ေမးခြန္း…..၁၁။ အခုုကမ ၻာမွာ သဘာဝေဘးအႏ ၱရာယ္ေတြျဖစ္မၾကာခဏျဖစ္ေနတယ္။ ဥပမာ ဆူနာမီလုုိ အႏ ၱရာယ္မ်ိဴးေတြေပါ့။ ဒါေတြက တမ်ိဴးျပီးတမ်ိဴး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဖန္ဆင္းရွင္ကုိုယုုံၾကည္တဲ့ ဘာသာဝင္ေတြကုုိ ငါေမးၾကည့္တယ္။
( သူကား ဘာသာကုုိနာမည္ပါတပ္၍ေျပာေသာ္လည္း မိမိကခ်န္လွပ္ခဲ့ပါမည္ ) လူသားေတြကုုိ ထိခုုိက္ပ်က္စီးေစတဲ့
ဒီလုုိျဖစ္ရပ္ဆုုိးေတြကုုိ ဘာလုုိ႔ဖန္ဆင္းရတာလဲ? အဲဒါေတြကုုိ ဘာလုုိ႔မတားဆီးဘဲ လက္ပုုိက္ၾကည့္ေနရတာလဲ?
သုုိ႔မဟုုတ္ ကမ ၻာၾကီးကုုိ စတင္ဖန္ဆင္းကတည္းက အႏ ၱရာယ္မရွိ ေဘးမထိေအာင္ စီမံသင့္တယ္။
အဲလုုိ မစီမံဘဲနဲ႔ ကမ ၻာဦးကတည္းက ဒီေန႔အထိ သဘာဝအႏ ၱရာယ္ေတြမ်ိဴးစုုံေတြနဲ႔ လူသားေတြကုုိ
ရင္ဆုုိင္ေစတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုုိ႔ ဖန္ဆင္းရွင္က သူဖန္ဆင္းတာမွန္ရင္ သူ႔မွာလုုံးဝတာဝန္ရွိတယ္။
ဒီတာဝန္ကုုိမယူဘဲ ( မေျဖရွင္းဘဲ ) ဘာလုုိ႔ဆင္းရဲ ဒုုကၡေတြကုုိ ၾကည့္ေနရတာလဲ? ဘာျဖစ္လုုိ႔
ေခတ္အဆက္ဆက္ ဆင္းရဲေတြဖန္တီးေနရတာလဲ? လုုိ႔ ငါကပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေမးဖူးတယ္။ အဲဒီေတာ့
သူတုုိ႔က ဘာျပန္ေျပာသလဲ ? ။ မိမိက မေစာင့္ႏုုိင္ဘဲ ေမးလုုိက္သည္တြင္ “ သူတုုိ႔က ဘာမွမေျဖဘဲ
ျငိမ္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုုိ႔ မသိဘူး လုုိ႔ေျပာၾကတယ္ ” ဟုု ဆုုိေလသည္။ “ ဒါနဲ႔ ငါကလဲဆက္ေျပာလုုိက္တယ္။
ဘူမိေဗဒပညာရွင္ေတြရဲ့အလုုိအရဆုုိရင္ေတာ့ ဖန္ဆင္းရွင္နဲ႔ဘာမွမပတ္သက္ဘူး။ ျဖစ္ျခင္းရဲ့အေၾကာင္းတရားေတြကုုိ
ပညာရွင္မ်ားအေနနဲ႔ေဖၚထုုတ္ျပၾကတယ္၊ ပညာရွင္ေတြေျပာျပတာကုုိ ငါလက္ခံတယ္၊ ဒါဟာ အေၾကာင္းတရားေတြျပည့္စုုံလုုိ႔
ျဖစ္လာတဲ့ သဘာဝျဖစ္စဥ္ပဲလုုိ႔ ငါလက္ခံတယ္ ” ဟုု သူကဆုုိေလသည္။ ၎ေနာက္ သူကပင္ဆက္လက္၍
“ အခုု ငါသိခ်င္တာက ဗုုဒၶရဲ့တရားေတာ္အရ ဒီလုုိျပႆနာမ်ိဴးေတြမွာ
ဘယ္လုုိေျဖရွင္းႏုုိင္ပါသလဲ? သိခ်င္ပါတယ္ ” ဟု ဆုုိလာေလသည္။ သူ၏အေမးအတြက္ ေျဖဆုုိရန္ျမတ္ဗုုဒၶကအျပည့္အစုုံေဟာထားျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း
အခ်က္အလက္ကုုိ တိတိက်က်ျဖစ္ဖုုိ႔ႏွင့္ခ်က္ခ်င္းၾကီးေျဖဆုုိဖုုိ႔အတြက္ မိမိအနည္းငယ္တုုန္႔ဆုုိင္းသြားေလသည္။
သုုိ႔ေသာ္လည္း မိမိကၾကိဴစား၍ ေျဖဆုုိခဲ့သျဖင့္ေက်နပ္ေလာက္သည့္အထိ ခံစားရမိပါသည္။
ေျဖ….၁၁။ “ စၾကာဝဠာၾကီးထဲမွာရွိတဲ့ သက္ရွိေတြေရာ သက္မဲ့ေတြေရာ
အားလုုံးေသာျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ( ၂၄ ) ( ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္း ) မ်ိဴးေသာ ေၾကာင္းက်ိဴးနိယာမေတြေၾကာင့္
ျဖစ္ေန ပ်က္ေနၾကတာျဖစ္တယ္လုုိ႔ ျမတ္ဗုုဒၶက တိတိက်က်ေဟာခဲ့ျပီးပါျပီ။ ဒီ ( ၂၄ ) မ်ိဴးေသာေၾကာင္းက်ိဴးနိယာမေတြရဲ့အျပင္ဘက္မွာ
စၾကာဝဠာၾကီးကုုိေရာ သက္ရွိသက္မဲ့ေတြေရာ အားလုုံးကုုိရွာလုုိ႔မေတြ႔ႏုုိင္ေတာ့ဘူး။ စၾကာဝဠာၾကီးကုုိေရာ
သက္ရွိေတြ သက္မဲ့ေတြကုုိေရာ အားလုုံးကုုိ ဒီေၾကာင္းက်ိဴး ( ၂၄ ) မ်ိဴးနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားတာျဖစ္တယ္။
ဒီ ( ၂၄ ) မ်ိဴးရဲ့အဝန္းအဝုုိင္းထဲမွာပဲရွိတယ္။ ဒါေတြဟာ မူလသီအုုိရီေတြျဖစ္တယ္။ ဒီ
( ၂၄ ) မ်ိဴးထဲကမွ အေသးစိတ္သီအုုိရီေတြကလဲ သိန္းေသာင္းမက မ်ားျပားလွပါတယ္။ ”။ ေသာက္လက္စ
ေကာ္ဖီတုုိ႔ကား ပူျခင္းသေဘာမွ ေအးျခင္းသေဘာသုုိ႔ ေဖါက္ျပန္ကုုန္ၾကျပီ။ သုုိ႔ေသာ္ သူတုုိ႔ကား
ေကာ္ဖီ၏ ေဖါက္ျပန္ျခင္းထက္ စၾကာဝဠာသီအုုိရီ၏ ေဖါက္ျပန္ျခင္းကုုိ ပုုိ၍စိတ္ဝင္စားလာၾကသည္။
လွ်ာျဖင့္ခံစားရေသာ အရသာထက္ ဦးေႏွာက္ျဖင့္ခံစားရေသာအရသာတြင္ သူတုုိ႔စီးေမ်ာေနၾကေလျပီ။
“ အရမ္းစိတ္ဝင္စားဖုုိ႔ေကာင္းတယ္၊ အဲဒါေတြ အားလုုံးကုုိရွင္းျပပါေနာ္၊
ဒါေတြငါတုုိ႔ လုုံးဝမၾကားဖူးဘူး၊ မဖတ္ခဲ့ဖူးဘူး ” ဟုု ေပ်ာ္ရႊင္အားတက္ေသာ စကားလုုံးမ်ားျဖင့္
သူတုု႔ိေရရြတ္ေနၾကသည္။ ေတာင္းဆုုိေနၾကသည္။ “ ေအးပါ ရွင္းျပမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြက
အထက္တန္းအဆင့္ေတြျဖစ္တယ္။ မင္းတုုိ႔ ခုုေလ့လာေနတဲ့ အေျခခံအဆင့္ျပီးဆုုံးေတာ့မွ ပုုိလုုိ႔နားလည္မယ္။
ဗုုဒၶကုုိပုုိလုုိ႔အံ့ၾသမယ္။ ေလးစား ၾကည္ညုုိၾကမယ္ ”။ မိမိက ဤသုုိ႔ဆုုိလုုိက္သည္တြင္
“ အဲဒီ ( ၂၄ ) မ်ိဴးထဲက တစ္မ်ိဴးေလာက္ ပထမေျပာျပေပးပါလား ” ဟုု Mrs Poceddu က ဆုုိလာသည္။
“ ေနာက္ပုုိင္း သက္ဆုုိင္တဲ့အခန္းေရာက္မွ ေျပာျပေပးပါမယ္။ အဲဒါေတြေျပာျပဖုုိ႔အတြက္
ဒီမွာအခ်ိန္မေလာက္ဘူး၊ ခုုေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ ျခံဳမိငုုံမိတဲ့အခ်က္နဲ႔ပဲ ငါေျဖပါမယ္
”။ မိမိေျပာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကုုိ သူတုုိ႔ မကန္႔ကြက္ဘဲ တညီတညြတ္တည္း ႏႈတ္ဆိတ္ျခင္းျဖင့္
လက္ခံလုုိက္ၾကေလသည္။
ခုုေျပာျပခဲ့တဲ့ ( ၂၄ ) မ်ိဴးေသာ ေၾကာင္းက်ိဴးနိယာမသီအုုိရီေတြကုုိ
အက်ဥ္းခ်ဳပ္လုုိက္ရင္ ငါးမ်ိဴးျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
၁။ ဥတုုနိယာမ
၂။ ဗီဇနိယာမ
၃။ ကမၼနိယာမ
၄။ ဓမၼနိယာမ
၅။ စိတၱနိယာမ တုုိ႔ပဲျဖစ္တယ္။ ကမ ၻာေပၚမွာ
ျဖစ္ေန ပ်က္ေနၾကတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့အရာရာဟာ ဒီငါးမ်ိဴးေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေနပ်က္ေနၾကတာပဲျဖစ္တယ္။
ဆုုိလုုိတာက ေနဗဟုုိရ္ျပဳစၾကာဝဠာၾကီးတစ္ခုုလုုံးကုုိေရာ သက္ရွိသက္မဲ့ေတြေရာ အားလုုံးကုုိ
ဒီနိယာမငါးမ်ိဴးနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာပဲ။ ဒီနိယာမငါးမ်ိဴးကုုိ ဘယ္သူကမွဖန္ဆင္းထားတာမဟုုတ္ဘူး။ ဘယ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ကမွလဲ မေဖၚထုုတ္ႏုုိင္ခဲ့ဘူး။
ဗုုဒၶတစ္ပါးတည္းကသာ ေဖၚထုုတ္ႏုုိင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ေဖၚထုုတ္ေတြ႔ရွိခ်က္
Discoveries ေတြျဖစ္တယ္၊ ဖန္ဆင္းတဲ့လက္ရာ ( Creation ) ေတြမဟုုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုုဒၶကေတာ့
ရွာေဖြေဖၚထုုတ္တင္ျပျပီးေတာ့ လမ္းညြန္သူသာျဖစ္တယ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္မဟုုတ္ဘူး လုုိ႔ မင္းတုုိ႔ကုုိ
ငါအၾကိမ္ၾကိမ္ေျပာခဲ့တာျဖစ္တယ္။
မိမိကေအးေနျပီျဖစ္ေသာ ဘလက္ခ္ေကာ္ဖီျဖင့္ ေျခာက္လာေသာ
အာကုုိဆြတ္လုုိက္သည္။ သူတုုိ႔အားလုုံးလဲ ပူပူေႏြးေႏြးအရသာ ပ်ယ္ေနျပီျဖစ္ေသာေကာ္ဖီကုုိ
တျပိဳင္တည္းပင္ အရသာမခံဘဲ ေမာ့လုုိက္ၾကသည္။ သူတုုိ႔ကား ေကာ္ဖီ၏အရသာကုုိ နစ္နစ္ေနာေနာ
ခံစားေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခုုမူ ဓမၼစကား၏အရသာျဖင့္ အစားထုုိးခံစားႏုုိင္ၾကေလျပီ။ ဖုုန္းလာသည္ကုုိပင္
မကုုိင္ၾကဘဲ ဓမၼစကားတြင္ စီးဝင္ေနၾကေလျပီ။ ဤတြင္ အေၾကာင္းအရာမွာ က်ယ္ျပန္႔ေလးနက္ေနေသာေၾကာင့္
စဥ္းစားဖုုိ႔ရန္အခ်ိန္ယူလုုိသျဖင့္ သင္တန္းဌာနေရာက္မွသာ ဆက္လက္ရွင္းျပမည္၊ ခုု ျပန္ၾကစုုိ႔ဟုု
မိမိက ေျပာလုုိက္သည္ကုုိ အားလုုံးက သေဘာတူသျဖင့္ အေတြးကုုိယ္စီျဖင့္ ႏႈတ္ဆိတ္လွ်က္
ေကာ္ဖီဆုုိင္ကုုိ ေက်ာခုုိင္းခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )
0 comments:
Post a Comment