုနစ္ပါးကုိ ( အျပည့္အစုံမဟုတ္ေသာ္လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ )
အေျခခံထားၾကသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဓမၼပဒ ျဗဟၼဏဝဂ္၌ ယႆ ကာေယန ဝါစာယ၊ မနသာ နတၳိ ဒုကၠဋံ။ သံဝုတံ တီဟိ ဌာေနဟိ၊ တမဟံ ျဗဴမိ ျဗဟၼဏံ။ ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူပါ၏။ အဓိပၸါယ္မွာ ကုိယ္ႏႈတ္စိတ္ သုံးပါးလုံး၌ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္သူသည္ ျဗဟၼဏျဖစ္၏ ဟူ၍ျဖစ္ပါ၏။ မွန္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ သူေတာ္ဥစၥာခုနစ္ပါးဟု ေျပာဆုိေနၾကသည့္ ၾကီးပြါးေရး လမ္းညြန္ခုနစ္ပါးကုိ အေျခခံကာ ေနထုိင္က်င့္သုံးပါက ျဗဟၼဏစစ္စစ္မ်ားျဖစ္လာၾကမည္သာတည္း။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဴးေဖာက္မႈျပႆနာသည္လည္း ဤကမၻာ ဤေလာကမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မည္သာတည္း။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶ၏တန္းတူအခြင့္အေရးစံဟူသည္ ဤသူေတာ္ေကာင္းတရား ခုနစ္ပါးကုိ အေျခခံတည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ဤတရား ခုနစ္ပါးကုိသာ ႏုိင္ငံသားတုိင္းက်င့္သုံးၾကလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ အုပ္ခ်ဴပ္သူအစုိးရကုိယ္တုိင္မွ အစျပဳ၍ လူအမ်ားစုၾကီးက က်င့္သုံးၾကလွ်င္ လူသားတုိင္းတန္းတူ ရည္တူရွိမႈ ဟူေသာအခြင့္အေရးသည္ အလုိလုိျဖည့္က်င့္ျပီးသား ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ တန္းတူရည္တူရွိမႈ ဟုဆုိေသာေၾကာင့္ ႏြားထီးငါးက်ပ္ ႏြားမငါးက်ပ္၊ ၾကက္သားလဲ တစ္မတ္၊ ဝက္သားလဲတစ္မတ္၊ ငွက္သားလဲ တစ္မတ္၊ ကန္စြန္းရြက္လဲတစ္မတ္၊ ဗူးသီးလဲ တစ္မတ္ ဟူေသာ တူညီမႈမ်ိဴးကုိဆုိလုိသည္ေတာ့မဟုတ္။ ဆုိလုိသည္မွာ ဤတရားခုနစ္ပါး သာလြန္သူသည္ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ အထက္တန္းကုိေရာက္ေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤအထက္တန္းေရာက္မႈသည္ တဖက္သားကုိ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကာ အျမတ္ၾကီးစားေသာ လူစားမ်ိဴးေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ဤတရားခုနစ္ပါး အားနည္းသူသည္ နိမ့္က်ေနေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤနိမ့္က်မႈသည္ ဖိႏွိပ္ခံေသာအေနမ်ိဴးျဖင့္ နိမ့္က်မည္ေတာ့မဟုတ္ဘဲ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိျဖင့္ တည္ျငိမ္စြာ ေနထုိင္က်င့္သုံးႏုိင္မည္သာျဖစ္၏။ ဤသုိ႔ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား ခုနစ္ပါး တန္းတူရည္တူက်င့္ႏုိင္မွာသာ ယေန႔ကမၻာ့လူသားမ်ား ေမွ်ာ္မွန္းခ်ီတက္ေနၾကေသာ တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရးပန္းခုိင္ၾကီးကုိ လူသားတုိင္းလွလွပပပန္ဆင္ႏုိင္ၾကေပမည္။
အေျခခံထားၾကသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဓမၼပဒ ျဗဟၼဏဝဂ္၌ ယႆ ကာေယန ဝါစာယ၊ မနသာ နတၳိ ဒုကၠဋံ။ သံဝုတံ တီဟိ ဌာေနဟိ၊ တမဟံ ျဗဴမိ ျဗဟၼဏံ။ ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူပါ၏။ အဓိပၸါယ္မွာ ကုိယ္ႏႈတ္စိတ္ သုံးပါးလုံး၌ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္သူသည္ ျဗဟၼဏျဖစ္၏ ဟူ၍ျဖစ္ပါ၏။ မွန္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ သူေတာ္ဥစၥာခုနစ္ပါးဟု ေျပာဆုိေနၾကသည့္ ၾကီးပြါးေရး လမ္းညြန္ခုနစ္ပါးကုိ အေျခခံကာ ေနထုိင္က်င့္သုံးပါက ျဗဟၼဏစစ္စစ္မ်ားျဖစ္လာၾကမည္သာတည္း။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဴးေဖာက္မႈျပႆနာသည္လည္း ဤကမၻာ ဤေလာကမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မည္သာတည္း။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶ၏တန္းတူအခြင့္အေရးစံဟူသည္ ဤသူေတာ္ေကာင္းတရား ခုနစ္ပါးကုိ အေျခခံတည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ဤတရား ခုနစ္ပါးကုိသာ ႏုိင္ငံသားတုိင္းက်င့္သုံးၾကလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ အုပ္ခ်ဴပ္သူအစုိးရကုိယ္တုိင္မွ အစျပဳ၍ လူအမ်ားစုၾကီးက က်င့္သုံးၾကလွ်င္ လူသားတုိင္းတန္းတူ ရည္တူရွိမႈ ဟူေသာအခြင့္အေရးသည္ အလုိလုိျဖည့္က်င့္ျပီးသား ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ တန္းတူရည္တူရွိမႈ ဟုဆုိေသာေၾကာင့္ ႏြားထီးငါးက်ပ္ ႏြားမငါးက်ပ္၊ ၾကက္သားလဲ တစ္မတ္၊ ဝက္သားလဲတစ္မတ္၊ ငွက္သားလဲ တစ္မတ္၊ ကန္စြန္းရြက္လဲတစ္မတ္၊ ဗူးသီးလဲ တစ္မတ္ ဟူေသာ တူညီမႈမ်ိဴးကုိဆုိလုိသည္ေတာ့မဟုတ္။ ဆုိလုိသည္မွာ ဤတရားခုနစ္ပါး သာလြန္သူသည္ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ အထက္တန္းကုိေရာက္ေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤအထက္တန္းေရာက္မႈသည္ တဖက္သားကုိ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကာ အျမတ္ၾကီးစားေသာ လူစားမ်ိဴးေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ဤတရားခုနစ္ပါး အားနည္းသူသည္ နိမ့္က်ေနေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤနိမ့္က်မႈသည္ ဖိႏွိပ္ခံေသာအေနမ်ိဴးျဖင့္ နိမ့္က်မည္ေတာ့မဟုတ္ဘဲ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိျဖင့္ တည္ျငိမ္စြာ ေနထုိင္က်င့္သုံးႏုိင္မည္သာျဖစ္၏။ ဤသုိ႔ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား ခုနစ္ပါး တန္းတူရည္တူက်င့္ႏုိင္မွာသာ ယေန႔ကမၻာ့လူသားမ်ား ေမွ်ာ္မွန္းခ်ီတက္ေနၾကေသာ တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရးပန္းခုိင္ၾကီးကုိ လူသားတုိင္းလွလွပပပန္ဆင္ႏုိင္ၾကေပမည္။
Subscribe to:
Posts (Atom)