စိတ္ကူးရွိခဲ့ေသာ္လည္း ႏုုိဝင္ဘာလတြင္ပုုိ႔ခ်ခဲ့ေသာအေတြ႔အၾကံဳမ်ားကုုိကား
အေသးမစိတ္ႏုုိင္ေတာ့။ အေၾကာင္းမွာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကုုိမွတ္စုေရးမထားမိျခင္းႏွင့္
ခ်က္ခ်င္းမေရးျဖစ္သည့္အတြက္ေရးစရာအခ်က္အလက္မ်ား ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေမ့ေပ်ာက္ကုုန္ၾကေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
အနည္းငယ္မွတ္မိသည့္အရာမ်ားမွာ ေစတသိက္ပုုိင္းမွေစတသိက္တလုုံးခ်င္းစီ၏
အဓိပၺါယ္ကုုိလက္ေတြ႔က်ေသာဥပမာမ်ားေပး၍ရွင္းျပခဲ့သျဖင့္
အနည္းငယ္မွတ္မိသည့္အရာမ်ားမွာ ေစတသိက္ပုုိင္းမွေစတသိက္တလုုံးခ်င္းစီ၏
အဓိပၺါယ္ကုုိလက္ေတြ႔က်ေသာဥပမာမ်ားေပး၍ရွင္းျပခဲ့သျဖင့္
သင္တန္းသားတုုိ႔လြယ္ကူစြာနားလည္ၾကျပီးလွ်င္
“ေန႔စဥ္ဘဝ အသုုံးခ်အဘိဓမၼာ” အေနထားမ်ိဴးသုုိ႔သက္ေရာက္သြားခဲ့သည္။
မိမိကုုိယ္တုုိင္သည္လည္းပုုိ႔ခ်ရင္းျဖင့္ ကုိယ္ပုုိင္ေန႔စဥ္ဘဝကုုိျပန္လည္၍
အေသးစိတ္ၾကည့္ျဖစ္ကာ ဆန္းစစ္သည့္အခ်ိန္မ်ားတုုိးလာသည္။
ဆန္းစစ္မိတုိင္း မိမိစိတ္ထား၏အားသာခ်က္မ်ားႏွင့္အားနဲခ်က္မ်ား၊
အေကာင္းႏွင့္အဆုုိးဒြန္တြဲေနမႈမ်ားကုုိ အရင္ထက္ပုုိ၍သိျမင္လာရသည္။ အားသာခ်က္ႏွင့္ေကာင္းကြက္မ်ားကုုိေတြ႔ျမင္ရသည့္အခါ ေက်နပ္မႈကုုိခံစားရသည္။ ထုုိ႔ျပင္မိမိဘဝမွာအေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ တသက္တာျပဳျပင္ေနထုုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပဳျပင္စရာမ်ားစြာရွိေသးေၾကာင္း အရင္ထက္ပုုိ၍သတိေကာင္းေကာင္းျပဳမိလာသည္။
အထူးသျဖင့္ “ကိေလသာရွိေနေသာလူသားတေယာက္အေနျဖင့္ မဆုုံးႏုုိင္ေသးေသာျပဳျပင္စရာမ်ားစြာကုုိျပဳျပင္ရေပအုုံးမည္” ဟုု
ရုုိးသားစြာနားလည္မိသည္။ “ရဟႏ ၱာမျဖစ္ေသးသမွ် ျပဳျပင္စရာမ်ားမဆုုံးေသး”
ဟုုလည္းဓမၼနည္းလမ္းက်စြာေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။
ထုုိ႔ေၾကာင့္ အျမဲတန္းျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာ ေအးခ်မ္းေသာစိတ္ထားပုုိင္ရွင္တေယာက္
ျဖစ္ခ်င္သည္ထက္ျဖစ္ခ်င္လာသည္။ ျဖစ္ေအာင္လည္း(အမ်ားၾကီးမစြမ္းႏုုိင္သည့္တုုိင္) တတ္ႏုုိင္သမွ်ၾကိဴးစားျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ သင္တန္းပုုိ႔ခ်ရင္းျဖင့္ရရွိလာေသာ လက္ေတြ႔က်သည့္ကုုိယ္ပုုိင္စိတ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာအက်ိဳးေက်းဇူးပင္ျဖစ္သည္။
ျဖစ္ခ်င္သည္ထက္ျဖစ္ခ်င္လာသည္။ ျဖစ္ေအာင္လည္း(အမ်ားၾကီးမစြမ္းႏုုိင္သည့္တုုိင္) တတ္ႏုုိင္သမွ်ၾကိဴးစားျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ သင္တန္းပုုိ႔ခ်ရင္းျဖင့္ရရွိလာေသာ လက္ေတြ႔က်သည့္ကုုိယ္ပုုိင္စိတ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာအက်ိဳးေက်းဇူးပင္ျဖစ္သည္။
ပုုိ၍မွတ္မွတ္ရရရွိသည့္အခ်က္မွာ နံနက္ခင္းပုုိင္း Buddhism အခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့သည္။
သိဂၤ ါေလာဝါဒသုုတ္၌လာရွိေသာ က်င့္ဝတ္အသီးသီးကုုိဥေရာပ
ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္၍ေဆြးေႏြးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔က်ျပီးလွ်င္
မိမိေရာသင္တန္းသားမ်ားပါအလြန္စိတ္ဝင္စားၾကရေသာအခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့သည္။
အထူးသတိထားရသည္မွာ ဥေရာပယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ဗုုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားအၾကား
ျပႆ နာထိပ္တုုိက္မေတြ႔ေစေရးပင္ျဖစ္သည္။
ျပႆ နာထိပ္တုုိက္မေတြ႔ေစေရးပင္ျဖစ္သည္။
အမွန္စင္စစ္ “ ျမတ္ဗုုဒၶ၏ဓမၼသေဘာတုုိ႔သည္ မည့္သည့္ေခတ္ မည္သည့္ႏုုိင္ငံ
မည္သည့္လူမ်ိဴးႏွင့္မွျပႆ နာထိပ္တုုိက္ရင္ဆုုိင္ေတြ႔ေစေသာဓမၼမ်ားမဟုုတ္ၾကပါ။
မည္သည့္လူမ်ိဴးႏွင့္မွျပႆ နာထိပ္တုုိက္ရင္ဆုုိင္ေတြ႔ေစေသာဓမၼမ်ားမဟုုတ္ၾကပါ။
သုုိ႔ေသာ္ မိမိ၏သတိခြ်တ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ပညာအားနဲပါးမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ဘာသာစကားအားနဲမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ မူလဆုုိလုုိခ်က္မွလြဲေခ်ာ္ကာ
ထိပ္တုုိက္ရင္ဆုုိင္ရမည့္အေရးကုုိ အထူးသတိျပဳဆင္ျခင္ကာေဆြးေႏြးရျခင္းျဖစ္သည္”
ကုုိဆုုိလုုိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ လက္ေတြ႔က်ျပီးအစမ္းသပ္ခံႏုုိင္ေသာဗုုဒၶဓမၼမ်ားအတြက္ စုုိးရိမ္ဖြယ္ရာမလုုိအပ္ဘဲ မိမိ၏တင္ျပပုုံတင္ျပနည္း သင္ၾကားပုုံသင္ၾကားနည္းႏွင့္ေဆြးေႏြးမႈနည္းစနစ္သည္သာ
အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ဖုုိ႔သာလုုိအပ္သျဖင့္ သတိၾကီးစြာထား၍ပုုိ႔ခ်ျဖစ္ခဲ့သည္။
ပထမဦးဆုုံးစတင္ေဆြးေႏြးသင္ၾကားေပးသည့္အခ်က္မွာ
လင္ႏွင့္မယားတုုိ႔၏က်င့္ဝတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဤက်င့္ဝတ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သင္တန္းမစမီဤသုုိ႔စကားပလႅင္ခံခဲ့သည္။
“ဤက်င့္ဝတ္မ်ားသည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) ေက်ာ္ (ဘီစီေျခာက္ရာစုု) တြင္ေရွးေဟာင္းအိႏၵိယ၌က်င့္သုုံးခဲ့ျပီး ထုုိေခတ္ကာလဝယ္ထုုိေဒသ၌
မွန္ကန္၍အသုုံးတည့္ခဲ့ေသာက်င့္ဝတ္မ်ားပင္ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း
ဤက်င့္ဝတ္တုုိ႔သည္ ပရမတၳတရားမ်ားမဟုုတ္ၾကေသာေၾကာင့္
အေျခအေန၊ ေနရာေဒသႏွင့္ေခတ္ကာလအေလ်ာက္
ဆီေလ်ာ္ေအာင္ေျပာင္းလဲက်င့္သုုံးႏုုိင္ေၾကာင္း၊ ထုုိ႔ေၾကာင့္ မိမိအေနျဖင့္ ေဒသနာေတာ္၌လာရွိသည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္အိႏၵိယေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ
အေၾကာင္းတုိ႔ကုုိပထမဦးစြာတင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ေနာက္ ဖင္လန္မိသားစုုမ်ား၏
လက္ရွိအေျခအေနကုုိ သင္တုုိ႔ကုုိယ္တုုိင္ မိမိအားေျပာျပရန္လုုိအပ္ေၾကာင္း၊ သုုိ႔မွသာဤသင္တန္းသည္ပုုိ၍လက္ေတြ႔က်ျပီးအသက္ဝင္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုုိ႔ေနာက္မွေဆြးေႏြးၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပလုုိက္ရာ
သင္တန္းသားမ်ားကသေဘာတူၾကသည္။
(ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)
*~*~*~*~*~*~*~*
*~*~*~*~*~*~*~*
0 comments:
Post a Comment