ေန႔လည္ခင္း အဘိဓမၼာသင္တန္းအခ်ိန္သည္ ( ၂ ) နာရီထုုိးမွစတင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဆြမ္းစားျပီးေသာအခါ အခ်ိန္ပုုိေနေလသည္။ အခ်ိန္ကုုိ အက်ိဴးရွိေအာင္ အသုုံးျပဳလုုိသျဖင့္ မိမိကပင္စတင္၍ “ မင္းတုုိ႔က ငါေျပာတာကုုိ နားေထာင္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မ်ားတယ္၊ ငါလဲ မင္းတုုိ႔ေျပာတာကုုိ နားေထာင္ခ်င္တယ္ ” ဟုု ေျပာလုုိက္ေသာအခါ “ ငါတုုိ႔မွာ ေျပာစရာအထူးမရွိဘူး ” တဲ့။ “ ဒါဆုုိရင္ မင္းတုုိ႔ ဘာသာေရးအေတြ႔အၾကံဳေတြကုုိ ေျပာျပေပးပါ ” ဟုု ေတာင္းဆုုိလုုိက္ေသာအခါ တစ္ဦးခ်င္းစီေျပာျပၾကသည္။ သူတုုိ႔၏ေျပာျပခ်က္မ်ားအရ ဤသုုိ႔ ျခံဳငုုံ၍ေကာက္ခ်က္စြဲကာ သိနားလည္ခြင့္ရခဲ့သည္။ “ သူတုုိ႔အားလုုံးသည္ မိရုုိးဖလာအရ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ ႔က ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ စိတ္ပညာႏွင့္ဒႆနစာေပမ်ားကိုုေလ့လာရင္း ဗုုဒၶတရားကုုိျမည္းစမ္းၾကည့္မိရာမွ စိတ္ဝင္စားလာခဲ့သည္။ အခ်ိဳ ႔က မူရင္းခရစ္ယာန္ဘာသာကုုိ မယုံၾကည္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔က်သည့္သေဘာတရားအသစ္ကုုိ ရွာေဖြရင္း ဗုုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ထိေတြ႔ခြင့္ရခဲ့ျခင္းမွစတင္ကာ စိတ္ဝင္စားမႈပုုိလာခဲ့သည္။ အခ်ိဳ ႔က ဖင္းလူမ်ိဴး ဗုုဒၶဘာသာဘုုန္းၾကီး မဟာပေညာႏွင့္ရင္းႏွီးျခင္းမွစတင္ကာ ဗုုဒၶဘာသာကုုိစိတ္ဝင္စားလာခဲ့ၾကသည္။ ဗုုဒၶတရားေတာ္ကုုိ စိတ္ဝင္စားၾကျခင္း၏ ေနာက္ခံအေၾကာင္းတရားမွာ မတူညီၾကေသာ္လည္း ေနာက္ခံဘာသာေရးကား ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားအျဖစ္အတူတူပင္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ပုုိ၍ ထပ္တူျဖစ္လာသည့္အရာမွာ ဝိပႆနာကုုိအားထုုတ္ျဖစ္ၾကရင္း တရားေတာ္၏အရသာကုုိ လက္ေတြ႔က်က်သိခြင့္ရလာေသာေၾကာင့္ ဗုုဒၶဘာသာဝင္စစ္စစ္မ်ားျဖစ္လာၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
သူတုုိ႔၏ ဗုုဒၶဘာသာအဆင့္မွာ အျခားမည္သူတစ္ဦးေယာက္ကမွ် အျခားဘာသာအျဖစ္သုုိ႔ကူးေျပာင္းေစရန္ ဆြဲေဆာင္၍ မရႏုုိင္ေတာ့သည့္အေျခအေနပင္ျဖစ္သည္ ဟုု မိမိနားလည္မိသည္။ အေၾကာင္းမွာ သူတုုိ႔သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ စည္းရုုံးေဟာေျပာမႈေၾကာင့္မွ်မဟုုတ္ဘဲ သူတုုိ႔၏ကုုိယ္ပုုိင္အသိအျမင္ကုုိအေျခခံ၍ အေျခာက္ အေျမွာက္ကင္းကင္းျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ သတၱိရွိရွိ ျဖစ္လာခဲ့ရေသာ ဗုုဒၶဘာသာမ်ားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ သုုိ႔ေသာ္ သူတုုိ႔သည္ ေထရဝါဒဗုုဒၶဘာသာမ်ားေတာ့မဟုုတ္ၾကပါ။ အခ်ိဳ ႔က ဇင္ဗုုဒၶဘာသာဝင္၊ အခ်ိဳ ႔က တိဘက္တန္းဗုုဒၶဘာသာဝင္၊ အခ်ိဳ ႔ကား ဝဇိရယာနဗုုဒၶဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ေနၾကေလသည္။ မတူညီေသာ ဂုုိဏ္းဂဏဝင္မ်ားအခ်င္းခ်င္း စုုေပါင္း၍ အသင္းအဖြဲ႔တည္ေထာင္ကာ သာသနာေရးအတြက္ ေဆာက္ရြက္ေနၾကသည္မွာ မိမိအဖုုိ႔ အတုုယူစရာပင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဂုုိဏ္းဂဏနာမည္ပညတ္မ်ားကုုိ အေလးမထားဘဲ အႏွစ္အသားက်သည့္ လမ္းစဥ္ကုုိအတူတြဲ၍ေလွ်ာက္ႏုုိင္ၾကေသာ သူတုုိ႔၏ ရင့္က်က္မႈကုုိ တိတ္တခုုိးအားက်ရင္း မိမိ၏မရင့္က်က္မႈကုုိ တိတ္တခုုိးျဖင့္ ရွက္စႏုုိးခံစားမိသေယာင္ေယာင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုုိ႔ျပင္ သူတုု႔ိအေနႏွင့္ ေထရဝါဒအဘိဓမၼာကုုိ ထိေတြ႔ခြင့္ရသည္မွာ ယခုုအၾကိမ္သည္ ပထမဆုုံးအၾကိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေရႊျပည္တြင္ရွိေသာ ေထရဝါဒဂုုိဏ္းေပါင္း ( ၉ ) ဂုုိဏ္းသည္ ပိဋကတ္သုုံးပုုံႏွင့္တကြယုုံၾကည္မႈပုုံသဏၭာန္မွအစအရာရာ အတူတူျဖစ္ပါလွ်က္ ဂုုိဏ္းဂဏနာမည္ပညတ္ေလးမွ်ျဖင့္ သေဘာထားကြဲကာ အစြဲၾကီးစြဲေနၾကသည္မွာ သတိျပဳစရာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ မဟာစည္စြဲ မုုိးကုုတ္စြဲစေသာအစြဲမ်ားျဖင့္ ကြဲေနၾကသည္မွာလည္း “ အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္ႏွင့္ခေလာက္ပင္ ” ျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္ခုုထပ္၍သိရသည္မွာ ဥေရာပတြင္ဘာသာေရးအရ လုုံးဝေျပာင္းလဲမႈၾကီးျဖစ္ေနသည္၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းႏွင့္အသုုဘခ်ေရးအတြက္ မိရုုိးဖလာအရ ခရစ္ယာန္ဘုုရားရွိခုုိးေက်ာင္းတြင္ အသင္းဝင္ထားေသာ္လည္း ဘုုရားေက်ာင္းတက္သူလည္း အလြန္ရွားပါးလာသည္၊ အခ်ိဳ ႔ဆုုိလွ်င္ အသင္းဝင္ပင္ မလုုပ္ၾကေတာ့ဘူးတဲ့။ ထုုိ႔ျပင္ ဥေရာပႏုုိင္ငံမ်ားတြင္ ဗုုဒၶဘာသာဌာနမ်ားတုုိးပြါးလာေနသည္၊ သုုိ႔ေသာ္ မ်ိဴးဆက္သစ္အမ်ားစိတ္ဝင္စားလာၾကသည္မွာ ဗုုဒၶဘာသာတစ္ခုုတည္းေတာ့မဟုုတ္၊ ဟိႏၵဴဘာသာကုုိလည္း စိတ္ဝင္စားၾကသလုုိ အျခားဝါဒသစ္တစ္ခုုကုုိလည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေၾကာင္း သူတုုိ႔ေျပာျပခ်က္မ်ားအရသိခြင့္ရခဲ့သည္။ ဤတြင္ မိမိက ဤသုိ႔ေကာက္ခ်က္စြဲမိသည္။ “ စီးပြါးေရးကုုမၼဏီၾကီးမ်ားသည္ ေငြေၾကးအက်ိဴးအျမတ္အတြက္ ေစ်းကြက္ရွာေနၾကသည္။ ယွဥ္ျပိဳင္ကာထုုိးေဖာက္ေနၾကသည္။ Customers မ်ား၏ ဝယ္လုုိအား သုုံးႏုုိင္အား ႏုုိင္ငံေရးအေျခအေန တရားဥပေဒစုုိးမုုိးမႈစသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ တြက္ခ်က္ ေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ စီးပြါးရွာၾကသည္။ ထုုိ႔အတူပင္ သာသနာေတာ္ျပန္႔ပြါးေရးအတြက္လည္းၾကည့္ၾကရသည္ပင္။ ဘုုရားအေလာင္းေတာ္ကုုိယ္တုုိင္သည္ပင္ လူ႔ျပည္ဝယ္ပဋိသေႏၶမေနမီ ကာလ ဒီပ ေဒသ ကုုလ မာတုုအာယုုပရိေစ ၦဒ ဟူေသာ ၾကည့္ျခင္းၾကီးငါးပါးကုုိ ၾကည့္ခဲ့ရသည္မဟုုတ္ပါေလာ။ ဘာသာေရးအရ ေျပာင္းလဲလာေနေသာ ဥေရာပသည္ ဗုုဒၶဘာသာအတြက္ ေစ်းကြက္ၾကီးႏွင့္တူလွေတာ့သည္။ သူတုုိ႔သည္ ဘာသာေရးကြက္လပ္ၾကီးျဖစ္ေနၾကသည္။ Dhamma customers မ်ားက ျမတ္ဗုုဒၶ၏ဓမၼမ်ားကုုိ စားသုုံးရန္ငံ့လင့္ေနၾကဟန္ရွိသည္ဟုု ယူဆမိသည္။ ဗုုဒၶဓမၼမ်ားကုုိ ကာလ ေဒသ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခအေန ႏုုိင္ငံေရးစနစ္တုုိ႔ႏွင့္ဆီေလ်ာ္ေအာင္ တင္သြင္းၾကဘုုိ႔ အခ်ိန္က်ေရာက္ေနျပီဟုုနားလည္မိသည္။ လူမႈေလာကအက်ိဴးႏွင့္ သာသနာေတာ္အက်ိဴးကုုိ ေမွ်ာ္ကုုိး၍ သင့္ေတာ္ေသာနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ စုုေပါင္းလုုပ္ေဆာင္ႏုုိင္ၾကရန္ clear vision, deep thought and courageous mission တုုိ႔လိုုအပ္ေနသည္ ” ဟုု နားလည္မိသည္။
ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ႔တြင္ပင္ ဗုုဒၶဘာသာအဖြဲ႔အစည္းေပါင္း ( ၄ ) ဖြဲ႔ရွိေလသည္။ မိမိကုုိဖိတ္ၾကားသည့္အဖြဲ႔မွာ Bodhidhamma Association ျဖစ္ျပီးလွ်င္ အဖြဲ႔သည္ ( ေရႊျပည္ၾကီးလြတ္လပ္ေရးမရမီ ) ( ၁၉ ၄၇ ) ခုုႏွစ္ကပင္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံ၏ ပထမဦးဆုုံးေသာ အဖြဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္းကုုိလည္း ဖိတ္စာတြင္ထည့္သြင္းေဖၚျပေပးခဲ့သည္။ ဤသုုိ႔ သူတုုိ႔ေျပာျပသည္မ်ားကုုိနားေထာင္ျပီးေသာအခါ မိမိအေၾကာင္းကုုိ ေျပာျပဘုု႔ိအလွည့္က်ေရာက္လာသျဖင့္ မိမိ၏ ဘဝအစိတ္အပုုိင္းအခ်ိဳ ႔ႏွင့္ ခံယူခ်က္မ်ား၊ သာသနာေရးအျမင္မ်ားကုုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ေျပာျပလုုိက္သည္။ သုုိ႔စဥ္ ေန႔လည္ ( ၂ ) နာရီအခ်ိန္သုုိ႔ေရာက္ရွိလာခဲ့သျဖင့္ ရင့္မာေနေသာ အဘိဓမၼာကုုိယ္ဝန္ကုုိသားဖြားေပးရေတာ့သည္။ သင္တန္းစလွ်င္စခ်င္း မ်က္ေတာင္မခတ္ဘဲ စူးစုုိက္သည့္မ်က္လုုံးမ်ားျဖင့္ စုုျပဳံ၍ မိမိ၏ေမြးျမဴျပဳစုုကုုိ ေလးေလးနက္နက္ခံယူၾကသည္။ မိမိကလည္း သတိၾကီးစြာထား၍ ျပဳစုုသင္ၾကားေပးလုုိက္သည္။ သေႏၶသားေလးကား ေမြးေလျပီ။ ေက်နပ္စရာ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ သားငယ္ေလးပင္ျဖစ္သည္။ ပုုိ၍ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းသည္မွာ သူတုုိ႔၏မ်က္ႏွာမ်ားကား စူးရွဝင္းပေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ အဘိဓမၼာအသိဥာဏ္တည္းဟူေသာ သားကေလးသည္ မငိုု မေအာ္ပါဘဲ ၾကည္လင္ဝင္းပစြာျဖင့္ ဦးေခါင္းတည္းဟူေသာ မိခင္ဝမ္းမွ ထြက္က်လာခဲ့ေလျပီ။ မိခင္ေလာင္းတုုိ႔၏ ဓမၼတည္းဟူေသာက်မၼာေရးလိုုက္စားမႈ၊ ဥာဏတည္းဟူေသာအာဟာရျပည့္ဝမႈတုုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္ )
0 comments:
Post a Comment