Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Sunday, February 26, 2012

ဗုဒၶဘာသာ ဇစ္ျမစ္ ( ၂၆ ) အဓိ႒ာနပါရမီ

အဓိ႒ာန္ဟူေသာ စကားလုံးသည္လည္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္တြင္ အသုံးတြင္က်ယ္လွေသာေဝါဟာရ တစ္ခုပင္ျဖစ္၏။ အဓိ႒ာန္ပုတီးစိပ္သည္၊ အဓိ႒ာန္သီလေဆာက္တည္သည္၊ အဓိ႒ာန္္သက္သတ္လြတ္စားသည္၊ အဓိ႒ာန္တရားစခန္းဝင္သည္ စသည္ျဖင့္အဓိ႒ာန္မ်ား မ်ားျပားလွပါ၏။ ရည္မွန္းခ်က္အသီးသီးျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္အသီးသီိးမွ ျဖည့္က်င့္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ အားထုတ္ၾကိဴးစားေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ အဓိ႒ာန္ဟူေသာ စကားလုံး၏အဓိပၸါယ္ကား ဘာျဖစ္သနည္းဆုိသည္ကုိ တိတိက်က်သိဘုိ႔လုိအပ္လွ၏။ အမွန္စင္စင္ အဓိ႒ာန္ဟူေသာ စကားလုံးသည္ ပါဠိဘာသာ အဓိ႒ာန ဟူေသာေဝါဟာရမွလာ၏။ အဓိပၸါယ္ကား ခုိင္မာျပတ္သားေသာ ေဆာက္တည္မႈ တနည္း ျပတ္သားခုိင္မာရဲရင့္ေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္ ဟူ၍ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ၾကီးမားေသာရည္မွန္းခ်က္အတြက္ သုိ႔မဟုတ္ ၾကီးမားေသာလုပ္ငန္းတစ္ခုအတြက္ လုပ္ရေတာ့မည္ျဖစ္လွ်င္ ျပတ္သားခုိင္မာရဲရင့္ေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ အေရးၾကီးလွပါ၏။ ထုိအဓိ႒ာန္ဟူေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မပါလွ်င္ မည္သည့္လုပ္ငန္းမွ်ထုိက္တန္စြာေအာင္ျမင္မည္မဟုတ္ေခ်။ စစ္မွန္ခုိင္မာေသာ အဓိ႒ာန္ရွိသူသည္ အစ၌လည္း ခုိင္မာျပတ္သား၏။ အလယ္၌လည္း ျပတ္သားရဲရင့္၏။ အဆုံး၌လည္း တိက်ျပတ္သား၏။ အစ အလယ္ အဆုံးကာလသုံးပါးလုံးဝယ္ ခုိင္မာတိက်ျပတ္သားရဲရင့္ လွ၏။ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ အပ်က္ဆီးမခံေပ။ အဓိ႒ာန္ကုိ ပ်က္စီးေစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာထဲတြင္ ထင္ရွားေသာအေၾကာင္းမ်ားကုိသာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ေရးပါမည္။ လာဘဟူေသာ လာဘ္လာဘသည္လည္းအဓိ႒ာန္ကုိပ်က္စီးေစႏုိင္၏။ အဓိ႒ာန္၏ အဖ်က္အေမွာင့္ျဖစ္၏။ လာဘ္လာဘဟူသည္ ေငြေၾကးအပါအဝင္ သာမန္လူသားတုိ႔တပ္မက္ေမာေသာ ရာထူး ဂုဏ္သိရ္ စည္းစိမ္ အုိးအိမ္စသည့္ပုိင္ဆုိင္မႈအစုစုတုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေနာင္ သကၠာရဟူေသာ အေျခြအရံေပါမ်ားမႈ၊ အမ်ား၏အထင္ၾကီးခံရမႈ၊ အမ်ား၏ေလးစားခံရမႈ၊ အမ်ား၏အခြင့္အေရးႏွင့္ေနရာေပးဆက္ဆံခံရမႈတုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ ထုိသည့္သကၠာရသည္လည္း အဓိ႒ာန္၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ကန္သင္းပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ျပင္ သိေလာကဟူေသာ ထင္ေပၚေက်ာ္ေဇာမႈ၊ ဂုဏ္သတင္းေမႊးပ်ံ႔မႈတုိ႔သည္လည္း အဓိ႒ာန္၏ မာရ္နတ္သာျဖစ္၏။ ၾကီးမားေသာလုပ္ငန္းတစ္ခုကုိ ျမင့္ျမတ္ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တစုိက္မတ္မတ္ၾကိဴစားလုပ္ေဆာင္ေနသူ အတြက္ ဤဆုိခဲ့ျပီးေသာ လာဘ သကၠာရ သိေလာကဟူေသာ အဖ်က္အေမွာင့္ပေယာဂမ်ားသည္ မလြဲမေသြဝင္ေရာက္လာမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ဤလာဘ သကၠာရႏွင့္သိေလာကတုိ႔သည္ စစ္မွန္ေသာ အဓိ႒ာန္ကုိျဖည့္က်င့္သူအတြက္ ခလုတ္ကန္သင္း အမႈိက္သရုိက္မွ်သာျဖစ္ေလ၏။ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ အဟန္႔အတား ရန္သူမ်ားသာျဖစ္၏။ မိတ္ေဆြစစ္မဟုတ္ေခ်။ ဆုိလုိသည္မွာ ထုိလာဘ သကၠာရ သိေလာကတုိ႔ျဖင့္ ဖ်ားေယာင္းသိမ္းသြင္းမႈကုိခံရေသာအခါ မူလရည္မွန္းခ်က္မ်ား ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲသြားတတ္၏။ သုိ႔မဟုတ္ ပ်က္ဆီးေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္၏။ ဤသုိ႔ျဖစ္တတ္သည္မွာ အသစ္အဆန္းလည္းမဟုတ္၊ မိမိအေနျဖင့္ အျပစ္ဟူ၍လည္းမဆုိခ်င္ေပ။  အေၾကာင္းမွာ သာမန္လူတန္းစားမ်ားအဖုိ႔ ဤျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ဓမၼတာသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။  သာမန္ေလာကရႈေထာင့္အရၾကည့္လွ်င္ ဤ လာဘ သကၠာရ သိေလာကတုိ႔ကုိရရွိျခင္းသည္ ဘဝ၏ေအာင္ျမင္မႈျဖစ္၏။ ဘဝ၏ရည္မွန္းခ်က္လည္းျဖစ္၏။ ဘဝ၏ပန္းတုိင္ဟူ၍လည္းသတ္မွတ္ထားၾက၏။ ဘဝ၏အေရးၾကီးဆုံးေသာ မိတ္ေဆြသဂၤဟဟူ၍လည္းျမင္ၾကမည္ျဖစ္၏။ ဤေအာင္ျမင္မႈ၊ဤရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ ဤပန္းတုိင္အတြက္ ေလာကသားတုိ႔ မေမာႏုိင္မပန္းႏုိင္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းၾကီးစြာျဖင့္ ေန႔စဥ္နိစၥဓူဝ ရုန္းကန္ၾကိဴးစားေနၾက၏။ အမွန္စင္စစ္ ဤလာဘ သကၠာရ သိေလာကအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ထား ပန္းတုိင္သတ္မွတ္၍ ၾကိဴးစားေနျခင္းသည္ ေရတုိစီမံကိန္းမွ်သာျဖစ္ေလ၏။ တစ္ဘဝစာ တစ္ခဏတာအတြက္ ေတာင့္တခ်က္မ်ားသာျဖစ္ေလ၏။ သုိ႔ေသာ္ ေရရွည္သံသရာရည္မွန္းခ်က္ သုိ႔မဟုတ္ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေရးရည္မွန္းခ်က္ ထားသူအတြက္ကား ဤလာဘ သကၠာရႏွင့္သိေလာကတုိ႔သည္ပန္းတုိင္လည္းမဟုတ္၊ရည္မွန္းခ်က္ဟူ၍လည္းမသတ္မွတ္၊ ေအာင္ျမင္မႈဟူ၍လည္းမယူဆၾကေခ်။ အေၾကာင္းမွာ တကယ္စစ္မွန္ထုိက္တန္သည့္ ရလာဒ္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ မွန္၏။ ထုိေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိ တပ္မက္ေမာေသာ တဏွာ၊ ငါလုပ္လွ်င္ျဖစ္တယ္ ငါသာစြမ္းတယ္ စသည္ျဖင့္ေထာင္လႊားေမာက္မာေသာ မာနႏွင့္ ထုိတဏွာႏွင့္မာနတုိ႔ကုိအေျခခံေသာ ေမွာက္မွားသည့္ ဒိ႒ိမ်ားျဖစ္ပြါးလာႏုိင္ေလ၏။ ထုိတရားမ်ားျဖစ္လာလွ်င္လည္း မိမိအတြက္ေရာ ေလာကအတြက္ပါ အႏၱရာယ္သည္ အနည္းႏွင့္အမ်ားျဖစ္လာေတာ့၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ယေန႔ကမၻာဝယ္ အခ်ိဳ႔လူဆုိးမ်ားသည္ မေကာင္းမႈကုိက်ဴးလြန္ရန္အတြက္ ခုိင္မာေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိခ်၍ က်ဴးလြန္ရန္လက္မေႏွးၾကဘဲ လက္ရဲဇက္ရဲျဖင့္ျပဳလုပ္ၾက၏။ တုံးတုိက္တုိက္ က်ားကုိက္ကုိက္ မုိက္ရူးရဲဆန္စြာ က်ဴးလြန္ၾကမည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တုိ႔ျဖင့္  လႈပ္ရွားရုန္းကန္ေနၾက၏။ ထုိလုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္လည္း အဓိ႒ာန္ပင္ျဖစ္ေလသေလာ။ အေျဖကား ဤလုပ္ေဆာင္ခ်က္ က်ဴးလြန္ခ်က္တုိ႔သည္လည္း အဓိ႒ာန္ပင္ျဖစ္၏ဟူေလသတ္။ အေၾကာင္းကား အဓိ႒ာနအရ အဓိေမာကၡေစတသိက္ကုိအရေကာက္ရ၍ ထုိအဓိေမာကၡေစတသိက္သည္ ကုသုိလ္စိတ္မ်ားႏွင့္လည္းစပ္ယွဥ္ႏုိင္သလုိ အကုသုိလ္စိတ္မ်ားႏွင့္လည္း အတူတြဲစပ္ကာ ျဖစ္ႏုိင္ခြင့္ရွိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ အဓိ႒ာန္တြင္ အၾကံဆုိးမ်ားလည္းပါႏုိင္သလုိ အေတြးေကာင္းမ်ားလည္းပါႏုိင္၏။  အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ေအာ့ႏွလုံးနာစရာ မသတီစရာ  ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ားကိုလည္းက်ဴးလြန္ႏုိင္သလုိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိး စုံမက္စြာအားထားေလာက္ေသာ အၾကင္နာတရား ပညာတရားမ်ားျဖင့္ ေလာကေကာင္းက်ိဴးကုိစြမ္းစြမ္းတမံသယ္ပုိးေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကုိလည္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါ၏။ ေလာကတြင္ အၾကံဆုိးမ်ားျဖင့္ အဓိ႒ာန္ဆုိးမ်ား ၾကီးစုိးလႊမ္းမုိးေနသည္ကုိလည္းေတြ႔ႏုိင္သလုိ အၾကံေကာင္းမေနာေကာင္းမ်ားျဖင့္ အဓိ႒ာန္ေကာင္းမ်ား ေအာင္ျမင္ေနသည္ကုိလည္း အထင္အရွားေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္အဓိ႒ာန္ဟုဆုိတုိင္း အေကာင္းခ်ည္းဟူ၍ မဆုိႏုိင္ေၾကာင္း ေသခ်ာစြာမွတ္သားဘုိ႔လိုအပ္ပါ၏။ ဝါဝါျမင္တုိင္း ေရႊအစစ္မဟုတ္ႏုိင္ေၾကာင္းစာဖတ္သူသိနားျပီးသားျဖစ္ေပမည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ အလိမ္အညာ အၾကံအဖန္မ်ားေပါမ်ားလွေသာေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ကုိယ္ခံအား ေကာင္းေကာင္းရွိထားဘုိ႔ အမွန္ပင္လုိအပ္လွပါ၏။ အထက္ပါရွင္းျပခ်က္တုိ႔မွာ သာမန္အဓိ႒ာန္အေၾကာင္းကုိသာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ စာဖတ္သူနားလည္ႏုိင္ဘုိ႔ႏွင့္ ထုိ႔ထက္ဆက္လက္၍စဥ္းစားႏုိင္ေစဘုိ႔တင္ျပျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါ၏။ ပါရမီေျမာက္ေသာ အဓိ႒ာန္မဟုတ္ေခ်။ အမွန္စင္စစ္ အဓိ႒ာနပါရမီဟူသည္ ဒါန သီလစေသာ ပါရမီေျမာက္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေစရန္ ျဖဴစင္ေျဖာင့္မတ္ ျမင့္ျမတ္စြာ ပဓာနအားျဖင့္တြန္းအားေပးေသာ ခုိင္မာျပတ္သားတိက်ရဲရင့္သည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ဤအဓိ႒ာန္ပါရမီဟူေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္စိတ္စြမ္းအားသည္ သူေလွ်ာက္လွမ္းမည့္လမ္းခရီးဝယ္ ၾကဳံေတြ႔ရေသာ အခက္အခဲ ဆူးေျငာင့္ခလုပ္မ်ားကုိ ပယ္ရွားေတာ္လွန္ပစ္ႏုိင္စြမ္း၏။ အေႏွာက္အယွက္မ်ားသည္ မည္သည့္ပုံစံမ်ိဴးျဖင့္ပင္ အသြင္ေျပာင္း၍ဝင္လာသည္ျဖစ္ေစ ဂရုမစုိက္ အေလးမထားေပ။ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစရာအျဖစ္ဝင္လာလွ်င္လည္း နည္းလမ္းအျဖစ္အသုံးခ်ကာ ေက်ာ္လႊား၏။ ဒုကၡ ေသာကအျဖစ္ျဖင့္ဝင္လာလွ်င္လည္း တည္ျငိမ္စြာပယ္ရွားပစ္၏။ သူဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းမည္ျဖစ္ေသာ ျမင့္ျမတ္သည့္ မဟာရည္မွန္းခ်က္အတြက္ စုိးစဥ္းအနည္းငယ္မွ် ေနာက္ျပန္လွည့္မည့္သူမဟုတ္ေခ်။ သုိ႔ေသာ္  ငါ့ေလွငါထုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္၊ ငါ့ျမင္းငါစုိင္း စစ္ကုိင္းေရာက္ေရာက္ဟူ၍ မုိက္ရူးရဲဆန္ဆန္ တစ္ဇြတ္ထုိးေခါင္းမာစြာလည္းျပဳလုပ္လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ယွဥ္စပ္ေသာ ႏႈိင္းႏႈိင္းခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္၊ ဆုိေရးရွိက ဆုိအပ္လွ၏ ဆုိသည့္အတုိင္ အေျခအေနႏွင့္အခ်ိန္အခါကုိ ေကာင္းစြာအသုံးခ်ကာ ဆုံးျဖတ္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္၏။ ထုိ႔ျပင္ ေလာကေကာင္းက်ိဴးႏွင့္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္အတြက္ သူ႔ကိုစည္းရုံးလွ်င္ ရႏုိင္ေသာ္လည္း အက်ိဴးမဲ့ေသာ အကုသုိလ္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္စည္းရုံးလွ်င္မည္သုိ႔မွ်ရႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ ထုိပါရမီေျမာက္အဓိ႒ာန္သည္ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါအရ မာလွ်င္သံေခ်ာင္း ေပ်ာ့လွ်င္ဖေယာင္း ဟူသကဲ့သုိ႔ မာသင့္သည့္အရာဝယ္ သံေခ်ာင္းကဲ့သုိ႔လည္းမာ၏။ ေက်ာက္ခဲကဲ့သုိ႔လည္း က်စ္လစ္သိပ္သည္း၏။ ေပ်ာ့သင့္သည့္အရာဝယ္ ဖေယာင္းကဲ့သုိ႔လည္း ေပ်ာ့သကဲ့သို႔  ပန္းပြင့္ပမာလည္းႏူးည့ံလွပျပႏုိင္၏။ သုိ႔ေသာ္ လိမ္လည္ေကာက္က်စ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိေခ်။  မိမိအေနျဖင့္ ေလာကလူသားအမ်ားသည္ ျဖဴစင္ထက္ျမက္ေသာ ကုသုိလ္အဓိ႒ာန္မ်ားလည္း တည္ေဆာက္ႏုိင္ၾကပါေစ၊ ထုိ႔ထက္ ပါရမီေျမာက္သည့္ အဓိ႒ာန္မ်ားလည္း တည္ေဆာက္ျဖည့္က်င့္ႏုိင္ၾကပါေစေသာဟု ပတၳနာမႈ ေတာင္းဆုျပဳလုိက္ရပါ၏။

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***