Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Sunday, January 8, 2012

ဗုဒၶဘာသာ ဇစ္ျမစ္ ( ၁၉ ) ပညာပါရမီ

ပညာဟူေသာ သေဘာတရားသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔နက္ရႈိင္း၏။ ထုိသုိ႔က်ုယ္ျပန္႔ေသာပညာရပ္မ်ားကုိ ပညာရွင္မ်ား စာေရးဆရာမ်ား တရားေဟာဆရာမ်ား စသူတုိ႔သည္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ သူတုိ႔၏ရႈေထာင့္ သူတုိ႔၏အေတြ႔အၾကဳံမ်ားကုိအေျခခံကာ အသီးသီးဖြင့္ျပခ်ျပ သင္ျပေရးျပခဲ့ၾက၏။ ျပည့္စုံေသာအဓိပၸါယ္သုိ႔ေရာက္သည္လည္းရွိ၏။ မေရာက္သည္လည္းရွိ၏။ မည္သုိ႔ဆုိေစ ပညာ၏သေဘာတရားကုိ သင္ျပဖြင့္ျပ ေရးျပျခင္းတုိ႔ျဖင့္ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ၾကေသာ ေရွးေရွးေသာဆရာ့ဆရာမ်ားေၾကာင့္ပင္ မိမိတုိ႔သည္ယေန႔တုိးတက္ေသာပညာမ်ားျဖင့္ေနႏုိင္ၾက၏။ ဖြံ႔ျဖိဴးေသာႏုိင္ငံမ်ားကုိတည္ေထာင္ႏုိင္ၾက၏။ လြယ္ကူသက္သာေသာ ဆက္သြယ္ေရး စားဝတ္ေနေရး သြားလာေရး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးစသည့္ လႈ႔အမႈအေရးအရာမ်ားမွအစ တိရစၦာန္အေရး ပတ္ဝန္းက်င္အေရးစသည့္စသည့္ သက္ရွိသက္မဲ့အေရးအရာ အားလုံးအတြက္ပညာျဖင့္စီမံဖန္တီးတည္ေဆာက္လာႏုိင္ၾက၏။ ပညာရပ္မ်ားကုိ
ေခတ္အဆက္ဆက္လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ သယ္ေဆာင္ခဲ့ၾကေသာ ေရွးေရွးေသာပညာရွင္မ်ား၏ ေက်းဇူးေပတကား။ အထူးသျဖင့္ ယေန႔ကမၻာတြင္ အာဏာရွင္မ်ားတျဖည္းျဖည္းက်ဆုံး၍ ပညာရွင္မ်ားတျဖည္းျဖည္းတုိးပြါးလာကာ ေနရာရလာသည့္အတြက္ မိမိအေနျဖင့္ ေက်နပ္မိပါ၏။ဝမ္းသာအားရျဖစ္မိပါ၏။ အေၾကာင္းကား ေလာကအတြက္မဂၤလာရွိေသာ တုိးတက္မႈျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ စာဖတ္သူမ်ားလည္းမိမိကဲ့သုိ႔ခံစားမိမည္ဟုယုံၾကည္မိ၏။ မိမိတုိ႔လူ႔သမုိင္းကုိ အနည္းငယ္ေစ့ငုၾကည့္ပါက ကမၻာဦးမွသည္ ယေန႔ေခတ္အထိ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းၾကီးတစ္ခုလုံးကုိ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း အာဏာႏွင့္ ပညာဟူေသာ ယႏၱရားႏွစ္ခုျဖင့္ေမာင္းႏွင္လာခဲ့၏။ အစကနဦးတြင္ အာဏာသည္အသာစီးရခဲ့ေသာ္လည္း ရာစုႏွစ္မ်ားစြာတြင္ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာခ်စ္သူမ်ား၏ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ အသက္မ်ားကုိေပး၍ၾကိဴးစားခဲ့မႈေၾကာင့္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ပညာသည္တျဖည္းျဖည္းျခင္းျဖင့္ အားေကာင္းလာခဲ့ကာ အသာစီးရလာခဲ့၏။ ထုိသုိ႔ပညာ၏အသာစီးရမႈေၾကာင့္ပင္ ယေန႔ေခတ္လူသားမ်ား ကမၻာ႔ရြာစံနစ္ၾကီးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္လာႏုိင္ခဲ့ၾက၏။ သုိ႔ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံတုိင္း အဖြဲ႔အစည္းတုိင္းတြင္ ပညာအသာစီးရသည္ေတာ့မဟုတ္ေသးေခ်။ ပညာအသာစီးရ၍ ပညာရွင္ကုိတန္ဘုိးထားတတ္ေသာ ႏုိင္ငံႏွင့္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ေရတုိေရာေရရွည္ပါ ခုိင္ခံ့တုိးတက္၏။ အဂတိတရားမ်ားကင္းလွ်က္တရားမွ်တေသာ ေအးခ်မ္းေသာလူ႔အဖြ႔ဲအစည္းမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္သည္ကုိေတြ႔ရ၏။ ပညာရွင္ကုိတန္ဘုိးမထားတတ္ေသာ ႏုိင္ငံႏွင့္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ေအးခ်မ္းမႈလဲမတည္ေဆာက္နိင္သလုိ ဖြံ႔ျဖိဴးမႈလည္းမရွိ၊တရားမွ်တမႈဟူသည္မွာ စဥ္းစား၍ပင္မရႏုိင္ေသာအခ်က္ျဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အခြင္႔အေရးႏွင့္အာဏာကုိသာ အေလးေပးေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ မွန္၏။ အာဏာရွင္၏ ဦးေဆာင္မႈေနာက္တြင္ အခြင့္အေရးသမားသည္သာ အစဥ္လုိက္၏။ ပညာရွင္မ်ားအလုပ္လုပ္၍ မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ အကယ္၍ အာဏာရွင္ေစခုိင္းတုိင္းျပဳလုပ္ေသာ ပညာရွင္ရွိသည္ဆုိပါလွ်င္ ထုိပညာရွင္သည္ ကရုဏာမဲ့ေသာ အတၱၾကီးေသာအခြင့္ေရးသမားသာျဖစ္မည္ဟုယူဆမိ၏။ ဤအခ်က္ကုိ ယေန႔ကမၻာ့ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္တုိ႔ကုိၾကည့္၍သိႏုိင္နားလည္ႏုိင္ပါ၏။ ထုိ႔ျပင္ မိမိတုိ႔ေန႔စဥ္အသုံးျပဳေနေသာ ကားမ်ား ရထားမ်ား ေလယာဥ္မ်ားစသည္ကုိ သက္ဆုိင္ရာဆီတစ္မ်ိဴးမ်ိဴးျဖင့္ထည့္ကာ ေမာင္းႏွင္ရ၏။ ဆီမရိွပါက ထုိထုိယာဥ္ရထားကုိ အသုံးျပဳ၍ရႏုိင္မည္မဟုတ္ေခ်။ ထုိ႔အတူ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ပုိင္ဘဝမ်ား၊မိသားစုဘဝမ်ား၊မ်ိဴးႏြယ္စုဘဝမ်ား၊လူမႈအဖြဲ႔ဘဝအသီးသီးမ်ား၊ႏုိင္ငံမ်ားကုိ ပညာျဖင့္ေမာင္းႏွင္ပါမွ မိမိတုိ႔လုိရာခရီးပန္းတုိင္ကုိေရာက္ႏုိင္ေပမည္။ ပညာမပါဘဲေလွ်ာက္လွမ္းေသာဘဝသည္ ခုတ္ရာတစ္ျခား ရွရာတစ္ျခားျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ ထုိ႔ျပင္ဥစၥာကုိရွာရာ၌လည္း ပညာမဲ့သူသည္ေရတုိျဖတ္လမ္းနည္းကုိအသုံးျပဳတတ္၏။ တစ္ခါသုံးဘဝျဖင့္ကုန္ဆုံးရ၏။ တစ္ခါသုံးပလပ္စတစ္ပစၥည္းကဲ့သုိ႔ပင္တည္း။ သူတုိ႔၏မ်ိဴးဆက္သစ္အဆက္ဆက္အတြက္ အေမြမထားႏုိင္ခဲ့ေခ်။ ပညာရွိသူသည္ ေရရွည္မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္၍ ဥစၥာကုိရွာ၏။ ၾကာေလခုိင္ခံ့ေလျဖစ္၏။ မ်ိဴးဆက္သစ္အဆက္ဆက္အတြက္ ေကာင္းေသာအေမြမ်ား ခ်န္ထားေပးထားႏုိင္ခဲ့ၾက၏။ တုိ႔ျပင္ ပညာရပ္မ်ားယခုေခတ္လုိမထြန္းကားေသးေသာ ေရွးေခတ္တြင္သယံဇာတပစၥည္းမ်ားကုိ အေရာင္းအဝယ္လုပ္၍စီးပြါးရွာကာ ခ်မ္းသာခဲ့ၾက၏။ ဆရာမ်ား၏အဆုိအရ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေလာက္အထိ ခ်မ္းသာသူ ( ၁၀ )ေယာက္တြင္ ( ၉ )ေယာက္သည္သယံဇာတပစၥည္းမ်ားကုိေရာင္းဝယ္ျခင္းျဖင့္ခ်မ္းသာခဲ့၏။ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္သာ ပညာကုိအေရာင္းအဝယ္လုပ္ခဲ့၏။ သုိ႔ေသာ္ ေနာင္ဆယ္နွစ္အၾကာ ( ၂၀၀၀ )ခုႏွစ္ေရာက္ေသာအခါ ခ်မ္းသာသူဆယ္ေယာက္တြင္ ( ၉ )ေယာက္သည္ ပညာကုိအေရာင္းအဝယ္လုပ္ကာ ခ်မ္းသာလာခဲ့၏။ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္သာ သယံဇာတကုိေရာင္းဝယ္ျခင္းျဖင့္ခ်မ္းသာ၏။ ယေန႔ကမၻာတြင္ သယံဇာတသည္ရွားပါးလာေလျပီ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ပညာသည္အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္လာေနေခ်ျပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာင္အနာဂတ္တြင္ပညာသည္မည္မွ်အေရးၾကီးေၾကာင္း စာဖတ္သူနားလည္ႏုိင္ေပမည္။ ႏုိင္ငံအခ်င္းခ်င္းက်ဴးေက်ာ္ရာ၌လည္း ပညာကုိသာအသုံးျပဳလာေခ်ျပီ။ ယခင္ကလုိ ကုန္းတတန္ ေရတတန္သြား၍ တုိက္ခုိက္စရာမလုိေတာ့။ လူအင္အားမ်ားစြာသုံးဖြယ္ရာမလုိေတာ့ေခ်။ ပညာျဖင့္ေမာင္းႏွင္ကာ စြမ္းအားပါေသာနည္းအမ်ိဴးမ်ိဴးျဖင့္ လႊမ္းမုိးေနသည္မွာအထင္အရွားပင္ျဖစ္ေပသည္။ က်ဴးေက်ာ္ေရးအတြက္သာမဟုတ္၊ မိမိတုိ႔၏မ်ိဴးႏြယ္ႏွင့္ႏုိင္ငံကုိကာကြယ္ရာတြင္လည္း ပညာျဖင့္ကာကြယ္ရေသာအေျခအေနသုိ႔ေရာက္ေနေပျပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔နုိင္ငံႏွင့္ အမ်ိဴးဘာသာ သာသနာအတြက္ အသက္ေပး၍ကာကြယ္မည္ ဆုိေသာစကားထက္ အမိႏုိင္ငံႏွင့္အမ်ိဴး ဘာသာ သာသနာအတြက္ ပညာျဖင့္ကာကြယ္မည္ ဟူေသာေဆာင္ပုဒ္ကုိကုိင္စြဲသင့္ေသာအခ်ိန္ေရာက္ေနေပျပီ။ ထုိ႔ျပင္ ပညာမရွိပါကမ်ိဴးႏြယ္မ်ိဴးဆက္တုိ႔လည္း ပ်က္သုဥ္းသြားႏုိင္ပါ၏။ ဥပမာအေနျဖင့္ ဒုိင္ႏုိွေဆာႏွင့္ေဂၚဇီလာ သတၱဝါတုိ႔သည္ မ်ိဴးဆက္ျပတ္သည္အထိ မ်ိဴးသုဥ္းခဲ့ၾကျပီျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမွာ မ်ိဴးႏြယ္ကုိကာကြယ္ႏုိင္ေသာ ပညာမဲ့ျခင္းေၾကာင့္ပင္တည္း။ အျခားအျခားေသာ မ်ိဴးသုဥ္းသြားေသာသတၱဝါမ်ား၊ မ်ိဴးသုဥ္းလုဆဲဆဲျဖစ္ေသာသတၱဝါမ်ားလည္း ထုိ႔အတူပညာမဲ့ျခင္းေၾကာင့္ဟူသည္မွာ အထူးေျပာစရာပင္မလုိေတာ့။ တစ္ဖန္ က်မၼာေရးရႈေထာင့္က ၾကည္ျ့ပန္လွ်င္လည္း ဥစၥာကံေစာင့္ အသက္ဥာဏ္ေစာင့္ ဟူေသာစကားအတုိင္း အသက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ က်မၼာေရးအသိပညာသည္ အလြန္တရာပင္အေရးၾကီးပါ၏။ ကံေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ပညာမဲ့ျခင္းေၾကာင့္ေသဆုံးရသူမ်ား မ်ားစြာရွိသလုိ က်မၼာေရးအသိပညာရွိျခင္းေၾကာင့္အသက္ဆက္လက္ရွင္သန္ခြင့္ရရွိၾကသူူမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိ၏။ အထူးသျဖင့္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံႏွင့္ပတ္သက္၍ မိမိဝမ္းနဲမိသည့္အခ်က္မွာ တစ္ခ်ိန္ကပညာရည္ျမင့္မားခဲ့မႈေၾကာင့္ သမုိင္းတင္ႏုိင္ခဲ့ပါလွ်က္ တျဖည္းျဖည္းပညာရည္ အားနဲလာမႈေၾကာင့္သမုိင္းဆက္လက္မတင္ႏုိင္ေတာ့သည့္အျပင္ သမုိင္းပါေပ်ာက္ေတာ့မည့္အေနအထားသုိ႔ေရာက္ေနျခင္းပင္တည္း။ ကမၻာ့အေဝးၾကီးဆီသုိ႔ၾကည့္စရာမလုိ၊ မိမိတုိ႔အိမ္နီးခ်င္းနုိင္ငံမ်ားကုိၾကည့္လွ်င္ပင္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံေလာက္သမုိင္းမရွိခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ယေန႔မိမိတုိ႔ကုိေက်ာ္လြန္ကာ မိမိတုိ႔လူမ်ိဴးမ်ားကုိ အထက္စီးမွ ပုိင္စုိးပုိင္နင္း ခုိင္းစားေနၾကေပျပီ။ မိမိတုိ႔ကား က်ိဴးႏြံစြာ ကြ်န္ျဖစ္ရင္းဝမ္းစာရွာေနရေခ်ျပီ။ ပညာရည္ျမင့္သူတုိ႔က သမုိင္းသစ္ကုိေရးေနၾကေလျပီ။ ဤအခ်က္ကုိစဥ္းစားလွ်င္ သူတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ထက္ ပညာရည္ျမင့္မားေၾကာင္းမွာ ထင္ရွားလွေတာ့၏။ ဝမ္းနဲဘြယ္ရွက္ဘြယ္ရွိေပစြတကား။ အထက္ပါအခ်က္တု႔ိမွာ သင္ဆရာ ျမင္ဆရာ ၾကားဆရာမ်ားထံမွ မိမိမွတ္သားေလ့လာဖူးသည္မ်ားကုိ နားလည္သေလာက္ ပစၥကၡအေျခအေနႏွင့္ယွဥ္၍ ပညာ၏အေရးပါပုံ ေလာက၏အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္ပုံကုိ ေထာင့္စုံမွသုံးသပ္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပညာ၏သေဘာႏွင့္ ပညာပါရမီတုိ႔၏ သေဘာသဘာဝ အစစ္အမွန္ကုိမတင္ျပရေသးပါ။ အမွန္စင္စစ္ ပညာ၏သေဘာဟူသည္ဤသုိ႔..........ဆက္ရန္..

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***