Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Sunday, October 19, 2014

နာယကအေျခခံဥပေဒ (နိဂုုံးပုုိင္း)


တဖန္ သည္းခံျခင္းကင္း၍ေဒါသစိတ္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ အသိဥာဏ္မပါသျဖင့္ဆုုိးက်ိဴးကုုိသာ ဦးတည္ေစတတ္ေလသည္။ 
ထုုိသုုိ႔ အသိဥာဏ္ႏွင့္မစပ္ယွဥ္ပါဘဲ လုပ္ကုုိင္ေဆာင္ရြက္မႈမွန္သမွ်ကုုိ ေမာဟာဂတိဟုုေခၚသည္။ “ ငါ့ျမင္းငါဆုုိင္း စစ္ကုုိင္းေရာက္ေရာက္၊ ငါ့ေလွငါထုုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္ ” ဟူသကဲ့သုုိ႔ ဆင္ျခင္တုုံတရားအသိဥာဏ္ကင္းမဲ့စြာ ပရမ္းပတာ လုုပ္ေဆာင္မႈမွန္သမွ်သည္ ေမာဟာဂတိပင္ျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ျပင္ လက္ေလာက္ငယ္သားမ်ား၏ အသိဥာဏ္ (အၾကံဥာဏ္) မ်ားႏွင့္ တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္ၾကရသူတုု႔ိ၏ အၾကံဥာဏ္မ်ားသည္ အဖြဲ႔အစည္း 
သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုိင္ငံတႏုုိင္ငံအတြက္အေရးပါလွသည့္နည္းတူ တဦးခ်င္းစီ၏ဘဝကုုိယ္စီအတြက္လည္း အေရးၾကီးသည္သာျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ အၾကီးအကဲလုုပ္သူ (နာယကျဖစ္သူ) သည္ အသိဥာဏ္တုုိ႔၏ စုုေပါင္းစြမ္းအားကုုိ ရယူအသုုံးခ်တတ္ဖုုိ႔အေရးမွာ သက္ဆုုိင္ရာအဖြဲ ႔အစည္း သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုိင္ငံတစ္ႏုုိင္ငံ၏ အသက္ေသြးေၾကာတမွ်အေရးၾကီးလွသည္။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္အေျခအေနတြင္ အသိဥာဏ္တုုိ႔၏ စုုေပါင္းအားကုုိရယူအသုုံးျပဳကာ ေဆာက္ရြက္ေနၾကေသာ လုုပ္ငန္းၾကီး/ေသးမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းၾကီး/ေသးမ်ား၊ ႏုုိင္ငံၾကီး/ေသးမ်ားတုုိ႔ တုုိးတက္ေအာင္ျမင္ေနၾကသည္ကုုိေတြ႔ျမင္ႏုုိင္သည္။ ဤသည္မွာ ေမာဟာဂတိ ကင္းရွင္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ထုုိ႔ေၾကာင့္ အၾကီးအကဲ/နာယကျဖစ္သူသည္ သည္းခံျခင္းခမာဂုုဏ္
ရွိဖုုိ႔လုုိအပ္သည္ဟုု ေရွးပညာရွိမ်ားဆုုိထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သီးခံျခင္းမရွိလွ်င္ အထက္ပါ အတၱမာနစိတ္ထားကုုိအရင္းခံ၍ အဂတိေလးပါးလုုိက္စားကာ ေဆာင္ရြက္တတ္ေလေသာေၾကာင့္ သန္႔စင္ေသာ ေအာင္ျမင္ေသာ ၾကီးပြါးတုုိးတက္ေသာ အားကုုိးထုုိက္ေသာဦးေဆာင္မႈႏွင့္ေဆာင္ရြက္မႈ
မ်ားျဖစ္ေစရန္ နာယကျဖစ္သူသည္ သည္းခံျခင္းစည္းကမ္းကုုိလုုိက္နာဖုုိ႔
လုုိအပ္လွသည္။ သည္းခံျခင္းနည္းလမ္းကုုိ က်င့္သုုံးရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ သည္းခံျခင္းထုုံးကုုိ ႏွလုုံးမူရမည္သာျဖစ္သည္။ သည္းခံျခင္းဂုုဏ္ကုုိ ျဖည့္ဆည္းရမည္ပင္ျဖစ္သည္။

နံပါတ္ ၂။ ဇာဂရိယ၊ ႏုိးၾကားျခင္းဟူသည္ အေတြးအေခၚမ်ားႏုုိးၾကားေန
သင့္သည္။ အၾကံဥာဏ္မ်ားထက္ျမက္ေနသင့္သည္။ လုုံေလာက္ေသာ
ဗဟုုသုုတမ်ားရွိေနသင့္သည္။ သိရွိထားေသာအခ်က္အလက္မ်ား၊ လက္ရွိအေျခအေနမ်ား Update ျဖစ္ေနေအာင္ၾကိဴးစားထား သင့္သည္။ ယခင္ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ယခုုျဖစ္ရပ္ကုုိဆက္စပ္၍  အနာဂတ္အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသင့္သည္ ဟုဆုုိလိုေၾကာင္း မိမိအဓိပၺါယ္ဖြင့္ခ်င္သည္။

နံပါတ္ ၃။ ဥ႒ာန၊ လုံ႔လ ဝီရိယရွိျခင္းဆုုိသည္မွာ ပ်င္းရိေလးတြဲ႔ ဖင့္ေႏွးမႈမရွိရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မွန္၏။ နာယကလုုပ္သူသည္ စားလည္းေနာက္ သြားလည္းေနာက္ လုုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္လွ်င္လည္းေနာက္ ျဖစ္ေနလွ်င္ 
အဖြဲ ႔အစည္းအတြက္မည္သုုိ႔မွ် ေကာင္းက်ိဴးမျဖစ္ထြန္းႏုုိင္ေခ်။ 
အဖြဲ ႔အစည္းအတြက္ ေတြ ႔ၾကံဳခဲ့ရသမွ်ကုုိ သခၤန္းစာယူ၍ ျဖစ္မလာေသးေသာ ေကာင္းက်ိဴးမ်ားျဖစ္ထြန္းလာေအာင္၊
 ျဖစ္ထြန္းလာျပီးေသာေကာင္းက်ိဴးမ်ား တည္ျမဲခုုိင္ခ့ံေနေအာင္ တက္ၾကြစြာစြမ္းေဆာင္ၾကိဴးစားရ
မည္ပင္ျဖစ္သည္။

နံပါတ္ ၄။ သံဝိဘာဂ၊ ခြဲေဝေပးကမ္းျခင္းဟူသည္ အထူးရွင္းျပစရာမလုုိေအာင္ ထင္ရွားျပီးပင္ျဖစ္သည္။  အမွန္စင္စစ္ အၾကီးအကဲျဖစ္သူသည္ လက္ေအာက္ငယ္သားတုုိ႔အားပစၥည္းလာဘ္လာဘကုုိ ခြဲေဝ
ေပးကမ္းျခင္းသက္သက္ကုုိသာလုုပ္ရမည္ဟုု ဆုုိလုုိသည္မဟုုတ္၊ 
လုုပ္ပုုိင္ခြင့္၊ ေျပာဆုုိပုုိင္ခြင့္ႏွင့္ပုုဂၢလိကလြတ္လပ္ခြင့္
တုုိ႔ကုုိလည္း သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ေပးသင့္သည္သာျဖစ္သည္။ ထုုိသုုိ႔မေပးလွ်င္ အထက္ႏွင့္ေအာက္ ကြာဟခ်က္ၾကီးမားလာကာ ေပါက္ကြဲပ်က္စီးတတ္သည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သုုိ႔ေသာသာဓကမ်ား ေရွးကလည္းရွိခဲ့၊ ယခုုလည္းရွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္မုုိ႔အထူးသတိထားစရာပင္ျဖစ္ သည္။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္အရ သံဝိဘာဂႏွင့္ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ေနေသာႏုုိင္ငံမ်ားမ်ားစြာရွိသည္။ 
 ေရွးယခင္ကလည္းရွိခဲ့သည္။ 
အလြယ္ကူဆုုံးသာဓကျပရလွ်င္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုုသည္ ျပည္နယ္မ်ားအား ကုုိယ္ပုုိင္လြတ္လပ္စြာ ျပ႒ာန္းခြင့္ အုုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ စီရင္ပုုိင္ခြင့္အစရွိေသာ အာဏာမ်ားကုုိလြတ္လပ္မွ်တစြာ ခြဲေဝေပးကမ္းထားေသာေၾကာင့္ ခြဲထြက္ေရးျပႆနာမ်ား ျပည္တြင္းစစ္ျပႆနာမ်ား ကင္းေဝးေနျခင္းျဖစ္သည္ဟုု မိမိယူဆသည္။
 ဤအေၾကာင္းကုုိဥာဏ္ရွိသေလာက္ခ်ဲ ႔ေတြးလွ်င္ က်ယ္ဝန္းမ်ားျပားစြာသိႏုုိင္ပါသည္။

၅။ ဒယာ၊ သနားၾကင္နာျခင္းဟူသည္ ေအာက္လက္ငယ္သားတုုိ႔၏အေပၚဝယ္ ညွာတာေထာက္ထားရမည္။ စာနာနားလည္ရမည္၊ ငဲ့ညွာရမည္ဟုုဆုုိလုုိသည္။ မွန္၏။ ဤသနားၾကင္နာျခင္းရွိမွသာလွ်င္ လက္ေအာက္ငယ္သားတုုိ႔၏ ခံစားခ်က္မ်ားကုုိ ေလးေလးစားစားနားေထာင္ေပးႏုုိင္မည္။ သူတုုိ႔၏အေရးကုုိ ၾကင္ၾကင္နာနာေဆာင္ရြက္ေပးႏုုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုုိသုုိ႔ေဆာင္ရြက္ေပးမွသာ လူမႈဒုုကၡမ်ားနဲပါး၍ ေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္ေသာအေျခအေနတြင္ အတူယွဥ္တြဲ၍ေအးခ်မ္းစြာေနထုုိင္ႏုုိင္ၾကေပမည္။ ထုုိသုုိ႔မဟုုတ္မူဘဲ သနားၾကင္နာမႈကင္းမဲ့သူမ်ားေခါင္းေဆာင္ေနရာတြင္ရွိေနၾကလွ်င္
လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းသည္ အေရာင္အေသြးစုုံေသာ ဒုုကၡသုုကၡမ်ား ျပည့္က်ပ္ေနေပမည္။ အလႊာစုုံေသာ အက်ပ္အတည္းမ်ားျဖင့္
ပိတ္မိေနၾကေပမည္။ အခြင့္အေရးကုုိ ခုုံမင္ေသာေၾကာင္သူေတာ္မ်ားက အသံေကာင္းဟစ္၍လူေပၚလူေဇာ္လုုပ္ေနၾကေပမည္။ အစစ္ႏွင့္အတုု ေျပာင္းျပန္ျပဳ၍ မသမာမႈမ်ားေထာင္းေထာင္းထေနမည္မွာ ေသခ်ာေနေတာ့သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဒယာ၊ ၾကင္နာသနားျခင္းဂုုဏ္ကုုိ အၾကီးအကဲျဖစ္သူသည္ အျမဲအေလးထားကာ က်င့္သုုံးသင့္သည္။

၆။ ဣကၡဏာ၊ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိျခင္းဟူသည္ အနာဂတ္ကုုိ
ပုုံေဖၚႏုုိင္ေရးအတြက္ေမွ်ာ္ၾကည့္ႏုုိင္သူ ျမင္ႏုုိင္သူျဖစ္ရမည္ဟုုဆုုိလုုိသည္။ ဤေနရာ၌ အေမွ်ာ္အျမင္၏အတုုိင္းအတာသည္ ထုုိသူဦးေဆာင္ေနရေသာ 
အဖြဲ ႔အစည္း သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုိင္ငံ၏အေျခအေနမ်ိဴးစုုံႏွင့္အခ်ိန္အခါမ်ားေပၚတြင္
မူတည္ေလေသည္။ ထုုိ႔ျပင္ ထုုိသူဦးေဆာင္ရေသာ နယ္ပယ္အေပၚတြင္လည္း မူတည္ႏုုိင္ပါေသးသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စီးပြါးေရးနယ္ပယ္ ႏုုိင္ငံေရးနယ္ပယ္ ဘာသာေရးနယ္ပယ္စသည္တုုိ႔ျဖစ္သည္။ သက္ဆုုိင္ရာနယ္ပယ္အလုုိက္ ေမွ်ာ္ျမင္ရပုုံျခင္းတူညီႏုုိင္မည္မဟုုတ္ပါ။ လြယ္ကူေသာဥပမာျပရလွ်င္ ႏုုိင္ငံေရးအရ မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္လွ်င္ ကာလအတုုိင္းအတာအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀) အတြင္းသာမ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ၾကေပမည္။ သုုိ႔မဟုုတ္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀၀/၃၀၀) ကာလအတြက္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀၀) တစ္ေထာင္ကာလအထိေမွ်ာ္မွန္း၍ ခ်မွတ္
အေကာင္အထည္ေဖၚေနေသာ လက္ေတြ႔က်သည့္ႏုုိင္ငံေရးမဟာဗ်ဴဟာ
ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားရွိမည္မထင္ပါ။ ဆုုိဗီယက္ေခတ္တြင္ ကြန္ျမဳနစ္ႏွင့္အရင္းရွင္တုုိ႔၏ မဟာဗ်ဴဟာတုုိက္ပြဲသည္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀) မျပည့္မီပင္ ဆုုိဗီယက္ႏုုိင္ငံေတာ္ၾကီးျပိဳကြဲျခင္းျဖင့္ အဆုုံးသတ္ခဲ့သည္။ ထုုိ႔အတူ ဂ်ာမဏီႏွင့္ဂ်ပန္တုုိ႔၏ အေမွ်ာ္အျမင္လြဲမွား၍ ရက္စက္တတ္ေသာအမ်ိဴးသားႏုုိင္ငံေရးမဟာဗ်ဴဟာသည္လည္း ထုုိနည္း၎ပင္ အခ်ိန္တုုိအတြင္း  အရႈံးျဖင့္နိဂုုံးခ်ဳပ္ခဲ့ၾကရဖူးသည္။

သိုု႔ေသာ္ ဘာသာေရးအရ မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္က်င့္သုုံးရသည့္အခါ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀၀) တစ္ေထာင္လည္းမက၊ ဘဝေပါင္းတစ္ေထာင္ တစ္ေသာင္းလည္းမက
 ကမ ၻာေပါင္း အသိန္းအေသာင္းမက သတၱဝါအမ်ား 
လူ႔ရပ္နတ္ရြာႏွင့္တကြနိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ ခ်မွတ္၍ ဦးေဆာင္
အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ၾကရသည္။
 (ကရုုဏာႏွင့္ပညာရွိၾကေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကုုိသာဆုုိလုုိသည္) 
မွန္၏။ ဘုုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ကမ ၻာတစ္သိန္း
ကာလၾကာျမင့္သည္အထိ အားလုုံးေသာသက္ရွိသတၱဝါမ်ားအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္၍ ဦးေဆာင္ကာအေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
 ေနာင္အနာဂတ္ေလးအသေခ်ၤႏွင့္
ကမ ၻာတစ္သိန္းကာလအထိ ေမွ်ာ္ျမင္ကာ လုုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ဟုု ဆုုိလုုိသည္။ ( ႏုုိင္ငံေရးကုုိနားလည္၍မဟုုတ္ပါ၊ မိမိ၏ထင္ျမင္ခ်က္သက္သက္မွ်ကုုိသာတင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မွားခဲ့လွ်င္ လြတ္လပ္စြာေဝဘန္အၾကံေပးႏုုိင္ပါသည္)။

ထုုိ႔ေၾကာင့္ နံပါတ္ေျခာက္ ဂုုဏ္အဂၤါအရ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိျခင္းသည္လည္း နာယကျဖစ္သူအတြက္အေရးၾကီးသလုုိ သူဦးေဆာင္ရေသာ 
လူမႈအဖြဲ ႔အစည္းအတြက္လည္း အသက္ေသြးေၾကာပင္ျဖစ္သည္။ နာကကျဖစ္သူတုုိင္း အၾကီးအကဲေနရာမွ ဦးေဆာင္ရသူတုုိင္း အထက္ပါ နာယကဂုုဏ္ေျခာက္းပါးႏွင့္အမွန္တကယ္ျပည့္စုုံၾကလွ်င္ ထုုိလူမႈအဖြဲ ႔အစည္း ထုုိႏုုိင္ငံသည္ အမွန္ပင္တုုိးတက္ေအးခ်မ္းေနမည္မွာ ေသခ်ာလွသည္။ ေရွးေရွးပညာရွိမ်ားသည္ လူမ်ိဴး ေနရာေဒသ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာတရား ဘာသာစကား အသားအေရာင္ဘာကုုိမွ်မခြဲျခားဘဲ အားလုုံးႏွင့္သက္ဆုုိင္ေသာ ကမ ၻာတည္သ၍မွန္ကန္ေနမည္ျဖစ္ေသာ ထာဝရနာယကစည္းမ်ဥ္း သုုိ႔မဟုုတ္ နာယကအေျခခံဥပေဒကုုိ ေလာကအတြက္တင္ဆက္ခဲ့ၾကေလသည္။ ခ်ီးေျမွာက္ခဲ့ၾကေလသည္။ အသင့္စားသုုံးရန္ထုုတ္လုုပ္ေပးခဲ့ၾကေလသည္။ ထုုိစည္းမ်ဥ္း သုုိ႔မဟုုတ္ အေျခခံဥပေဒသတုုိ႔ကုုိ အသင့္စားသုုံးကာ(အသုုံးျပဳ) တုုိးတက္ေသာလူမႈဘဝ၊ ေအးခ်မ္းေသာလူမႈအဖြဲ ႔အစည္းျဖစ္
ေလေအာင္ လက္ေတြ႔ဆန္ေသာမဟာဗ်ဴဟာျဖင့္ခရီးဆက္ဖုုိ႔အေရးကား မိမိတုုိ႔၏တာဝန္သာျဖစ္ေတာ့သည္။

လကၤာ။ ထၾကြႏုုိးၾကား၊ သနားသည္းခံ၊ ေဝဖန္ေထာက္ရႈ၊ ဤေျခာက္ခုု ၾကီးသူ႔နာယကဂုုဏ္။

Patience, vigilance, and industry, liberality, compassion and hope-these are the qualities of a leader; these are the qualities that should be wished for by the righteous.
 (ဘာသာျပန္ ဂ်ိမ္းစ္ဂေရး) ေလာကနီတိ သုုခ စာအုုပ္မွ။


 ေဒါက္တာဘုုန္းသူရိန္

0 comments:

Post a Comment

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***