အထက္ပါ စႏၵကိႏၷရီဇာတ္ေတာ္ႏွင့္တကြ အျခားအျခားေသာ မိမိလက္လွမ္းမီရာ ပိဋကစာေပလာ သာဓကမ်ားကုိ ေထာက္ထားပီးေတာ့ မိမိသိသမွ် နားလည္သမွ် ခံစားမိသမွ် အတုိင္းအတာေလးျဖင့္ ယေန႔ေခတ္ကာလရဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးစံနစ္နဲ႔ စုံတြဲအခ်စ္ကုိ သုံးသပ္ၾကည့္မိပါတယ္။ ဒီလုိသုံးသပ္တဲ့အခါမွာ မိမိရဲ့အားနဲခ်က္မ်ားေတြ႔ခဲ့ရင္ ေဝဘန္ေထာက္ျပေပးပါလုိ႔လဲ အထူးေမတၱာရပ္ပါတယ္။ ေဝဘန္ေထာက္ျပသူမ်ားကုိလဲ အျမဲၾကိဴဆုိပါတယ္။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏုိ္င္ငံမွာ တူေမာင္ႏွံဂေဟဆက္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဘုန္းၾကီးပင့္ပီး မဂၤလာဆြမ္းကပ္ၾကတယ္။ မဂၤလာတရားနာၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ မဂၤလာတရားနာၾကတယ္ဆုိလုိ႔ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ လပ္ထပ္ထိိမ္းျမားတာကုိ မဂၤလာတစ္ပါးအေနနဲ႔ ျမတ္ဗုဒၶက မေဟာခဲ့တာအမွန္ပါ။ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ( ၃၈ ) ျဖာမဂၤလာတရားေတာ္ထဲမွာ သမီးေပးျခင္း သမီးယူျခင္းဆုိတဲ့ အာဝါဟဝိဝါဟ မဂၤလာလုံးဝမပါပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒီအာဝါဟဝိဝါဟဆုိတဲ့ လက္ထပ္မဂၤလာ သုိ႔မဟုတ္ သမီးေပးျခင္း သမီးယူျခင္းမဂၤလာဟာ ဘုရားရွင္ပြင့္ထြန္းေတာ္မမူမီကတည္းက ရွိခဲ့ လက္ခံက်င့္သုံးခဲ့တဲ့ ဟိႏၵဴတုိ႔ရဲ့ဓေလ့ထုံးစံမဂၤလာပါ။ ဒါကုိ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက ဆက္လက္ပီး ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ မဂၤလာတရားေတာ္ေတြထဲမွာ ပါသေယာင္ေယာင္နဲ႔ အထင္မွတ္မွားပီး ဆက္လက္က်င့္သုံးေနၾကတာပါ။ ဒါနဲ႔ စပ္မိလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါေသးပါတယ္။ ဝါတြင္းမွာ လက္ထပ္မဂၤလာမလုပ္ရဘူး ဆုိတဲ့ အစဥ္အလာဟာလဲ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ဘာမွေတာ့မပတ္သက္ပါဘူး။ လက္ထပ္ျခင္းကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္လ ဘယ္ရက္ ဘယ္ရာသီ ဘယ္ႏွစ္မွာ က်င္းပရမယ္ဆုိတဲ့ တရာမ်ိဴး တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ ျမတ္ဗုဒၶက မေဟာခဲ့ပါဘူး။ တကယ္တန္း ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာကေတာ့ လက္ထပ္ပီးၾကတဲ့အခါမွာ လင့္က်င့္ဝတ္ငါးပါး မယားက်င့္ဝတ္ငါးပါး ကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကဘုိ႔ကုိပဲ ေဟာပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ လက္ထပ္ပီးၾကတဲ့အခါ ပုတၱဒါရႆသဂၤေဟာ ဆုိတဲ့အတုိင္း မိသားစုကုိ စီးပြါးေရး က်မၼာေရး ပညာေရး လူမႈေရးစတဲ့အရာေတြအပါအဝင္ ေအးခ်မ္းေအာင္ ၾကီးပြါးေအာင္ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းပီး ၾကိဴးစားၾကတာဟာလဲ မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကုိေဟာပါတယ္။ မဂၤလာဆုိတဲ့အဓိိပၸါယ္က တုိးတက္ၾကီးပြါးေအးခ်မ္းေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းေတြကုိ ၾကိဴးစားျခင္း လုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ေနာက္ပီးေတာ့ လင္ရယ္မယားရယ္ က်င့္ဝတ္ငါးပါးဆီဆုိေတာ့ ေပါင္းလုိက္ရင္ဆယ္းပါးၾကီးမ်ားေတာင္ျဖစ္ပီး ေန႔စဥ္အိမ္ေထာင္မႈဘဝမွာ ဆယ္ပါးလုံးျဖည့္က်င့္ေနရတဲ့အတြက္ က်င့္ဝတ္ေတြ မ်ားလိုက္တာလုိ႔ထင္ေကာင္းထင္ၾကမယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္း ဆယ္ပါးဆုိေသာ္လဲပဲ တူရာတူရာကုိ ခ်ဳပ္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ မိမိဒီလုိေတြ႔မိတယ္။
၁။ ႏွစ္ေယာက္အၾကား အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ၊ ၂၊ ႏွစ္ေယာက္အၾကား အျပန္အလွန္တန္ဘုိးထားကာ ခ်စ္ၾကင္ ေလးစားမႈ၊ ၃။ ႏွစ္ေယာက္အၾကား အျပန္အလွန္သစၥာရွိမႈ၊ ၄။ နွစ္ေယာက္အၾကား အျပန္အလွန္ယုံၾကည္မႈဆုိတဲ့ ဒီေလးခ်က္ကုိပဲ ေတြ႔မိတယ္။ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္သာ တကယ္တည္ရွိေနရင္ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္အၾကားက အခ်စ္ဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ ေမွးမွိန္သြားမွာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ထင္တယ္။ ဒီလုိအခ်စ္မ်ိဴးနဲ႔သာ မိသားစုဘဝတစ္ခုကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ရင္ တကယ္စြမ္းအားၾကီးပီး မိသားစုေကာင္းက်ိဴး ေလာကေကာင္းက်ိဴးေတြကုိ တကယ္သယ္ပုိးႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္လုိ႔လဲ ယုံၾကည္မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီေလးခ်က္ကုိ ဘဝတေလွ်ာက္လုံး ဟန္ခ်က္ညီညီ က်င့္သုံးဘု႔ိအေရးဟာ အလြန္တရာခက္ခဲမယ္လုိ႔ထင္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ အဓိကအားျဖင့္ ႏွလုံးသားနဲ႔ ဦးေႏွာက္ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ေပါင္းစပ္ႏုိင္တဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးဆုိရင္ေတာ့ ဘာအခက္ခဲမွရွိမယ္မထင္မိပါဘူး။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္နဲ႔ ယေသာဓရာတုိ႔ဟာ ဦးေႏွာက္သက္သက္နဲ႔ ေပါင္းဖက္ခဲ့ၾကတာလဲ မဟုတ္သလုိ ႏွလုံးသားသက္သက္နဲ႔လဲ မုိက္တြင္းနက္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ ဦးေႏွာက္သက္သက္နဲ႔သာ ေပါင္းဖက္ခဲ့ၾကမယ္ဆုိရင္ ႏွစ္ေယာက္အၾကားမွာ အေပးအယူဆန္ပီး ဆန္ေပးမွဆီရတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး သုိ႔မဟုတ္ စီးပြါးေရးသေဘာဆန္တဲ့ အက်ိဴးအျမတ္ကုိၾကည့္လြန္းတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးပဲျဖစ္ႏုိင္တာမုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ ေက်နပ္စရာအေျခအေနေတြ နဲေနမယ္လုိ႔ထင္မိပါတယ္။ ေနာက္ပီးေတာ့ ဘာစဥ္းစားေတြးေခၚမႈမွမပါဘဲ ႏွလုံးသားသက္သက္နဲ႔သာ မုိက္တြင္းနက္ပီး ဆုံးျဖတ္ခဲ့ ေပါင္းဖက္ခဲ့ၾကမယ္ဆုိရင္လဲ အေတြ႔အၾကဳံနဲ႔ အသိဥာဏ္ရင့္က်က္လာတာနဲ႔အမွ် အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြ ေျပာင္းလဲပီး ႏွလုံးသားခံစားခ်က္ဟာလဲ ေျပာင္းလဲသြားႏုိ္င္တာေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ေရး သာယာမႈနဲေနမယ္လုိ႔ထင္မိပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ခ်စ္လုိ႔လဲမဟုတ္ ဦးေႏွာက္လဲမပါဘဲ တနည္းအားျဖင့္ ႏွလုံးသားနဲ႔ အသိဥာဏ္ကုိဘာတစ္ခုမွ ယွဥ္တြဲ မစဥ္းစားခဲ့ဘဲ အေျခအေနအရ သုိ႔မဟုတ္ သနားအားနာမႈအရ သို႔မဟုတ္ ယဥ္ေက်းမႈအရ လက္ထပ္လုိက္ရတာမ်ိဴးေတြလဲ ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာလဲ အမ်ိဴးသမီးမ်ားအတြက္ အလြန္ဝမ္းနဲစရာပါပဲ။ ယဥ္ေက်းမႈအရ သူ႔အေၾကာင္းကုိယ့္အေၾကာင္း အျပန္အလွန္ဘာတစ္ခုမွမသိဘဲ ( အခ်ိဳ႔ေတာ့ အနဲအက်ဥ္းသိၾက ) မိဘေတြေပးစားတဲ့သူနဲ႔ လပ္ထပ္ၾကရတဲ့ အစဥ္အလာဟာ အိႏၵိယမွာ ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မမူမီကတဲက ဒီေန႔အထိ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ေတြ အမ်ားစုလက္ခံက်င့္သုံးေနတဲ့ စံနစ္တစ္ခုပါပဲ။ ( ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အိႏၵိယမွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လက္တြဲေဖၚရွာၾကတဲ့ လူအနဲစုလဲ ရွိလာပါပီ )။ အိႏၵိယရဲ့ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းမဂၤလာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အမ်ိဴးသမီးမ်ားရဲ့ ခံစားေနၾကရတဲ့ စိတ္ပုိင္းဒုကၡကုိ သိထားမွ်ေတြထဲက တစ္ခုကုိ အနဲငယ္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မိမိ နယူးေဒလီမွာ ဝါရင့္ ဆရာမၾကီးတစ္ဦးထံ အဂၤလိပ္စာက်ဴရွင္တက္ေနစဥ္ ဆရာမၾကီးကုိ ေမးဖူးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလက္ရွိက်င့္သုံးေနတဲ့ ဟိႏၵဴဘာသာေရးစံနစ္အရ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ရေလေတာ့ ဆရာမၾကီးတုိ႔ အမ်ိဴးသမီးေတြ ေပ်ာ္ပါသလားလုိ႔ေပါ့။ ျပန္ေျဖတာက အိႏၵိယက အိမ္ေထာင္ရွင္မ အမ်ိဴးသမီးအမ်ားစုဟာ မေပ်ာ္ၾကပါဘူးတဲ့။ အိမ္ေထာင္ျပဳပီးလုိ႔ လင့္အိမ္ေနာက္ကုိ လုိက္သြားရပီးကတည္းက ဘဝဟာ အရာရာအက်ဥ္းက်သြားေတာ့တာပဲတဲ့။ အစကတည္းက ခ်စ္လုိ႔မဟုတ္ဘဲ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္သိလုိ႔မဟုတ္ဘဲ ဟိႏၵဴဘာသာေရးနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ ထုံးစံအရ မိဘေတြေပးစားတာကုိ ယူလုိက္ရတဲ့အတြက္ တစ္သက္တာမွာ ေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္ ပီတိျဖစ္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြ အရမ္းနဲပါးရပါတယ္တဲ့။ ဒါဟာ ကုိယ္တုိင္ နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ၾကားသိခဲ့ရတဲ့ ဆရာမၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ရင္ဖြင့္သံပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ကုိယ္ကိုယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့ အလြန္လြတ္လပ္ျပီး အမ်ိဴးသမီးအခြင့္အေရးေတြျပည့္ဝပါတယ္ဆုိတဲ့ ဥေရာပမွာက်ျပန္ေတာ့လဲ အိမ္ေထာင္ေရးဘဝသက္တမ္းဟာ မတည္ျမဲ မခုိင္မာၾကသလုိ ေရရွည္ႏွစ္မ်ားစြာၾကာေအာင္ မၾကင္နာ မေပ်ာ္ပုိက္ၾကဘဲ ႏွစ္ကာလခဏအတြင္းမွာပဲ ကြာရွင္းျပတ္စဲၾက၊ မကြာရွင္းေသာ္လဲ မေႏြးေထြး မျငိမ့္ေျငာင္းတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးေတြသာ မ်ားၾကပါတယ္တဲ့။ အထူးသျဖင့္ အသက္အရြယ္ၾကီးလာေလေလ ပုိမုိအထီးက်န္ေလေလျဖစ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ အေၾကာင္းက မိသားစုအေရးထက္ အခြင့္အေရးဆုိတာကုိ ေခါင္းစီးတပ္ပီး ပုဂၢလိကအခြင့္အေရးေတြ ယူလြန္းၾကတာေၾကာင့္ပဲလုိ႔ မိမိယူဆမိပါတယ္။ မိမိဥေရာပမွာေနထုိင္စဥ္မွာ ဥေရာပသားေတြကိုယ္တုိင္ေျပာဖူးပါတယ္။ သူတုိ႔ ရုပ္ဝတၳဳေတြၾကြယ္ဝပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ေနထုိင္ သြားလာ က်င္လည္ရပါတယ္တဲ့။ သုိ႔ေသာ္လဲ သူတုိ႔ေတြ တကယ္မေပ်ာ္ၾကပါဘူးတဲ့။ အေၾကာင္းရင္းကုိ မိမိစဥ္းစားၾကည့္လုိက္ေတာ့ လူမႈေထာက္ပံ့ေရးစံနစ္ ႏုိင္ငံေရးစံနစ္စတာေတြ သိပ္ေကာင္းေသာ္လဲပဲ မိသားစုစံနစ္ဟာ လုံးဝပုံစံပ်က္ယြင္းေနလုိ႔ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဖြ႔ံျဖိဴးမႈရိပ္ျမံဳမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စည္းစိမ္ေတြျပည့္စုံေနပါေစ တုိးတက္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျမင့္မားေနပါေစ မိသားစုစည္းလုံးညီညြတ္မႈ ပ်က္ျပားေနရင္ မိသားစုအတြင္း အျပန္အလွန္နားလည္မႈေတြမတည္ေဆာက္ႏုိင္ရင္ တစ္ကုိယ္ရည္ ပုဂၢလိကအခြင့္အေရးေတြကုိ အသုံးျပဳလြန္းရင္ စည္းစိမ္ေတြ တုိးတက္မႈေတြဆုိတာ အလကားပါပဲ။ အႏွစ္အသားမဲ့ေနမွာပါ။ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္တုိ႔ဦးေဆာင္ၾကတဲ့ မိသားစုတစ္ခုဟာ တစ္စိတ္တစ္ဝမ္းထဲ တစ္ခ်စ္ထဲျဖစ္ေနပါမွသာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္စရာ မိသားစုဘဝကုိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္မွာပါ။
အဲဒီလူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အက်ိဴးဆက္ေတြ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာတာက လူ႔အခြင့္အေရးေတြေရွ႔တန္းတင္လြန္းတဲ့အခါ မိန္းမကလဲ မိန္းမအခြင့္အေရးဆုိပီးေတာ့ ေရာင့္တက္လာတယ္။ ေယာက်္ားကုိတန္းတူပဲဆုိပီး မထီမဲ့ျပင္လုပ္လာတယ္။ ( တကယ္ေတာ့ မတူလုိ႔ပဲ ေယာက်ာ္းနဲ႔ မိန္းမဆုိပီး ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတာ။ ေယာက်္ားခ်င္းလဲမတူႏုိင္ဘူး။ ေယာက်ာ္းနဲ႔ မိန္းမဆုိေတာ့ ပုိလုိ႔မတူႏုိင္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ လူသားခ်င္းေတာ့တူတယ္။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ အျခားအရာရာ ကြဲျပားမႈေတြအမ်ားၾကီးပါ။) ေယာက်္ားကလဲ သူ႔အခြင့္အေရးဆုိပီး သူ႔ဆႏၵကုိအျပည့္အဝအသုံးခ်တယ္။ ကေလးကလဲ ကေလးအခြင့္အေရးအတြက္ ရက္ရက္စက္စက္ယူတယ္။ ( မူလအေၾကာင္းအရာမွ ေဝးသြားမွာစုိးတာေၾကာင့္ ဒီအေၾကာင္းေတြ ရွင္းျပခ်င္ေသာ္လဲ အေသးစိတ္မေရးလုိေတာ့ပါ )။ ဒီေတာ့ ဘုံမိသားစုရပ္တည္ခ်က္တစ္ခု မိသားစုဘုံညီညြတ္မႈဟာ ေပ်ာက္ဆုံးေနေတာ့တယ္။ ဒီအခါမွာ မိသားစုဘဝရဲ့ သာယာေက်နပ္စရာ ရသေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း လုံးပါးပါးရင္းနဲ႔ လုံးဝပ်က္သုဥ္းပီးေတာ့ ကြာရွင္းၾကတဲ့အထိျဖစ္လာၾကတယ္။ ဆုိလုိခ်င္တာက အထက္မွာေျပာျပခဲ့တဲ့ ၁။ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ၊ အျပန္အလွန္တန္ဘုိးထားေလးစားမႈ၊ အျပန္အလွန္သစၥာရွိမႈ၊ အျပန္အလွန္ယုံၾကည္မႈေတြဆုိတာ တစ္ဦးခ်င္းရဲ့ အခြင့္အေရးကုိ အလြန္မယူမိေစဘဲ အျပန္အလွန္ထိန္းညွိေပးတဲ့စံနစ္နဲ႔ မိသားစုရဲ့ ဘုံရည္မွန္းခ်က္ ဘုံေပ်ာ္ရႊင္ေရးအတြက္ အျပန္အလွန္ျဖည့္ဆည္းေပးဘုိ႔ ဗုဒၶက ညႊန္ၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဥေရာပမွာ အထူးသျဖင့္ မိမိသိသေလာက္ ဖင္လန္ႏုိင္ငံမွာ ဒီအိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာေတြဟာ သိပ္မ်ားပါတယ္။ အေၾကာင္းက တစ္ဦးခ်င္းရဲ့ အခြင့္အေရးေတြကုိေရွ႔တန္းတင္လြန္းပီးေတာ့ မိသားစုရဲ့ ဘုံအခြင့္အေရးကုိ အေလးမေပးတဲ့အခါ မိသားစုစံနစ္ပ်က္ယြင္းေနတာေၾကာင့္ပါပဲ။ ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ ကမၻာၾကီးကုိ စစ္မွန္တဲ့မိသားစု စံနစ္ကစပီးတည္ေဆာက္ဘုိ႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ကမၻာၾကီးဟာ ကမၻာ့မိသားစုၾကီးျဖစ္တဲ့အထိ မိသားစုဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းကစပီး တည္ေဆာက္ဘုိ႔ ညႊန္ၾကားေတာ္မူတာပါ။ ဒီေန႔ေျပာေနတဲ့ ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းဆုိတာဟာ အဓိကအားျဖင့္ နည္းပညာအရ ဆက္သြယ္ေရးေတြ အားေကာင္းလာတာကုိ အေျခခံပီးေတာ့ ျဖစ္လာတာပါ။ တကယ္ေတာ့ လူအခ်င္းခ်င္း မိသားစုအခ်င္းခ်င္းကေတာ့ ဂလုိဘယ္မျဖစ္တဲ့အျပင္ အခြင့္အေရးကုိ ေခါင္းစီးတပ္ပီးေတာ့ ဂလုိဘယ္နဲ႔ပုိလုိ႔အလွမ္းေဝးတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ေနရာကုိ ဦးတည္ေနၾကေလရဲ့။ ေနာက္ပီးေတာ့ သူတုိ႔ဥေရာပမွာ အခ်ိန္အမ်ားစုဟာ အလုပ္ထဲမွာသာ ျမႈတ္ႏွံထားရတာေၾကာင့္ မိသားစုအားလုံး ေႏြးေထြးတဲ့ ၾကင္နာမႈေတြ စုစည္းတည္ေဆာက္ဘုိ႔ အခက္ခဲျဖစ္ၾကရပါတယ္။ သူတုိ႔အေနာက္တုိင္းသားေတြမွာလဲ အခ်စ္စစ္အခ်စ္မွန္ကုိ လုိခ်င္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လဲ လက္မထပ္ေသးဘဲ အတူေနၾကတဲ့ Living together ဆုိတဲ့စံနစ္ဟာ ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ လက္မထပ္ေသးဘဲ ႏွစ္အနဲငယ္ၾကာၾကာ အတူေနထုိင္ၾကရင္း တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ စမ္းသပ္ၾကရင္း အစမ္းသပ္ခံၾကရင္းနဲ႔ ၾကာရွည္တည္ျမဲတဲ့ အိမ္ေထာင္တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ၾကိဴတင္ျပင္ဆင္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့လဲ သူတုိ႔ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးျဖစ္ဘုိ႔အေရးဟာ အလြန္ခက္ခဲရွားပါးၾကတာကုိ ေတြ႔ရ ၾကားရ ျမင္ရခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္ဘက္္ကုိျပန္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ေရွးတုန္းကေတာ့ ဗမာျပည္မွာ သုံးႏွစ္သုံးမုိး ပုိးပန္းၾကရတာဟာလဲ ခုိင္ျမဲတဲ့ မိသားစုတစ္ခုျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အခ်ိန္ေပးေလ့လာၾကရပါပဲ။ အေနာက္တုိင္းမွာေတာ့ လက္မထပ္ဘဲ အတူတူေနပီး တစ္ဦးကုိတစ္ဦးေလ့လာၾကတယ္။ ဗမာျပည္မွာေတာ့ သုံးႏွစ္သုံးမုိး ပုိးပန္းရင္း ေလ့လာၾကရတယ္။ ( ခုေတာ့ ေခတ္ေျပာင္းသြားပီဆုိေတာ့ ဘယ္ေလာက္အထိ အခ်ိန္ယူခဲ့ၾကသလဲဆုိတာ ကာယကံရွင္ေတြ ေမးၾကည့္မွပဲ အတိအက်သိပါေတာ့မယ္။ )
အထက္မွာေျပာျပခဲ့သလုိ လက္ထပ္ျခင္းဟာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ( ၃၈ ) ျဖာ မဂၤလာထဲမွာ မပါပါဘူး။ သို႔ေသာ္လဲ လက္ထပ္ပီးၾကတဲ့အခါ ျငိမ္းခ်မ္း ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ မိသားစုတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ ေရရွည္လက္တြဲႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္း သုိ႔မဟုတ္ က်င့္စဥ္ေတြကုိေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက ညႊန္ၾကားေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ လင့္က်င့္ဝတ္ မယားက်င့္ဝတ္ဆုိတဲ့ က်င့္ဝတ္ငါးပါးစီအသီးသီးအားျဖင့္ ေပါင္းရင္ ဆယ္ပါးပါ။ ဒါေတြဒီေနရာမွာ အက်ယ္မရွင္းလုိပါ။ ( ရွင္းေစခ်င္ရင္ေတာ့ မဂၤလာဆြမ္းေကြ်းပြဲကုိသာ ပင့္ပါေတာ့လုိ႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ :P :) :P ။ ေနာက္ပီးေတာ့ လက္ရွိပစၥကၡဘဝအတြက္ေလးမွ်သာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ဘုိ႔မဟုတ္ဘဲ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး အတူလက္တြဲပီး ေလာကေကာင္းက်ိဴး မိသာစုေကာင္းက်ိဴးေတြကုိ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဘုိ႔အတြက္လဲ လမ္းညႊန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့
၁။ ယုံၾကည္ခ်က္တူရမယ္၊ ဟုတ္တယ္။ ယုံၾကည္ခ်က္မတူတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ ေရရွည္ေပါင္းစပ္ဘုိ႔ မျဖစ္နုိင္ပါဘူး။ သံသရာမဆုိထားနဲ႔ ပစၥကၡမွာေတာင္ ေပါင္းစပ္ဘုိ႔ သိပ္ခက္ပါတယ္။ ယုံၾကည္ခ်က္လုိ႔ဆုိရာမွာ ဘာသာေရးယုံၾကည္ခ်က္၊ စီးပြါးေရး ယုံၾကည္ခ်က္၊ လူမႈေရး ႏုိင္ငံေရး ပညာေရးစတဲ့ လူမႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေရးအရာ အျဖာျဖာေတြမွာ ထပ္တူယုံၾကည္မႈကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ဒီယုံၾကည္ခ်က္ေတြ မတူညီမႈမ်ားစြာထဲက ေအာင့္၂အီး၂နဲ႔ သီးခံပီး ေပါင္းစပ္ႏုိင္တယ္ဆုိအုံးေတာ့။ လုံးဝ ေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ နာနာက်င္က်င္နဲ႔ ဘာေက်နပ္စရာမွမရွိတဲ့ မိသားစုဘဝကုိ ရသမဲ့စြာ က်င္လည္ရမွာပါ။
၂။ ကုိယ္က်င့္တရားတူမွ်ရမွာပါ။ ဇနီးသည္က ကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းပီး ခင္ပြန္းသည္က ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္ေနရင္ သုိ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းသည္က သီလျမဲပီး ဇနီးသည္က သီလပ်က္ေနရင္ ပစၥဳပၸန္မွာလဲ မိသားစုရသပ်က္ယြင္းမွာ ျဖစ္သလုိ တမလြန္မွာလဲ ဆုံဆည္းႏုိင္္ဘြယ္မရွိပါဘူး။
၃။ စြန္႔လႊတ္မႈတူညီရပါမယ္။ ဘုရားသြားေက်ာင္းတက္ၾကရင္း ရက္ရက္ေရာေရာ တစ္သေဘာထဲ အတူတူလႈၾကမယ္ဆုိရင္၊ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ လူ႔ေလာကအတြက္ သာသနာအတြက္ ႏုိင္ငံအတြက္ စတဲ့အရာေတြမွာ စြန္႔လႊတ္ေရးစိတ္ထား တူမွ်ၾကမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိျပႆနာမွ မိသားစုထဲဝင္ေရာက္လာႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဝင္ေရာက္လာတယ္ဆုိရင္ေတာင္ အတူပူးေပါင္းပီးေတာ့ အလြယ္တကူေျဖရွင္းႏုိင္ၾကမွာပါပဲ။ ခ်စ္ျမဲခ်စ္ သစ္ျမဲသစ္ပီး စည္းလုံးျမဲစည္းလုံးေနၾကမွာပါပဲ။
၄။ ပညာေရးတူညီၾကရပါမယ္။ ပညာေရးဆုိလုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး သိပၸံ ဝိဇၨာဘဲြ႔ေတြ တူညီေနရမယ္လုိ႔မဆုိလုိပါဘူး။ တစ္ေယာက္က ေဒါက္တာျဖစ္ပီး တစ္ေယာက္က မာစတာဘြဲ႔ျဖစ္ေနတာမ်ိဴးကုိ မဆုိလုိပါဘူး။ ဆုိလုိတာက အဓိကအားျဖင့္ အသိပညာအရည္အခ်င္းတူညီၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အတတ္ပညာေတြ တူညီၾကေသာ္လဲ အသိပညာေတြ မတူညီၾကတဲ့အခါ မာနေတြျပိဳင္ပီးေတာ့ ကြာရွင္းျပတ္ဆဲၾကရတဲ့ စုံတြဲေတြ သုိ႔မဟုတ္ ျငွိမ္းလုိ႔မရႏုိင္တဲ့ အိမ္တြင္းေရးမီးေတြ အရွိအဟုန္ျပင္းစြာ ေလာင္ကြ်မ္းေနၾကတဲ့ စုံတြဲေတြလဲ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။
အထက္ပါ အခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔ညီေအာင္ ေနထုိင္ႏုိင္ၾကတဲ့ စုံတြဲဟာ ပါရမီျဖည့္ဖက္ေတြလုိ႔ေတာင္ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စုံတြဲေတြကုိ အၾကံျပဳခ်င္တာက အိမ္ေထာင္ဖက္သက္သက္မွ် သုိ႔မဟုတ္ ကာမျဖည့္ဖက္သက္သက္မွ်သာ မျဖစ္ေစဘဲ ပါရမီျဖည့္ဖက္သေဘာ သက္ေရာက္တဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးမ်ိဴးတည္ေဆာက္ၾကပါလုိ႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပါရမီျဖည့္ဖက္အေနနဲ႔ ခ်စ္ႏုိင္ၾကမွသာ စံျပဳထုိက္တဲ့အိမ္ေထာင္ေရး စံျပဳထုိက္တဲ့ အခ်စ္လုိ႔ေခၚဆုိရမွာပါ။ အဲဒါဟာ အခ်စ္စစ္ပဲလုိ႔လဲ ထင္တယ္။ အဲဒီအခ်စ္စစ္မွာ အတတ္ပညာေတြ သူ႔ဘက္ကုိယ့္ဘက္ စည္းစိ္မ္ေတြ အသုိင္းအဝုိင္းေတြ ေလာကရဲ့အေဆာင္အေယာင္ေတြ စတဲ့အရာေတြကုိ အေျခခံပီး မာနေတြယွဥ္ျပိဳင္ေနၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ခင္ပြန္းသည္အတြက္ ဒီလဘယ္ေလာက္ကုန္တယ္၊ ဇနီးသည္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ကုန္တယ္ ဘာေတြကုန္တယ္ ဘာေၾကာင့္ကုန္တယ္စတဲ့ ကုန္က်စားရိတ္ေတြကုိလဲ တုိင္းတာစဥ္းစားေနမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ခင္ပြန္းသည္ကလဲ သူၾကိဴးစားရွာေဖြသမွ်ေတြဟာ သူ႔ခ်စ္ဇနီးအတြက္ ထာဝရအခမဲ့၊ ထာဝရ မာနမဲ႔၊ထာဝရေပးဆပ္ျခင္းနဲ႔၊ ဇနီးသည္ရဲ့ ခင္ပြန္းအေပၚျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈဟာလဲ အျမဲတန္း အခမဲ့ အျမဲတန္း မာနမဲ့ေတြပဲ ျဖစ္ေနၾကမွာပါ။ သုိ႔ေသာ္ အဲဒီအရာရာမွာ အခမဲ့နဲ႔ မာနမဲ့စြာ ထမ္းေဆာင္ၾကသူတုိ႔ရဲ့ အခ်စ္နဲ႔ ႏွလုံးသားကေတာ့ အႏႈိင္းဆမဲ့နက္ရႈိင္းေနမွာပါ။ နက္ရႈိင္းသေလာက္ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈေတြဟာလဲ ၾကည္လင္ျမင့္မားေနမွာပါ။ ေနာက္ပီး သူတုိ႔ဘဝရဲ့အရာရာဟာ တစ္သေဘာထဲ တစ္ေသြးထဲ တစ္သားထဲျဖစ္ပီးေတာ့ ႏွစ္လႊာေပါင္းထားတဲ့ စြယ္ေတာ္တစ္ရြက္ထဲျဖစ္ေနမွာအမွန္ျဖစ္သလုိ ခံစားတတ္တဲ့ ႏွလုံးသားနဲ႔အသဲဟာလဲ မကြဲျပားဘဲ တစ္သားထဲျဖစ္ေနမွာပါ။ ေမခနဲ႔ မလိခေပါင္းစပ္ပီးေတာ့ ဧရာဝတီအေနနဲ႔ ဗမာျပည္ၾကီးကုိအလွဆင္ ေက်းဇူးျပဳေနသလုိ အခ်စ္စစ္နဲ႔ ေပါင္းဖက္ထားႏုိင္ၾကတဲ့ ဇနီးေမာင္ႏွံဟာလဲ ေလာကေကာင္းက်ိဴး ဘဝေကာင္းက်ိဴး ပစၥဳပၸန္သံသရာေကာင္းက်ိဴးေတြကုိ လက္တြဲပီးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကမယ္ဆုိတာ သံသယျဖစ္ဘြယ္ရာမရွိပါဘူး။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္နဲ႔ ယေသာဓရာတုိ႔ဟာ ဘဝအဆက္ဆက္မွာ ဒီနည္းနဲ႔ ဂေဟဆက္ေပါင္းဖက္ခဲ့ၾကတာမုိ႔ ေလာကအတြက္ ကမၻာၾကီးအတြက္ နိဗၺာန္ထိေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္နုိင္တဲ့အထိ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမယ္။)
0 comments:
Post a Comment