Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Saturday, October 18, 2014

နာယကအေျခခံဥပေဒ

“ ဆရာေတာ္ဘုရား ... နာယကဂုဏ္ ၆ ပါး၊ မိတ္ေဆြေကာင္းတို ့၏လကၡဏာမ်ား (သို ့) ဂုဏ္ပုဒ္ မ်ား၊ မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါး တို ့ကို လကၤာ အပါအ၀င္ သင့္သမွ်အက်ယ္ႏွင့္တကြ တပည့္ေတာ္ သိလို၊ မွတ္လိုပါသျဖင့္ တပည့္ေတာ္၏ အီးေမးျဖင့္ ရွင္းလင္းသင္ျပေပးပါရန္ လက္ဆယ္ျဖာဦးထက္မိုးလွ်က္ ရွစ္ခိုးကန္ေတာ့ ေတာင္းခံအပ္ပါတယ္ဘုရား။ ”

ဖင္လန္ႏုုိင္ငံ ကူအုုိပီအုိျမိဳ ႔ ဒကာၾကီးဦးေဇာ္ဝင္းမွ မိမိအားအထက္ပါအတုုိင္း ေဖ့စ္ဘုုတ္ေပၚမွ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းခံလာပါသည္။ “ အခြင့္သင့္ အလ်ဥ္းသင့္သလုုိ ရွင္းျပေပးပါမည္ ဒကာၾကီး ” ဟုု မိမိက လက္ခံသည့္အေနျဖင့္ေဖ့စ္ဘုုတ္ေပၚမွပင္ အေၾကာင္းျပန္ထားခဲ့သည္။ မိမိသည္ သင္ယူေလ့လာစရာႏွင့္အျခားဖတ္မွတ္စရာမ်ားစြာရွိေသာ္လည္း ဤကဲ့သုုိ႔ ဒကာ/ဒကာမမ်ားက
သိလုုိေရးျဖင့္ေမးျမန္းလာေသာအခ်က္မ်ားကုုိ ေမတၱာႏွလုုံးသြင္း၍လက္ခံေျဖဆုုိေပးျခင္းသည္လည္း ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအတြက္ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေသာအလုုပ္ပင္ျဖစ္သည္ကတေၾကာင္း၊ အမ်ားသူငါသိသင့္သိထုုိက္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္လည္းတေၾကာင္းေၾကာင့္ကုုိယ္ပုိင္အလုုပ္ခ်ိန္
မ်ားမွ အခ်ိန္ကုုိအက်ိဴးရွိရွိဖဲ့ယူသုုံးစြဲကာ ေျဖဆုုိလုုိက္ပါသည္။

အထက္ပါအေမးတြင္ ၁။ နာယကဂုုဏ္ေျခာက္ပါး၊ ၂။ မိတ္ေဆြေကာင္းတုုိ႔၏ လကၡဏာမ်ား (သုုိ႔) ဂုုဏ္ပုုဒ္မ်ား၊ ၃။ မင္းက်င့္တရား (၁၀) ပါး ဟူ၍ သိလုုိေသာအခ်က္ သုုံးခ်က္ပါဝင္ပါသည္။ အဆုုိပါ သုုံးခ်က္စလုုံးသည္ အဓိပၺါယ္ရွိရွိ အႏွစ္သာရျပည့္ဝစြာျဖင့္ရွင္သန္လုုိေသာလူသားတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ သိသင့္သိထုုိက္ေသာ အေရးၾကီးသည့္ဘဝစည္းကမ္းနည္းလမ္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ သက္ဆုုိင္ရာဘဝအသီးသီးအတြက္ လမ္းညႊန္တရားဟုုလည္း ဆုုိႏုုိင္သည္။ နာယကျဖစ္သူမွာ နာယကတုုိ႔လုုိက္နာရမည့္စည္းကမ္းမ်ား က်င့္ထုုံးမ်ားကုုိသိဖုုိ႔လုုိအပ္သလုုိ လူမႈအေပါင္းအသင္းႏွင့္
ကင္းကြာ၍ မရႏုုိင္ေသာလူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္လည္း မိတ္ေဆြေကာင္းႏွင့္မိတ္ေဆြယုုတ္တုုိ႔၏ သေဘာလကၡဏာမ်ားကုုိ ကြဲျပားစြာနားလည္ထားဖုုိ႔လိုုအပ္လွသည္။ မင္းျဖစ္သူသည္လည္း မင္းႏွင့္ဆုုိင္ေသာ က်င့္ဝတ္မ်ားကုုိ သိဖုုိ႔ႏွင့္အမွန္တကယ္လုုိက္နာဖုုိ႔အေရးၾကီးေၾကာင္းမွာ ေျပာျပစရာမလုုိေအာင္ပင္ထင္ရွားလွသည္။  အခ်က္ပါသိလုုိေသာအေၾကာင္းအရာသုုံးမ်ိဴးတြင္ နာယကဂုုဏ္ေျခာက္ပါးကုုိ ဦးစြာေျဖဆုုိပါမည္။

"နာယကဂုုဏ္ေျခာက္ပါး"

ခမာ ဇာဂရိ ယု႒ာနံ၊ သံဝိဘာေဂါ ဒယိကၡဏာ။
နာယကႆ ဂုဏာဧေတ၊ ဣစ ၦိတဗၺာ သတံ ဂုုဏာ။
( ေလာကနီတိ ဂါထာနံပါတ္ ၁၁၉ )
အဓိပၺါယ္မွာ ၁။ သည္းခံျခင္း၊ ၂။ ႏုုိးၾကားျခင္း၊ ၃။ လုုံ႔လဝီရိယရွိျခင္း၊ ၄။ ခြဲေဝေပးကမ္းျခင္း၊ ၅။ သနားၾကင္နာျခင္း၊ ၆။ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိျခင္း တုုိ႔သည္ 
အဖြဲ ႔အစည္း၏အၾကီးအကဲျဖစ္သူ မိဘျဖစ္သူႏွင့္အစုုိးရလုုပ္သူတုုိ႔၏ ဂုုဏ္ေက်းဇူးမ်ားျဖစ္သည္။ ရွိထား သိထား က်င့္သုုံးရမည့္ စည္းကမ္းႏွင့္ နည္းလမ္းတုုိ႔ျဖစ္သည္။ သူေတာ္ေကာင္းတုုိ႔ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုုိးေသာ စည္းကမ္းနည္းလမ္းမ်ားျဖစ္သည္ ဟုုဆုုိလုုိပါသည္။

အနည္းငယ္ခ်ဲ ႔ပါမည္။ ဤေနရာ၌ နံပါတ္ ၁။ ခမာ၊ သည္းခံျခင္းဟူသည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ခႏ ၱီဝါဒီရွင္ရေသ့အား   ကလာဗုုမင္းက ၾကမ္းတမ္းရုုိင္းျပစြာေျပာဆုုိ ရုုိက္ႏွက္ညွင္းဆဲျပီးလွ်င္ လက္ျဖတ္ ေျခေထာက္ျဖတ္ ႏွာေခါင္းျဖတ္ နားရြက္ျဖတ္ ေခါင္းျဖတ္ျခင္းခံရသည္ကုုိ ရွင္ရေသ့မွ ဘာမွ်မခုခံ မတုုန္႔ျပန္ဘဲ ေသသည္အထိ သည္းခံသြားသည့္ သည္းခံျခင္းမ်ိဴးကုုိမဆုုိလုုိပါ။ ထုုိကဲ့သုုိ႔ ေသာ သည္းခံျခင္းမ်ိဴးသည္ ခႏ ၱီပါရမီကုုိ ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူေသာ ဘုုရားအေလာင္းေတာ္တုုိ႔၏ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရရွိေရး က်င့္စဥ္ လမ္းစဥ္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။

ဤေနရာ၌ “ဆုုိလုုိေသာသည္းခံျခင္းဟူသည္ မိသားတစုု သုုိ႔မဟုုတ္
 အဖြဲ ႔အစည္းတစ္ခုုခုု သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုိင္ငံတႏုုိင္ငံကုုိဦးေဆာင္ရသည့္အခါ လက္ေလာက္ငယ္သားမ်ား၏အထင္အျမင္လြဲမွားမႈေၾကာင္႔
ျဖစ္ေစ သုုိ႔မဟုုတ္ ျပိဳင္ဘက္မ်ား၏ မလုုိလားမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ေဝဘန္ပုုတ္ခတ္ေျပာဆုုိသံမ်ားကုုိ သည္းခံရမည္။ ဟုုတ္လွ်င္ဟုုတ္မွန္သည့္အတုုိင္းဝန္ခံရမည္။ မဟုုတ္လွ်င္ မဟုုတ္သည့္အတုုိင္း တရားမွ်တေသာဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ တည္ျငိမ္စြာရွင္းလင္းေျပာၾကားရမည္၊ မွန္ကန္စြာသတင္းထုုတ္ျပန္ေပးရမည္ ” ဟုုဆုုိလုုိပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ ပုုထုုဇဥ္တုုိ႔၏ဥာဥ္အရ အၾကီးအကဲျဖစ္လာလွွ်င္ “ ငါက ဥကၠ႒ပဲ အတြင္းေရးမႈးပဲ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ပဲ သမၼတပဲ ” ဟုု မသိစိတ္တြင္ မထင္မရွားျဖစ္ေစ၊ ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေစ အတၱမာနစိတ္ကား ဝင္ေရာက္လာတတ္စျမဲျဖစ္သည္။ ထုုိအတၱစိတ္ကေလးကား ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ရင္တြင္းသႏ ၱာန္ဝယ္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ ႔သည့္အဆင့္မွ ခုုိင္မာျပင္းထန္ေသာအဆင့္သုုိ႔ေရာက္ရွိလာတတ္သည္။ 
အခ်ိဳ ႔ကလည္း ႏူးည့ံစြာရက္စက္တတ္သည့္အေျခအေနသုုိ႔ေရာက္ရွိလာတတ္သည္။ 
မည္သုုိ႔ဆုုိေစ အသိဥာဏ္သာေရွ ႔သြားမျပဳ ဦးမစီးပါက ထုုိျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္းရက္စက္တတ္ေသာအဆင့္သုုိ႔
အလြယ္တကူပင္ေရာက္ရွိတတ္ေလသည္။

အဆုုိပါ အဆင့္သုုိ႔ေရာက္ရွိလာေသာအတၱကုုိ ထိန္းသိမ္းဖုုိ႔အေရးမွာ မုန္ယုုိေသာဆင္တေကာင္ပမာ ထိန္းသိမ္းရခက္ေပမည္။ ထုုိအခါ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ား၏ က်ိဴးေၾကာင္းတင္ျပခ်က္မ်ားကုုိလည္း အေလးမထား ဂရုုမစုုိက္ဘဲ “ ငါေျပာသည္သာအမွန္၊ ငါေတြးသည္သာအဟုုတ္၊ ငါလုုပ္သည္သာ ေကာင္းက်ိဴးရွိတယ္ ” ဟုု ေမွာက္မွားစြာျမင့္တက္လာေသာအတၱဘဝင္စိတ္ျဖင့္ အမ်ားတကာကုုိ
ႏွိပ္စက္မိေတာ့သည္။ ထုုိသုုိ႔ အတၱၾကီး၍ သည္းခံျခင္းကင္းလာေသာအခါ ေဒါသအေလ်ာက္ျပဳမူေဆာက္ရြက္ေတာ့သည္။ ေဒါသစိတ္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖၚေတာ့သည္။ အပ္/မအပ္၊ ရာ/မရာ၊ သင့္/မသင့္ကုုိမခ်င့္ခ်ိန္ေတာ့။ လက္ေအာက္ငယ္သားအမ်ား၏ ဆႏၵကုုိမေလးစားေတာ့။ ထုုိသုုိ႔ဆင္ျခင္ဥာဏ္ကင္းမဲ့စြာ ငယ္သားမ်ား၏ဆႏၵကုုိလည္းမေလးစားေတာ့ဘဲ ေဒါသအလုုိက်ေဆာင္ရြက္သည္ကုုိ
 ေဒါသာဂတိဟုုေခၚဆုုိသည္။ ေဒါသေရွ ႔သြားျပဳ၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ထုုိ႔ျပင္ သည္းခံစိတ္ကင္းေသာအၾကီးအကဲသည္ အမွားအမွန္ႏွင့္ေကာင္းက်ိဴးရွိျခင္း မရွိျခင္းကုုိ အေလးမထားေတာ့ဘဲ သူ၏ပုုဂၢလိကဆႏၵအေလ်ာက္ ေဆာက္ရြက္ေတာ့သည္။ သူ၏ဆႏၵသည္ မူဝါဒျဖစ္လာသည္၊ ပန္းတုုိင္ျဖစ္လာသည္၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ျဖစ္လာသည္၊ ျဖတ္ထုုံးျဖစ္လာသည္၊ သူတဦးတည္း၏ပုဂၢလိကဆႏၵကုုိ တရားဥပေဒဆုုိေသာနာမည္ျဖင့္ ကင္ပြန္းတပ္ကာ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းလာသည္အထိပင္ ဆႏၵနယ္နမိတ္ေက်ာ္လြန္လာသည္။ ဤသည္ကုုိ ဆႏၵာဂတိဟုုေခၚသည္။

၎ေနာက္ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် သူ၏ဦးေဆာင္မႈအမွားမ်ားႏွင့္သူ၏က်ဴးလြန္မႈမ်ား
အတြက္ တရားခံျဖစ္မွာကုုိေၾကာက္လာသည္။ သူကုုိယ္တုုိင္၏အမွားမ်ားအတြက္ တာဝန္မခံရဲျဖစ္လာသည္။ တာဝန္ယူလုုပ္ခဲ့စဥ္က သည္းခံျခင္းကင္းမဲ့စြာ အတၱစိတ္မ်ား၊ ေဒါသာဂတိမ်ား၊ ဆႏၵာဂတိမ်ားတုုိ႔ႏွင့္လြဲမွားစြာေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ားအတြက္ တာဝန္ခံခ်ိန္ေရာက္လာေတာ့ ေခါင္းေရွာင္ခ်င္လာသည္၊ တာဝန္ခံရမွာကုုိေၾကာက္လာသည္။ တာဝန္ယူျခင္းႏွင့္တာဝန္ခံျခင္း (Responsibility and accountability) တုုိ႔ ေရွ ႔ေနာက္မညီျဖစ္လာသည္။ ထုုိအခါ မမွ်တေသာ မတရားေသာနည္းလမ္းမ်ားကုုိ ကၾကိဴးကုုန္ေအာင္မ်ိဴးစုုံသုုံး၍ သူ႔ကုုိယ္သူကာကြယ္ေတာ့သည္။ ယုုတၱိမတန္ေသာဆင္ေျခမ်ား၊ ခုုိင္မာမႈမရွိေသာအေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားျဖင့္လွည့္စားဖုုိ႔ၾကိဴးစားလာ

ေတာ့သည္။ တဖက္သားကုုိ အျပစ္ပုုံခ်လာသည္။ ဤသုုိ႔ တာဝန္ခံရမည္ကုုိေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ သုုိ႔မဟုုတ္ တရားခံျဖစ္ကာျပစ္ဒဏ္ခံရမည္ကုုိေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ သုုိ႔မဟုုတ္ အထက္ႏွင့္ေအာက္စသည္တုုိ႔မွ ဖိအားမ်ားကုုိေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ အမွန္ကုုိေက်ာခုုိင္းကာ လြဲလြဲမွားမွားေဆာင္ရြက္သည္ကုုိ ဘယာဂတိဟုုေခၚသည္။ (ဆက္ပါဦးမည္)

Thursday, October 16, 2014

သူတို ့ရွင္သန္ေနရင္



လူတစ္ဦးခ်င္းစီကုုိေျပာင္းလဲတုုိးတက္ေစမယ္။
မိသားစုုကုုိဂုုဏ္အသေရတင့္ေစမယ္။
အမ်ိဴးသားဂုုဏ္ကုုိ ေဆာင္ေစမယ္။
ႏုုိင္ငံ့ဂုုဏ္တံခြန္ကုုိ လြင့္ပ်ံေစမယ္။
အာဏာရွင္လက္ေအာက္ကလြတ္ေျမာက္ေစမယ္။
လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းၾကီးကုုိ အဆင့္ျမင့္ေရာင္စုုံပန္းခ်ီေတြနဲ႔ လင္းလက္ေစမယ္။
ကမ ၻာၾကီးကုုိ ပြင့္လင္းေစမယ္။
တရားဥပေဒေတြ စုုိးမုုိးေစမယ္။
ေကာင္းျခင္းလကၡဏာေတြ ကူးစက္ေစမယ္။
ပတ္ဝန္းက်င္ကုုိ စိမ္းလန္းေစမယ္။
ေရေျမနဲ႔သဘာဝအလွကုုိ ကာကြယ္ေစမယ္။
ျမစ္ေတြကုုိ လြတ္လပ္စြာ စီးဆင္းေစမယ္။
ေတာေတာင္ေတြကုုိ ထာဝရရွင္သန္ေစမယ္။
ပုုိင္ဆုုိင္မႈေတြကုုိ အာမခံရွိေစမယ္။
ပူေလာင္မႈေတြ ျငိမ္းေအးေစမယ္။
အရႈပ္ေတြ ရွင္းေစမယ္။
အပုုပ္ေတြ ကင္းေစမယ္။
အေမွာင္ေတြ လင္းေစမယ္။
ျငိမ္းေအးမႈကုုိ ဦးတည္ေစမယ္။
ဆင္းရဲျခင္းေတြ ပေပ်ာက္ေစမယ္။
ခ်မ္းသာျခင္းေတြ တုုိးေစမယ္။
အာဃာတေတြ ညိႈးႏြမ္းေစမယ္။
ခ်စ္ျခင္းေတြ လန္းဆန္းေစမယ္။
ကြဲျပားျခင္းေတြ ထပ္တူျဖစ္ေစမယ္။
မညီမွ်မႈေတြ ေလ်ာ့နည္းေစမယ္။
လူသားတန္ဘုုိးကုုိ ျမင့္တက္ေစမယ္။
လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ျပည့္ဝေစမယ္။
မုုန္းသူေတြ ျပံဳးေစမယ္။
ခ်စ္သူေတြ ခုုိင္ျမဲေစမယ္။
မေကာင္းမႈေတြ ဆင္ျခင္ေစမယ္။
ေကာင္းမႈေတြ ေဝစည္ေစမယ္။
အေတြးအေခၚေတြ ေလးနက္ေစမယ္။
လႈပ္ရွားမႈေတြ သြက္လက္ေစမယ္။
အေမွ်ာ္အျမင္ေတြ က်ယ္ျပန္႔ေစမယ္။
ဦးေဆာင္မႈေတြ စစ္မွန္ေစမယ္။
ေနာက္လုုိက္ျခင္းေတြ ရင့္က်က္ေစမယ္။
ရန္စေတြ က်ိဴးပ်က္ေစမယ္။
ေက်ာခုုိင္းသူေတြ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုုိင္ေစမယ္။
လုုိအပ္ခ်က္ေတြ ျပည့္ဝေစမယ္။
ေအာင္ျမင္သူေတြကုုိ ဝမ္းသာေစမယ္။
အားနဲသူေတြကုုိ သနားခ်ီးေျမွာက္ေစမယ္။
အားလုုံးကုုိ တန္းတူခ်စ္ေစမယ္။
အဂတိေတြ ကင္းေစမယ္။
ရက္စက္သူေတြ သူေတာ္စင္ျဖစ္ေစမယ္။
ပုုထုုဇဥ္ေတြ အရိယာျဖစ္ေစမယ္။
ေသာတာပန္ျဖစ္ေစမယ္။
သကဒါဂါမ္ျဖစ္ေစမယ္။
အနာဂါမ္ျဖစ္ေစမယ္။
ရဟႏ ၱာျဖစ္ေစမယ္။
ဘုုရားျဖစ္ေစမယ္။
အားလုုံး အားလုုံးကုုိျဖစ္ေစမယ္။
    သူတုုိ႔ဆုုိတာ
ဗုုဒၶေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ ျဗဟၼစုုိရ္နဲ႔ ပညာေတြရွင္သန္ေနရင္ေပါ့ေလ။ 

Tuesday, October 14, 2014

ဒိုုင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၂၄ ) ပညာရပ္မ်ားစုုစည္းရာ


 သုုိ႔ႏွင့္သင္တန္းဌာနသုုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ေခတၱမွ်အနားယူျပီးေနာက္ ေျပာလက္စနိယာမငါးပါးအေၾကာင္းကုုိ ရွင္းျပလုုိက္သည္။

 ၁။ ဥတုုနိယာမဆုုိတာက သက္မဲ့ရုုပ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာျဖစ္စဥ္ၾကီးပါပဲ။ ဥပမာ ေလတုုိက္ျခင္း မုုိးရြာျခင္းဆုုိတဲ့ ရာသီဥတုုရဲ့သဘာဝျဖစ္ေပၚမႈ၊ ေႏြ မုုိး ေဆာင္းဆုုိတဲ့ ရာသီဥတုုေတြရဲ့ ပုုံမွန္လည္ပတ္ေနမႈ၊ ရာသီအလုုိက္ သစ္ပင္ၾကီးငယ္တုုိ႔ရဲ့ ပြင့္ျခင္း သီးျခင္းျဖစ္မႈ၊ ( ႏုုိင္ငံအလုုိက္ ရာသီ ဥတုုမတူညီဘဲ လည္ပတ္ေနမႈမ်ားလည္းပါဝင္သည္ ) ပုုံမွန္မလည္ပတ္ဘဲနဲ႔ ထူးျခားေသာ ရာသီဥတုုေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚမႈ၊ ေလတုုိက္ျခင္း မုုိးရြာျခင္းတုုိ႔ရဲ့အေၾကာင္းတရားမ်ား၊ ပူျခင္း ေအးျခင္းစသည္တုုိ႔ရဲ့သဘာဝတရားမ်ား၊ အဲဒီလုုိ ရာသီဥတုုနဲ႔ပတ္သက္ျပီးျဖစ္ေပၚလာတတ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ဥတုုနိယာမျဖစ္တယ္။

၂။ ဗီဇနိယာမဆုုိတာ သက္ရွိရုုပ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာ ျဖစ္စဥ္ၾကီးပါ။ သစ္ပင္ေတြရဲ့ မ်ိဴးေစ့သဘာဝေတြနဲ႔ သတၱဝါေတြရဲ့ မ်ိဴးဗီဇသဘာဝစြမ္းအင္ျဖစ္စဥ္ၾကီးပါ။ သရက္ပင္မွ သရက္သီးသီးတာ၊ စပါးေစ့မွ စပါးသီးတာ၊ ပ်ားရည္နဲ႔ၾကံစတာေတြမွ အခ်ိဳဓာတ္ရရွိတာ၊ အခ်ိဳ ႔ေသာ သစ္သီးဝလံေတြရဲ့ အလြန္ထူးဆန္းတဲ့သေဘာလကၡဏာေတြ ရွိေနတာ၊ သိပၺံနည္းက် ေဖၚထုုတ္ေတြ႔ရွိထားတဲ့ ကလာပ္စည္းေတြရဲ့သေဘာတရားေတြနဲ႔ မ်ိဴးရုုိးဗီဇအေၾကာင္းေတြ၊ ရုုပ္ခ်င္းဆင္တူေနတဲ့ အမႊာပူးျဖစ္တည္မႈေတြ၊ စတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ဗီဇနိယာမ ေတြပါပဲ။

၃။ ကမၼနိယာမ ဆုုိတာကေတာ့ သက္ရွိသတၱဝါေတြျပဳလုုပ္ေနၾကတဲ့ ကံေတြရဲ့ေၾကာင္းက်ိဴးျဖစ္စဥ္ၾကီးပါပဲ။ မင္းတုုိ႔သိျပီးသားျဖစ္တဲ့ ကုုသုုိလ္ကံေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဴးျဖစ္၊ အကုုသုုိလ္ကံေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဴးျဖစ္တယ္ဆုုိတဲ့ ျဖစ္စဥ္ပါပဲ။ ေရဟာ ညီမွ်တဲ့မ်က္ႏွာျပင္ေရာက္ေအာင္ စီးဝင္သလုုိ ကံဟာလဲ တူညီတဲ့ ညီမွ်တဲ့အက်ိဴးေတြကုုိ မလြဲမေသြေပးပါတယ္။ အဲဒီလုုိ ကံကအက်ိဴးေပးတယ္ဆုုိရာမွာ တန္ခုုိးရွင္တစ္ဦးဦးက ဆုုေပး ဒဏ္ေပးတဲ့သေဘာမ်ိဴးေတာ့ မဟုုတ္ဘူး။ အဆက္မျပတ္လည္ပတ္ေနတဲ့ေမြးရာပါ မူလအေျခခံစြမ္းအင္သေဘာတရားပဲ။ အမ်ိဴးမ်ိဴးေသာအေတြ႔အၾကံဳေတြ၊ ပုုဂၢိဳလ္ေရးဆုုိင္ရာ သီးျခားစရုုိက္လကၡဏာေတြ၊ စူးစမ္းေလ့လာခဲ့ဖူးတဲ့ အသိပညာ အတတ္ပညာေတြ စတဲ့ မ်ားျပားလွတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကုုိ မွတ္တမ္းစာအုုပ္ထူထူၾကီးထဲမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္က သမုုိင္းေတြကုုိေရးမွတ္ထားသလုုိပဲ စိတ္ထဲမွာ အျမဲမျပတ္အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့တယ္။

ဒီအေတြ႔အၾကံဳေတြ၊ သေဘာလကၡဏာေတြနဲ႔စြမ္းအင္ေတြဟာ တဘဝျပီးတဘဝ ကူးစက္လာခဲ့တယ္။ သုုိ႔ေသာ္လည္း အခ်ိန္ေတြၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ဘဝေတြမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် မွတ္တမ္းေတြကုုိ ေမ့ေပ်ာက္ကုုန္တယ္။ အကုုန္လုုံးကုုိမမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ဒီလက္ရွိဘဝမွာကုုိပဲ ငယ္ငယ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြကုုိ အကုုန္လုုံးမမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေမ့ကုုန္ျပီ။ ထူးခြ်န္တဲ့ အခ်ိဳ ႔ပါရမီရွင္ကေလးေတြဟာဆုုိရင္ ဘယ္သူ႔ဆီကမွ သင္ယူစရာမလုုိဘဲ ဘာသာစကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေျပာတတ္တာေတြရွိတယ္။ ဒါေတြဟာ မူလအေျခခံျဖစ္တဲ့ ကံစြမ္းအင္ရဲ့ အဆက္မျပတ္လည္ပတ္မႈရဲ့သာဓကေတြပဲ။ ဒီကံအေၾကာင္းက အမ်ားၾကီးက်ယ္ဝန္းတယ္။ အရမ္းနက္နဲတယ္။ ဗုုဒၶကလဲ ကမၼဝိပါေကာ အစိေႏ ၱေယ်ာ၊ ကံရဲ့အက်ိဴးေတြကုုိ ၾကံစည္မေနသင့္ဘူး၊ ၾကံစည္ရင္ ရူးသြပ္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းပဲျဖစ္လိမ့္မယ္ လုုိ႔ ( အဂၤုုတၱိဳရ္မွာ ) ေဟာထားပါတယ္။ ဘာလုုိ႔လဲဆုုိေတာ့ ဘဝအဆက္ဆက္ျပဳလုုပ္ခဲ့တဲ့ ကံအမ်ိဴးမ်ိဴးဟာ အရမ္းရွည္လ်ားခဲ့လုု႔ိ၊ အရမ္းနက္နဲ ရႈပ္ေထြး က်ယ္ျပန္႔ေနလုုိ႔ပါပဲ။ ဒီကံအေၾကာင္းကုုိလဲ သက္ဆုုိင္ရာအခန္းေရာက္မွ အက်ယ္ေျပာေတာ့မယ္။

၄။ ဓမၼနိယာမဆုုိတာ သဘာဝတရားရဲ့ဓမၼတာျဖစ္စဥ္ၾကီးပါပဲ။ ဘုုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ့ ေနာက္ဆုုံးဘဝေမြးဖြားတဲ့အခါ ငလ်င္လႈပ္တာ၊ အခ်ိန္အခါမဟုုတ္ဘဲ ပန္းေတြပြင့္တာ၊ ဂီတတူရိယာေတြက အလုုိလုုိျမည္တာ စတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ဓမၼနိယာမပါပဲ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ကမၻာေျမရဲ့ဆြဲအားေတြ၊ အျခားေသာ သဘာဝတရားရဲ့ အလုုိလုုိျဖစ္တည္မႈ၊ ပ်က္ဆီးမႈေတြ စတဲ့အရာအားလုုံးဟာ ဒီဓမၼနိယာမထဲမွာ ပါဝင္တယ္။ ဒီျဖစ္တည္မႈ ပ်က္ဆီးမႈတုုိင္းမွာလည္း သက္ဆုုိင္ရာ သဘာဝအေၾကာင္းတရားေတြကပါေနျမဲပါပဲ။

၅။ စိတၱနိယာမ၊ ဒါက ေနာက္ဆုုံးအခ်က္။ စိတ္ရဲ့ျဖစ္စဥ္ပါပဲ။ အာရုုံတစ္ခုုကုုိ ျမင္တဲ့အခါ ၾကားတဲ့အခါ နံတဲ့အခါ စားတဲ့အခါ ထိတဲ့အခါ စသည္တုုိ႔မွာ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္တဲ့ စိတ္ရဲ့ျဖစ္စဥ္သေဘာတရားပါပဲ။ ဒီနိယာမထဲမွာ စိတ္ရဲ့စြမ္းအင္ေတြ၊ စိတ္ခ်င္းဆက္သြယ္မႈေတြ၊ အၾကားအျမင္ေတြ၊ အတိတ္ဘဝေတြကုုိမွတ္မိတာ၊ သူတပါးရဲ့စိတ္ကုုိ ျဖစ္ေနတဲ့အတုုိင္း တိတိက်က်သိႏုုိင္တာ၊ အလြန္ေဝးေသာအရပ္မွအသံကုုိ ေခတ္မီကိရိယာအကူအညီမပါဘဲ ၾကားႏုုိင္တာ၊ စတ့ဲ စိတ္စြမ္းအင္ေတြရဲ့ျဖစ္စဥ္ဟာ စိတၱနိယာမပါပဲ။ သက္ဆုုိင္ရာအခန္းေရာက္ရင္ အက်ယ္သိလာရမွာပါ။

ဒီနိယာမငါးပါးဟာ သက္ရွိ သက္မဲ့အရာရာကုုိ လည္ပတ္ေနေအာင္ ေမာင္းႏွင္ေနတာျဖစ္တယ္။ ဒီနိယာမငါးမ်ိဴးကုုိ ထုုတ္လုုပ္ေပးတဲ့သူ၊ ထုုတ္လုုပ္ျပီးေတာ့ လည္ပတ္ေနေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့သူ ရွိသလား? မရွိဘူးလား? မင္းတုုိ႔ဘယ္လုုိထင္လဲ? မိမိက ရွင္းျပရင္းေမးခြန္းထုုတ္လုုိက္သည္။ “ ဒါက နိယာမသက္သက္ပဲေလ။ ဒါဟာ တကယ့္သဘာဝပညာရပ္ေတြပဲ ” ဟုု သူတုုိ႔ကဆုုိၾကသည္။ ေအး ဟုုတ္ပီ။ ဒါဆုုိရင္ မင္းေမးတဲ့အေျဖကုုိ အခုုငါေျဖေတာ့မယ္။

ဆူနာမီလုုိျဖစ္ရပ္ဆုုိးေတြ၊ မီးေတာင္ေပါက္ကြဲတာေတြ စတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ဓမၼနိယာမေၾကာင့္ျဖစ္တာပဲ။ သူ႔သဘာဝကုုိက နိယာမျဖစ္ေနတာ။ သဘာဝပုုံမွန္ျဖစ္စဥ္ၾကီး။ အဲဒီလုုိျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ပါလုုိ႔ ဘာေၾကာင့္ပါလုုိ႔ အျပစ္တင္လုုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ဓမၼနိယာမအရ သူဖာသာသူျဖစ္လာတာကုုိး။ ဒီဓမၼနိယာမရဲ့သေဘာတရားေတြထဲမွာ ဘူမိေဗဒအရေလ့လာရင္ အေသးစိတ္ပုုိသိလာမွာပဲ။ ဘူမိေဗဒဆုုိတာလဲ ဒီဓမၼနိယာမထဲက အေၾကာင္းအရာေတြကုုိေလ့လာရတဲ့ ပညာရပ္ပါပဲ။ ဒီလုုိ ဓမၼနိယာမအရျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘူမိေဗဒပညာရွင္ေတြေဖၚထုုတ္ျပတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ ဗုုဒၶရဲ့ဓမၼနဲ႔ကြဲလြဲစရာအေၾကာင္းမရွိႏုုိင္ပါဘူး။ ဗုုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ပညာရပ္အစုုအေဝးၾကီးပါပဲ။ ဒီတရားေတာ္ေတြရဲ့ သီအုုိရီေတြကုုိ အေျခခံျပီး ေခတ္သစ္ပညာေတြကုုိေလ့လာရင္ ရွာေဖြေတြ႔ရွိမႈေတြဟာ ဒီထက္ပုုိလုုိ႔အားေကာင္းလာမယ္လုုိ႔ငါေမွ်ာ္လင့္တယ္။  ဒီေလာက္ဆုုိရင္ မင္းေမးတဲ့ေမးခြန္း အဆင္ေျပေလာက္ပါပီ။ မိမိက ဤသုုိ႔ေျပာျပလုုိက္ေသာအခါ  “ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာေပါက္ပါျပီ၊  ခုုလုုိ အက်ယ္တဝင့္ရွင္းျပေပးတဲ့အတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ” ဟုု ေက်နပ္ပီတိျဖင့္တုုန္႔ျပန္ၾကသည္။ ထုုိရက္ပတ္တြင္လည္း ေက်နပ္ဖြယ္ရာ အေမးအေျဖမ်ားႏွင့္ပင္ သင္တန္းကုုိအဆုုံးသတ္ခဲ့ေတာ့သည္။

မွတ္ခ်က္။   ။ မိမိေျဖဆုုိခဲ့စဥ္က က်န္ရွိေနခဲ့ေသာ သေဘာတရားႏွင့္အခ်က္အလက္အခ်ိဳ ႔ကုုိ ျဖည့္စြက္တင္ျပထားပါသည္။


Monday, October 13, 2014

ဒိုင္ယာရီအပိုင္းအစေလးမ်ား(၂၃)ေကာ္ဖီထက္ပိုတဲ့အရသာ


 ေမးခြန္း…..၁၁။ အခုုကမ ၻာမွာ သဘာဝေဘးအႏ ၱရာယ္ေတြျဖစ္မၾကာခဏျဖစ္ေနတယ္။ ဥပမာ ဆူနာမီလုုိ အႏ ၱရာယ္မ်ိဴးေတြေပါ့။ ဒါေတြက တမ်ိဴးျပီးတမ်ိဴး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဖန္ဆင္းရွင္ကုိုယုုံၾကည္တဲ့ ဘာသာဝင္ေတြကုုိ ငါေမးၾကည့္တယ္။ 
( သူကား ဘာသာကုုိနာမည္ပါတပ္၍ေျပာေသာ္လည္း မိမိကခ်န္လွပ္ခဲ့ပါမည္ ) လူသားေတြကုုိ ထိခုုိက္ပ်က္စီးေစတဲ့ ဒီလုုိျဖစ္ရပ္ဆုုိးေတြကုုိ ဘာလုုိ႔ဖန္ဆင္းရတာလဲ? အဲဒါေတြကုုိ ဘာလုုိ႔မတားဆီးဘဲ လက္ပုုိက္ၾကည့္ေနရတာလဲ? သုုိ႔မဟုုတ္ ကမ ၻာၾကီးကုုိ စတင္ဖန္ဆင္းကတည္းက အႏ ၱရာယ္မရွိ ေဘးမထိေအာင္ စီမံသင့္တယ္။ အဲလုုိ မစီမံဘဲနဲ႔ ကမ ၻာဦးကတည္းက ဒီေန႔အထိ သဘာဝအႏ ၱရာယ္ေတြမ်ိဴးစုုံေတြနဲ႔ လူသားေတြကုုိ ရင္ဆုုိင္ေစတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုုိ႔ ဖန္ဆင္းရွင္က သူဖန္ဆင္းတာမွန္ရင္ သူ႔မွာလုုံးဝတာဝန္ရွိတယ္။ ဒီတာဝန္ကုုိမယူဘဲ ( မေျဖရွင္းဘဲ ) ဘာလုုိ႔ဆင္းရဲ ဒုုကၡေတြကုုိ ၾကည့္ေနရတာလဲ? ဘာျဖစ္လုုိ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဆင္းရဲေတြဖန္တီးေနရတာလဲ? လုုိ႔ ငါကပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေမးဖူးတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတုုိ႔က ဘာျပန္ေျပာသလဲ ? ။ မိမိက မေစာင့္ႏုုိင္ဘဲ ေမးလုုိက္သည္တြင္ “ သူတုုိ႔က ဘာမွမေျဖဘဲ ျငိမ္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုုိ႔ မသိဘူး လုုိ႔ေျပာၾကတယ္ ” ဟုု ဆုုိေလသည္။ “ ဒါနဲ႔ ငါကလဲဆက္ေျပာလုုိက္တယ္။ ဘူမိေဗဒပညာရွင္ေတြရဲ့အလုုိအရဆုုိရင္ေတာ့ ဖန္ဆင္းရွင္နဲ႔ဘာမွမပတ္သက္ဘူး။ ျဖစ္ျခင္းရဲ့အေၾကာင္းတရားေတြကုုိ ပညာရွင္မ်ားအေနနဲ႔ေဖၚထုုတ္ျပၾကတယ္၊ ပညာရွင္ေတြေျပာျပတာကုုိ ငါလက္ခံတယ္၊ ဒါဟာ အေၾကာင္းတရားေတြျပည့္စုုံလုုိ႔ ျဖစ္လာတဲ့ သဘာဝျဖစ္စဥ္ပဲလုုိ႔ ငါလက္ခံတယ္ ” ဟုု သူကဆုုိေလသည္။ ၎ေနာက္ သူကပင္ဆက္လက္၍  “ အခုု ငါသိခ်င္တာက ဗုုဒၶရဲ့တရားေတာ္အရ ဒီလုုိျပႆနာမ်ိဴးေတြမွာ ဘယ္လုုိေျဖရွင္းႏုုိင္ပါသလဲ? သိခ်င္ပါတယ္ ” ဟု ဆုုိလာေလသည္။ သူ၏အေမးအတြက္ ေျဖဆုုိရန္ျမတ္ဗုုဒၶကအျပည့္အစုုံေဟာထားျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်က္အလက္ကုုိ တိတိက်က်ျဖစ္ဖုုိ႔ႏွင့္ခ်က္ခ်င္းၾကီးေျဖဆုုိဖုုိ႔အတြက္ မိမိအနည္းငယ္တုုန္႔ဆုုိင္းသြားေလသည္။ သုုိ႔ေသာ္လည္း မိမိကၾကိဴစား၍ ေျဖဆုုိခဲ့သျဖင့္ေက်နပ္ေလာက္သည့္အထိ ခံစားရမိပါသည္။

ေျဖ….၁၁။  “ စၾကာဝဠာၾကီးထဲမွာရွိတဲ့ သက္ရွိေတြေရာ သက္မဲ့ေတြေရာ အားလုုံးေသာျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ( ၂၄ ) ( ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္း ) မ်ိဴးေသာ ေၾကာင္းက်ိဴးနိယာမေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေန ပ်က္ေနၾကတာျဖစ္တယ္လုုိ႔ ျမတ္ဗုုဒၶက တိတိက်က်ေဟာခဲ့ျပီးပါျပီ။ ဒီ ( ၂၄ ) မ်ိဴးေသာေၾကာင္းက်ိဴးနိယာမေတြရဲ့အျပင္ဘက္မွာ စၾကာဝဠာၾကီးကုုိေရာ သက္ရွိသက္မဲ့ေတြေရာ အားလုုံးကုုိရွာလုုိ႔မေတြ႔ႏုုိင္ေတာ့ဘူး။ စၾကာဝဠာၾကီးကုုိေရာ သက္ရွိေတြ သက္မဲ့ေတြကုုိေရာ အားလုုံးကုုိ ဒီေၾကာင္းက်ိဴး ( ၂၄ ) မ်ိဴးနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားတာျဖစ္တယ္။ ဒီ ( ၂၄ ) မ်ိဴးရဲ့အဝန္းအဝုုိင္းထဲမွာပဲရွိတယ္။ ဒါေတြဟာ မူလသီအုုိရီေတြျဖစ္တယ္။ ဒီ ( ၂၄ ) မ်ိဴးထဲကမွ အေသးစိတ္သီအုုိရီေတြကလဲ သိန္းေသာင္းမက မ်ားျပားလွပါတယ္။ ”။ ေသာက္လက္စ ေကာ္ဖီတုုိ႔ကား ပူျခင္းသေဘာမွ ေအးျခင္းသေဘာသုုိ႔ ေဖါက္ျပန္ကုုန္ၾကျပီ။ သုုိ႔ေသာ္ သူတုုိ႔ကား ေကာ္ဖီ၏ ေဖါက္ျပန္ျခင္းထက္ စၾကာဝဠာသီအုုိရီ၏ ေဖါက္ျပန္ျခင္းကုုိ ပုုိ၍စိတ္ဝင္စားလာၾကသည္။ လွ်ာျဖင့္ခံစားရေသာ အရသာထက္ ဦးေႏွာက္ျဖင့္ခံစားရေသာအရသာတြင္ သူတုုိ႔စီးေမ်ာေနၾကေလျပီ။

 “ အရမ္းစိတ္ဝင္စားဖုုိ႔ေကာင္းတယ္၊ အဲဒါေတြ အားလုုံးကုုိရွင္းျပပါေနာ္၊ ဒါေတြငါတုုိ႔ လုုံးဝမၾကားဖူးဘူး၊ မဖတ္ခဲ့ဖူးဘူး ” ဟုု ေပ်ာ္ရႊင္အားတက္ေသာ စကားလုုံးမ်ားျဖင့္ သူတုု႔ိေရရြတ္ေနၾကသည္။ ေတာင္းဆုုိေနၾကသည္။  “ ေအးပါ ရွင္းျပမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြက အထက္တန္းအဆင့္ေတြျဖစ္တယ္။ မင္းတုုိ႔ ခုုေလ့လာေနတဲ့ အေျခခံအဆင့္ျပီးဆုုံးေတာ့မွ ပုုိလုုိ႔နားလည္မယ္။ ဗုုဒၶကုုိပုုိလုုိ႔အံ့ၾသမယ္။ ေလးစား ၾကည္ညုုိၾကမယ္ ”။ မိမိက ဤသုုိ႔ဆုုိလုုိက္သည္တြင္ “ အဲဒီ ( ၂၄ ) မ်ိဴးထဲက တစ္မ်ိဴးေလာက္ ပထမေျပာျပေပးပါလား ” ဟုု Mrs Poceddu က ဆုုိလာသည္။ “ ေနာက္ပုုိင္း သက္ဆုုိင္တဲ့အခန္းေရာက္မွ ေျပာျပေပးပါမယ္။ အဲဒါေတြေျပာျပဖုုိ႔အတြက္ ဒီမွာအခ်ိန္မေလာက္ဘူး၊ ခုုေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ ျခံဳမိငုုံမိတဲ့အခ်က္နဲ႔ပဲ ငါေျဖပါမယ္ ”။ မိမိေျပာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကုုိ သူတုုိ႔ မကန္႔ကြက္ဘဲ တညီတညြတ္တည္း ႏႈတ္ဆိတ္ျခင္းျဖင့္ လက္ခံလုုိက္ၾကေလသည္။

ခုုေျပာျပခဲ့တဲ့ ( ၂၄ ) မ်ိဴးေသာ ေၾကာင္းက်ိဴးနိယာမသီအုုိရီေတြကုုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လုုိက္ရင္ ငါးမ်ိဴးျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
၁။ ဥတုုနိယာမ
၂။ ဗီဇနိယာမ
၃။ ကမၼနိယာမ
၄။ ဓမၼနိယာမ
၅။ စိတၱနိယာမ တုုိ႔ပဲျဖစ္တယ္။ ကမ ၻာေပၚမွာ ျဖစ္ေန ပ်က္ေနၾကတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့အရာရာဟာ ဒီငါးမ်ိဴးေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေနပ်က္ေနၾကတာပဲျဖစ္တယ္။ ဆုုိလုုိတာက ေနဗဟုုိရ္ျပဳစၾကာဝဠာၾကီးတစ္ခုုလုုံးကုုိေရာ သက္ရွိသက္မဲ့ေတြေရာ အားလုုံးကုုိ ဒီနိယာမငါးမ်ိဴးနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာပဲ။ ဒီနိယာမငါးမ်ိဴးကုုိ ဘယ္သူကမွဖန္ဆင္းထားတာမဟုုတ္ဘူး။  ဘယ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ကမွလဲ မေဖၚထုုတ္ႏုုိင္ခဲ့ဘူး။ ဗုုဒၶတစ္ပါးတည္းကသာ ေဖၚထုုတ္ႏုုိင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ေဖၚထုုတ္ေတြ႔ရွိခ်က္ Discoveries ေတြျဖစ္တယ္၊ ဖန္ဆင္းတဲ့လက္ရာ ( Creation ) ေတြမဟုုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုုဒၶကေတာ့ ရွာေဖြေဖၚထုုတ္တင္ျပျပီးေတာ့ လမ္းညြန္သူသာျဖစ္တယ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္မဟုုတ္ဘူး လုုိ႔ မင္းတုုိ႔ကုုိ ငါအၾကိမ္ၾကိမ္ေျပာခဲ့တာျဖစ္တယ္။


 မိမိကေအးေနျပီျဖစ္ေသာ ဘလက္ခ္ေကာ္ဖီျဖင့္ ေျခာက္လာေသာ အာကုုိဆြတ္လုုိက္သည္။ သူတုုိ႔အားလုုံးလဲ ပူပူေႏြးေႏြးအရသာ ပ်ယ္ေနျပီျဖစ္ေသာေကာ္ဖီကုုိ တျပိဳင္တည္းပင္ အရသာမခံဘဲ ေမာ့လုုိက္ၾကသည္။ သူတုုိ႔ကား ေကာ္ဖီ၏အရသာကုုိ နစ္နစ္ေနာေနာ ခံစားေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခုုမူ ဓမၼစကား၏အရသာျဖင့္ အစားထုုိးခံစားႏုုိင္ၾကေလျပီ။ ဖုုန္းလာသည္ကုုိပင္ မကုုိင္ၾကဘဲ ဓမၼစကားတြင္ စီးဝင္ေနၾကေလျပီ။ ဤတြင္ အေၾကာင္းအရာမွာ က်ယ္ျပန္႔ေလးနက္ေနေသာေၾကာင့္ စဥ္းစားဖုုိ႔ရန္အခ်ိန္ယူလုုိသျဖင့္ သင္တန္းဌာနေရာက္မွသာ ဆက္လက္ရွင္းျပမည္၊ ခုု ျပန္ၾကစုုိ႔ဟုု မိမိက ေျပာလုုိက္သည္ကုုိ အားလုုံးက သေဘာတူသျဖင့္ အေတြးကုုိယ္စီျဖင့္ ႏႈတ္ဆိတ္လွ်က္ ေကာ္ဖီဆုုိင္ကုုိ ေက်ာခုုိင္းခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )

Sunday, October 12, 2014

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား ( ၂၂ ) ငါက ဗုုဒၶယာန


ထုုိေန႔ ဒုုတိယပုုိင္း သင္တန္းသည္ ထူးျခားေသာေမးခြန္းမ်ားမရွိဘဲ အလြယ္တကူပင္ျပီးဆုုံးခဲ့သည္။ ထုုိေန႔ညအတြက္ ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ ႔ရွိ ဦးေအာင္ခုုိင္+ေဒၚမိမိပုုိ မိသားစုုမွ ပင့္ဖိတ္ထားသျဖင့္ သူတုုိ႔အိမ္သုုိ႔သြားေရာက္ကိန္းစက္အနားယူရသည္။ သူတုုိ႔အိမ္တြင္ တည္းခုုိကိန္းစက္ရသည္မွာလည္း လုုိေလေသးမရွိေအာင္ျပဳစုုေပးသျဖင့္ အဆင္ေျပလွသည္။ အထူးသျဖင့္ နံနက္ခင္းအာရုုံဆြမ္းအတြက္ နန္းၾကီးသုုပ္ဘုုန္းေပးရသည္မွာ ဥေရာပတြင္ေနထုုိင္ေသာရဟန္းတပါးအေနျဖင့္ ရွားရွားပါးပါး မဟာဒုုတ္ဆြမ္းပင္ျဖစ္သည္။ တနဂၤေႏြေန႔နံနက္တြင္ ဦးေအာင္ခုုိင္ႏွင့္ဦးညိမ္းမုုိးတုုိ႔မွ သင္တန္းရွိရာဌာနသုုိ႔ ကားျဖင့္လုုိက္ပုုိ႔ေပးၾကသည္။ ထုုိေန႔ နံနက္ခင္း Buddhism ပုုိ႔ခ်ခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းမ်ားေမးရန္ ဖိတ္ေခၚေသာ္လည္း ေမးစရာမရိွေအာင္ ရွင္းလင္းေၾကာင္းေျပာျပၾကသျဖင့္သက္သာခြင့္ရခ့ဲသည္။ နံနက္ခင္း ပုုိ႔ခ်ခ်က္မ်ားျပီးဆုုံးသျဖင့္ ေန႔လည္ဆြမ္းကပ္ရန္ ဖင္းစားေသာက္ဆုုိင္သုုိ႔ပင့္သြားၾကသည္။ ဆုုိင္မွာသားသတ္လြတ္ဆုုိင္ျဖစ္ျပီး ဟင္းအမယ္မ်ားမွာလည္း ( ၂၀ ) နီးပါးခန္႔ရွိမည္ထင္သည္။ 
အခ်ိဳ ႔ဟင္းမ်ားကုုိ စားလည္းမစားဖူး ျမင္လည္းမျမင္ဖူးေသာေၾကာင့္ ျမည္းစမ္းၾကည့္ရုုံမွ်သာထည့္ရသည္။

 ယမန္ႏွစ္က ဖင္းလူမ်ိဴးမ်ားဆြမ္းကပ္စဥ္ဝယ္ အစိမ္းေရာင္ေဂၚဖီပန္းပြင့္အေၾကာ္ကုုိ ေကာင္းလိမ့္မည္အထင္ျဖင့္ ထည့္၍ဘုုန္းေပးခဲ့ေလရာ ပါးစပ္ထဲေရာက္ခါမွ ဘယ္လုုိမွမခံႏုုိင္ေသာ အန႔ံဆုုိး၏ရုုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ဆြမ္းမစားႏုုိင္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ သူတုိ႔ရုုိးရာ ဟင္းခတ္အေမႊးအၾကိဳင္သည္ မိမိအတြက္ အရသာမတုုိးဘဲ အနံ႔ဆုုိးသာျဖစ္ခဲ့သည္။ သုုိ႔ႏွင့္ ဆြမ္းမစားရဘဲ ဒုုကၠရစရိယာမွတ္တမ္းဝင္ခဲ့ေသာေန႔ၾကံဳခဲ့ရဖူးသည္။ ထုုိအေတြ႔အၾကံဳအရ ဒုုကၠရစရိယာမွတ္တမ္း ေနာက္တစ္ၾကိမ္မဝင္လုုိေသာေၾကာင့္ ခပ္ေၾကာက္ေၾကာက္ႏွင့္ပင္ ျမည္းစမ္းကာဘုုန္းေပးရေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ျဖစ္ခဲ့ရေပသတတ္။

ဆြမ္းဘုုန္းေပးျပီးေသာအခါ ေဘးခ်င္းကပ္လွ်က္ရွိေသာေကာ္ဖီဆုုိင္သုုိ႔ ခရီးဆက္ၾကသည္။ ေကာ္ဖီဆုုိင္မွဖြင့္ထားေသာ သီခ်င္းကုုိနားေထာင္ရင္း Mikko Koponen ဟူေသာအမ်ိဴးသားတစ္ေယာက္က ယေန႔ေခတ္ဂီတ၏ ျငိမ့္ေျငာင္းသာယာမႈမရွိပုုံ၊ ကကြက္ကဟန္တုုိ႔သည္လည္း ယခင္ႏွင့္မတူေျပာင္းလဲလာပုုံႏွင့္ ယေန႔ေခတ္အႏုုပညာမ်ားကုုိ သူခံစား၍မရေၾကာင္းတုုိ႔ကုုိ ေျပာျပေနသည္။ “ ေအာ္ သူတုုိ႔လဲ တုုိ႔ႏုုိင္ငံကေရွးလူၾကီးေတြလုုိပါပဲလား ” ဟုု မွတ္ခ်က္ျပဳမိသည္။ သုုိ႔ႏွင့္ေထြရာေလးပါးေျပာျဖစ္ၾကရင္း သူကပင္ ေမးခြန္းထုုတ္လာျပန္သည္။ သူကား Buddhism ကုုိအလြန္စိတ္ဝင္စားထက္သန္သူျဖစ္သည့္ျပင္ အလြန္ရုုိေသကုုိင္းရႈိင္းသူလည္းျဖစ္သည္။

မွတ္မိေသးေတာ့သည္။ မိမိဟယ္ဆင္ကီတြင္ သီတင္းသုုံးစဥ္က Mikko သည္ မိမိကိုုဆြမ္းစားပင့္ခဲ့ဖူးျပီး ဆြမ္းဘုုန္းေပးျပီး၍ သူ႔ကားျဖင့္ျပန္လုုိက္ပုုိ႔သည့္အခါ ကားထဲတြင္မိမိကေမးလုုိက္သည္။ ( ထုုိစဥ္က ယခုုေလာက္ မရင္းႏွီး မသိရွိေသး ) “ မင္းက မဟာယာနဗုုဒၶဘာသာလား ေထရဝါဒဗုုဒၶဘာသာလား ”  “ ငါက မဟာယာနလည္းမဟုုတ္၊ ေထရဝါဒလည္းမဟုုတ္ဘူး၊ ဗုုဒၶယာနပါ၊ ဗုုဒၶလမ္းစဥ္ကုုိပဲ က်င့္သုုံးတယ္၊ ဘယ္ဂုုိဏ္းကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုုဒၶေဟာတဲ့တရားဆုုိရင္ လက္ခံတယ္ ”  ဤသုုိ႔မဆုုိင္းမတြျပန္ေျဖခဲ့ဖူးသည္ကုုိ အမွတ္ရမိသည္။ ဗုုဒၶဓမၼအေပၚ သူ၏သေဘာထားႏွင့္အျမင္ပင္ျဖစ္သည္။ သူ၏ဗုုဒၶဓမၼအေပၚ ရႈျမင္မႈသည္ အစြဲကင္းသည္ဟုု ယူဆမိသည္။ မိမိကလည္း ငါကမင္းကုုိခြဲျခားတဲ့အေနနဲ႔ ေမးျခင္းမဟုုတ္၊ အက်ိဴးအေၾကာင္းသိရုုံမွ်သာ ေမးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပသည့္အခါ သူနားလည္ပါေၾကာင္းႏွင့္ျပႆနာမရွိေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။

သူတုုိ႔အဖြဲ ႔သည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ မိမိေက်ာင္းသုုိ႔လာေရာက္ျပီး ေဝယ်ာဝစၥမ်ားလုုပ္ရင္း ဓမၼအေၾကာင္းမ်ားကုုိေဆြးေႏြးခဲ့ၾကဖူးသည္။ ေဆြးေႏြးမႈတုုိ႔သည္ ေႏြးေထြးမႈႏွင့္ေအးခ်မ္းမႈတုုိ႔အျပင္ ဓမၼအသိဥာဏ္ႏွင့္သဒၶါတရားကုုိပါ ျမွင့္တင္ႏုုိင္ခဲ့သည္္။ ထုုိ႔ေနာက္ ေဒါက္တာဘြဲ ႔အတြက္ က်မ္းေရးျပီးေသာအခါ မိမိကအိႏၵိယသုုိ႔ က်မ္းတင္ရန္ျပန္သြားရသျဖင့္ သူတုုိ႔ႏွင့္အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားခဲ့သည္။ ယခင္လ ဓာတ္ေတာ္ပူေဇာ္ပြဲတြင္ သူႏွင့္အမွတ္မထင္ျပန္လည္ဆုုံေတြ႔ျဖစ္ခဲ့ျပီး ဤသင္တန္းစျဖစ္ေသာအခ်ိန္တြင္ကား အေတာ္ပင္ရင္းႏွီးမႈျဖစ္ခဲ့သည္။ အျပန္အလွန္နားလည္မႈျဖင့္ပုုိ၍ေႏြးေထြးေသာ ေလးစားေသာ ဆက္ဆံေရးျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္စြာေမးေလ့ရွိျပီး မိမိကလည္း ေပ့ါပါးလြတ္လပ္စြာပင္ေျဖျဖစ္ပါသည္။ ယခုုတၾကိမ္ ေမးေသာေမးခြန္းသည္ကား အလြန္စိတ္ဝင္စားဖြယ္လည္းျဖစ္ျပီးလွ်င္ အေလးအနက္ထား၍ ေျဖဆုုိရေသာေမးခြန္းလည္းျဖစ္သည္။ ….။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )


***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***