ယခင္အာဏာရွင္မ်ား လက္လြန္ခဲ့ေသာ ဧရာဝတီျမစ္ဆုုံဆည္အေရးတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးကုုိျပည္ပသုုိ႔ပုုံေအာ၍ေရာင္းစားသည့္ကိစၥလည္း အေရးတၾကီးပါဝင္ေသာျပႆနာ
တစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အဆုုိပါျပႆနာႏွင့္ပတ္သက္၍ သက္ဆုုိရာဝန္ၾကီးက " လွ်ပ္စစ္မီးမ်ားကုုိျပည္ပသုုိ႔ေရာင္းစားျခင္းသည္ ပုုိလွ်ံေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ " ဟူေသာ အဆင္ျခင္မဲ့စြာ အေျဖကုုိေပးခဲ့သည္။ ထုုိစကားေျပာျပီး၍ မၾကာမီပင္ လွ်ပ္စစ္မီးမ်ားမလုုံမေလာက္ျဖစ္၍ ျပည္သူမ်ားဆႏၵျပၾကေသာအခါ သမၼတအၾကံေပးတစ္ဦးကလည္း " မီးမလာလွ်င္ ဖေယာင္းတုုိင္မီး ထြန္းေနပါ " ဟုု ကရုုဏာမဲ့စြာဆုုိျပန္သည္။ ေက်းရြာေပါင္း ေျခာက္ေသာင္း ( ၆၀၀၀၀ ) နီးပါးရွိေသာ ေရႊျပည္တြင္ ေက်းရြာတစ္ေသာင္း ( ၁၀၀၀၀ ) ကုုိေလာက္ကုုိေသာ္မွ ႏုုိင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေအာင္ ေဆာက္ရြက္မေပးႏုုိင္ဘဲ ဤစကားမ်ိဴးေျပာထြက္သည္ကုုိ အ့ံၾသမဆုုံးျဖစ္မိသည္။
ေက်းရြာအခ်ိဳ ႔တုုိ႔တြင္ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေရးအတြက္ ဘုုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားဦးေဆာင္ကာ ရြာသူရြာသားတုုိ႔စုုေပါင္း၍ ကုုိယ့္အားကုုိယ္ကုုိးၾကိဴးစားေနၾကေသာ္လည္း
သက္ဆုုိင္ရာ၏ ေထာက္ပ့ံမႈအားနဲလြန္းေသာေၾကာင့္ သဘာဝလေရာင္ႏွင့္ၾကယ္ေရာင္ကုုိသာ ေရွးရုုိးစဥ္လာမပ်က္အားကုုိးေနၾကရဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံတြင္ ေတာေရာျမိဳ ႔ပါမက်န္ လူရွိေသာေနရာတုုိင္း မီးလင္းေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္မီးပုုိသည္ဟူေသာအသံကုုိ မည္သူမွ်ၾကားဖူးၾကလိမ့္မည္မဟုုတ္ေပ။ အရွင္အႏုုရုုဒၶါအေလာင္းလ်ာ သူငယ္ေလးသည္ မရွိဟူေသာ ေဝါဟာရကုုိမၾကားဘူးသကဲ့သုုိ႔ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိ ဟူေသာေဝါဟာကုုိလည္း ဖင္းလူမ်ိဴးတုုိ႔ၾကားဖူးၾကလိမ့္မည္မထင္။
ထုုိ႔ျပင္ (၂၀၁၂ ) ခုုႏွစ္တြင္ အာတိက္စက္ဝုုိင္းကုုိေက်ာ္ျဖတ္၍ ေျမာက္ဝင္ရုုိးစြန္းသုုိ႔ အလည္အပတ္သြားေရာက္ခဲ့စဥ္ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံထိပ္ဖ်ားမွ ေနာ္ေဝႏုုိင္ငံသုုိ႔ျဖတ္ကူးဝင္ရသည္။ ဗီဇာမဲ့ဇုုန္ျဖစ္သျဖင့္ နယ္စပ္တြင္ဘာတစ္ခုုမွ်စစ္ေဆးမႈမရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာဝင္ထြက္သြားလာခြင့္ရွိသည္။ ျမိဳ ႔တုုိင္းတြင္ ျမိဳ ႔ဝင္ေၾကးေကာက္ခံေသာ ဂိတ္မရွိ၊ လမ္းမၾကီးတုုိင္းတြင္ လမ္းျဖတ္ကူးခ ေကာက္ခံေသာ ဂိတ္မ်ားလည္း ူမည္သည့္ေနရာမွ်မရွိေသာေၾကာင့္ လမ္းခရီးဖင့္ေႏွးမႈမရွိဘဲ လြယ္ကူလြတ္လပ္စြာသြားလာခြင့္ရသည္မွာလည္း စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာအခ်က္တစ္ခုုျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ျပင္ လမ္းဟူသမွ်သည္ လႈိင္းတြန္႔ႏွင့္အခ်ိဳင့္အခြက္မ်ားမရွိေသာေၾကာင့္ ပုုိ၍သက္ေသာင့္သက္သာမႈရွိေလသည္။ ရန္ကုုန္မႏ ၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီးလည္း ထုုိကဲ့သုုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ေကာင္းေလစြဟုု စိတ္မေကာင္းစြာေရရြတ္မိသည္။ ေနာ္ေဝႏုုိင္ငံ၏ ေျမာက္ဝင္ရုုိးစြန္းေဒသသည္ သဘာဝေတာေတာင္ၾကီးမ်ား လွိ်ဴေျမာင္စိမ့္စမ္းမ်ား သစ္ပင္သစ္ေတာၾကီးမ်ားတုုိ႔ျဖင့္ အုုံးဆုုိင္း၍သုုိင္းသုုိင္းဝုုိင္းဝုုိင္းအ့ံၾသေလာက္စြာ လွခ်င္တုုိင္းလွေနေတာ့သည္။ အဆုုိပါ ေတာနက္ၾကီးထဲတြင္ ေက်းရြာေလးမ်ားသည္လည္း ေနခ်င့္စဖြယ္ ရင္ဝယ္စြဲျငိေလာက္ေအာင္ပင္ သစ္လြင္လွပေနသည္ကုုိ တမူထူးစြာေတြ႔ရသည္။ ပုုိ၍အ့ံၾသဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ ေဝးလံသီေခါင္ေသာ ထုုိေတာနက္ ေတာင္တန္းၾကီးမ်ားတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုုထိတုုိင္ ညဥ့္အေမွာင္ကုုိအံတုု၍ သဘာဝေရႊလေရာင္ကုုိသာ အမွီျပဳေနရဆဲျဖစ္ေသာ ေက်းလက္ေန ေရႊျပည္သူ/သားတုုိ႔အား သနားမိသလုုိ ကြာျခားခ်က္ၾကိးမားမႈကုုိလည္း သိေစခ်င္လွသည္။
ဖြ႔ံျဖိဴးျပီးႏုုိင္ငံတုုိ႔သည္ ေခတ္မီနည္းပညာမ်ားကုုိလည္းတတ္ေျမာက္နားလည္ၾကသည္။ သူတုုိ႔သည္ ေခတ္မီပညာရပ္မ်ားကုုိ အျမဲသစ္ေနေအာင္ၾကံေဆာင္ကာ အဆင့္ျမင့္ေအာင္လည္း ျမွင့္ေနၾကသလုုိ သဘာဝေတာေတာင္တုုိ႔၏ တန္ဘုုိးကုုိလည္းသိျမင္လက္ခံကာ ထိန္းသိမ္းၾကသည္။ တနည္းဆုုိေသာ္ ရွည္လ်ားေသာအနာဂတ္
ထုုိ႔ျပင္ (၂၀၁၂ ) ခုုႏွစ္တြင္ အာတိက္စက္ဝုုိင္းကုုိေက်ာ္ျဖတ္၍ ေျမာက္ဝင္ရုုိးစြန္းသုုိ႔ အလည္အပတ္သြားေရာက္ခဲ့စဥ္ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံထိပ္ဖ်ားမွ ေနာ္ေဝႏုုိင္ငံသုုိ႔ျဖတ္ကူးဝင္ရသည္။ ဗီဇာမဲ့ဇုုန္ျဖစ္သျဖင့္ နယ္စပ္တြင္ဘာတစ္ခုုမွ်စစ္ေဆးမႈမရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာဝင္ထြက္သြားလာခြင့္ရွိသည္။ ျမိဳ ႔တုုိင္းတြင္ ျမိဳ ႔ဝင္ေၾကးေကာက္ခံေသာ ဂိတ္မရွိ၊ လမ္းမၾကီးတုုိင္းတြင္ လမ္းျဖတ္ကူးခ ေကာက္ခံေသာ ဂိတ္မ်ားလည္း ူမည္သည့္ေနရာမွ်မရွိေသာေၾကာင့္ လမ္းခရီးဖင့္ေႏွးမႈမရွိဘဲ လြယ္ကူလြတ္လပ္စြာသြားလာခြင့္ရသည္မွာလည္း စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာအခ်က္တစ္ခုုျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ျပင္ လမ္းဟူသမွ်သည္ လႈိင္းတြန္႔ႏွင့္အခ်ိဳင့္အခြက္မ်ားမရွိေသာေၾကာင့္ ပုုိ၍သက္ေသာင့္သက္သာမႈရွိေလသည္။ ရန္ကုုန္မႏ ၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီးလည္း ထုုိကဲ့သုုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ေကာင္းေလစြဟုု စိတ္မေကာင္းစြာေရရြတ္မိသည္။ ေနာ္ေဝႏုုိင္ငံ၏ ေျမာက္ဝင္ရုုိးစြန္းေဒသသည္ သဘာဝေတာေတာင္ၾကီးမ်ား လွိ်ဴေျမာင္စိမ့္စမ္းမ်ား သစ္ပင္သစ္ေတာၾကီးမ်ားတုုိ႔ျဖင့္ အုုံးဆုုိင္း၍သုုိင္းသုုိင္းဝုုိင္းဝုုိင္းအ့ံၾသေလာက္စြာ လွခ်င္တုုိင္းလွေနေတာ့သည္။ အဆုုိပါ ေတာနက္ၾကီးထဲတြင္ ေက်းရြာေလးမ်ားသည္လည္း ေနခ်င့္စဖြယ္ ရင္ဝယ္စြဲျငိေလာက္ေအာင္ပင္ သစ္လြင္လွပေနသည္ကုုိ တမူထူးစြာေတြ႔ရသည္။ ပုုိ၍အ့ံၾသဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ ေဝးလံသီေခါင္ေသာ ထုုိေတာနက္ ေတာင္တန္းၾကီးမ်ားတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုုထိတုုိင္ ညဥ့္အေမွာင္ကုုိအံတုု၍ သဘာဝေရႊလေရာင္ကုုိသာ အမွီျပဳေနရဆဲျဖစ္ေသာ ေက်းလက္ေန ေရႊျပည္သူ/သားတုုိ႔အား သနားမိသလုုိ ကြာျခားခ်က္ၾကိးမားမႈကုုိလည္း သိေစခ်င္လွသည္။
မ်ိဴးဆက္သစ္မ်ား၏ လူမႈဘဝအတြက္ အၾကင္နာတရားႏွင့္အသိပညာတုုိ႔ေပါင္းစပ္ကာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကသည္။ မိမိ ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ ႔တြင္ သီတင္းသုုံးစဥ္ ညဥ့္အခါ ေက်ာင္းဝင္းထဲသုုိ႔ ယုုန္ကေလးမ်ားဝင္လာတတ္ၾကသည္။ လူေနရပ္ကြက္အနီးတြင္ ယုုန္ကေလးမ်ားရွိေနျခင္းသည္ပင္ ျပည္သူတုုိ႔၏လူပီသေသာစိတ္ဓာတ္ေၾကာင့္
တိရစ ၦာန္မ်ားႏွင့္ခ်စ္ၾကည္စြာအတူယွဥ္တြဲေနထုုိင္ႏုုိင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၎သည္ပင္အလွတရားမဟုုတ္ပါေလာ။ ေျပာလုုိသည္မွာ ဖင္လန္ႏုုိင္ငံသည္ သဘာဝအရင္းအျမစ္ သစ္ပင္သစ္ေတာကုုိ ထိန္းသိမ္းထားႏုုိင္သည္။ တစ္ႏုုိင္ငံလုုံးသစ္ေတာမ်ားလႊမ္းဖုုံးထား၍ ျမိဳ႔ဟူသည္မွာလည္း ေတာထဲတြင္သာတည္ရွိေနေလသည္။ သဘာဝေတာေတာင္မွ သန္႔စင္ေသာေလကုုိ အားပါးတရရႈရႈိက္ခြင့္ရသလုုိ ေခတ္မီစြာဖြံ႔ျဖိဴးျခင္း၏အသီးအပြင့္ကုုိလည္း တန္းတူညီမွ်စြာခံစားခြင့္ရွိေလသည္။ ကမၻာတြင္အရွားပါးဆုုံးေသာ ျမန္မာ့ကြ်န္းသစ္အပါအဝင္ အဖုုိးတန္သဘာဝသစ္ေတာၾကီးမ်ား ေျပာင္တလင္းခါေအာင္ကုုန္ဆုုံးပ်က္ျပဳန္းသြားခဲ့ရေသာ ေရႊျပည္ၾကီးအဖုုိ႔မွာေတာ့ ႏွေျမာတသဝမ္းနဲရုုံမွတပါး မည္သုုိ႔တတ္ႏုုိင္ပါေတာ့မည္နည္း။
၎ျပင္ ဖင္လန္တြင္ အစုုိးရပုုိင္သစ္ေတာမ်ားလည္းရွိသလုုိ ပုုဂၢလိကပုုိင္သစ္ေတာမ်ားလည္းရွိသည္။ မည္သည့္သစ္ေတာပင္ျဖစ္ေစ ဥပေဒအရ တစ္ပင္ခုုတ္လွ်င္တစ္ပင္ျပန္စုုိက္ရသည္။ ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္တြင္ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္ကုုိပင္လွ်င္ ခုုတ္ခြင့္မရွိေပ။ ခရစ္စမတ္ပင္ေရာင္းသည့္ေနရာတြင္သာ ဝယ္ယူ၍အသုုံးျပဳၾကရသည္။ ကုုန္ကုုန္ေျပာရလွ်င္ ကိုုယ္ပုုိင္ျခံဝင္းထဲမွ သစ္ပင္ကုုိပင္လွ်င္ ခုုတ္ခြင့္မရွိ၊ သက္ဆုုိင္ရာသုုိ႔ ခုုိင္လုုံေသာအေၾကာင္းျပခ်က္ကုုိ တင္ျပျပီးမွသာခုုတ္ခြင့္ရွိေလသည္။ သုုိ႔ေသာ္ ဖင္းလူမ်ိဴးတုုိ႔သည္ ယခုုအခါ ဥပေဒ၏တားျမစ္ခ်က္ေၾကာင့္မဟုုတ္ဘဲ သစ္ပင္ကုုိထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ သူတုုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈသဖြယ္ျဖစ္လာခဲ့သည္ကုုိ သိရွိရသည္။
သဘာဝသစ္ေတာႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္ကုုိထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုုိ ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူတုုိ႔ေကာင္းေကာင္းနားလည္ကာ လက္ေတြ႔က်င့္သုုံးေနၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ လူသားသတၱဝါသည္ သဘာဝကုုိအမွီျပဳ၍သာ အသက္ရွင္သန္ေနၾကရသည္မဟုုတ္ပါေလာ။ သဘာဝပ်က္ဆီးလွ်င္ လူအဖြဲ႔အစည္းလည္း ပ်က္ဆီးမည္သာျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ သဘာဝကုုိခ်စ္တတ္ဖုုိ႔ နားလည္တတ္ဖုုိ႔ ခံစားတတ္ဖုုိ႔ အေရးၾကီးလွေလျပီ။ ျမတ္ဗုုဒၶသည္ပင္ ေတာမွာေမြးဖြားခဲ့သည္။ ေတာမွာ တရားက်င့္ခဲ့သည္။ ေတာမွာဘုုရားျဖစ္ခဲ့သည္။ ေတာမွာ တရားဦးကုုိေဟာခဲ့သည္။ သဘာဝေတာေတာင္ကုုိ အမွီျပဳခဲ့သည္။ တန္ဘုုိးထားခဲ့သည္။သစ္ပင္ေတာေတာင္သည္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရွင္ ဘုုရားသခင္ျဖစ္ဘုု႔ိအေရးအထိ အစိတ္အပုုိင္းတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေပးႏုုိင္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ပင္ " ယႆ ရုုကၡႆ ဆာယာယ၊ နိသီေဒယ် သေယယ်ဝါ၊ န တႆ သာခံ ဘေဥၹယ်၊ မိတၱဒုုေဗ ၻာ ဟိ ပါပေကာ " ဟုုေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။ လုုိရင္းအဓိပၺါယ္မွာ လူတစ္ေယာက္သည္ သစ္ပင္၏အရိပ္ေအာက္ဝယ္ နားခုုိဖူး အိပ္ဖူးမည္ဆုုိလွ်င္ ထုုိသစ္ပင္၏ အကုုိင္းအခက္ကုုိမွ် မခ်ိဴးျဖတ္သင့္။ အကယ္၍ ခ်ိဴးျဖတ္လွ်င္ ယုုတ္မာသူသာျဖစ္သည္ တဲ့။ ဤေဒသနာကုုိမွီ၍ " အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ိဴးခ်ိဴး မလုုပ္သင့္ " ဟုု ေရွးျမန္မာတုုိ႔ ေျပာထုုံးရွိခဲ့ၾကေလသည္။ သုုိ႔စဥ္လွ်က္ ေရႊျပည္တြင္ ရတနာသစ္ေတာၾကီးမ်ား ေျပာင္တလင္းခါေအာင္ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းသြားခဲ့ရေလျပီ။ မုုိးေလဝသမ်ားလည္းမမွန္ေတာ့။ အပူခ်ိန္မ်ားလည္း ျမင့္သထက္ျမင့္တက္လာေနေခ်ျပီ။ အေၾကာင္းရင္းကုုိအထူးရွာစရာမလုုိဘဲ ရွင္းေလျပီ။ ( ဆက္ရန္ )
*
*
*
သဘာဝသစ္ေတာႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္ကုုိထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုုိ ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူတုုိ႔ေကာင္းေကာင္းနားလည္ကာ လက္ေတြ႔က်င့္သုုံးေနၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ လူသားသတၱဝါသည္ သဘာဝကုုိအမွီျပဳ၍သာ အသက္ရွင္သန္ေနၾကရသည္မဟုုတ္ပါေလာ။ သဘာဝပ်က္ဆီးလွ်င္ လူအဖြဲ႔အစည္းလည္း ပ်က္ဆီးမည္သာျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ သဘာဝကုုိခ်စ္တတ္ဖုုိ႔ နားလည္တတ္ဖုုိ႔ ခံစားတတ္ဖုုိ႔ အေရးၾကီးလွေလျပီ။ ျမတ္ဗုုဒၶသည္ပင္ ေတာမွာေမြးဖြားခဲ့သည္။ ေတာမွာ တရားက်င့္ခဲ့သည္။ ေတာမွာဘုုရားျဖစ္ခဲ့သည္။ ေတာမွာ တရားဦးကုုိေဟာခဲ့သည္။ သဘာဝေတာေတာင္ကုုိ အမွီျပဳခဲ့သည္။ တန္ဘုုိးထားခဲ့သည္။သစ္ပင္ေတာေတာင္သည္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရွင္ ဘုုရားသခင္ျဖစ္ဘုု႔ိအေရးအထိ အစိတ္အပုုိင္းတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေပးႏုုိင္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ပင္ " ယႆ ရုုကၡႆ ဆာယာယ၊ နိသီေဒယ် သေယယ်ဝါ၊ န တႆ သာခံ ဘေဥၹယ်၊ မိတၱဒုုေဗ ၻာ ဟိ ပါပေကာ " ဟုုေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။ လုုိရင္းအဓိပၺါယ္မွာ လူတစ္ေယာက္သည္ သစ္ပင္၏အရိပ္ေအာက္ဝယ္ နားခုုိဖူး အိပ္ဖူးမည္ဆုုိလွ်င္ ထုုိသစ္ပင္၏ အကုုိင္းအခက္ကုုိမွ် မခ်ိဴးျဖတ္သင့္။ အကယ္၍ ခ်ိဴးျဖတ္လွ်င္ ယုုတ္မာသူသာျဖစ္သည္ တဲ့။ ဤေဒသနာကုုိမွီ၍ " အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ိဴးခ်ိဴး မလုုပ္သင့္ " ဟုု ေရွးျမန္မာတုုိ႔ ေျပာထုုံးရွိခဲ့ၾကေလသည္။ သုုိ႔စဥ္လွ်က္ ေရႊျပည္တြင္ ရတနာသစ္ေတာၾကီးမ်ား ေျပာင္တလင္းခါေအာင္ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းသြားခဲ့ရေလျပီ။ မုုိးေလဝသမ်ားလည္းမမွန္ေတာ့။ အပူခ်ိန္မ်ားလည္း ျမင့္သထက္ျမင့္တက္လာေနေခ်ျပီ။ အေၾကာင္းရင္းကုုိအထူးရွာစရာမလုုိဘဲ ရွင္းေလျပီ။ ( ဆက္ရန္ )
*
*
*
0 comments:
Post a Comment