Photobucket
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဓမၼအသိဥာဏ္တုိးပြါး၍ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ~~~

Sunday, February 5, 2012

ဗုဒၶဘာသာ ဇစ္ျမစ္ ( ၂၃ ) ဝီရိယပါရမီ

"လူပ်င္းတုိ႔ေသြး၊က်င့္မူေရးကား၊
ေအးလည္းေအးဟူ၊ပူလည္းပူစြ၊
ညလည္းညေသာ၊ေစာလည္းေစာစြာ၊
ဆာလည္းဆာႏွင့္၊ဝပါတုံလွ်င္း၊
ဝမ္းေတာင့္တင္းဟု၊ အပ်င္းဘုိ႔သာ၊
ရုိးမယ္ရွာ၍၊လုိရာကိစၥ၊မျပဳရဘူး "
ဟူ၍ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မဃေဒဝမာန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ လူပ်င္းတုိ႔၏သေဘာလကၡဏာႏွင့္စရုိက္တုိ႔ကုိ အထက္ပါအတုိင္းစပ္ဆုိေတာ္မူခဲ့၏။ မွန္၏။ လူပ်င္း လူဖ်င္း လူည့ံတုိ႔ကုိေလ့လာၾကည့္လွ်င္ အထက္ပါစရုိက္လကၡဏာမ်ားေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။
ေအးေသာေၾကာင့္လည္းမလုပ္ခ်င္၊ ပူေသာေၾကာင့္လည္းမစတင္၊ ညအခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း မလုပ္ျဖစ္၊ ေစာေနေသးေသာေၾကာင့္လည္း အခ်ိန္ဆြဲ၊ ဆာေလာင္ေသာေၾကာင့္လည္း မလုပ္ႏုိင္၊ စားျပီး၍ဗုိက္ဝေသာအခါလည္း ဗုိက္တင္းေသာေၾကာင့္ အလုပ္ခြင္မဆင္းဘဲ အပ်င္းကုိသာရုိးမယ္ရွာ ရမယ္ဖြဲ႔၍ ေနေလေသာေၾကာင့္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္၍ ျပီးသင့္ျပီးထုိက္ ေအာင္ျမင္သင့္ေအာင္ျမင္ထုိက္ေသာ အလုပ္မ်ားမျပီးစီး မေအာင္ျမင္ျဖစ္ရ၏။ ေကာင္းက်ိဴးျဖစ္ထြန္းမည့္ ရလာဒ္မ်ား ဆုံးရႈံးၾကရ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤသုိ႔ရသင့္ရထုိက္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္ ေအာင္ျမင္သင့္ေအာင္ျမင္ထုိက္ေသာ
ေကာင္းက်ိဴးမ်ားဆုံးရႈံးရသနည္းဟူမူ ဝီရိယမရွိေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ဝီရိယကင္းမဲ့သူသည္ ပ်င္းရိေတြေဝ၏။ ထုံထုိင္းသည့္ျပင္ မႈံမႈိင္း၏။ တက္ၾကြလန္းဆန္းမႈကင္း၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အထက္တန္းက်က် မ်က္ႏွာပန္းလွလွ ဘဝအေျခအေနသုိ႔
ေရာက္ေစႏုိင္သည့္အခြင့္အလမ္းမ်ား ဆုံးရႈံးရေတာ့၏။  တစ္ဖန္ အျပန္အားျဖင့္ ဝီရိယအားေကာင္းသူသည္ ထက္ျမက္သြက္လက္၏။ သူ၏အမူအရာမ်ားသည္ တက္ၾကြဖ်တ္လတ္၏။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္အေတြးအေခၚမ်ား ရဲရင့္ျပတ္သား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္ေသာ အထက္တန္းက်သည့္ အေျခအေနတုိ႔၌ျဖစ္ရ၏။ ေအာင္ျမင္ရ၏။ ဤသုိ႔ေသာ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္ရပ္မ်ား စာဖတ္သူတုိ႔၏ ဝန္းက်င္တြင္သတိမူၾကည့္ပါက အသိေခါင္းျပဴလာမည္ျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ဝီရိယ ဟူေသာစကားလုံး၏ အဓိပၸါယ္ကား ဘာျဖစ္သနည္းဆုိသည္ကုိသိဘုိ႔လုိ၏။ အမွန္စင္စစ္ ဝီရိယဟူေသာေဝါဟာရသည္ ျမန္မာေဝါဟာရမဟုတ္၊ ပါဠိေဝါဟာရသာျဖစ္၏။ အသုံးတြင္က်ယ္၍ ျမန္မာစကားျဖစ္ေလဟန္ မိမိတုိ႔ေရႊျမန္မာမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးေနျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ စကားလုံးအားျဖင့္သာရင္းႏွီးေသာ္လည္း လက္ေတြ႔အားထုတ္မႈပုိင္းတြင္မူ တစိမ္းျပင္ျပင္သာတည္း။ ဂ်င္းစိမ္းႏွင့္မိႆလင္ သူၾကင္မွကုိယ္ၾကင္ ခပ္အင္အင္ပင္ ျဖစ္ေနသည္ထင္၏။ ဝီရိယဟူေသာ စကားလုံး၏အဓိပၸါယ္သည္ ၾကိဴးစားအားထုတ္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ စြမ္းအင္ တနည္း ရဲရင့္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဝီရိယရွိသူသည္ ထက္ျမက္ တက္ၾကြ ရဲရင့္ေၾကာင္း အထက္တြင္ဆုိခဲ့၏။ ထုိစကားကုိ အနည္းငယ္ခ်ဲ႔အ့ံ။ ဝီရိယျဖင့္အားထုတ္ရာ၌ ရုပ္ပုိင္းစြမ္းအင္လုိသကဲ့သုိ႔ စိတ္ပုိင္းစြမ္းအားလည္းလုိအပ္၏။ စိတ္ပုိင္းစြမ္းအားသည္ ရုပ္ပုိင္းအင္အားထက္ မ်ားစြာသာလြန္ အထက္တန္းက်၏။ အမွန္စင္စစ္ ဤဝီရိယဟူေသာ ရဲရင့္ျခင္းစြမ္းအားရွိသူသည္ မိမိကုိယ္မိမိ ယုံၾကည္မႈျပည့္ဝ၏။ ဆုံးရႈံးမႈမ်ားကုိ ေအာင္ျမင္မႈ၏ ေသာ့ခ်က္ သုိ႔မဟုတ္ ေလွကားတက္မ်ားအျဖစ္ ရႈျမင္ခံစား၏။ ေအာင္ျမင္မႈကုိေတြ႔ၾကံဳရသည့္အခါ ရႊင္လန္းအားတက္လွ်က္ ထက္သထက္ပုိ၍ထက္ျမက္၏။ အခက္အခဲအႏၱရာယ္ႏွင့္ရင္ဆုိင္ရသည့္အခါတြင္လည္း သတၱိမ်ား တုိးပြါး၏။ ပုိ၍ရဲရင့္လာ၏။   မွန္၏။ ရဲရင့္သည့္စြမ္းအားဝီရိယမပါဘဲ ေအာင္ျမင္သူဟူ၍ ဤေလာကတြင္မရွိႏုိင္ မျဖစ္ႏုိင္ပါေခ်။ မိမိတုိ႔လက္လွမ္းမီႏုိင္သေလာက္ ဝန္းက်င္နယ္ပယ္အသြယ္သြယ္
ႏုိင္ငံအသီးသီးႏွင့္ ကမၻာ့သမုိင္းမွ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ ေသခ်ာစြာသတိျပဳ
ေစ့ငုၾကည့္လွ်င္ လူသားအားလုံး၏ ဝီရိယစြမ္းအားမ်ားျဖင့္ လူ႔သမုိင္းကုိ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ တည္ေထာင္ဖန္ဆင္းကာ လူ႔သမုိင္းခရီးႏွင္ခဲ့ၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ ယခုလည္း ဝီရိယမ်ားျဖင့္ လူ႔သမုိင္းကုိေရးေနၾကဆဲ၊ ခရီးႏွင္ေနဆဲပင္။ ေနာင္အနာဂတ္တြင္လည္း ကမၻာတည္သေရြ႔ ခရီးဆက္ၾကေပလိမ့္အုံးမည္။ ထုိအထဲတြင္ ဥာဏ္ရည္ခ်င္းတူသည္ဆုိလွ်င္ ဝီရိယစြမ္းအင္ ပုိ၍ထက္ျမက္သူက ေအာင္ပြဲရခဲ့ၾက၏။ ရေနၾကဆဲလည္းျဖစ္၏။ ေနာင္တြင္လည္း ရေနၾကလိမ့္အုံးမည္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ဝီရိယကုိ အဘယ္သုိ႔အသုံးျပဳမည္နည္း။ အမွန္စင္စစ္ ဝီရိယကုိ ၾကိဳက္ မၾကိဳက္အေပၚမူတည္၍ အသုံးမျပဳသင့္၊ ေလာကႏွင့္မိမိအတြက္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေကာင္းက်ိဴးရွိ မရွိကုိမူတည္၍သာ အသုံးျပဳသင့္၏။ ဝီရိယစြမ္းအားကုိ ၾကိဳက္ မၾကိဳက္အေပၚမူတည္၍ လြဲမွားစြာ သုံးစြဲခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္ သမုိင္းအနိ႒ာရုံမ်ား ၾကံဳခဲ့ၾကဖူးျပီ။ လူမႈဒုကၡႏွင့္ ေသာကပရိေဒဝ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္မ်ားေပၚဝယ္ နာက်င္ခံခက္စြာ အိပ္စက္ခဲ့ၾကဖူးျပီ။ လူသားမွ်သာမက တိရိစာၦန္အပါအဝင္ သဘာဝေရေျမ
ေတာေတာင္ပတ္ဝန္းက်င္သည္လည္း ေလာကဓံဆုိးႏွင့္ တုိးခဲ့ရဖူးျပီ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဝီရိယဟူေသာ ေစတသိက္သည္ ( စိတ္မဟုတ္ )  ေကာင္းေသာစိိတ္ ( ကုသုိလ္ )ႏွင့္လည္း မိတ္ေဆြရင္းျဖစ္ႏုိင္သည့္နည္းတူ မေကာင္းေသာစိတ္ ( အကုသုိလ္ )ႏွင့္လည္း မိသားစုဝင္ျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ အဘိဓမၼာသင္ရုိးအရ ေျပာရေသာ္ ဝီရိယသည္ ကုသုိလ္ႏွင့္လည္းယွဥ္၏။ အကုသုိလ္ႏွင့္လည္းယွဥ္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ေကာင္းစိတ္ အျပဳသေဘာေဆာင္စိတ္မ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြရင္းျဖစ္သည့္ သုိ႔မဟုတ္ မိသားစုဝင္ျဖစ္သည့္ ဝီရိယကုိ သမၼပၸဓါန္ဟုေခၚဆုိရ၏။ သမၼာဝါယာမဟုလည္း မဂၢင္ရွစ္ပါးတြင္သုံး၏။ အဓိပၸါယ္မွာ မွန္ကန္ေသာရဲရင့္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ မွန္ကန္ေသာၾကိဴးစားမႈစြမ္းအားဟူေလသတတ္။ ထုိသမၼပၸဓါန္သည္ ေလးပါးရွိ၏။ ၎တုိ႔မွာ
  ၁။ ျဖစ္ေပၚခဲ့ျပီးေသာ မေကာင္းသည့္ ဆုိးက်ိဴးဆက္မ်ားကုိ ဖ်က္ဆီးႏုိင္သည့္စြမ္းအား သုိ႔မဟုတ္ ဖ်က္ဆီးႏုိင္သည့္ရဲရင့္မႈ၊
  ၂။မျဖစ္ေပၚေသးေသာ မေကာင္းသည့္ဆုိးက်ိဴးဆက္မ်ားကုိ ျဖစ္မလာေစရန္ တားျမစ္ႏုိင္သည့္စြမ္းအား သုိ႔မဟုတ္ တားျမစ္ႏုိင္သည့္ ရဲရင့္မႈ၊
  ၃။ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ျဖစ္ပြါးေစႏုိင္သည့္စြမ္းအား သုိ႔မဟုတ္ ျဖစ္ပြါးေစႏုိင္သည့္ရဲရင့္မႈ၊
  ၄။ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ေကာင္းက်ိဴးမ်ား တုိးပြါးေစႏုိင္သည့္စြမ္းအား သုိ႔မဟုတ္ တုိးပြါးေစႏုိင္သည့္ရဲရင့္မႈ တုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ အထက္ပါဆုိခဲ့ျပီး ဝီရိယေလးမ်ိဴးကုိ ေသခ်ာစြာစဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ မေကာင္းသည့္အေဟာင္းကုိ ေကာင္းသည့္အသစ္ျဖင့္ ၾကိဴးစားအစားထုိ္းျခင္းလည္းျဖစ္၏။ ေကာင္းလာသည့္အရာကိုလည္း ပုိ၍သစ္လြင္ေတာက္ပေစ၏။ ညစ္ႏြမ္းသည့္အေျခအေနမွ သန္႔စင္သည့္အေျခအေနသုိ႔ေရာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္းေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ နိမ့္က်သည့္ျဖစ္စဥ္မွ
ျမင့္ျမတ္သည္ျဖစ္စဥ္သုိ႔ ျမွင့္တင္ျခင္းလည္းျဖစ္၏။ ရုိင္းစုိင္းသည့္လုပ္ရပ္မ်ားမွ ယဥ္ေက်းသည့္လုပ္ရပ္မ်ားသုိ႔ေရာက္ေအာင္စြမ္းေဆာင္ျခင္းလဲျဖစ္ပါ၏။ ဤကဲ့သုိ႔ အေျခအေနရွိသည့္ ဝီရိယေသာ္မွလည္း ဝီရိယပါရမီ မမည္ႏုိင္ပါေသးေခ်။ အမွန္စင္စစ္ ဝီရိယပါရမီဟူသည္ ေလာကေကာင္းက်ိဴးအတြက္ ကရုဏာႏွင့္အသိဥာဏ္ပညာ ဤႏွစ္ျဖာကုိအေျခခံ၍ သမၼပၸဓါန္ေလးပါးႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ပါမွ ဝီရိယပါရမီ အစစ္ျဖစ္ပါ၏။  မိမိဆုိလုိသည္မွာ ၾကိဴးစားတုိင္းဝီရိယပါရမီမေျမာက္ဟူ၍။ မိမိက်ရာတာဝန္ကုိ အသက္ေပး၍ ထမ္းေဆာင္ပါေသာ္လည္း ေလာကအတြက္ကရုဏာႏွင့္ အသိဥာဏ္ပညာမပါလွ်င္ ပါရမီဝီရိယမထုိက္ဟူ၍။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္အပါအဝင္ သူေတာ္စင္
အေလာင္းေတာ္ၾကီးမ်ားအားလုံးသည္ ပါရမီေျမာက္သည့္ ဤဝီရိယျဖင့္ ေလာကကုိအလွဆင္ခဲ့ၾက၏။ ေလာကကုိ ဦးေဆာင္တည္ေထာင္ခဲ့ၾက၏။ ထုိအခါ ေလာကသည္ သာယာလွပ၍ ခ်ိဴျမိန္ေသာရသျဖင့္ျပည့္လွ်မ္းခဲ့၏။ တစ္ဖန္ ပါရမီလည္းမမည္ ေကာင္းက်ိဴးႏွင့္လည္းမညီသည့္ အဓမၼဝီရိယကုိ အလြဲအမွားအသုံးျပဳ၍ ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကေသာအခါ ေလာကသည္ အရုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္ကာ ေဒါသ အာဃာတအခုိးအေငြ႔မ်ား ဖုံးလႊမ္းေလေတာ့၏။ ထုိအခါေလာကသည္ ေအးခ်မ္းမႈတုိ႔ေဝး၍ ပူေလာင္မႈျဖင့္ ပြက္ပြက္ဆူေအာင္ ေလာက္ျမိဳက္ေလေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကလူသားတုိင္း မိမိတုိ႔ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ေနက် လုပ္ငန္းအသီးသီးတြင္ ဤပါရမီစိတ္ထားကုိ တစ္စထက္တစ္စ တေျဖးေျဖး တုိး၍တုိး၍ ျမွင့္တင္သြားႏုိင္ၾကလွ်င္ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ေျမကမၻာျဖစ္မည္မွာ မလြဲပင္တည္း။ လူသားတုိင္း ဤဝီရိယပါရမီစိတ္ထားျဖင့္သာ ခရီးဆက္ေနလွ်င္ မိမိတုိ႔လူ႔ဘုံသည္ ၾကည္ႏူးဆြတ္ပ်ံ႔သည့္ ေမႊးရနံ႔မ်ားျဖင့္ ေဝျဖာသာယာေနေတာ့မည္သာတည္း။ ယေန႔လူသားတုိ႔္ေမွ်ာ္မွန္းၾကသည့္ ေခတ္မီဖြ႔ံျဖိဳးတုိးတက္ေသာ ေျမကမၻာထက္ အဆမ်ားစြာသာလြန္ေသာ ၾကည္ႏူးဆြတ္ပ်႔ံ ေမႊးရနံ႔လႊမ္းထုံသည့္ ေျမကမၻာျဖစ္ပါေစဟုလည္း ညြတ္ႏူးစြာ ဆုထူးေခြ်လုိက္ပါ၏။

***ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏အမွာစကား***