ဒကာၾကီး ဦးေဇာ္ဝင္း၏ ဒုုတိယေမးခြန္းကုုိေျဖဆုုိေပးလုုိက္ပါသည္။
လူသားမွန္သမွ် ေမြးကင္းစအခ်ိန္မွစ၍မိတ္ေဆြႏွင့္ကင္း၍မရႏုုိင္ေပ။
အဘယ္မွ်ထိကင္း၍မရႏုုိင္သနည္းဆုုိရမူ ေနာက္ဆုုံးျပာအတိျဖစ္သည္အထိ မိတ္ေဆြလုုိအပ္သည္ဟုဆုုိရေပမည္။
ေမြးဖြားစဥ္အခ်ိန္တြင္လည္းမိတ္ေဆြအကူအညီလုိအပ္သည္။ ၎ေနာက္ အသက္ရွင္သန္စဥ္တြင္လည္း ဘဝခရီးကုုိလွပေဝစည္စြာေလွ်ာက္လွမ္းႏုုိင္ေရး
အတြက္အေရးတၾကီးလုုိအပ္သည္မွာ မိတ္ေဆြပင္ျဖစ္သည္။
ေသဆုုံးေသာအခ်ိန္တြင္လည္း မိတ္ေဆြရွိမွအေလာင္းလွသည္ကုုိ အမ်ားသိၾကျပီးပင္ျဖစ္သည္။ တရားေဟာဓမၼကထိကတပါးသည္
တရားနာယူမည့္ ဓမၼမိတ္ေဆြရွိရမည့္နည္းတူ တရားနာယူခ်င္လုုိေသာသူေတာ္စင္မ်ားသည္လည္း ဓမၼကထိကမိတ္ေဆြလုုိအပ္ျပန္သည္။
ထုုတ္လုုပ္ေရးကုုမၼဏီတခုုသည္လည္း စားသုုံးသူ/သုုံးစြဲသူ မိတ္ေဆြမရွိ၍မျဖစ္ႏုုိင္သလုုိ
စားသုုံးသူ/သုုံးစြဲသူမ်ားသည္လည္း ထုုတ္လုုပ္ေရာင္းခ်သူရွိမွသာ ပုုိ၍အဆင္ေျပႏုုိင္ေပမည္။
အေရာင္းအဝယ္သမားသည္လည္း ေဖာက္သည္ႏွင့္စားသုုံးသူမိတ္ေဆြ
လုုိအပ္သည္ပင္ျဖစ္သည္။ ႏုုိင္ငံေရးသမားသည္လည္း
ေထာက္ခံအားေပးသူႏွင့္
အျပန္အလွန္ဟန္ခ်က္ညီစြာ မိတ္ေဆြျဖစ္မွသာႏုုိင္ငံေရးခရီးကုုိ
ဆက္ႏုုိင္မည္ပင္ျဖစ္သည္။
လူ႔အလႊာအသီးသီးအလိုုက္ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း
အလႊာကြဲျပားျခားနားသည္။ အလႊာမတူလွ်င္ မိတ္ေဆြျဖစ္ဖုုိ႔အရးမွာ ခက္ခဲလွသည္။ လူတဦးခ်င္းစီသည္လည္း
အလႊာအလုုိက္မိတ္ေဆြျဖစ္ၾကသည္။ ႏုုိင္ငံမ်ားလည္း အလႊာတူခ်င္းသာ ဂုုဏ္ရည္တူထား၍ဆက္ဆံၾကသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ယေန႔ ဥေရာပသမဂၢအဖြဲ ႔ဝင္ႏုုိင္ငံအမ်ား (အဂၤလန္မွတပါး) တုုိ႔သည္ ဗီဇာမဲ့
သြားလာခြင့္ ေနထုုိင္ခြင့္ လုုပ္ကုုိင္စားေသာက္ခြင့္တုုိ႔ကုုိမခြဲျခားဘဲ တတန္းစားထဲထား၍
အခြင့္အေရးေပးထားသည္။ အလႊာတူေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ အလႊာမတူလွ်င္အီးယူအဖြဲ ႔ဝင္အျဖစ္ပင္
ျဖစ္ခြင့္မရွိေပ။ မိမိတုုိ႔ေရႊျပည္ေတာ္ၾကီးသည္ကား သူတုုိ႔ (ဥေရာပႏုုိင္ငံမ်ား၏) စည္းကမ္းဥပေဒႏွင့္အညီ
တရားဝင္ေငြသြင္း၍ ဗီဇာေလွ်ာက္သည္ကုုိပင္ ခပ္အင္အင္ျဖင့္ ျငင္းခ်က္ထုုတ္ခံရသည္မ်ားရွိသည္။
အလႊာကြာျခားျခင္းေၾကာင့္ပင္။ ေရႊျပည္ၾကီးအတြက္ ဗီဇာမလုုိဘဲ သြားလာႏုုိင္ေသာႏုုိင္ငံမ်ားကား
လာအုုိ ကေမၻာဒီးယား အင္ဒုုိနီးရွား ဗီယက္နမ္စေသာ အလႊာတူအခ်င္းခ်င္းသာျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္
(၁၄) ရက္မွ်သာျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္ ယခုုေလာေလာဆယ္တြင္မွပြင့္လာေသာအခြင့္အလမ္းျဖစ္သည္။
(ေဖ့စ္ဘုုတ္တြင္တက္လာေသာသတင္းအရေဖၚျပျခင္းျဖစ္သည္) ၎ျပင္ ယခုုလက္ရွိ မိမိေနထုုိင္ရာ
ဖင္လန္ႏုုိင္ငံသည္ ဗီဇာမလုုိဘဲ အလြတ္သြားလာေနထုုိင္ခြင့္တုုိ႔ကုုိ ႏုုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္
ခ်ဳပ္ဆုုိထားျပီးျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္ အီးယူအဖြဲ ႔ဝင္ႏုုိင္ငံျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အီးယူအဖြဲ ႔ဝင္ႏုုိင္ငံမ်ားတြင္ဗီဇာမလုုိဘဲ
လြတ္လပ္စြာ ေနထုုိင္ခြင့္ သြားလာခြင့္ လုုပ္ကုုိင္စားေသာက္ပုုိင္ခြင့္တုုိ႔ကုုိရရွိထားသည္။
အေမရိကန္ႏုုိင္ငံထက္ပင္
ဗီဇာကင္းလြတ္ခြင့္ရႏုုိင္ငံပုုိ၍မ်ားသည္။ ဤသုုိ႔အက်ိဴးတူမိတ္ေဆြအျဖစ္
လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳျခင္းသည္ ႏုုိင္ငံေရး စီးပြါးေရးစေသာအလႊာတူညီမွသာျဖစ္ႏုုိ္င္သည္။
ထုုိ႔ျပင္ လုုပ္ငန္းဘဝနယ္ပယ္ကြဲျပားလွ်င္လည္း
မိတ္ေဆြျဖစ္ရန္ အေတာ္အတန္ေဝးေနျပန္ေသးသည္။
ဥပမာအာျဖင့္ မဂ္ဖုုိလ္နိဗၺာန္တရားကုုိရွာမွီးေသာေယာဂီသည္
သာသနာေတာ္အေပၚသဒၶါကင္းမဲ့ကာ မၾကည္ညုုိတတ္ေသာသူႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ရန္ခက္ခဲေပမည္။ တက္ၾကြစြာၾကိဳးစားရွာေဖြေနေသာ
စီးပြါးေရးသမားတစ္ေယာက္သည္လည္း ပညာမတတ္ေသာလူပ်င္းလူဖ်င္းႏွင့္ႏွင့္မိတ္ေဆြမျဖစ္ႏုုိင္ေပ။
ပညာေရးကုုိစိတ္မဝင္စားေသာ လူအလူနတေယာက္သည္လည္း ပညာတတ္သူ ပညာျမတ္ႏုုိးသူႏွင့္မိတ္ေဆြျဖစ္ေရး
အလွမ္းေဝးမည္သာျဖစ္သည္။ ဤသည္တုုိ႔မွာ ဘဝနယ္ပယ္ကြဲျပားျခင္းတုုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
မည္သုုိ႔ျဖစ္ေစ လူသားတစ္ေယာက္အဖုုိ႔
အသက္ရွင္သန္စဥ္တြင္ေရာ ေသဆုုံးခ်ိန္အထိပါ မရွိမျဖစ္မိတ္ေဆြလုုိအပ္လွသည္သာျဖစ္သည္။ လူသားတေယာက္၏
မရွိမျဖစ္စာရင္းတြင္ မိတ္ေဆြသည္ နံပါတ္တစ္ေနရာမွပါဝင္သည္ဟုု ဆုိလွ်င္မွားအ့ံမထင္ပါ။
အေၾကာင္းမွာ လူသားသည္ သက္ဆုုိင္ရာသေဘာတူသူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းကာမိတ္ဖြဲ ႔၍ ေနထုုိင္ရေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
တနည္းဆုုိေသာ္ လူဟူသည္ အဖြဲ ႔အစည္းႏွင့္ေနရေသာ သတၱဝါျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္အတူေနရေသာ
လူမႈအဖြဲ
႔အစည္းတြင္ မိတ္ေဆြဆုုိး အေပါင္းအသင္းဆုုိးမ်ားေၾကာင့္
ဆုုတ္ယုုတ္ပ်က္ဆီးႏုုိင္သလုုိ မိတ္ေဆြေကာင္း
အေပါင္းအသင္းေကာင္းမ်ားေၾကာင့္
တုုိးတက္ေအာင္ျမင္လာသည္လည္းရွိသည္။
အမွန္စင္စစ္ မိတ္ေဆြေကာင္းဟူသည္ ဘဝရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ရာႏႈန္းျပည့္အင္အားပင္ျဖစ္သည္။
ထုုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ျမတ္ဗုုဒၶရွင္ေတာ္မွ အရွင္အာနႏၵာအား “ အာနႏၵာ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိလွ်င္
ရာခုုိင္ႏႈန္းတရာျပီးစီးသည္” မိန္႔ေတာ္မူဖူးခဲ့သည္။
လူသည္သာ မိတ္ေဆြလုုိအပ္သည္မဟုုတ္ဘဲ
တိရစ ၦာန္အမ်ားစုုသည္လည္း အသင္းအဖြဲ ႔မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ စုုေပါင္းဆက္ဆံကာေနထုုိင္ၾကသည္ကုုိေတြ႔ရသည္။
ငါးအုုပ္ၾကီးမ်ား ကြ်ဲအုုပ္ၾကီးမ်ား ပ်ားအုုပ္ၾကီးမ်ား ပုုရြက္ဆိတ္အုုပ္မ်ား စသည္စသည္တုုိ႔ကုုိအလြယ္တကူပင္ေတြ႔ျမင္ႏုုိင္ေပသည္။
ထုုိ႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြဟူသည္ သက္ရွိသတၱဝါတုုိင္း မရွိမျဖစ္လုုိအပ္ေသာအရာဟုု ဆုုိရမည္ပင္ျဖစ္သည္။
ထုုိသုုိ႔ မိတ္ေဆြလုုိအပ္သည္မွာမွန္ေသာ္လည္း မိတ္ေဆြစစ္ႏွင့္မိတ္ေဆြတုုကုုိ ခြဲျခားနားလည္ကာ
ဆက္ဆံတတ္ဖုုိ႔ေတာ့ အေရးၾကီးလွသည္။
မိတ္ေဆြအစစ္ႏွင့္အတုုကုုိခြဲျခားနားမလည္ပါက မိမိကုုိေကာင္းက်ိဴးမျပဳဘဲ ဆုုိးက်ိဴးကုုိသာျဖစ္ေစမည္မွာ
အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ ပုုဂံသမုိင္းတြင္လည္း က်န္စစ္သားမိတ္ေဆြစစ္ကုုိအတုဟုုထင္မွားခဲ့ေသာ
ငရမာန္ကန္းသည္ အာဏာမွ်သာမဟုုတ္ဘဲ အသက္ပါဆုုံးရႈံးခဲ့ရဖူးသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္လာဇာတကတြင္လည္း
ခုုိးသားေခါင္းေဆာင္ကုုိသာ အထင္ၾကီးအျမင္မွားကာ ခ်စ္လင္ကုုိပစ္ခြါခဲ့ေသာေၾကာင့္ အသက္ဆုုံးရႈံးခဲ့ရေသာ
သာဓကတုုိ႔ျဖစ္ခဲ့ဖူးျပီ။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က ဘဝေအာင္ျမင္ျပည့္စုုံေၾကာင္းသမၺဒါတရားေလးပါးတြင္
ကလ်ာဏမိတၱသမၺဒါ မိတ္ေဆြေကာင္း မိတ္ေဆြစစ္လုုိအပ္ေၾကာင္းေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။
စိတ္ထားႏွလုုံးသားေကာင္းေသာ မိတ္ေဆြစစ္
ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္
ျမတ္ဗုုဒၶသီတင္းသုုံးေတာ္မူစဥ္ ပညာတတ္ျပီးတက္ၾကြသူ၊ လိမၼာထက္ျမက္သူ သူေဌးသားလူငယ္သိဂၤ
ိ ါလအား မိတ္ေဆြစစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤသုုိ႔
မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
“ ခ်စ္သား သိဂၤ ိ ါလ စိတ္ထားႏွလုုံးသား
စစ္မွန္တဲ့ မိတ္ေဆြစစ္ေလးေယာက္တုုိ႔ကုုိ သိသင့္ နားလည္ထားသင့္တယ္။
၁။ မိမိအား ေက်းဇူးအထူးျပဳေပးႏုုိင္သူ
(ဥပကာရမိတၱ)
၂။ ဆင္းရဲႏွင့္ခ်မ္းသာကုုိမိမိႏွင့္အတူေဝမွ်ခံစားႏုုိင္သူ
(သမာနသုုခဒုုကၡမိတၱ)
၃။ မိမိအား ေကာင္းေသာအက်ိဴးစီးပြါးျဖစ္မည့္အရာကုုိသာ
အၾကံျပဳ/ေျပာၾကားသူ (အတၳကၡာယီမိတၱ)
၄။ မိမိအားအစဥ္အျမဲငဲ့ညွာ သနားၾကင္နာသူ
(အႏုုကမၺကမိတၱ)
ဒီေလးေယာက္ဟာ အစဥ္အျမဲေပၚင္းသင္းထုုိက္တဲ့
မိတ္ေဆြေကာင္း မိတ္ေဆြစစ္
ေလးေယာက္တုုိ႔ျဖစ္တယ္။ (ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)
0 comments:
Post a Comment