Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Saturday, December 10, 2011

ဗုဒၶဘာသာ ဇစ္ျမစ္ ( ၁၅ ) ဒါနပါရမီ

ဒါနပါရမီဟူသည္ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ ကရုဏာ ေမတၱာစေသာ စိတ္ထား ႏွလုံးသားတုိ႔ျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္လႈဒါန္း၍ျဖည့္ဆည္းရေသာ ပါရမီျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္မ်ား အားလုံး သိၾကသည္ပင္ျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ၁။ မည္သည့္အရာမ်ားကုိစြန္႔လႊတ္သနည္း၊ ၂။ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ စြန္႔လႊတ္သနည္း၊ ၃။ မည္သုိ႔ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္သနည္း၊ ၄။ မည္သူ႔အတြက္ စြန႔္လႊတ္ေပးဆပ္သနည္း စသည္ျဖင့္ စဥ္းစားဘု႔ိလုိ၏။ နားလည္ဘုိ႔လည္းလုိ၏။ စြန္ ့လႊတ္သည့္အရာမ်ားမွာ
   ၁။ ဓနပရိစၥာဂ၊ တုိင္းျပည္အပါအဝင္ ပုိင္ဆုိင္သည့္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ပစၥည္းမွန္သမွ် အားလုံးကုိ စြန္႔လႊတ္ျခင္း
   ၂။ ပုတၱပရိစၥာဂ၊ မိမိ၏ ရင္ႏွစ္ ေသြးသားအစစ္ျဖစ္သည့္ သားႏွင့္သမီးတုိ႔ကုိ စြန္႔လႊတ္ျခင္း
   ၃။ ဘရိယပရိစၥာဂ၊ သစၥာရိွျခင္း ေမတၱာျပည့္ဝျခင္း စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာျခင္းစေသာ စိတ္ပုိင္းအရည္အေသြးမ်ားေရာ တင့္တယ္ေခ်ာေမာလွပျခင္းဟူေသာ ရုပ္ပုိင္းအရည္အေသြးမ်ားပါ ျပည့္စုံေသာ ဇနီးမယားကုိ စြန္႔လႊတ္ျခင္း
  ၄။ အဂၤပရိစၥာဂ၊ မ်က္စိ နား ႏွာ အသဲ အဆုပ္ စေသာ ခႏၶာကုိယ္အဂၤါအစိတ္အပုိင္းတုိ႔ကုိ စြန္႔လႊတ္ျခင္း
  ၅။ ဇီဝိတပရိစၥာဂ၊ မိမိ၏အသက္ကုိ္ပင္ စြန္႔လႊတ္ျခင္း ဟူ၍ အရာငါးမ်ိဴးကုိစြန္႔လႊတ္၏။ တနည္းဆုိေသာ္ ဘဝ၏ အရာရာကုိ စြန္႔လႊတ္၏။ ထုိအရာမ်ားအျပင္ ဘဝတြင္ စြန္႔လႊတ္စရာဟူ၍ ဘာတစ္ခုမွ်မက်န္ရွိေတာ့ေပ။ ထုိသုိ႔စြန္႔လႊတ္ရာဝယ္ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့စြာ အဓိပၸါယ္မဲ့ စြန္႔ပစ္သည္မဟုတ္၊ စြန္႔လႊတ္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ အဟုတ္ကား သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရရွိေရး တနည္း ဘုရားျဖစ္ေရးပင္ျဖစ္၏။ မွန္၏။ သိစရာမွန္က မက်န္ရေအာင္ လုံးဝစုံလင္ အကုန္ျမင္သိႏုိင္ေသာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္သာ ေလာကေကာင္းက်ိဴး ေလာကုတၱရာေကာင္းက်ိဴးတုိ႔ကုိ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ အႏႈိင္းမဲ့ လမ္းစဥ္ျဖင့္ သယ္ပုိးႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ထုိသုိ႔စြန္႔လႊတ္မႈရည္ရြယ္ခ်က္၏ မူလအေၾကာင္းရင္းသည္ကား  မိမိတုိ႔၏ အတြင္းအဇၥ်တၱသႏၱာန္ဝယ္ အလြန္ခုိင္ျမဲစြာတည္ရွိေနေသာ တဏွာ ေလာဘကုိပယ္သတ္ေရးပင္ျဖစ္၏။ တနည္း တဏွာေလာဘကုိ ပယ္သတ္လုိေသာေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္ျခင္းျဖစ္၏။ မွန္၏။ ေကာင္းေကာင္းဆုိးဆုိး အမ်ိဴးမ်ိဴးကုိ တပ္မက္ခင္မင္လုိခ်င္တတ္ေသာ တဏွာကုိ ပယ္သတ္ႏုိင္မွသာလွ်င္ ၃၁ ဘုံသားတုိ႔၏ေကာင္းက်ိဴးကုိ အမြန္ျမတ္ဆုံးနည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေပမည္။ ထုိ႔ျပင္ ထုိစြန္႔လႊတ္မႈသည္ မည္သူ႔အတြက္ စြန္႔လႊတ္သနည္း ဟူမူ ၃၁ ဘုံသားတုိ႔၏ ေကာင္းက်ိဴးခ်မ္းသာအတြက္ စြန္႔လြတ္ျခင္းျဖစ္၏။ လူ႔သားအတြက္သာ ကန္႔သတ္၍ စြန္႔လႊတ္သည္လည္းမဟုတ္၊ သူ႔ႏုိင္ငံ သူ႔လူမ်ိဴး သူ႔အသုိ္င္းအဝုိင္းအတြက္သက္သက္ကုိလည္းမရြယ္ရြယ္၊ သူ၏စြန္႔လႊတ္ျခင္းသည္ လူသားအတြက္လည္းပါ၏။ တိရစၦာန္အတြက္လည္းပါ၏။ အပါယ္ဘုံသားမ်ား ငရဲသားမ်ားအတြက္လည္းပါ၏။ နတ္ေဒဝါမ်ား ျဗဟၼာမ်ားအတြက္လည္းပါ၏။ ေအာက္အဝီစိ ဘုံသားမွစ၍ အထက္ အဇဋာျဗဟၼာဘုံသားမ်ားအတြက္ထိပါဝင္၏။ ထုိသုိ႔ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွစြာ စြန္႔လႊတ္ျဖည့္ဆည္းရေသာ ဒါနပါရမီသည္ ျဖည့္က်င့္သူကုိ ေကာင္းျမတ္ေသာ စြမ္းအင္ႏွစ္ရပ္ကုိေပးေလ၏။ ၎စြမ္းအင္ႏွစ္ရပ္ဟူသည္ အတၱဆန္၍ ကုိယ္က်င့္တရားကင္းမဲ့ေစေသာ အေတြးအေခၚ အယူအဆတုိ႔ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေသာ စြမ္းရည္ႏွင့္ ကုိုယ္က်ိဴးမငဲ့ဘဲ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္း ျမင့္ျမတ္သည့္ အေတြးအေခၚအယူအဆတုိ႔ကုိ ဖြံ႔ျဖိဴးေစႏုိင္ေသာ စြမ္းရည္တုိ႔ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ျပင္ ထုိဒါနပါရမီစိတ္ဓါတ္သည္ မိမိ၏ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္
လုပ္ငန္းဟူသမွ်ဝယ္ ေက်နပ္စြာလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း၊
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိျဖစ္ေစျခင္း၊ ႏွစ္သိမ့္မႈကုိရရွိျခင္း၊ စိတ္ဒုကၡေဝဒနာမ်ားမွလြတ္ေျမာက္ျခင္း ဟူေသာ ေကာင္းက်ိဴးတုိ႔ကုိလည္း လက္ငင္းဒိ႒ ရေစျဖစ္ေစႏုိင္၏။ မွန္၏။ ထုိ္ပါရမီစိတ္ဓါတ္သာ မရွိလွ်င္ ဆုိင္ရာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္လုပ္ငန္းဟူသမွ်ဝယ္ ပ်င္းရိျခင္း တက္ၾကြမႈမရွိျခင္း
ေက်နပ္မႈကုိမရရွိျခင္းတုိ႔သာ ျဖစ္ေပၚလာေပလိမ့္မည္။  အထူးသျဖင့္ ဒါနပါရမီသည္ သုံးဆယ္တစ္ဘုံသားမ်ားအတြက္ အသားအေရာင္ လူမ်ိဴး အယူဝါဒ ယုံၾကည္မႈ အဆင့္အတန္း ေဒသ ဘုံဌာနစသည္တုိ႔ျဖင့္ မခြဲျခားဘဲ တစ္သားတည္းထားကာ စြန္႔လႊတ္သည္မွန္ေသာ္လည္း ေကာင္းက်ိဴးမရွိေသာ အရာဌာနတြင္ေတာ့ မ်က္ကန္းသေဘာျဖင့္  စြန္႔လႊတ္လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ အေၾကာင္းကား ဒါနပါရမီတြင္ အသိဥာဏ္ကပ္ယွဥ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ ဥပမာအေနျဖင့္ လူဆုိးတစ္ေယာက္သည္ အကူအညီလုိအပ္ေန၏။ ပါရမီရွင္ထံအကူအညီေတာင္း၏။ ပါရမီရွင္၏ အကူအညီျဖင့္ ေလာကအတြက္ အႏၱရာယ္တစ္စုံတစ္ရာျပဳမည့္သူလည္းျဖစ္၏။ ထုိအကူအညီကုိ အလြဲသုံးစား ျပဳမည္ျဖစ္၏။ ထုိ္သုိ႔ေသာ လူစားမ်ိဴး အေျခအေနမ်ိဴးတြင္ ပါရမီရွင္သည္ လုံးဝအကူအညီေပးလိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ အကယ္၍ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္းသကဲ့သုိ႔ အသိဥာဏ္မဲ့စြာ စြန္႔လႊတ္ကူညီလွ်င္လည္း ထုိလုပ္ရပ္သည္ ပါရမီသေဘာမသက္ေရာက္ႏုိင္ေတာ့ေခ်။ အမွန္စင္စစ္ ဒါနပါရမီအရ စြန္႔လႊတ္ျခင္းဟူသည္ ေလာက၏ ေကာင္းက်ိဴးျဖစ္ထြန္းႏုိင္ေသာ အေျခအေန ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္တုိ႔၌သာ အသိဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္၍ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ျခင္းျဖစ္ေလ၏။

0 comments:

Post a Comment

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***