Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Friday, January 16, 2015

ဒုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား (၂၇) ဖင္းလူမ်ိဴးတုုိ႔၏ ရင္ဖြင့္ခ်က္

သူမ၏အေမးကုုိေျဖျပီးေသာအခါ မိမိကသူတုုိ႔အားသိလုုိသည့္အရာမ်ားကုုိ
ဤသုုိ႔ေတာင္းဆုိခဲ့သည္။“မင္းတုုိ႔ ႏုုိင္ငံကစုုံတြဲေမာင္ႏွံေတြရဲ့အေၾကာင္းေတြကုုိ
 သိခ်င္တယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ လူေတြလက္ရွိေတြ႔ၾကံဳျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့
 ေန႔စဥ္ဘဝအေျခအေနေတြလဲသိခ်င္တယ္။ ေျပာျပေပးပါ ” ဟုုေတာင္းဆုုိ
လုုိက္သည္။ ထုုိစဥ္အမ်ိဴးသားတေယာက္က နာရီကုုိၾကည့္၍ “ဆြမ္းစားခ်ိန္နီးျပီ၊ 
ဆြမ္းဆုုိင္ေရာက္မွပဲ ဆြမ္းစားျပီးေကာ္ဖီေသာက္ရင္း ေျပာျပမယ္” ဟုုဆုုိလာသည္။ သုုိ႔ႏွင့္ေန႔ဆြမ္းစားရန္အတြက္ အျပင္ထြက္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။ 
လမ္းေရာက္ေတာ့ “အရွင္ဘုုရားကုုိအာရွဆုုိင္မွာဆြမ္းကပ္မယ္။ နီေပါဆုုိင္ကုုိသြားၾကမယ္။ နီေပါအစားအစာသိပ္ေကာင္းတယ္။ နီေပါအစားအစာကုုိၾကိဳက္လား” 
ဟုုေမးလာသည္။ မိမိကလည္း “အဆိပ္မျဖစ္ေသာအစားအစာမွန္သမွ်
 ၾကိဳက္တာေတြပဲမ်ားပါတယ္” ဟုုေျပာလုုိက္သည္။ နီေပါဆုုိင္သုုိ႔ေရာက္ၾကသည့္အခါ 
အစားအစားမ်ားမွာထားဆဲအခ်ိန္တြင္ မိမိကသိလုုိသည့္ေမးခြန္းမ်ားေျဖၾကားေပးရန္
ေတာင္းဆုုိလုုိက္သည္။

သူတုုိ႔ေျပာသမွ်ကုုိ စာေရး၍မွတ္ထားလုုိက္ရာ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္မွ်ရွိသည္။
 ေျပာသမွ်ကုုိေရးမွတ္ျပီးေသာအခါ မွာထားသည့္နီေပါအစားအစာမ်ားေရာက္လာသည္။ အိႏၵိယတြင္ေနထုုိင္ကာပညာသင္လာခဲ့ေသာမိမိအဖုုိ႔ နီေပါအစားအစာသည္
 ရင္းႏွီးျပီးသားပင္ျဖစ္ေနေလျပီ။ ထုုိစဥ္ခဏဝယ္ နီေပါႏုုိင္ငံ 
ခတၱမႏၵဴျမိဳ ႔ေတာ္သုုိ႔ေရာက္ခဲ့စဥ္က ျမန္မာဟင္းခ်ိဳမွာစားခဲ့ဖူးသည္ကုုိသတိရမိသည္။ ၾကီးမားလွေသာစားေသာက္ဆုုိင္ၾကီးထဲသုုိ႔ဝင္ေရာက္ျပီးေနာက္ ရနုိင္သည့္အစားအစာ စာရင္းကုိၾကည့္လုုိက္သည့္အခါ ျမန္မာဟင္းခ်ိဳဟူေသာနာမည္ကိုုေတြ႔လုုိက္သည္။ 
သုုိ႔ႏွင့္ ျမန္မာလက္ရာႏွင့္အရသာအတုုိင္းတကယ္ဟုတ္ မဟုုတ္သိလုုိသျဖင့္မွာလုုိက္သည္။ ဟင္းခ်ိဳကုုိေသာက္ၾကည့္လုုိက္သည့္အခါ အမွန္ပင္ျမန္မာဟင္းခ်ိဳ၏
အရသာကုုိေတြ႔ထိရသျဖင့္အ့ံၾသခဲ့ဖူးသည္။ယခုုဆုုိင္တြင္ကား
 နီေပါအစားအစာသက္သက္သာလွ်င္ရႏုုိင္ေလသည္။ 
ယခုုေတာ့ သူတုုိ႔ေျပာသမွ်ကုုိေရးမွတ္ထားေသာစာရြက္မွာ 
ဘယ္ေရာက္သြားသည္မသိေတာ့ဘဲ ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ေပ်ာက္ဆုုံးသြားေတာ့သည္။ 
သုုိ႔ျဖစ္၍ ဤေနရာ၌ မိမိမွတ္မိသမွ်ကုုိသာေရးသားပါမည္။

သူတုုိ႔ေျပာျပသည္မ်ားမွာ 
၁။ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံတြင္ လင္မယားကြာရွင္းမႈေတြမ်ားလာေနတယ္
၂။ အလုုပ္လက္မဲ့ေတြတုုိးလာေနတယ္
၃။ ပညာတတ္အလုုပ္လက္မဲ့မ်ားလည္း တုုိးလာေနတယ္
၄။ လူေတြမွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြမ်ားလာေနတယ္ မေပ်ာ္ရႊင္ၾကဘူး
၅။ သက္ၾကီးရြယ္အုုိေတြမွာ စိတ္အလုုိမက်မႈေတြျဖစ္ေနၾကတယ္
၆။ လုုပ္ငန္းခြင္မွာ အထက္လူၾကီးရဲ့ဖိအားေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲလာတယ္ စသည္ျဖင့္ပြင့္လင္းစြာ ရင္ဖြင့္ၾကသည္။အထက္ပါအခ်က္တုုိ႔တြင္ ပုုိ႔ခ်ဆဲျဖစ္ေသာ
 အေၾကာင္းအရာႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည့္ “ လင္မယားကြာရွင္းမႈေတြမ်ားလာေနတယ္” ဆုုိေသာအခ်က္ကုုိေဆြးေႏြးခ်င္စိတ္ျဖစ္လာသည္။ သုုိ႔ျဖစ္၍ မိမိက
 “ကြာရွင္းမႈေတြမ်ားလာရတာ ဘာေၾကာင့္လုုိ႔မင္းတုုိ႔ထင္လဲ” ဟုု ေမးလုုိက္သည့္အခါ
 “မသိဘူး၊ သူမ်ားမိသာစုုအေရးကုုိ ငါတုုိ႔မသိဘူးေလ” ဟုုဆုုိေလသည္။ 
သုုိ႔ႏွင့္ ဆြမ္းကိစၥျပီးသျဖင့္ သင္တန္းဌာနသုုိ႔ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။

သင္တန္းဌာနသုုိ႔ျပန္ေရာက္၍ ေခတၱအနားယူျပီးေနာက္ အခ်ိန္ေစ့ေရာက္သျဖင့္သင္တန္းကုုိျပန္လည္စတင္သည့္အခါ
 မိမိကေမးလုုိက္သည္။ “ငါေျပာျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ငါးခ်က္ကုုိမင္းတုုိ႔ႏုုိင္ငံမွာက်င့္သုုံးၾကသလား” 
ဆုုိေတာ့ “ငါတုုိ႔က ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးဘူး” ဟုုဆုုိေလသည္။ 
“ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ဟာ အထက္ပါအခ်က္ငါးခ်က္ကုုိသာတကယ္က်င့္သုုံးၾကရင္ ကြာရွင္းမႈဆုုိတာမျဖစ္ႏုုိင္ပါဘူး။ ျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာင္ အနည္းအက်ဥ္းပဲျဖစ္မွာပါ” ဟုု မိမိ၏ယူဆခ်က္ကုုိေျပာျပသည့္အခါ သူတုုိ႔က ေခါင္းညိတ္ျပလွ်က္ အခ်ိဳ ႔က ျပဳံးျပလွ်က္ သေဘာတူေၾကာင္းတုန္႔ျပန္ၾကသည္ကုုိေတြ႔ရေလသည္။ “ဒါနဲ႔ မင္းတုုိ႔မိသားစုုဘဝေတြမွာ ေငြကုုိဘယ္သူကကုုိင္သလဲ” ဟုု ရုတ္ျခည္းေပၚလာေသာေမးခြန္းကုုိေမးလုုိက္သည္။ “ေငြကုုိသီးျခားထိန္းသိမ္းကုုိင္တြယ္သူေတာ့မရွိပါဘူး။ ကုုိယ့္လစာက 
ကုုိယ့္ဘဏ္ကဒ္ထဲကုုိဝင္လာတယ္။ ကုုိယ့္ဖာသာကုုိယ္သုုံးခ်င္တာသုုံးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိမ္အတြက္တခုုခုုဝယ္မယ္ သုုံးစြဲမယ္ဆုုိရင္ေတာ့ ဥပမာ ကားဝယ္မယ္ဆုုိရင္ေပါ့ေလ ႏွစ္ေယာက္သားတုုိင္ပင္ၾကပါတယ္” ဟုုေျဖေလသည္။ သုုိ႔ႏွင့္မိမိကပင္ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းတခုုျဖင့္ထပ္ဆင့္၍ပစ္သြင္းလုုိက္ျပန္သည္။ 

( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)

Thursday, January 15, 2015

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား (၂၆) စံျပအိမ္ေထာင္ေရးတရား

ပုုိ႔ခ်မႈမ်ားစတင္ေသာအခါ လင့္က်င့္ဝတ္ငါးပါးႏွင့္မယားက်င့္ဝတ္ငါးပါး ႏွစ္ရပ္ေပါင္း
ဆယ္ပါးကုုိ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ တခ်က္ခ်င္းေျပာျပလုုိက္သည္။ 
“ ဒီက်င့္ဝတ္ဆယ္ပါးဟာ မင္းတုုိ႔တသက္တာအတြက္ေန႔စဥ္ျဖည့္ဆည္းဖုုိ႔ တင္းက်ပ္မ်ားျပားေသာဥပေဒေတြျဖစ္တယ္လုုိ႔ မင္းတုုိ႔ေတြးထင္ေကာင္း
ထင္ဖြယ္ရာရွိတယ္၊ တကယ္ေတာ့ တူရာကုုိခ်ဳပ္လုုိက္ရင္ ငါးခ်က္္ပဲရွိပါတယ္” ။ 
အဲဒါေတြကေတာ့ 
၁။ Mutual understanding အျပန္အလွန္နားလည္မႈ
၂။ Mutual highly esteem အျပန္အလွန္ အမွန္ခ်စ္ျမတ္ႏုိးမႈ
၃။ Mutual loyalty အျပန္အလွန္သစၥာရွိမႈ
၄။ Mutual belief အျပန္အလွန္ယုုံၾကည္မႈ
၅။ Mutual respect and valuation အျပန္အလွန္ေလးစား တန္ဖုုိးထားမႈဆုုိတဲ့ အခ်က္ငါးခ်က္ပဲျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်က္ငါးခ်က္ကုုိ လက္ေတြ႔က်က်က်င့္သုုံးရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္စရာျဖစ္တဲ့စံျပအိမ္ေထာင္ေရးဘဝ၊ စံျပမိသားစုုျဖစ္လာႏုုိင္မွာျဖစ္တယ္။ မိမိကေျပာေဟာရင္းျဖင့္ ဤအခ်က္မ်ားကုုိဝႈိက္ဘုုတ္တြင္ေရးခ်ျပလုုိက္သည္။ သင္တန္းသားတုုိ႔ေလးေလးနက္နက္စိတ္ဝင္စားစြာေရးမွတ္ၾကသည္ကုုိေတြ႔ရသျဖင့္ ဝမ္းသာမိသည္။ ထုုိ႔ထက္အမွန္တကယ္လက္ေတြ႔က်ေအာင္က်င့္ၾကလွ်င္မူကား အားလုုံးအတြက္ ပုုိ၍ဝမ္းသာဖြယ္ရာပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

မိမိကပင္ဆက္လက္၍ “ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီငါးခ်က္ကုုိထပ္ျပီးခ်ဳပ္လုုိက္ရင္
Civilized and disciplinary heart ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ျပီးစည္းကမ္းျပည့္ဝ
ေသာႏွလုုံးသားရွိဖုုိ႔သာျဖစ္တယ္။ ဒီတခ်က္သာအဓိကျဖစ္တယ္။ 
ဒီအခ်က္ဟာ internal condition of mind between husband and wife ( ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္အၾကားကအတြင္းစိတ္အေျခအေန) ျဖစ္တယ္။ 
ဒီသင္ၾကားခ်က္ေတြဟာ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြအတြက္ တင္းက်ပ္တဲ့
အမိန္႔ေတြျဖစ္ႏုုိင္သလား သုုိ႔မဟုုတ္ ျပည္လည္အယူခံခြင့္မရွိေတာ့တဲ့ တခ်က္လြတ္အမိန္႔ ဗီတုုိအာဏာျဖစ္သလား ” လုုိ႔ မိမိကေမးးခြန္းထုတ္လုုိက္သည္။ ထုုိသုုိ႔ေမးလုုိက္သည္အခါ 
အခ်ိဳ ႔က “ ဒီစည္းကမ္းေတြဟာ ျဖစ္သင့္ ရွိသင့္တဲ့စည္းကမ္းမ်ားျဖစ္တယ္” တဲ့။ 
အခ်ဳိ ႔က “ ငါတုုိ႔ေသေသခ်ာခ်ာ မစဥ္းစားမိေသးဘူး ” ဟုု တုုန္႔ျပန္ၾကသည္။

ထုုိစဥ္ မိမိကပင္ဆက္ဆက္၍ “ေအး ဟုုတ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမတ္ဗုုဒၶက
ဘယ္သူ႔ကုုိမွ ခက္ခဲေအာင္ နစ္နာသြားေအာင္တဖက္သတ္
အမိန္႔အာဏာသက္ေရာက္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဴး ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ိဴးကုုိ မခ်မွတ္ခဲ့ဘူး။ တကယ္လုုိ႔ခ်မွတ္တယ္ဆုုိရင္ေတာင္ ေလာကအတြက္ ျငင္းခ်က္ထုုတ္မရေလာက္ေအာင္မရွိမျဖစ္လုုိအပ္တဲ့စဥ္းမ်ဥ္းျဖစ္လုုိ႔သာလွ်င္
ခ်မွတ္တာျဖစ္တယ္။ ဒီက်င့္ဝတ္ေတြဟာ မင္းတုုိ႔ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ အခက္ခဲေတြရွိလား၊ မင္းတုုိ႔ေန႔စဥ္ဘဝအတြက္ အဖုုအထစ္ေတြျဖစ္ေစသလား၊ အထူးသျဖင့္
လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ျငိစြန္းသလား” ဟုု မိမိကတဲ့တဲ့ပင္ေမးလုုိက္သည္။ 
ဤသုုိ႔ေမးသည့္အခါ “ငါတုုိ႔ယဥ္ေက်းမႈအသုုိင္းအဝန္းတြင္သာမဟုုတ္၊ 
တကမ ၻာလုုံးမွလူေတြအားလုုံးသိသင့္တဲ့တရားပါ” ဟုု အမ်ိဴးသားတေယာက္ကေထာက္ခံလာသည္။

ထုုိစဥ္ အမ်ိဴးသမီးတေယာက္မွ လက္ေထာင္ျပလာသည္။ ေမးခြန္းတခုုေမးပါရေစ
 ဟုုလည္းဆုုိလာသည္။ မိမိက အျပဳံးျဖင့္ၾကိဳဆုုိလုုိက္ရာ သူမက ဤသုုိ႔ေမးေလသည္။
 “တကယ္လုုိ႔ လူတေယာက္ဟာ ပထမဦးဆုုံးခ်စ္ခဲ့တဲ့ ခ်စ္သူရွိခဲ့မယ္။ 
တကယ္လဲခ်စ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔ဘဝမွာအိမ္ေထာင္ျပဳရေတာ့ ဒုုတိယခ်စ္တဲ့သူနဲ႔အိမ္ေထာင္ျပဳလုုိက္တယ္။ ခ်စ္ဦးသူနဲ႔ျပန္လည္ဆုုံေတြ႔တဲ့အခါ သူနဲ႔အတူစားေသာက္ျဖစ္ၾကတယ္။ တြဲကျဖစ္ၾကတယ္။ ေပ်ာ္လဲေပ်ာ္ၾကတယ္။ 
ဒါဆုုိရင္ အိမ္ေထာင္ေရးစည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ရာေရာက္သလား” တဲ့။ “ဘယ္အတုုိင္းအတာထိေရာက္ေအာင္ေပ်ာ္ၾကသလဲ” လုုိ႔ မိမိကျပန္ေမးလုုိက္ေတာ့ “ ခုုအရွင္ဘုရားကုုိေျပာလုုိက္တဲ့အထိပါပဲ။ ဒီေလာက္ပါပဲ” တဲ့။ 

သုုိ႔ႏွင့္မိမိက ဤသုုိ႔ေျပာျပလုိက္သည္။ “မင္းတုုိ႔ယဥ္ေက်းမႈမွာ 
ဘီယာအတူေသာက္ျပီးတြဲကတာ အတူတူစားေသာက္ၾကတာ
 ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတာကုုိ စည္းကမ္းေဖါက္ဖ်က္မႈ ရုုိင္းျပမႈလုုိ႔ ယူဆထားတာမရွိဘူး။ 
အားလုုံးကလဲ လက္ခံထားတဲ့ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္တယ္။ နားလည္ေပးၾကတယ္။ 
ဒါေၾကာင့္ ဒါဟာအိမ္ေထာင္ေရးစည္းကမ္းကုိေဖါက္ဖ်က္ရာ မေရာက္ပါဘူး၊ 
မင္းတုုိ႔ကုုိငါေျပာခဲ့တာပဲ။ ဒီစည္းမ်ဥ္းေတြဟာ လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းၾကီးရဲ့ ေခတ္ကာလအေျပာင္းအလဲနဲ႔အညီက်င့္သုုံးႏုုိင္တဲ့စည္းကမ္းမ်ားျဖစ္တယ္။ 
မုခ်အမွန္တရားပရမတၳမဟုုတ္ဘူး။ ေန႔လည္ပုုိင္းမွာ မင္းတုုိ႔သင္ေနတဲ့
အဘိဓမၼာသေဘာတရားေတြလုုိမေျပာင္းလဲဘဲအျမဲမွန္ကန္ေနတဲ့
တရားေတြမဟုုတ္ဘူး” ဟုု ေျဖၾကားခဲ့သည္။ 

(ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)

Wednesday, January 14, 2015

ဒုုိင္ယာရီအပုုိင္းအစေလးမ်ား (၂၅) ေျပာင္းလဲက်င့္သုုံးႏုုိင္ေသာတရား



အဘိဓမၼာသင္တန္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာအေတြ႔အၾကံဳမ်ားကုုိအေသးစိတ္ေရးမည္ဟုု
စိတ္ကူးရွိခဲ့ေသာ္လည္း ႏုုိဝင္ဘာလတြင္ပုုိ႔ခ်ခဲ့ေသာအေတြ႔အၾကံဳမ်ားကုုိကား 
အေသးမစိတ္ႏုုိင္ေတာ့။ အေၾကာင္းမွာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကုုိမွတ္စုေရးမထားမိျခင္းႏွင့္
ခ်က္ခ်င္းမေရးျဖစ္သည့္အတြက္ေရးစရာအခ်က္အလက္မ်ား ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေမ့ေပ်ာက္ကုုန္ၾကေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
အနည္းငယ္မွတ္မိသည့္အရာမ်ားမွာ ေစတသိက္ပုုိင္းမွေစတသိက္တလုုံးခ်င္းစီ၏
အဓိပၺါယ္ကုုိလက္ေတြ႔က်ေသာဥပမာမ်ားေပး၍ရွင္းျပခဲ့သျဖင့္ 
သင္တန္းသားတုုိ႔လြယ္ကူစြာနားလည္ၾကျပီးလွ်င္
 “ေန႔စဥ္ဘဝ အသုုံးခ်အဘိဓမၼာ” အေနထားမ်ိဴးသုုိ႔သက္ေရာက္သြားခဲ့သည္။

မိမိကုုိယ္တုုိင္သည္လည္းပုုိ႔ခ်ရင္းျဖင့္ ကုိယ္ပုုိင္ေန႔စဥ္ဘဝကုုိျပန္လည္၍ 
အေသးစိတ္ၾကည့္ျဖစ္ကာ ဆန္းစစ္သည့္အခ်ိန္မ်ားတုုိးလာသည္။ 
ဆန္းစစ္မိတုိင္း မိမိစိတ္ထား၏အားသာခ်က္မ်ားႏွင့္အားနဲခ်က္မ်ား၊
 အေကာင္းႏွင့္အဆုုိးဒြန္တြဲေနမႈမ်ားကုုိ အရင္ထက္ပုုိ၍သိျမင္လာရသည္။ အားသာခ်က္ႏွင့္ေကာင္းကြက္မ်ားကုုိေတြ႔ျမင္ရသည့္အခါ ေက်နပ္မႈကုုိခံစားရသည္။ ထုုိ႔ျပင္မိမိဘဝမွာအေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ တသက္တာျပဳျပင္ေနထုုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပဳျပင္စရာမ်ားစြာရွိေသးေၾကာင္း အရင္ထက္ပုုိ၍သတိေကာင္းေကာင္းျပဳမိလာသည္။
အထူးသျဖင့္ “ကိေလသာရွိေနေသာလူသားတေယာက္အေနျဖင့္ မဆုုံးႏုုိင္ေသးေသာျပဳျပင္စရာမ်ားစြာကုုိျပဳျပင္ရေပအုုံးမည္” ဟုု
ရုုိးသားစြာနားလည္မိသည္။ “ရဟႏ ၱာမျဖစ္ေသးသမွ် ျပဳျပင္စရာမ်ားမဆုုံးေသး” 
ဟုုလည္းဓမၼနည္းလမ္းက်စြာေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။ 
ထုုိ႔ေၾကာင့္ အျမဲတန္းျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာ ေအးခ်မ္းေသာစိတ္ထားပုုိင္ရွင္တေယာက္
 ျဖစ္ခ်င္သည္ထက္ျဖစ္ခ်င္လာသည္။ ျဖစ္ေအာင္လည္း(အမ်ားၾကီးမစြမ္းႏုုိင္သည့္တုုိင္) တတ္ႏုုိင္သမွ်ၾကိဴးစားျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ သင္တန္းပုုိ႔ခ်ရင္းျဖင့္ရရွိလာေသာ လက္ေတြ႔က်သည့္ကုုိယ္ပုုိင္စိတ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာအက်ိဳးေက်းဇူးပင္ျဖစ္သည္။

ပုုိ၍မွတ္မွတ္ရရရွိသည့္အခ်က္မွာ နံနက္ခင္းပုုိင္း Buddhism အခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့သည္။
သိဂၤ ါေလာဝါဒသုုတ္၌လာရွိေသာ က်င့္ဝတ္အသီးသီးကုုိဥေရာပ
ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္၍ေဆြးေႏြးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔က်ျပီးလွ်င္
မိမိေရာသင္တန္းသားမ်ားပါအလြန္စိတ္ဝင္စားၾကရေသာအခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ 
အထူးသတိထားရသည္မွာ ဥေရာပယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ဗုုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားအၾကား
 ျပႆ       နာထိပ္တုုိက္မေတြ႔ေစေရးပင္ျဖစ္သည္။ 
အမွန္စင္စစ္ “ ျမတ္ဗုုဒၶ၏ဓမၼသေဘာတုုိ႔သည္ မည့္သည့္ေခတ္ မည္သည့္ႏုုိင္ငံ 
မည္သည့္လူမ်ိဴးႏွင့္မွျပႆ       နာထိပ္တုုိက္ရင္ဆုုိင္ေတြ႔ေစေသာဓမၼမ်ားမဟုုတ္ၾကပါ။ 
သုုိ႔ေသာ္ မိမိ၏သတိခြ်တ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ပညာအားနဲပါးမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ဘာသာစကားအားနဲမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ မူလဆုုိလုုိခ်က္မွလြဲေခ်ာ္ကာ
ထိပ္တုုိက္ရင္ဆုုိင္ရမည့္အေရးကုုိ အထူးသတိျပဳဆင္ျခင္ကာေဆြးေႏြးရျခင္းျဖစ္သည္” 
ကုုိဆုုိလုုိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ လက္ေတြ႔က်ျပီးအစမ္းသပ္ခံႏုုိင္ေသာဗုုဒၶဓမၼမ်ားအတြက္ စုုိးရိမ္ဖြယ္ရာမလုုိအပ္ဘဲ မိမိ၏တင္ျပပုုံတင္ျပနည္း သင္ၾကားပုုံသင္ၾကားနည္းႏွင့္ေဆြးေႏြးမႈနည္းစနစ္သည္သာ 
အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ဖုုိ႔သာလုုိအပ္သျဖင့္ သတိၾကီးစြာထား၍ပုုိ႔ခ်ျဖစ္ခဲ့သည္။

ပထမဦးဆုုံးစတင္ေဆြးေႏြးသင္ၾကားေပးသည့္အခ်က္မွာ
 လင္ႏွင့္မယားတုုိ႔၏က်င့္ဝတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဤက်င့္ဝတ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သင္တန္းမစမီဤသုုိ႔စကားပလႅင္ခံခဲ့သည္။ 
“ဤက်င့္ဝတ္မ်ားသည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) ေက်ာ္ (ဘီစီေျခာက္ရာစုု) တြင္ေရွးေဟာင္းအိႏၵိယ၌က်င့္သုုံးခဲ့ျပီး ထုုိေခတ္ကာလဝယ္ထုုိေဒသ၌
မွန္ကန္၍အသုုံးတည့္ခဲ့ေသာက်င့္ဝတ္မ်ားပင္ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း
ဤက်င့္ဝတ္တုုိ႔သည္ ပရမတၳတရားမ်ားမဟုုတ္ၾကေသာေၾကာင့္
 အေျခအေန၊ ေနရာေဒသႏွင့္ေခတ္ကာလအေလ်ာက္
ဆီေလ်ာ္ေအာင္ေျပာင္းလဲက်င့္သုုံးႏုုိင္ေၾကာင္း၊ ထုုိ႔ေၾကာင့္ မိမိအေနျဖင့္ ေဒသနာေတာ္၌လာရွိသည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္အိႏၵိယေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ
အေၾကာင္းတုိ႔ကုုိပထမဦးစြာတင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ေနာက္ ဖင္လန္မိသားစုုမ်ား၏
လက္ရွိအေျခအေနကုုိ သင္တုုိ႔ကုုိယ္တုုိင္ မိမိအားေျပာျပရန္လုုိအပ္ေၾကာင္း၊ သုုိ႔မွသာဤသင္တန္းသည္ပုုိ၍လက္ေတြ႔က်ျပီးအသက္ဝင္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုုိ႔ေနာက္မွေဆြးေႏြးၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပလုုိက္ရာ 
သင္တန္းသားမ်ားကသေဘာတူၾကသည္။

(ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)

*~*~*~*~*~*~*~*

Tuesday, January 13, 2015

အကယ္ဒမီထုုိက္တဲ့ဇာတ္ကား



 သည္းခံျခင္းဆုုိတာ အႏုုပညာဖန္တီးမႈတခုုပါပဲ။ 
သည္းခံျခင္းအားေကာင္းေလေလ အႏုုပညာျမင့္မားေလေလပဲျဖစ္ပါတယ္။ 
သည္းခံျခင္းအႏုုပညာကုုိ အတတ္/အသိပညာအားနဲ႔ေပါင္းစပ္ေပးလုုိက္ရင္ အကယ္ဒမီထုုိက္တဲ့ဘဝဇာတ္ကားၾကီးျဖစ္လာႏုုိင္တယ္။

*~*~*~*~*~*~*~*

အစနဲ႔အဆုုံး




 အဝိဇၹာနဲ႔တဏွာဟာ 
သံသရာစက္ကုုိလည္ပတ္ေစတဲ့မူလစြမ္းအင္ျဖစ္တယ္။ 
အရဟတၱမဂ္နဲ႔အရဟတၱဖုုိလ္ဟာ 
သံသရာစက္ရဲ့ ေနာက္ဆုုံးအဖ်က္စြမ္းအင္ျဖစ္တယ္။

 *~*~*~*~*~*~*~*

Monday, January 12, 2015

လြဲေနေသာ “ငါ”



ကဗ်ာလုုိမေတြးတတ္တဲ့ငါ ကဗ်ာေတြေရးျဖစ္တယ္
စာေတြစုုံေအာင္မဖတ္ဘူးတဲ့ငါ စာေတြေရးျဖစ္တယ္
ၾကယ္ေတြစုုံေအာင္မျမင္ဘူးတဲ့ငါ ၾကယ္အေၾကာင္းေျပာျဖစ္တယ္
တရားမေဟာတတ္တဲ့ငါ ဓမၼကထိကေလသံထြက္ေနတယ္
ေဒါသၾကီးတဲ့ငါ သည္းခံရတဲ့ဘဝမွာက်င္လည္ျဖစ္တယ္
မာနၾကီးတဲ့ငါ ခ်ိဴးႏွိမ္ရတဲ့ဘဝမွာ ရွင္သန္ေနရတယ္
ပညာအာဟာရေတြ ျပည့္ဝခ်င္တဲ့ငါ ပညာေတြငတ္ေနဆဲျဖစ္တယ္
အမ်ားေကာင္းက်ိဴ းသယ္ပုုိးခ်င္တဲ့ငါ ဘာမွမစြမ္းႏုုိင္ေသးျဖစ္ေနတယ္
သားေကာင္းတေယာက္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ငါ မာတာပိတုုေက်းဇူးမဆပ္ႏုုိင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္
ထုုိက္တန္သူကုုိေထာက္ခံခ်င္တဲ့ငါ မဲေပးခြင့္ေတာင္မရွိဘူးျဖစ္ေနတယ္။


*~*~*~*~*~*~*~*

ယေန႔ျမင္ကြင္း



ေႏြးေထြးတဲ့ေမတၱာတရားမ်ား ေအးခဲေနတဲ့ မိသားစုုေတြမ်ားလာျပီ.....
ေပ်ာ့ေပ်ာင္းႏူးညံ့တဲ့ဆက္ဆံေရးေတြ ေတာင့္တင္းေနတဲ့
ေမြးခ်င္းေတြျဖစ္လာျပီ.....
ေဖၚေရြပ်ဴငွာတဲ့ယဥ္ေက်းမႈေတြထဲ မာယာေတြေရာေထြးေနတဲ့ လူမႈဝန္းက်င္ျဖစ္လာျပီ....
ရုုိေသေလးစားမႈေတြ အားနဲေလ်ာ့ပါးေနတဲ့ ဆရာတပည့္ေတြျဖစ္လာျပီ.....
အၾကင္နာေအးေရစက္ေတြ ပြက္ပြက္ဆူျပီးခန္းေနတဲ့ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြမ်ားလာျပီ....
ယုုံၾကည္မႈအေဆာက္အဦၾကီး ေဖါက္ခြဲဖ်က္ဆီးခံထားရတဲ့ ျပည္သူနဲ႔အစုုိးရျဖစ္လာျပီ....
ေဝဒနာဒဏ္ရာမ်ားစြာနဲ႔ အကာကြယ္မဲ့တဲ့ေက်ာမြဲေတြမွာ အားကုုိးရာမရွိတဲ့ ဘဝမဲ့ေတြျဖစ္လာျပီ....
လြဲမွားတဲ့အျမင္လႈိင္းေတြ တဒုုိင္းဒုုိင္းရုုိက္ခတ္ေနတဲ့ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ
ဘာသာတရားေတြျဖစ္လာျပီ.....
လူ႔အခြင့္ေရးဆုုိတဲ့ေဝါဟာရနဲ႔ ညီမွ်ျခင္းဆြဲခံထားရတဲ့ တန္ဖုုိးရွိနဲ႔တန္ဖုုိးမဲ့ေတြ ေရာသမေမႊခံေနရျပီ.....
မီဒီယာေရစီးေၾကာင္းကိုု ေမာင္းႏုုိင္တဲ့ေငြရွင္က သူေတာ္စင္ျဖစ္လာျပီ.....
ျမတ္ဗုုဒၶရဲ့သစၥာဓမၼေတြဟာ ကုုိယ္လုုိရာခပ္ႏွိပ္တဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ျဖစ္လာျပီ....
ဘယ္ေတာ့မွမေျပာင္းလဲဘဲ အျမဲမွန္တဲ့ပရမတၳတရားေတြဟာ အတၱအမွားေတြျဖစ္လာျပီ.....
အတုုေတြေစ်းကြက္ဝင္ အစစ္ေစ်းကြက္ေပ်ာက္ အျမင္ေမွာက္မွားသူေတြမ်ားလာျပီ.....
မာယာရွင္သခင္ျဖစ္လုုိ႔ ျဖဴစင္သူႏြံနစ္တဲ့ေခတ္ ျဖစ္လာျပီ......
ဆင္ျခင္ဥာဏ္ကုုိေက်ာခုုိင္း လူတုုိင္းရ့ဲဆႏၵသာ အမွန္တရားလုုိ႔လက္ခံလာၾကျပီ.....
ဒီလူသားနဲ႔ဒီကမ ၻာ ရွည္ၾကာစြာေအးခ်မ္းေရး ဓမၼေဆးေတြလုုိေနျပီ.....။

*~*~*~*~*~*~*~*


Sunday, January 11, 2015

တမ္းတမိတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး



အမ်ားေကာင္းက်ိဴးျဖစ္သည့္ အမ်ိဴးသားေရးထက္ 
မိမိတဦးတည္း၏ ျမင့္ျမတ္သန္႔စင္ေသာစိတ္ထား ခုုိင္မာေရးတာဝန္ကုုိပင္
 မႏုုိင္႔တႏုုိင္ တနင့္တပုုိးထမ္းေဆာင္ေနရဆဲျဖစ္ပါသျဖင့္ 
ညစ္ေထးေသာစိတ္ထားပုုိင္ရွင္မ်ား မိမိအနားသုုိ႔မသြားလာ 
မေနထုုိင္ မဆက္ဆံၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
ထုုိ႔ျပင္ ျဖဴေဖြးေအးျမေသာစိတ္ထားပုုိင္ရွင္မ်ားသည္ 
မိမိအား ခစားနားခုုိခြင့္ေပးပါရန္လည္း အထူးေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
( မည္သူ႔ကုုိမွ်မရည္ရြယ္ပါ၊ ဓမၼသေဘာသက္သက္ကုုိသာ စာဖြဲ ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္)

*~*~*~*~*~*~*~*


လူ႔အခြင့္အေရးဆုုိတာ



 လူ႔အခြင့္အေရးဆုုိတာ
 “ ႏြားထီးငါးက်ပ္ ႏြားမငါးက်ပ္၊ ဗူးသီးတမတ္၊ ၾကက္သားတမတ္၊ ေရႊလဲတမတ္ ေၾကးလဲတမတ္ ”
 ေစ်းညွိတဲ့ေဝါဟာရမဟုုတ္ဘူး။ လူတဦးခ်င္းစီရဲ့ ေကာင္းေသာအရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ေလ်ာ္ညီစြာ ရရွိသင့္တဲ့အခြင့္အေရးကုုိအပ္ႏွင္းသင့္တယ္။ အရည္အခ်င္းေကာင္းပုုိမ်ားသူကုုိ အခြင့္အေရးေကာင္းပုုိေပးသင့္တယ္။ အရည္အခ်င္းနဲသူကုုိ အခြင့္အေရးေလွ်ာ့ခ်သင့္တယ္။ အရည္အခ်င္းဆုုိရာမွာ ပညာအရည္အခ်င္း ကုုိယ္က်င့္အရည္အခ်င္း စိတ္ဓာတ္အရည္အခ်င္းစသျဖင့္အားလုုံးပါဝင္တယ္။

အရာရာမတူညီတဲ့လူေတြအၾကားမွာ လူ႔အခြင့္အေရးဆုုိတဲ့ေဝါဟာရကုုိ 
ျမိန္ရွက္စြာသုုံးစြဲျခင္းျဖင့္ ဇြတ္အတင္းညီမွ်ျခင္းဆြဲၾကလွ်င္ အေတာမသတ္ႏုုိင္ေသာ လူမႈေရာင္စုုံျပႆနာတုုိ႔ကုုိဖန္တီးရာေရာက္ႏုုိင္တယ္။

တကယ္ေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးဆုုိတာ 
“လူသားတုုိင္းဟာတရားမွ်တေသာ စည္းကမ္းမ်ား နည္းလမ္းမ်ား ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ
 မိမိလုုိခ်င္သည့္အရာ၊ ေလွ်ာက္ခ်င္သည့္လမ္း၊ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ပန္းတုုိင္တုုိ႔သုုိ႔ 
တူညီစြာအေရာက္လွမ္းႏုုိင္ခြင့္ ဆြတ္ခူးႏုုိင္ခြင့္ရွိတာကုုိဆုုိလုုိတာျဖစ္တယ္” ။

သုုိ႔ေသာ္ ကံ ဥာဏ္ ဝီရိယအားနဲ႔ေလ်ာ္ညီစြာသာရႏုုိင္ ေရာက္ႏုုိင္တယ္။ ကံ ဥာဏ္ ဝီရိယအားနဲ႔မထုုိက္တန္လုုိ႔ မရရွိတာကုုိလူ႔အခြင့္အေရးဆုုိတဲ့ေဝါဟာရနဲ႔တန္းညွိျပီး ေတာင္းဆုုိေနသူေတြဟာ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ရုုံမကေတာ့ဘူး၊ လမင္းကုုိမနာလုုိျဖစ္ျပီးဆဲေရးတုုိင္းထြာေနတဲ့ လူ႔ဗာလအျဖစ္ကုုိေရာက္သြားတယ္။
 ဒါေၾကာင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကုုိ အေလးမူၾကသူမ်ား “သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ” ဆုုိတဲ့
 ေဒသနာေတာ္ကုုိလဲ တခ်က္ေလာက္ေတာ့ ေစာင္းလွည့္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

*~*~*~*~*~*~*~*

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***